Adsense

Isnin, 18 Oktober 2010

borak kosong

borak kosong


Hidup 78 tahun tanpa minum air

Posted: 18 Oct 2010 08:56 PM PDT

Dalam penelitian ilmiah, Manusia dalam keadaan dan ketahanan tubuh terkuat akan hanya mampu bertahan hidup 7 hari tanpa makanan, tapi hanya mampu bertahan hidup 3 hari tanpa minuman. Tapi hasil kajian ini tak berlaku untuk Narasamma, seorang wanita 92 tahun dari Bangalore, India. Dia mengatakan dia telah menghabiskan hidup selama 78 tahun tanpa minum air.


Dia tidak meminum air sejak ia berusia 14 tahun. Sebelum berusia 14 tahun, ia termasuk wanita yang mudah mengalami kekeringan tekak, sehingga setiap hari dia boleh menghabiskan sampai 10 liter air, hal itu menyebabkan tubuhnya menjadi besar. Orang tuanya kemudian membawanya berjumpa doktor dan  doktor mengatakan bahawa Narasama harus menjalani terapi wap.

Setelah sembuh dari penyakitnya, ia kemudian bersumpah untuk tidak meminum air. Untuk dapat bertahan hidup tanpa minum air, ia mengaku bergantung pada obat suplemen bernama obat Ayurvedic, selain itu,dia juga selalu memakai pakaian basah, Dia juga hanya makan nasi, buah-buahan kering dan kacang-kacangan, menghabiskan lima jam sehari untuk berdoa, dan puasa minima 10 hari dalam sebulan.

sumber: sekadar-tahu blogspot.com

Aksi polis menerima rasuah

Posted: 18 Oct 2010 08:02 PM PDT

Ini gambar aksi polis yang menerima rasuah
yang telah dapat dirakamkan...







diharap jangan ada polis di negara kita
melakukan ini.Rosak negara jika undang-undang
boleh dijual beli.....


Sehari,dapat dua bini

Posted: 18 Oct 2010 06:43 PM PDT

Azhar Haidri, pria Pakistan berusia 23 tahun, menikahi dua wanita dalam waktu 24 jam. Kejadian ini mendapat perhatian umum di Pakistan.

Pada awalnya pemuda ini berada dalam keadaan dilema. Dia ingin menikahi wanita yang  dicintainya, sementara itu dia juga harus mengawini wanita yang telah ditentukan keluarga bagi dirinya sejak mereka masih kanak-kanak.Undang-undang Pakistan membolehkan poligami berdasarkan konsep Islam,

Azhar Haidri pada awalnya menolak mengawini Humaira Qasim yang berusia 28 tahun—wanita yang telah menjadi tunangannya sejak kanak-kanak—kerana dia ingin mengawini Rumana Aslam, wanita berusia 21 tahun yang dia cintai.

Keinginan Haidri untuk mengawini kekasihnya dan hendak meninggalkan wanita yang menjadi tunang sejak kanak-kanak itu pun mengancam perpecahan keluarga. "Saya memberikan penawaran bahawa saya hendak menikahi keduanya," kata Haidri menjelang pernikahan pertamanya dengan Humaira Qasim pada Ahad di kota Multan, Pakistan tengah.

"Kedua wanita itu telah sepakat untuk saya nikahi," katanya.Pada akhirnya, Haidri pun menikahi Rumana Aslam keesokan harinya.Beberapa stesen televisyen telah menyiarkan kedua-dua perkahwinan itu.

Haidri seorang pengamal perubatan herba berbahagia keran kedua-dua isterinya bersepekat untuk berkahwin dengannya dan ini merupakan satu pengalaman yamg unik.-kompas online

bk-rezekinya!!!!

Hakim putuskan suami boleh pukul isteri

Posted: 18 Oct 2010 05:55 PM PDT


ABU DHABI - Mahkamah tertinggi Emiriyah Arab Bersatu (UAE) menyatakan seorang lelaki boleh memukul isteri dan anak kecilnya asalkan pukulan itu tidak meninggalkan tanda fizikal pada tubuh mereka.

Keputusan Mahkamah Agung Persekutuan tersebut menunjukkan pengaruh kuat undang-undang Islam di UAE selain tarikannya dalam kalangan komuniti antarabangsa ekoran bilangan rakyat asing jauh melebihi penduduk tempatan di negara berkenaan.

Mahkamah berkenaan membuat keputusan itu pada awal bulan ini dalam kes seorang lelaki yang memukul isteri dan anak perempuannya yang telah dewasa sehingga tubuh mereka luka dan berparut.

Ia memutuskan bahawa lelaki itu bersalah kerana mencederakan kedua-dua wanita terbabit tetapi menyatakan, undang-undang Islam membenarkannya untuk tujuan mendisiplin selagi pukulan itu tidak meninggalkan tanda atau parut.

Hakim mahkamah itu turut melarang kanak-kanak yang mencapai usia akil baligh daripada dipukul.-kosmo online

bk-pukul sebagai pengajaran bukan pukul sebagai penderaan.Setuju kalau untuk mendisiplinkan tetapi jika digunakan untuk penderaan itu yang menjadi masalah.Kadang-kadang ada orang yang menjadikan kelonggaran untuk memukul ini sebagai jaminan untuk mendera.Kaedah memukul anak ini yang sepatutnya diajar kepada ibubapa terutama yang baru kahwin.Kalau boleh di ajarkan masa kursus perkahwinan dan juga diajarkan cara mendidik anak.Ramai ustaz @ustazah yang mahir dengan undang-umdang Islam ni.....Yang penting ajarkan pasangan ini cara hidup selepas perkahwinan....







Nenek 107 tahun masih perawan ingin kahwin,ada siapa yang mahu?

Posted: 18 Oct 2010 05:26 PM PDT


Di China seorang nenek yang berumur 107 tahun akhirnya memutuskan akan berkahwin untuk pertama kali dalam hidupnya. Padahal ketika ia masih muda, ia menolak  untuk berkahwin kerana tidak bersiap sedia. Kini ketika usianya semakin senja, barulah ia menyatakan siap untuk membina rumah tangga.

Wang Guiying, begitu nama nenek unik ini, kini mencari seorang laki-laki yang berminat menikahinya.Dia berharap mendapatkan seorang suami lebih muda darinya, antara 90 atau awal 100 tahun. Selain sekarang ia merasa telah siap sedia kerana tidak mahu menyusahkan anak saudaranya apalagi sejak kakinya patah ketika berusia 102 tahun, sehingga membuatnya berhenti mengerjakan tugas-tugas rumah tangga.

 Wang Guiying berkata," Apa yang akan terjadi jika saya tidak segera menemukan seorang suami?"
Wang yang lahir di daerah selatan Guizhou , sewaktu mudanya sangat takut menikah kerana ia trauma melihat pak ciknya memperlakukan isteri dengan kejam. Bukan hanya itu, ia kerap menjumpai kehidupan rumah tangga di daerahnya yang 'mengerikan' di mana perlakukan seorang suami pada isterinya.

Di era Wang muda, memang kedudukan social wanita jauh lebih rendah di bandingkan dengan laki-laki, kerana pemandangan suami menyiksa isteri adalah hal biasa pada masa itu. Ini menimbulkan trauma berkepanjangan dalam hidup Wang yang akhirnya menolak utuk berkahwin.

Laptop meletup ketika bersidang

Posted: 18 Oct 2010 12:01 PM PDT




Pura-pura Jadi Wanita Untuk Curi Wang

Posted: 18 Oct 2010 11:01 AM PDT

Di China kelakuan pemuda berusia 18 tahun untuk mencari wang benar-benar keterlaluan. Dia menyamar menjadi wanita dan berkahwin dengannya, kemudian melarikan wangnya.

Wang Mou, pada tahun ini sudah berkahwin dengan tiga orang pemuda .Dia menyamar menjadi seorang wanita bertunangan dengan pemuda-pemuda tersebut, setelah itu dia lari dengan membawa wang perkahwinannya.

Wang memiliki bentuk badan yang lansing dan berbicara lembut, orang yang pertama kali melihatnya pasti mengiatakan dia adalah seorang wanita.

Perkahwinan pertamanya terjadi pada bulan Februari ketika ada seorang wanita menjanjikan untuk mencarikannya pekerjaan, tetapi dia  di jual dengan harga 500 poundsterling kepada seorang pemuda untuk dijadikan isteri.

"Wanita itu menipu saya, tapi saya akhirnya melarikan diri dan mendapatkan cara untuk mendapatkan wang dengan cara yang sama seperti itu," ujarnya .

Dengan dibantu rakannya, Wang menjual dirinya sendiri kepada Liu dengan bayaran 1,000 pundsterling untuk biayai perkahwinannya. Wang akhirnya melarikan diri pada malam berikutnya dan membahagi wang itu bersama rakannya.

Wang masih mengenakan baju pernikahan berwarna pink ketika dibawa ke balai polis untuk  memberi keterangan setelah berjaya di tangkap.

Manusia pertama secara rasmi di akui tidak memiliki ketegori gender

Posted: 18 Oct 2010 10:01 AM PDT

Seorang rakyat England yang menyatakan dirinya tidak memiliki status kelamin diyakini sebagai orang pertama di dunia yang secara rasmi diakui tidak memiliki kategori gender sebagai lelaki ataupun wanita.

Norrie May-Welby (48) lahir ke dunia sebagai seorang lelaki. Namun, ia kemudian memutuskan melakukan pembedahan kelamin pada 1990 ketika  berusia 28 tahun. Setelah itu, ia merasa tidak bahagia menjadi seorang perempuan dan akhirnya Norrie memutuskan untuk menjadi seorang "neutral". Sekarang secara rasmi diakui sebagai seseorang yang tidak memiliki gender secara spesifik.



May-Welby pernah berhijrah ke Australia pada usia tujuh tahun. Dia lahir dan dibesarkan di Paisley, kota Renfrewshire, England.


Pemerintah di England menolak mengeluarkan sijil kelahiran untuk Norrie kerana tak dapat membuat satu klasifikasi baru untuk status warga tanpa gender. Selain itu, para dokter juga mengaku tak boleh memastikan jenis kelamin pada tubuh May-Welby ini yang juga mengatakan konsep lelaki dan perempuan tidak sesuai pada zaman ini.

Dia juga mengatakan ramai yang tertarik dengan konsep hidup tanpa gender ini.

Akibat makan aiskrim tak boleh berjalan dan bercakap

Posted: 18 Oct 2010 09:01 AM PDT

Begitu malang nasib yang menimpa  gadis ini, hanya gara-gara makan ais krim dia harus menjalani kehidupannya di atas kerusi roda dan tidak boleh bercakap. Apa sebenarnya kandungan aiskrim yang dimakannya sehingga dia tidak boleh berjalan dan bercakap?


Rupanya gadis ini alergik terhadap susu kambing. Dan ternyata aiskrim tersebut mengandungi susu kambing.

 Rachel Devine, berasal dari Ireland yang berumur 25 tahun. Ketika itu dia pergi bersama dengan pasangannya bernama Chris Mee (27) pergi ke Turki.

Di Turki Rachel membeli  aiskrim untuk dia dan pasangannya di sebuah kedai  aiskrim. Rahchel tidak tahu jika aiskrim itu terdapat susu kambing padahal sejak kecil dia mengetahui dia alergik susu kambing.

Baru satu suapan tiba-tiba Rachel merasakan ada yang tidak kena pada tubuhnya. Mulutnya mulai membengkak dan menjadi susah bernafas. Inhaler untuk asma yang selalu dibawanya juga tidak membuatnya menjadi lebih baik.

Segala hal dilakukan oleh Rachel termasuk menyuntikan adrenalin Epipen tapi semuanya tidak membawa hasil dan akhirnya dia pengsan ditempat kejadian.

Dia di bawa ke hospital dan doktor yang memeriksanya mengatakan dia terkena serangan jantung dan  otaknya sudah kekurangan oksigen.

Di Izmir, Rachel mendapat perawatan intensif dan ternyata ditemukan adanya pembengkakan otak.Setelah selama 8 hari  di Turki, ia diterbangkan ke Royal Victoria Hospital di Belfast. untung saja semua kos rawatan di tanggung oleh syarikat insurans perjalanan tersebut.

Di Belfast, doktor yang memeriksanya mengatakan kepada keluarganya bersiap menghadapi kemungkinan kerana kebanyakkan pesakit yang koma begini tidak ada harapan.

Tetapi tiba-tiba keajaiban muncul, setelah empat minggu koma Rahcel akhirnya tersedar. Ketika sedar Rachel mengingatkan dia mengalami kecelakaan pesawat dalam perjalan ke Turki.

Meskipun dia selamat ternyata Rachel tidak dapat berjalan dan bercakap. Tapi dia  bersemangat menjalani ujian terapi untuk melawan penyakitnya. Atas usahanya yang gigih Rahcel sudah boleh mengucapkan 5-6 kata dan mulai berlatih berdiri sendiri.

.

Agaknya berapa lama motosikal ni parking situ?

Posted: 18 Oct 2010 08:00 AM PDT

Agaknya berapa lama motosikal ni parking situ?



Turutan seorang pemuda yang gagah berubah menjadi wanita

Posted: 18 Oct 2010 07:36 AM PDT













 Siapa sangkakan???

Manusia yang tak pernah merasa sakit

Posted: 18 Oct 2010 04:36 AM PDT

Håvve Fjel yang berasal daripada Sweden adalah manusia yang tidak pernah merasa tidak sakit.






26 Tahun tak pernah cuci rambut dan janggut,bila dah cuci...

Posted: 18 Oct 2010 03:20 AM PDT

Seorang datuk yang bernama Luo telah 26 tahun tidak membasuh
rambut dan janggutnya.Rambut dan janggutnya berukuran 2 meter.
Buat pertama kalinya dia telah mencuci rambut dan janggutnya yang
baunya susah nak dikata dan cuba lihat air dalam takungan....


Jemuran yang aneh

Posted: 18 Oct 2010 02:00 AM PDT

aik..ni jemuran yang aneh...
boleh pakai lagikah???


dan inilah kondom yang tertua di dunia....

dan yang ini nasihat kepada blogger agar jaga
diet dan selalulah bersenam walaupun dalam keasyikkan
berblog.Kalau tidak badan jadi macam brother tu.....
Untuk tips bersenam sila tanya dengan Mr Fit kita

Masak daging dengan menggunakan mesingan

Posted: 18 Oct 2010 01:15 AM PDT

 Anda memiliki daging mentah, tetapi Anda tidak memiliki cara untuk memasaknya. Yang harus anda lakukan adalah membungkus daging dengan  foil aluminium, mengikatnya dan meletaknya di dalam laras Rheinmetall MG 3, dan menembak sebanyak 150 butir peluru. Berikut gambar cara-cara membuatnya:







sesuai untuk tentera-tentera,sambil berlatih menembak
boleh selit daging untuk dimasak.Nak resepi cari 
Cik Mat Gebu kita.Aku tak boleh bagi resepi , hanya
tahu makan aje....


Selingkuh dengan isteri orang,pemuda terpaksa berdiri dalam keadaan telanjang

Posted: 17 Oct 2010 11:34 PM PDT

Setelah di ketahui berselingkuh dengan isteri orang, seorang pemuda bernama Sun Meng, 25 tahun terpaksa bersembunyi di luar jendela sebuah apartmen di wilayah Chengdu CHina Tengah.Dia terpaksa berdiri diatas air cond di luar apartmen dalam keadaan telanjang, dan kejadian ini telah di ketahui oleh jiran tetangga.Gambar kejadian ini telah di ambil oleh seorang jiran wanita tersebut dan menyebarkan melalui internet.Kejadian ini telah menjadi bualan hangat di sebuah forum  di internet.

sumber : ruanghati .com