Nuffnang

Sensasi

sumber :-

Sensasi


Jokes: Arab student sends an e-mail to his Dad

Posted: 24 Jun 2010 11:53 PM PDT

Arab student sends an e-mail to his Dad saying:

Dear Dad,

Berlin is wonderful, people are nice and I really like it here, but Dad, I am bit ashamed to arrive to my college with my Gold Mercedes, when all my Teachers travel by train.


Your Son
Nasser

------------------------------------------------------------------------

Sometime later Nasser gets reply to his e-mail from his Dad:


Loving son,

Twenty Million Dollars transferred to your account, please stop embarrassing us, go and get yourself a train too.

Your Dad

>------------------------------------------------------------------------



Jokes: Kalau Binatang ada Facebook

Posted: 24 Jun 2010 11:49 PM PDT


Kalau binatang ada fb, agak-agak begini lah ya komen-komen binatang tersebut kat STATUS yg mcm kowang selalu post tu.......

Cicak : Tuan rumah baru beli reket elektrik, gua kenduri nyamuk BBQ mlm nih...

Nyamuk : Baru habis ronda rumah Ajoi... kenyang burp, Alhamdulillah. ..

Aedes: Baru jer selamat bagi injekan maut, yeah!!!

Ayam: Tidaaaaaaaaaaaak, Besok majikan gua mau buat kenduri kesyukuran, gua mau di sembeliiiiihhh! ...

Cicak : isteriku tersepit pintu

Kucing Betina: "Anak i yang ke-5 baru tanya siapa bapaknya. I bingung nak jawab apa. I sendiri lupa bapaknya siapa."

Ayam : Kawan2...kalu esok guwe tak update...bererti guwe udah di goreng....I luv u all... jangan luper wat kenduri arwah untuk I yaa...

Nyamuk: Siot, sekali drug addict gua hantam daaaa. Gua positif HIV AIDS... uwaaaaaaa

Cicak : Mau ke ke bilik air anak tuan rumah jap ... baru beli videocam baru ...

Kucing: Baru je add awek sebelah umah... keturunan PARSI beb!!!


Tikus: Operasi malam ni... selongkar kitchen kabinet... sape nak ikot?

katak : malam ni nk wat konsert la..da lama x ujan ni..hangat oii..

ular : rasa mcm nk makan lauk telo la malam ni..mana nk cari ek..

Anjing: Aku tension bila ada mat rempit berkumpul tepi rumah aku tiap malam. Nak tido pun x senang hanjeng punya org.

Kuda: Patah kaki; Rider aku bangang salah timing bila nak lompat pagar, sekarang rehat kat kandang.

Kura-kura: Aku sakit hati bila bini aku berjalan. Lembab mcm siput babi

Siput babi: Aku sakit hati bila bini aku bergerak. Lembab mcm kura2

Gagak: Tadi jumpa ayam KFC. Jangan jeles

Burung Kakak Tua: Penat betul nk ubah stigma masyarakat. Walaupun aku Burung Kakak Tua, tapi aku burung Jantan!!!

Babi hutan: susah betul nak cari makanan halal sekarang ni.

Kera: semalam GF aku bagi bunga. Sedap jugak kunyah

Tikus: Aku makan mee goreng mamak kat Al Naz maju@precint 9. Meh la join sekali.

Lalat: Asyik hurung bangkai je. Alhamdulillah hari ni jumpa nasi bungkus.

Sotong; Aku bengang bila tapak sulaiman ejek aku si lembut

kucing : update petang karang tepat jam 5.00pm slow ngendap ala2 pink panther nyurik ikan bawal kepunyaan kak lela majnun. ..

lipas : merasmikan pengunaan kepak baru sekali bila dikembangkn. ..gerun tengok mmber aku kene tarik dgn jeli2 panjang kepunyaan cik cicak..eee seram nyeee....

itik serati : hahahhaa lawak2 ayam serama tu ade hati jalan tersengguk2. ...nk tiru aku le tu.. lol....

Ikan laga: Boring sey, duduk sorang2 dalam tanki ni.

Ikan parang; Kurang asam punya manusia, letak gambar aku kat depan bekas keropok

Ikan Jerung: Kenapa x de sorang pun nak add/approve aku. :-(

Ikan Sepat: Terkenang jiran sebelah yang dah dijadikan ikan pekasam. Al Fatihah

Ikan Bilis: Wah ramainya kawan kita. Tahniah remy, ko kawan aku yang ke 5000.

Ikan Arowana: Cantik tak sisik I? Cantik kan ?

Ikan Mas Koki: macam mana nak kurus nie?

Anne Ngasri Sah Cerai Talak Tiga

Posted: 24 Jun 2010 11:37 PM PDT


KUALA LUMPUR: Aktres Anne Ngasri (gambar) disahkan bercerai talak tiga dengan suaminya, Abdul Wafi Hassan (gambar) di Mahkamah Rendah Syariah di sini hari ini.

Keputusan itu diputuskan oleh Hakim Syarie Shaiful Azli Jamaludin.

Anne atau nama sebenarnya Nasriah Ngasri, 25, yang sedang hamil lima bulan dan Wafi, 28, pernah cerai dan rujuk sebanyak dua kali pada Julai tahun lalu tanpa pengetahuan mahkamah.

Menurut Shaiful, Wafi melafazkan taklik kepada Anne pada waktu tengahari awal Julai tahun lalu di Sungai Jawi, Pulau Pinang dengan lafaz 'kalau engkau keluar rumah, aku ceraikan engkau'.

Kali kedua Wafi melafazkan cerai 'aku ceraikan engkau' kepada Anne pada waktu petang pertengahan julai tahun lalu.

Kedua-duanya rujuk semula pada waktu Maghrib awal Julai tahun lalu dan selepas Isyak pada pertengahan Julai tahun lalu di mana kedua-duanya melafazkan 'saya kembali kepada awak'.

Sementara lafaz cerai ketiga iaitu 'aku ceraikan kau Anne' berlaku pada 25 Mac tahun ini, pukul 11.20 pagi di rumah mereka di Bukit Jelutong, Shah Alam. Waktu itu Anne sedang hamil dua bulan.

Wafi mengaku di hadapan Shaiful di kamar hakim sebelum ini bahawa dia pernah melafazkan cerai di tempat kejadian tanpa mempunyai saksi dan mempunyai niat semasa melafazkan ketiga-tiga lafaz cerai itu.

Anne dan Wafi secara rasminya bercerai pada 25 Mac tahun ini dan Anne menjalani tempoh edah sehingga bayi ketiganya dilahirkan.

"Saya reda dengan apa yang berlaku dan bersedia menerimanya. Saya percaya mesti ada hikmah selepas ini," luah Anne di luar mahkamah.

Terdahulu,sebelum mendengar keputusan Hakim di dewan perbicaraan, Anne hampir pitam di tandas. Khabarnya,dia tidak sempat menjamah makanan tambahan pula dia sedang berbadan dua.

Bagaimanapun, Wafi dilihat masih sempat membelikan air putih untuk anne.

Wafi hadir ke mahkamah bersama dua orang lelaki serta peguam syarie Mohd. Hamidullah Che Hassan manakala Anne ditemani ibunya, Habibah Jaafar.

Pasangan itu bernikah pada 26 Mei 2006 dan dikurniakan dua cahaya mata lelaki, Abdul Warits, 2, dan Abdul Wafri yang berusia empat bulan.


Sensasi: Kesian kan..Lafaz cerai walau takda saksi atau tanpa niat (seperti yang dinyatakan oleh Wafi) tetap jatuh talak....iye,perkataan cerai bukan boleh buat main2 ye para lelaki sekalian..jadi jangan sampai terlambat baru nak menyesal...Sekarang nie sahla Wafi dan Anne dah bercerai dgn Talak 3...no more rujuk2.. Anne haruslah bereddah (tak boleh kahwin lain) sampai selamat melahir anak nya itu..lepas tue kalau dia nak kahwin boleh je..tapi bukan dgn Wafi la..
kesian anak yang baru lahir tue.....isk isk..

Maya Karin dan Suaminya Muhammad Ali ke Mahkamah Untuk Pengesahan Nikah atau Cerai?

Posted: 24 Jun 2010 11:17 PM PDT






KUALA LUMPUR: Pelakon popular Maya Karin, 31 dan suaminya Steven David Shorthose,40, atau nama Islamnya Muhammad Ali (gambar) merahsiakan prosiding yang berlaku dalam kamar hakim di Mahkamah Rendah Syariah di sini yang diadakan selama dua jam sejak pukul 2 petang ini.

Maya tidak berkata "ya" mahupun tidak sama ada prosiding di mahkamah itu berhubung pengesahan pernikahan atau penceraian mereka.

Peguam syarie Nor Husniah Hussin yang mewakili Maya juga enggan memberikan komen lanjut atas arahan anak guamnya itu.

"Tiada keputusan," kata Maya ringkas di luar mahkamah.


Suami Maya, Steven turut hadir ke Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan hari ini.

Maya berkata, dia mengambil pendekatan selamat untuk tidak memberi sebarang komen.

"Lebih selamat saya tak bercakap apa-apa kerana takut silap," katanya yang keluar dari mahkamah lewat 20 minit selepas suaminya.

Sementara itu Muhammad Ali turut enggan memberikan penjelasan tentang tujuan mereka ke mahkamah sebaliknya meminta pihak media bertanya sendiri kepada Maya.

Ditanya pula tentang penceraian, katanya: "No divorce" (tidak bercerai).

Difahamkan prosiding di hadapan Hakim Syarie Shaiful Azli Jamaludin itu turut dihadiri oleh dua orang saksi lelaki berbangsa asing.

Maya hadir mengenakan baju kurung putih dengan bertudung litup putih manakala Muhammad Ali memakai sepasang sut hitam.

Difahamkan, kunjungan pasangan itu ke mahkamah hari ini untuk mendaftarkan pernikahan mereka selepas kedua mereka diijabkabulkan di Villa Corte de Lago, Bellagio, Itali pada 14 Ogos 2008.

Majlis resepsi kedua mempelai diadakan di Institut Penyelidikan Perhutanan Malaysia (FRIM) beberapa minggu selepas itu.

Selepas dua tahun bernikah, hubungan Maya dengan guru Matematik di sebuah sekolah antara bangsa itu dikatakan menghadapi krisis dan mereka sedang dalam proses untuk memulihkannya.


Sensasi: Seperti yang diberitahu pihak Maya Karin,kehadiran mereka ke mahkamah adalah untuk pendaftaran Nikah...Haa..ini kerana pasangan ini melangsungkan pernikahan dan pendaftaran nikah-kahwin di Italy..jadi di malaysia takde record pernikahan mereka..bagaimanapun pernikahan mereka nie sah,cume takda dlm record Malaysia...bila takda record,mcm mana nak settlekan hal2 perundangan perkahwinan yang lain kans...

Tak silap sensasi bagi pasangan yang berstatuskan Warganegara Malaysia kalau kahwin luar negara kene bayar denda...ala mcm org yg kahwin kat Siam...kene la bayar RM500 camtue....Denda yang sama dikenakan keatas Rita Rudaini dan Aida Radzwill dulu bila bernikah di siam.,,jadi untuk merecordkan dalam Malaysia mereka perlulah mendaftar dan membayar denda...

Kalau record perkahwinan takda di Malaysia..nanti anak tak boleh ada Surat beranak...pastu nak bercerai susah,kene pergi balik tmpt register nikah dulu (kalau register kat Siam,kene buat record cerai pun kat Siam,kalau register di Italy,kene cerai pun di Italy)... jadi dlm kes Maya Karin nie,,,kita berharap pendaftaran Nikah mereka berdua bukanlah untuk bercerai di Malaysia la hendaknya,....

Lagi satu kalau cerai kat siam atau luar negara mcm sensasi ckp tadi,perundangan Syariah tue takleh diguna pakai untuk pembahagian harta dan sebagainya..Jadi cara terbaik ialah melakukan di Malaysia la,untuk dpt hak2 seperti dlm perundangan Islam Malaysia..

P/S:Muka Maya Karin nampak sedeyh je kans...Kira okeyla Maya tak pakai Spek hitam besar gedabak mcm artis lain2..kihkih..tp kalau pakai Spek gedabak nampak mcm bercerai pulak..

Pengakuan Almy Nadia tentang kekasihnya Fizz Digoda Pelakon baru (Tizz) dalam Majalah mangga keluaran Mei 2010

Posted: 24 Jun 2010 11:05 PM PDT




Actually sejak Mei lagi Almy dah keluarkan kenyataan yang bf nyer itew digoda oleh pelakon baru..cuma dia tak menyebutkan nama Tizz disitu,tapi bagi golongan seangkatan dengan mereka tahu bahawa yang dimaksudkan adalah dot dot dot..

Pengakuan nie diberitahu Almy sejak Mei yang lepas,sebelum Fasha bukak mulut kata wanita sama yang mneggoda Jejai adalah wanita yang pernah menggoda Fizz juga..

Hubungan Almy & Fizz Fairuz Terganggu Gara-Gara Fasha Sandha

Posted: 24 Jun 2010 10:35 PM PDT


PELAKON Almy Nadia mengaku hubungannya dengan aktor Fizz Fairuz agak terganggu apabila timbul desas desus kekasihnya itu turut menjalinkan hubungan dengan pelakon Tizz Zaqyah.

Almy berkata, dia juga terkejut apabila mendapat tahu Tizz dikatakan turut mengganggu hubungan Fasha dengan Rizal Ashram Ramli, bekas suami Nora Danish.

Bagaimanapun kata Almy, sebelum berita tersebut tersebar, dia dan Fizz telah terlebih dahulu menyelesaikan perkara tersebut dengan sebaik mungkin.

"Sewaktu mendengar berita ini, saya telah menghubungi Fizz dan pada mulanya dia agak berang dengan apa yang berlaku tetapi akhirnya masalah yang terjadi itu dapat diselesaikan," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Semalam, Fizz Fairuz memberi amaran kepada pelakon Fasha Sandha agar tidak mengaitkan dirinya dengan Tizz Zaqyah semata-mata untuk mendapatkan publisiti murahan.

Fasha dalam sebuah akhbar dikatakan membuat kenyataan menuduh Tizz sebagai individu yang bertanggungjawab mengganggu hubungannya dengan Rizal Ashram selain cuba menggoda Fizz Fairuz. Perbuatan Tiz itu dikatakan turut menyebabkan kemarahan Almy Nadia.

Kata Almy, dia tidak menafikan sebelum ini Fasha pernah bertemunya dengan Fizz untuk mengetahui konflik hubungan melibatkan Tizz Zaqyah itu tetapi mereka enggan masuk campur.

Bagaimanapun, ketika ditanya tentang hubungannya dengan Tizz itu, Almy enggan mengulas mengenainya.

"Saya tidak kenal Tizz dan tidak pernah berjumpa dengannya. Saya kenal dia pun sebab kontroversi ini tapi saya tidak mahu komen tentang dia.

"Pada saya buat apa mencampuri urusan mereka. Mereka bergaduh berebut lelaki, kenapa nak mengaitkan saya dan Fizz dalam hal ini?" soalnya yang terkilan dengan kontroversi tersebut.

Baca keratan majalah tentang Almy mengadu kekasihnya digoda pelakon baru

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan