Adsense

Selasa, 22 Jun 2010

[LANGGANAN] Artikel Berita Semasa Online

[LANGGANAN] Artikel Berita Semasa Online


Buat Duit Dengan Facebook (USD1 billion Setahun)

Posted: 22 Jun 2010 10:19 AM PDT

Dah jadi bilionaire dah pun pak cik seorang ini, Mark Zuckerberg yang baru-baru ini telah berjaya buat duit dengan Facebook sebanyak USD1 billion setahun. “Rakyatnya” di Facebook pun dah melebihi 500 juta ketika ini. Seandainya Facebook adalah sebuah negara, senang-senang sahaja mereka menduduki tempat ketiga negara terbesar di dunia di belakang India dan China! [...] Related posts:
  1. Afghanistan Bakal Buat Duit & Kaya-Raya!!
  2. Anda Ketagihan Main Online Game Facebook?
  3. Facebook Malaysia Office Akan Dibuka?

(Jawatan Kosong) Universiti Sains Malaysia USM

Posted: 21 Jun 2010 11:58 PM PDT

Universiti Sains Malaysia (USM) Pulau Pinang telah membuka banyak jawatan kosong kepada umum yang berkelayakan ketika ini. Sebelum itu, anda perlu melalui proses pendaftaran pada ruangan yang disediakan supaya memudahkan anda mengemaskini data dan maklumat anda dari masa ke semasa dan menyemak permohonan anda : Iklan Jawatan Kosong Universiti Sains Malaysia (USM) – Kampus Kesihatan [...] Related posts:
  1. (Jawatan Kosong) Universiti Sains Islam Malaysia USIM
  2. (Jawatan Kosong) Universiti Teknologi Malaysia UTM
  3. (Jawatan Kosong) UTeM Melaka 2010

(Video) Penjara Pudu Dirobohkan

Posted: 21 Jun 2010 06:47 PM PDT

Apabila sebuah bangunan yang bernama Penjara Pudu ini yang telah berusia 114, rasa sedih pun ada. Sebab ada memori, ada nilais ejarah tersendiri. Pelancong asing yang datang ke Malaysia bukannya nak nak tengok pun pusat membeli belah  mewah, bangunan yang canggih, tetapi yang mereka hargai adalah nilai warisan dan budaya di Malaysia. Itu lebih penting [...] No related posts.

Ex CEO Petronas Tan Sri Hassan Marican Kini di Singapura

Posted: 20 Jun 2010 07:07 PM PDT

Kalau 15 tahun dahulu, Petronas hanyalah syarikat kerdil di kalangan syarikat-syarikat minyak gergasi antarabangsa seperti Shell dan Esso. Sehingga Petronas mendapat  “sentuhan” daripada bekas CEO Petronas,  Tan Sri Hassan Marican berjaya membawa dan menempatkan Petronas dikalangan syarikat multinasional yang [...] Related posts:
  1. (Iklan) Jawatan Kosong Petronas Malaysia
  2. Tsunami Pemberian VSS Kepada Staff Petronas Malaysia??
  3. 100,000 Kerja Kosong Singapura Tahun 2010

Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) di Malaysia Bermaharajalela!!

Posted: 20 Jun 2010 04:58 PM PDT

Sebelum ini, Washington pernah menyenaraihitamkan Malaysia bersama beberapa buah negara lain seperti Myanmar, Cuba, Iran, Korea Utara dan Sudan sebagai antara negara yang terlibat dalam penyeludupan manusia dan Malaysia menafikannya. Undang-undang Malaysia pada masa ini tidak mempunyai perbezaan antara penyeludupan manusia dan pendatang asing tanpa izin (PATI) di Malaysia. Tindakan Kanada yang mula kenakan Visa [...] Related posts:
  1. Kenaikan Levi Pekerja Asing Tahun Depan?
  2. Singapura Destinasi Terbaik Asia Bagi Pekerja Asing

(Rombakan) Sistem Pendidikan di Malaysia

Posted: 20 Jun 2010 06:27 AM PDT

Teruk sangatkah sistem pendidikan di Malaysia ketika ini? Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein yang sebelum ini menjawat jawatan sebagai Menteri Pelajaran telah menghantar untuk mengikuti O’ levels bagi persediaan ke United Kingdom. Manakala Datuk Seri Najib Razak yang sebelum ini merupakan Timbalan Perdana Menteri telah menghantar anak perempuannya, Nooryana Najwa ke Georgetown University, Washington DC. [...] Related posts:
  1. Berjaya atau Rombak Sistem Pendidikan Negara?
  2. Sistem Gred SPM Terbaru, Syarat Kemasukan Ke IPTA
  3. [POTONG BAJET] Peruntukkan Pendidikan & Bantuan Sekolah

(Jawatan Kosong) Universiti Teknologi Malaysia UTM

Posted: 19 Jun 2010 06:50 AM PDT

Universiti Teknologi Malaysia (UTM) memerlukan individu yang dinamik, inovatif dan bercita-cita tinggi untuk bersama-sama menerokai teknologi baru dalam usaha merealisasikan Wawasan Universiti dan Wawasan 2020. Selaras dengan hasrat ini, calon-calon yang berkelayakan adalah dipelawa untuk mengisi beberapa jawatan kosong di UTM.Senarai Jawatan Kosong di Universiti Teknologi Malaysia (UTM) – Tetap/Kontrak JURUTEKNIK (JA17)  – No. Siri Jawatan [...] Related posts:
  1. (Jawatan Kosong) Universiti Sains Malaysia USM
  2. (Jawatan Kosong) Universiti Putra Malaysia UPM 2010
  3. (Jawatan Kosong) Universiti Malaya UM 2010

(Jawatan Kosong) Universiti Sains Islam Malaysia USIM

Posted: 19 Jun 2010 06:23 AM PDT

Universiti Sains Islam Malaysia (USIM) sebuah Institusi Pengajian Tinggi Awam yang ditubuhkan di bawah Akta Universiti dan Kolej Universiti mempelawa warganegara Malaysia yang berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan yang berkelayakan untuk mengisi beberapa jawatan kosong yang berikut: Senarai Jawatan Kosong – Status Kontrak (Penempatan Nilai) Penolong Pengurus Asrama (N27) Penyelia Asrama (N17) Tukang K3 [...] Related posts:
  1. (Jawatan Kosong) Universiti Sains Malaysia USM
  2. (Jawatan Kosong) Universiti Putra Malaysia UPM 2010
  3. (Jawatan Kosong) Universiti Malaya UM 2010

Laporan Perubatan Saiful Bukhari. Tak Boleh Beri!!

Posted: 18 Jun 2010 01:07 AM PDT

Dr David Wells Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini menolak permohonan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi mendapatkan semua laporan perubatan yang disediakan oleh tiga doktor Hospital Kuala Lumpur yang terlibat. Hakim, Datuk Mohd Zabidin Mohd Diah dalam keputusannya berkata tidak ada peruntukan atau asas undang-undang yang mengatakan dokumen itu [...] Related posts:
  1. Bicara Kes Mohd Saiful Bukhari Azlan (13 Mei)
  2. Perbicaraan Anuar Ibrahim VS Saiful Bukhari (Transkrip 4 JUN)
  3. Kes Liwat Anwar Ibrahim VS Mohd Saiful Bukhari Azlan

(Jawatan Kosong) KWSP Terkini

Posted: 17 Jun 2010 08:19 PM PDT

The Employees Provident Fund (EPF) / KWSP is Malaysia's premier pension fund, providing basic financial security for retirement. With funds amounting to more than RM370 billion, we are one of the largest funds of its kind in the world. We are looking for candidates with passion, perseverance, pro-activeness and the desire to succeed to come [...] Related posts:
  1. (Jawatan Kosong) UNITEN 2010
  2. (Jawatan Kosong) Perodua Malaysia 2010
  3. (Jawatan Kosong) Telekom Malaysia Berhad 2010