Nuffnang

Sensasi

sumber :-

Sensasi


AC Mizal terlepas hukuman penjara 25 hari

Posted: 28 Oct 2010 11:08 PM PDT

Sensasi:Sebelum ini Ac Mizal menegaskan yang beliau sudah membayar nafkah anaknya,manakala Shafnie pula sanggup memberikan bukti yang kata-kata AC Mizal adalah dusta,kerana Shafnie tidak menerima sebarang wang nafkah yg tertunggak itu...

Rupa-rupanya AC memang ada masukkan wang sejumlah RM8,200 tetapi dimasukkan ke dalam akaun AC sendiri ..iaitu akaun bersama AC dan anak kedua...So maknanya,Shafnie tak boleh withdraw duit tue la,kiranya anak dier umur 18 baru boleh kuarkan duit tue..hahaha...bodoh giler AC nie..tue bukan nafkah anak namanya..habis ko nak bagi anak kebulur sampai umur 18..

Jadi mahkamah menegaskan cara bayaran AC tue salah,dan menjatuhkan hukuman 25 hari penjara kepada AC sekiranya beliau degil dan tidak membayar RM9,800 kepada Shafnie pada hari tersebut..

Tp memandangkan AC nie memang kaya,So dia pun membayar RM9,800 kepada Shafnie dan terlepaslah hukuman penjara 25 hari...dan dia juga dikenakan denda RM1500 kerana gagal memberi penyata pendapatan syarikat kepada Shafnie...Takut nak tunjuk harta yang berkepuk tue la..kedekut la katakan,takut shafnie mintak lebih lagi...

Nyata disini AC sungguh dengki dan cemburu dan tak snaggup duitnya dibelanjakan bekas isterinya..tak bertanggungjawab betul...kalau tak suka pun,ingatla anak-anak..





Bekas anggota kumpulan 4U2C dan pengacara terkenal, AC Mizal hampir dipenjarakan selama 25 hari akibat ingkar perintah mahkamah perintah untuk membayar tunggakan nafkah anaknya berjumlah RM9,800.

AC atau nama sebenarnya, Mizal Zaini, 39, terlepas dari hukuman setelah dia berjaya menjelaskan tunggakan nafkah itu seperti yang diarahkan oleh Hakim Syarie Abdul Halim Abdullah di Mahkamah Rendah Syariah Hulu Langat, semalam.

Hakim memerintahkan AC dipenjarakan 25 hari bermula semalam melainkan jika pengacara itu menjelaskan bayaran nafkah sebanyak RM200 sebulan yang tertunggak sejak Januari 2005 hingga 19 Februari tahun lalu.

AC sebelum ini memasukkan wang berjumlah RM8,200 ke dalam akaun bersama AC Mizal dengan anak keduanya pada Disember tahun lalu sebagai mematuhi perintah mahkamah. Namun, hakim menjelaskan cara kemasukan wang tersebut adalah terpesong kerana pembayaran semula diperintah dimasukkan ke dalam akaun isteri serta anak yang pertama.

AC kemudian diarahkan membayar tunggakan RM9,800 ke dalam akaun bank RHB milik bekas isterinya, Shafnie Zainudin dan anak pertama. AC juga diperintahkan membayar denda RM1,500 kerana gagal menghantar penyata kewangan syarikat miliknya, Best Line Entertainment (M) Sdn. Bhd kepada bekas isteri, Shafnie, 35.

AC Mizal dan Shafnie berkahwin pada 24 Jun 1995 dan dikurniakan dua orang anak iaitu Muhammad Shafiq Iman, 14, dan Muhammad Shabil Iman, 11 sebelum mereka sah bercerai pada 17 Oktober 2001.

Pada 29 Julai lalu, Shafnie menafikan dakwaan AC telah membayar tunggakan nafkah dua anak mereka, Muhammad Shafiq Iman, 14, dan Muhammad Shabil Iman, 11, sebanyak RM50,000 kerana beliau mempunyai bukti bagi menyangkal dakwaan tersebut.

Mengikut perjanjian asal, AC Mizal diperintah membayar nafkah dua orang anaknya sebanyak RM2,000 sebulan sehingga kanak-kanak terbabit berusia 18 tahun. Bagaimanapun, bekas pengacara rancangan Akademi Fantasia itu gagal membayar nafkah anak sehingga mencecah RM50,000.

"Ini merupakan perlanggaran perintah tetapi tindakan responden itu tidaklah sehingga menghina mahkamah. Mahkamah akan mengeluarkan satu perintah lain untuk responden patuhi," kata Hakim kepada AC sebelum mengakhiri prosiding.

Jokes: Status Facebook Kelakar

Posted: 28 Oct 2010 10:26 PM PDT

Klik gambar utk besarkan..





Aidil Zafuan tangguh sulh,bukan tuntut penjagaan anak

Posted: 28 Oct 2010 10:05 PM PDT


Sensasi:haa ,mula-mula pelik juga,apa pulak kaitan dengan hak penjagaan anak,selalunya hak penjagaan anak nie bila perceraian sidah berlaku..walaupun sebelum ini ada desas desus mengatakan yang Aidil dan Rita bercerai,namun mereka telah menafikannya dan baru-baru ini hubungan Rita dan Aidil semakin pulih berikutan Rita yang hamil anak kedua mereka..dan keluarga Aidil juga sudah ingin berbaik.,.

Rupanya sebelum ini,pada bulan syawal yang lepas Aidil telah membuat permohonan Sulh,Sulh nie adalah satu bilik perbincangan dalam mahkamah syariah yang dihadiri oleh suami,isteri dan dot dot dot..haha..takdela...dan kaunselor la..untuk sesi kaunselling atau perbincangan...

Tp sensasi musykil jugak kenapa perlu bawak lawyer utk tangguhkan sulh..?
Mungkin ada proses yang mengharuskan kedatangan peguam syariah Aidil kot..

Rita tidak membantah kehendak Aidil utk perbincangan di bilik sulh,sebab baginya apa yang dilakukan Aidil adalah untuk kebaikan rumahtangga mereka.

Pakaian Raja Farah yang sungguh tak cantik pada malam FFM-23

Posted: 28 Oct 2010 09:51 PM PDT



Sensasi: Baju yang dipakai Raja Farah pada malam FFM sangatlah tidak fashionable,tak menarik dan menggemukkan Raja Farah..Seriously,mmg tak cantek la baju nie utk digayakan dalam majlis penuh glamour malam tue..

Fabrik yang digunakan pun kelihatan mcm berkedut ...

Tp sensasi rasa,kebelakangan nie pun mmg susuk tubuh Raja Farah berisi skrg nieberbanding dulu...Pada bulan depan,Raja Farah akan berkahwin dengan tunangnya Megat Andika..


"Pakaian yang dibuat untuk saya itu menampakkan saya lebih berisi. Ramai yang jumpa saya secara realiti memberitahu badan saya tidak seperti yang mereka lihat di televisyen," katanya

Bagaimanapun kata wanita berusia 23 tahun ini, dia menyedari badannya semakin naik sejak kebelakangan ini tetapi imejnya di dalam televisyen ketika memakai pakaian tersebut bukanlah dirinya yang sebenar.

"Saya juga sedih dengan perkara ini tetapi saya malas nak fikir tentang pandangan orang tentang saya itu. Saya sedang untuk berada di depan kamera televisyen memerlukan saya lebih kecil daripada apa yang penonton lihat," ujarnya.

Tidak menyalahkan pereka fesyen berkenaan, katanya, pakaian tersebut mungkin dibuat secara tergesa-gesa.

Tambah Raja Farah lagi, perkembangan itu turut membuatkan pihak produksi Kau Dan Aku turut menasihatkannya agar menurunkan berat badan.

Sehubungan itu kata Raja Farah dia sedang berusaha ke arah itu sebelum melangsungkan perkahwinannya pada 12 November depan dengan Megat Andika,25.

"Jika diikutkan badan saya dulu lebih berisi dari sekarang. Tapi saya tidak pernah timbang berapa beratnya. Saya mengukur keadaan badan saya dari pakaian yang saya pakai," katanya.

Dalam pada itu, Farah memberitahu dia kini terlalu sibuk dengan persiapan perkahwinannya.

Selepas selesai drama Kau dan Aku Raja Farah akan berehat sebentar dan tumpukan pada persiapan untuk hari bahagia itu.

Sementara itu, Ezuwan Ismail ketika dihubungi memberitahu mengambil masa sehari untuk menyiapkan pakaiahn itu.

Katanya, tempoh masa yang diberikan itu menjadikan pakaian berkenaan agak kurang sesuai digayakan oleh Raja Farah.

"Saya tidak salahkan dia jika dia menyalahkan baju tersebut. Kami hanya berkesempatan untuk berjumpa dan saya mengambil ukurannya semasa malam latihan FFM23 iaitu sehari sebelum berlangsungnya majlis tersebut.

"Sebagai pereka fesyen saya juga mahu dia nampak cantik ketika mengayakan baju itu, tapi malangnya kami tidak ada masa untuk mencuba dan baikinya," katanya.

Ezuwan bagaimanapun menganggap perkara tersebut sebagai salah satu pengajaran baginya agar lebih berhati-hati selepas ini.

Gambar kelakar: Bila kepala ayah dan anak bertukar

Posted: 28 Oct 2010 09:30 PM PDT















Fenomena Malaysia: Salah Eja

Posted: 28 Oct 2010 09:30 PM PDT



I really love this song....Merindukanmu -D'masiv

Posted: 27 Oct 2010 11:17 PM PDT

This song has thousand meaning for me...its very meaningful and sweet and sumtimes make me cry..

i watched Siri Sekar and this song was the theme song...





saat aku tertawa di atas semua
saat aku menangisi kesedihanku
aku ingin engkau selalu ada
aku ingin engkau aku kenang


selama aku masih bernafas
masih sanggup berjalan
ku kan slalu memujamu

meski ku tak tahu lagi
engkau ada di mana
dengarkan aku ku merindukanmu

saat aku mencoba merubah segalanya
saat aku meratapi kekalahanku
aku ingin engkau selalu ada
aku ingin engkau aku kenang

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan