Adsense

Sabtu, 6 November 2010

OHBULAN!

OHBULAN!


Sah! Aidil Zafuan Buat 2 Tuntutan Mahkamah Terhadap Rita Rudaini

Posted: 06 Nov 2010 09:39 PM PDT

hi 01.4 Sah! Aidil Zafuan Buat 2 Tuntutan Mahkamah Terhadap Rita Rudaini
Pulak dah, kami ingatkan krisis perkahwinan Aidil Zafuan – Rita Rudaini sudah kembali reda, apatah lagi dengan kenyataan tangkap leleh oleh Aidil tempoh hari, rupa-rupanya, masih ada api yang membara dalam hati si suami.

Dalam artikel kami, Konflik Rita & Zafuan : Hadir Ke Mahkamah Syariah Tangguh Sulh, Aidil beriya-iya menunjukkan kesungguhan beliau untuk berdamai dengan Rita Rudaini. Namun lain pula cerita hari ini, nasib baik Rita bukan'lah wanita yang lurus bendul, dengan inisiatif sendiri pergi ke mahkamah untuk menyiasat kebenaran cerita Aidil sendiri.

Sah! Aidil membuat dua tuntutan mahkamah terhadap Rita Rudaini iaitu hak penjagaan kekal untuk anak sulung & perintah isteri kembali taat yang difailkan di Mahkamah Tinggi Seremban. Dua tuntutan tersebut sekaligus merobek kepercayaan Rita terhadap suaminya, sedangkan hubungan mereka sudah kembali pulih.

Aidil kerap pulang ke rumah, namun tuntutan mahkamah tidak pernah dibincangkan bersama Rita Rudaini, malah Rita juga dikatakan tidak pernah menerima sebarang surat daripada mahkamah.

Dengan nada nekad, Rita berkata, "Sekarang nampaknya suami memang serius dalam membuat tuntutan itu dan ia bukan 'main-main' lagi. Jadi, saya perlu melantik peguam untuk membuat pembelaan. Oleh kerana suami saya sendiri nekad untuk membawa kes ini ke mahkamah, saya juga perlu mempertahankan hak walau dengan apa cara sekali pun."

Rita juga seakan tidak percaya dengan mana-mana kenyataan daripada suaminya.

"Meskipun sebelum ini Aidil telah berjanji untuk sama-sama menjaga rumah tangga dengan baik, sementelah kami bakal menerima anak kedua tahun depan, ia tidak lebih sekadar janji.

"Saya menganggap, bila suami sanggup bawa kisah 'dalam kain sendiri' ke mahkamah, maknanya dia sudah tidak sayang kepada saya, rumah tangga, anak sulung kami dan anak yang bakal lahir ini."

Kami lihat konteks rumah tangga Aidil – Rita tidak akan sampai kesudahannya kalau Aidil tidak telus dengan isterinya, dan kami tidak nampak dimana relevannya untuk Aidil membuat 2 tuntutan tersebut.

pixel Sah! Aidil Zafuan Buat 2 Tuntutan Mahkamah Terhadap Rita Rudaini
Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.