Adsense

Rabu, 10 Julai 2013

macam macam hiburan terkini

macam macam hiburan terkini


Zizan Razak Tidak Berdisiplin Sengaja Diperbesarkan

Posted: 09 Jul 2013 07:04 AM PDT

PETALING JAYA: Pelawak dan pengacara, Zizan Razak menganggap tuduhan kononnya dia sering menimbulkan masalah kepada krew produksi dan tidak berdisiplin hanyalah satu isu yang sengaja diperbesar-besarkan oleh sesetengah pihak.

Zizan atau nama sebenarnya Razizan Razak, 29, berkata, tuduhan tersebut tidak adil buatnya kerana ramai pihak tidak mengetahui perkara sebenar di sebalik kehidupannya sebagai seorang selebriti.

"Saya bukan hendak menafikan tetapi cerita sedemikian cuma diperbesar-besarkan dan orang sebenarnya tidak tahu apa yang terjadi di sebaliknya dan terus membuat pelbagai tanggapan yang tidak benar.

"Sukar untuk memuaskan hati semua orang dan perkara sebegini adalah lumrah dalam dunia hiburan," katanya kepada mStar Online.

Dalam perkembangan sama, Zizan bagaimanapun tidak menafikan ada kalanya dia terlambat ke sesebuah lokasi penggambaran atau pun program lain tetapi ia bukan disengajakan.

Jelas Zizan, kesibukan dan pertindihan pelbagai program dan aktiviti kadang-kala telah menyebabkan dia terlewat ditambah dengan sebab-sebab lain seperti kesesakan lalu lintas.

"Saya bukannya sempurna dan mengakui kadang-kadang terlewat dan ia bukan disengajakan.

"Bagaimanapun saya dengan rendah hati memohon maaf sekiranya ada pihak yang terguris hati jika ada apa-apa tindakan atau perbuatan saya yang menyentuh perasaan mereka," jelasnya.

Dalam pada itu Zizan berkata, dia baru sahaja dilantik sebagai duta produk Sony selama setahun selain akan terlibat dalam beberapa program rakaman untuk Ramadan dan Hari Raya Aidilfitri pada Ogos depan.

Ziela Jalil Akui Sukar Bergelar Ibu Tunggal

Posted: 09 Jul 2013 07:04 AM PDT

KUALA LUMPUR: Penerbit drama dan pelakon Ziela Jalil mengakui sukar baginya menjalani kehidupan sebagai ibu tunggal pada awal kematian suami, Allahyarham Tan Sri Megat Junid Megat Ayub pada tahun 2008.

Ziela, 43, berkata, kesukaran itu lebih kepada membesarkan dua anaknya iaitu Puteri Julia Nabilah, 21, dan Megat Jufri Nasrullah, 19, yang ketika itu masih kecil dan tidak dapat menerima ketiadaan bapa mereka.

"Pada awal-awal dulu saya akui memang sukar menjalani kehidupan tanpa suami dan perlu membimbing anak-anak yang sentiasa rindukan bapa mereka tambahan pula mereka sedang meningkat remaja.

"Namun ketika itu saya sedar bahawa tiada orang yang dapat membantu dan saya perlu bangkit dan kuatkan semangat demi masa depan anak-anak," katanya ketika ditemui pada majlis pelancaran produk kesihatan iaitu Fizzcola dan Berry Slim di Restoran Rebung di sini, Isnin.

Megat Junid ialah bekas Menteri Perdagangan Dalam Negeri & Hal Ehwal Pengguna dalam kabinet Tun Dr Mahathir Mohamad.

Selain Julia dan Jufri, Ziela turut mempunyai seorang anak angkat iaitu Ibrahim Junit Abdullah yang kini berusia setahun enam bulan.

Sementara itu, Ziela berkata, dia bagaimanapun bersyukur berkat kesabaran dan pengorbanan untuk membesarkan anak-anak akhirnya membuahkan hasil apabila mereka semakin matang dan mampu berdikari.


Zieal bersama produk kesihatannya iaitu Fizzcola dan Berry Slim.
"Apa yang penting pada saya adalah anak-anak kerana itulah peninggalan yang paling berharga buat diri saya. Saya bersyukur mereka sangat berdikari dan mempunyai pemikiran yang matang terutama anak sulung saya Julia yang akan berangkat ke Dublin untuk melanjutkan pelajarannya di sana.

"Bagaimanapun sebagai seorang ibu saya tetap risaukannya dan berharap mereka akan menjadi insan berguna dan berbakti kepada keluarga dan agama," katanya.

Dalam pada itu, bercakap mengenai Fizzcola dan Berry Slim, Ziela berkata, produk berasaskan kolagen itu yang pertama menggunakan formula yang mengandungi sodium karbonat selain buah epal dan beri yang mudah diserap oleh sistem badan manusia.

Malah kata Ziela, selain untuk kecantikan kulit dan mampu mengurangkan berat badan ia juga dapat membantu mengurangkan rasa sakit kepada penghidap penyakit gastrik.

"Kami membuat kajian tentang penggunaan bahan selama beberapa bulan dan mencuba sendiri hasilnya sebelum mengambil keputusan untuk dipasarkan dan ia ditanggung halal.

"Malah rasanya juga berbeza daripada produk kesihatan lain kerana ia seperti air berkarbonat dan rasanya juga sedap seperti air buah-buahan," katanya.

Dikeluarkan sendiri oleh syarikat miliknya iaitu Ziela Jalil Trading (M) Sdn Bhd bersama seorang rakan kongsi, Fizzcola dan Berry Slim dijual pada harga RM128 sekotak yang mengandungi 18 paket dan boleh didapati di farmasi dan stokis kecantikan.

Dalam perkembangan lain, Ziela berkata, dia kini sedang sibuk menyiapkan sebuah drama adaptasi dari sebuah novel sebanyak 40 episod untuk siaran saluran Mustika HD (Astro 134) berjudul Jodoh Itu Milik Kita yang kini menjalani penggambaran di New Zealand.

Drama yang dibintangi oleh Farid Kamil, Tiz Zaqyah dan Zain Saidin itu akan menemui penonton selepas Hari Raya Aidilfitri nanti.

"Alhamdulillah rezeki pada tahun ini sangat murah dan selain Jodoh Itu Milik Kita, syarikat saya diberi kepercayaan untuk menerbitkan sebuah lagi drama untuk Astro iaitu Bukan Aku Tidak Cinta selain The Wedding Breaker untuk slot Akasia di TV3," katanya.

Malah dia juga baru selesai menjalani penggambaran sebuah drama iaitu I Heart Kurma untuk siaran TV9 dan akan muncul sebagai pengacara program bual bicara iaitu Tiga Rasa.

Rozita Che Wan Sangkal Bersikap 'Queen Control'

Posted: 09 Jul 2013 07:01 AM PDT

PETALING JAYA: Pelakon Rozita Che Wan menepis dakwaan kononnya dia bersikap 'queen control' terhadap kekasihnya Zain Saidin apabila dikatakan sering mengganggu dengan membuat panggilan telefon dan menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) ketika aktor itu berada di lokasi penggambaran.

Rozita atau lebih mesra dengan sapaan Che Ta, 42, berkata, gosip tersebut adalah karut kerana dia dan Zain tidak pernah mencampuradukkan soal peribadi dan kerjaya dalam hubungan cinta mereka.

"Cerita berkenaan mengarut dan tiada asas malah kami sangat profesional dengan kerjaya kami.

"Tidak wujud istilah saya mengawal pergerakannya atau mengganggunya ketika dia sedang bekerja," ujarnya ketika dihubungi mStar Online.

Rozita mengulas mengenai dakwaan dia kononnya dia merajuk dengan kekasihnya itu yang tidak membalas panggilan telefon dan SMS ekoran sibuk dengan aktiviti lakonan.


Rozita (kanan) menganggap gosip yang melandanya dan Zain sebagai perkara remeh.
Dalam perkembangan sama, Rozita berkata, dia tidak tahu bagaimana gosip tentang mereka tersebar dan enggan melayan perkara yang disifatkan sebagai remeh.

Dia juga tidak pasti sama ada cerita itu sengaja disebarkan untuk memburukkannya atau ada pihak yang cemburu melihat hubungannya dengan Zain, 29.

"Saya dan Zain sibuk dengan pelbagai perkara dan tidak mahu layan perkara-perkara remeh seperti ini," jelasnya ringkas.

Sementara itu, Rozita berkata, dia tidak akan berehat sepanjang bulan Ramadan nanti kerana sibuk dengan penggambaran drama bersiri Rumah Kedai selain beberapa projek lain sebelum bercuti berhari raya.

"Walaupun akan sibuk bulan puasa ini tetapi Alhamdulillah itu semua rezeki untuk saya dan keluarga malah saya hanya akan bercuti sekejap sahaja pada hari raya nanti," katanya.