Adsense

Khamis, 24 Jun 2010

Sensasi

Sensasi


Jawapan daripada Mangga Ads Team untuk blogger,antara info yang perlu anda ketahui

Posted: 23 Jun 2010 02:32 PM PDT


Pada minggu ini,tak silap Sensasi hari Isnin..Sensasi ada menulis satu artikel berkaitan mangga ads.Ini kerana terdapat byk persoalan yang timbul semasa menggunakan mangga ads...namun persoalan terjawab apabila emel sensasi kepada mangga ads team di reply...Jadi disini sensasi kongsikan bersama para bloggers yang masih samar-samar tentang bagaimana Mangga ads berfungsi untuk menambahkan lagi pengetahuan ttg Advertisement network ini..




Hai,

Sistem ManggaAd masih baru and kita hanya rasmi bermula 1 bulan yang lalu.
Harap kita boleh bekerjasama untuk menjadikan ManggaAd lebih baik dan
dapat menjana lebih banyak duit dari traffik blog anda.


Jawapan untuk soalan-soalan yang ditanya:


1) boleh terangkan tentang mangga ads,kenapa ianya dikatakan memberi bayaran
paling tinggi?


Jawapan: Kita berpendapat bahawa rangkaian iklan yang lain tidak memberi
bayaran yang tinggi kepada member-membernya. Tujuan kami ialah untuk
menjadikan ManggaAd rangkaian iklan yang terbaik dan itulah salah satu
matlamat kami.


2) bilakah earning akan diupdate?

Jawapan: Kami akan mengemaskinikan ("Update") earning blogger kami setiap
minggu pada hari Isnin atau Selasa.


3) mengapa iklan yang dipaparkan tidak ditulis dalam dashboard?

Jawapan: Dalam dashboard, kita hanya memaparkan earnings dan tidak
memaparkan iklan-iklan.
Kita berpendapat bahawa iklan-iklan adalah dibawah kawalan ManggaAd dan
itulah tanggung jawab ManggaAd untuk membantu blogger menjana duit untuk
trafik mereka.


4) mengapa iklan yang dipaparkan semua dari admax asia dan server jugak
menunjukkan
iklan tersebut dtg dari admax asia.

Jawapan: Ya, iklan-iklan yang dipaparkan boleh datang dari admax. Sistem
ManggaAd fleksibel dan boleh menggunakan iklan dari sistem yang lain.

Kita berbuat demikian supaya kita boleh membantu blogger menjana duit
walaupun tidak ada iklan sesuai dari sistem kita. Kita hendak membina
sistem iklan yang terbaik untuk blogger kita.


5) bagaimana blogger/publisher ingin tahu iklan apa yang dipaparkan dan
berapa kadar
bayaran per click atau per impression?

Jawapan: Pada masa kini, kami tidak akan menunjukkan kadar bayaran CPC/CPM
iklan-iklan. Kami akan menguruskan iklan-iklan dalam sistem kami untuk
memastikan kami memberi kadar bayaran yang sesuai dengan jumlah trafik
laman web / blog anda. Ini adalah supaya blogger tidak akan sibuk
menguruskan iklan-iklan. Pihak blogger dapat memberi sepenuh perhatian
untuk menjana isi kandungan yang menarik untuk laman web/blog
masing-masing.


6) berapa lama tempoh pembayaran mangga ads?

Jawapan: Jumlah bayaran minimum yang akan diproses adalah RM100 dan kita
akan mengambil masa 1-2 minggu untuk memproses bayaran itu.


7) apakah gunanya credit yang diberikan(apabila memasang widget dan
sebagainya)?

Jawapan: 'Points' yang dikumpul digunakan untuk tujuan 'Ranking' sahaja
sekarang. Lebih tinggi jumlah points anda, lebih mudah untuk
blogger-blogger lain mencari anda dalam sistem direktori kami. Kami akan
membuat pengumuman sekira adanya perubahan kepada sistem point kami pada
masa depan.


Kami gembira menerima sebarang pertanyaan dan cadangan anda untuk
memperbaiki sistem kami untuk membantu para blogger.


Yang Ikhlas,
ManggaOnline Team.


Klik sini untuk baca emel sensasi kepada mangga ads..

Joe Radzwill:Aida sering mengejutkannya pukul 3 pagi utk berbincang hal rumahtangga menaikkan kemarahannya

Posted: 23 Jun 2010 01:50 PM PDT


Sensasi:Nampak gaya mcm Joe Radzwill tak mahu melepaskan Aida atau sekadar menjaga egonya sebagai seorang lelaki...huhu..Joe juga ckp Aida dingin dlm hubungan seksual suami isteri dnegannya sejak 4 tahun lalu....ler...Aida 52,Joe 39..so beza umur derang nie 13 tahun...Aida mungkin dah menopause memangla akan dingin dlm perhubungan kalau lelaki tak cukup sensitif atau romantis..huhu...byk sgt beza umur..masa Kahwin dulu Aida masih berumur 44 tahun..still ok lagi la lom menopause..

yang kelakarnya dlm kenyataan balas si Joe nie bila dia ckp Aisa sering mengejutknnnya bangun tidur pukul 3 pagi untuk membincangkan maslah rumah tangga...kihkih..mcm takda time lain je kot nak berbincang,,...


Baca cerita tentang pembelaan diri Joe Radzwill dalam kes tuntutan Fasakh Aida

Dalam penyata pembelaannya, Joe menafikan bahawa dia pernah curang terhadap Aida dan memberitahu penyataan yang dibuat oleh isterinya itu adalah fitnah untuk memburukkan dirinya semata-mata. Sebaliknya, dia mengakui mempunyai kesedaran serta tidak pernah mengabaikan tanggungjawabnya sebagai suami.

Dalam pada itu, Joe telah memohon mahkamah memerintah Aida supaya kembali taat kepadanya sebagai suami yang sah mengikut hikum syarak dalam tempoh 14 hari. Sekiranya, Aida ingkar, Joe akan memohon mahkamah dan/atau membuat deklarasi bahawa Aida nusyuz.

Selain itu, Joe turut memohon mahkhamah mengepikan tuntuan fasakh Aida atau nama sebenarnya Khalidah Adibah Ahmad, 52, yang difailkan berdasarkan seksyen 1(b)(h)(i)(ii)(1) Enakmen Undang-undang Keluarga Islam Negeri Selangor 2003.

Dalam tuntutan balasnya, Joe turut menegaskan bahawa Aida seorang isteri yang nusyuz mengikut hukum syarak. Joe mendakwa isterinya sering pulang lewat ke rumah sehingga jam 2 hingga 3 pagi. Dai juga menyatakan bahawa Aida juga bersikap dingin dalam hubungan kelamin dengannya sejak empat tahun lalu.

Di samping itu, Aida juga gagal menjaganya ketika dia dimasukkan ke hospital selama 2 hari. Malah sepanjang tempoh itu, Aida tidak pernah melawat atau menjenguknya.

Selanjutnya Joe menegaskan bahawa isterinya juga seorang yang tidak jujur kerana memberitahu bahawa dia berada di Kelantan atas utusan kerja sebaliknya pada masa yang sama dia mendapati kereta Aida berada di The Curve, Damaasara dan di Bangsar Village pada masa itu.

Joe juga turut menyatakan Aida sering melakukan perbuatan seperti mengejutkannya dari tidur jam 3 atau 4 pagi untuk berbincang mengenai hal rumah tangga dengan niat untuk mendatangkan kemarahannya.

Peguam Nahar Alias yang mewakili Aida telah memohon mahkamah untuk menetapkan satu tarikh bagi pihaknya menjawab tuntutan balas Joe.

Manakala dalam penyata pembelaannya pula, Joe telah menafikan semua dakwaan Aida dalam pernyataan tuntutannya dan meletakkan beban pembuktikan yang kukuh dan/atau ketat terhadap Aida.

Hakim Mohammad Yusri Kassim kemudian menetapkan 22 Julai ini untuk sebutan semula kes.

Aida yang sudah berkahwin sejak lapan tahun lalu bersama Joe sebelum ini telah memfailkan permohonan fasakh itu pada 27 April 2010. Antara alasan ialah dia mendakwa suaminya gagal memberikan nafkah lebih dari tiga bulan dan Joe juga telah menyakiti serta menjadikan hidupnya menderita. Malah, Aida juga mendakwa Joe telah berperangai keji serta tidak mengikut hukum syarak.

Misha Omar dah kahwin dan dikatakan Isteri Ketiga

Posted: 23 Jun 2010 01:37 PM PDT


Sejak awal tahun ini, sering saja terdengar cakap-cakap nakal kononnya Misha Omar sudahpun menamatkan zaman bujangnya. Meskipun Misha Omar tampil menafikan khabar angin tersebut, selepas seketika, cerita itu timbul semula.

Seakan mengiyakan kebenaran berita tersebut, pernah seorang pembaca Pancaindera, akhbar sisipan Utusan Malaysia, meluahkan rasa tidak puas hatinya apabila melihat akhbar itu sebagai sengaja tidak menyiarkan berita perkahwinan Misha. Padahal, menurut pembaca berkenaan, cerita perkahwinan Misha dengan seorang ahli perniagaan terkenal di Kota Bahru yang digelarnya sebagai Kiss, sudah rancak diperbualkan di negeri Cik Siti Wan Kembang itu.

Terbaru, cerita kahwin Misha mendapat satu 'twist' yang menarik. Kononnya, bukan saja Misha sudah sah berkahwin tetapi dia merupakan isteri ketiga kepada seorang jutawan.

Nampaknya, semakin menjadi-jadi kisah kahwin Misha ini. Tetapi sehingga cerita itu dikeluarkan dari mulut tuan punya badan, sukar untuk mempercayai semua khabar angin yang berterbangan ini.

"Terpulanglah. Kalau nak percaya cerita itu, percayalah. Tapi ia sama sekali tidak benar," katanya terus-terang. "Tapi saya pun pelik. Walau macam mana saya nafikan, cerita tu asyik diungkitkan. Saya pun tak reti nak jawab dah. Dari awal saya jadi penyanyi, saya dituduh kononnya janda.

"Sebagai seorang perempuan, saya tahu hak saya sebagai seorang isteri dan wanita. Jika ada yang masih tak percaya, pergi saja ke pejabat agama dan periksa sama ada betul ke tidak saya ni dah kahwin. Saya taklah bodoh untuk berkahwin dan sorokkan benda yang baik."

Jadi setakat ini, bagaimana perhubungan Misha dengan Uda pilihannya? Jika ada yang masih ingat, sebelum ini Misha pernah berkongsi perancangannya untuk mendirikan rumahtangga pada tahun ini. Tetapi hasratnya itu terpaksa ditundakan kerana kesibukan kerja.

Jawab pemilik nama penuh Samiha @ Aisah bt Omar itu, "Saya taknak cerita pasal ni (kisah peribadi). Azam baru saya sejak mula bergiat di dalam teater, sejak saya mula mengenali diri saya dengan lebih mendalam, lebih indah bila sesuatu berita itu disertakan dengan bukti dan cukup syarat. Sebenarnya, saya tak mahu bercakap banyak tentang perkara peribadi saya. Sebab bila tak jadi, siapa yang akan terasa nanti?"


Sensasi:pernah siarkan cerita nie dulu yang kononnya Misha dah berkahwin dan berita perkahwinan Misha dikatakan memang org2 di kelantan dah lama tahu...tp kalau tuan punya badan dah tak mengaku nak buat camne kans...kene lah percaya jugak2....Hehe,,tp ada jugak artis yg dah kahwin 10 tahun tp tak mengaku...mcm Eja...dah pregnant barulah mengaku diri dah lama berkahwin,kalau tak menafikan bagai nak rak lagi....

Gambar Aisyah dengan Suami Barunya

Posted: 23 Jun 2010 01:33 PM PDT


Aishah telah berkahwin dengan Faizal Haji Zulkifli, seorang ahli perniagaan berstatus duda.

Aishah sebelum ini pernah dua kali berkahwin, pertama dengan jejaka Singapura dan kedua dengan warga New Zealand, Muhammad Abdullah atau Che Mat pada 1 September 1997 di Auckland.

Mereka dikurniakan seorang anak Azhad Ahlami Muhammad, 10. Selain itu, Aishah ada anak angkat, Armand Azhari Abdullah, 16. Bagaimanapun, pada 13 September 2000, Aishah memfailkan permohonan cerai fasakh dan hak penjagaan anak di Mahkamah Majistret Ampang mengikut Seksyen 4 Akta Keganasan Rumah Tangga 1994.

Sensasi:tengok kedua-dua pasangan nie cam sejuk je mata memandang kans...seswai sgt