Adsense

Rabu, 30 Jun 2010

- Blog Hanz -

- Blog Hanz -


Aktor Winter Sonata Bunuh Diri

Posted: 30 Jun 2010 09:26 AM PDT



SEOUL: Pelakon dan penyanyi popular Korea Selatan Park Yong-Ha, 33, ditemui tidak bernyawa dan dilaporkan membunuh diri pagi tadi.



Tubuhnya ditemui di kediamannya di Nonhyung-dong, Seoul oleh ibunya sendiri.

Laporan Yonhap News hari ini melaporkan sebelum membunuh diri, pelakon Winter Sonata itu sempat mengirimkan SMS kepada ayahnya yang sedang bertarung dengan sakit kanser perut.

SMS yang dihantar itu berbunyi: "I'm Sorry. I'm Sorry". Namun begitu dia tidak meninggalkan sebarang surat perpisahan.

Menurut pihak polis Metropolitan Seoul, Park membunuh diri dengan menggantungkan dirinya menggunakan kabel charger telefon bimbit.

Bagaimanapun, motif tindakannya membunuh diri itu masih tidak diketahui lagi. Pihak polis masih lagi melakukan penyelidikan lebih lanjut tentang tragedi tersebut.

Park memulakan kerjaya seninya bermula pada tahun 1994. Namun, namanya mula melonjak di Korea dan Jepun setelah membintangi drama bersiri Winter Sonata pada 2002.

Selepas itu, Park turut membintangi tiga buah filem. Yang terakhir adalah The Scam yang telah ditayangkan pada 2009.

Tidak hanya setakat itu, Park juga popular sebagai penyanyi. Selain melancarkan beberapa album di Koria dan Jepun. Dia juga pernah memenangi beberapa anugerah seperti Japan Gold Disc Awards bagi kategori Artis Asian Terbaik, Lagu Sepanjang Tahun serta Anugerah Istimewa Japan-Korea Friendship Year 2005.

(VIDEO) PUDU JAIL demolition - 21.06.2010

Posted: 30 Jun 2010 12:10 AM PDT

(GAMBAR) Norman Hakim, Memey tak segan bergambar mesra

Posted: 29 Jun 2010 10:37 PM PDT


Pelakon Norman Hakim berkata dia tetap akan menjaga batasan mengenai hubungannya dengan pelakon Memey Suhaiza. Ia termasuklah ketika diajak bergambar bersama kerana tidak mahu ada pihak-pihak yang kurang senang dengan aksi yang mereka berikan. Baru-baru ini, Memey mahupun Norman tidak menolak untuk merakamkan gambar mereka berdua yang penuh mesra bagaikan pasangan suami-isteri. Gambar tersebut dirakamkan semasa mereka meraikan majlis ulang tahun kelahiran anak lelaki Chef Wan iaitu Chef Riz di restorannya, On The Table di Solaris Dutamas, Kuala Lumpur.



"Saya rasa tak salah bergambar kerana aksi kami itu bukan sengaja dilakukan sebaliknya atas permintaan pihak media. -mStar




Umie Aida bina surau dalam rumah

Posted: 29 Jun 2010 10:29 PM PDT



Sudah menjadi kemestian dan bukan kewajipan kepada semua umat Islam membina surau dalam rumah. Ini adalah untuk mengalakkan lagi 'isi rumah' untuk beribadah kepada sang Pencipta. Itu lah yang telah terjadi dalam kehidupan Umie Aida setelah bergelar isteri kepada Datuk Paduka. Membina surau dan memberi manfaat keatasnya dengan memberi keutamaan dalam bertazkirah, solat berjemaah dan juga mengaji bersama rakan-rakan dan sahabat handai. Apa-apa pun ini sesuatu perkembangan yang bagus untuk diikuti. :)

Out Of Africa... New Video Of World Cup

Posted: 29 Jun 2010 11:17 AM PDT