Adsense

Selasa, 4 Jun 2013

Utusan Online - Hiburan

Utusan Online - Hiburan


"Tonton dulu baru komen" - Pengarah

Posted: 04 Jun 2013 02:56 AM PDT

KUALA LUMPUR 4 Jun - "Tonton dulu tayangan penuh filem Tanda Putra ini, baru keluarkan ulasan."

Itu ungkapan yang diluahkan oleh pengarah filem Tanda Putra, Datuk Paduka Shuhaimi Baba saat diajukan ura-ura yang mengatakan bahawa filem ini mempunyai unsur-unsur berbaur provokasi perkauman.

Tambahnya lagi, kebanyakan dakwaan tidak baik tentang filem Tanda Putra dibuat oleh mereka yang belum menonton filem ini lagi.

"Sebelum kita menyerahkan filem ini ke Lembaga Penapisan Filem (LPF), kita sebenarnya sudah menyiarkan filem ini kepada kumpulan fokus kita dahulu.

"Kemudian, pendapat mereka tentang filem ini diambil kira dan disunting supaya ia tidak membawa unsur-unsur melampau kepada penonton.

"Setelah semua perkara yang dibangkitkan oleh kumpulan fokus kami, barulah kami menghantar naskhah Tanda Putera ini di beri kepada LPF," katanya kepada Utusan Online, di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE

Seniman S. Shamsuddin kembali ke rahmatullah

Posted: 03 Jun 2013 10:36 PM PDT

SENIMAN S.SHAMSUDDIN

KUALA LUMPUR 4 Jun - Pelakon komedi seangkatan seniman agung, Allahyarham Tan Sri P. Ramlee dan Datuk Aziz Satar iaitu Seniman S. Shamsuddin telah disahkan meninggal dunia pukul 10.56 pagi ini.

Pelakon veteran berusia 84 tahun itu menghembuskan nafas terakhir di kediamannya di Bukit Batok Avenue, Jurong, Singapura.

Allahyarham terkenal melalui lakonannya bersama P. Ramlee dan Aziz Satar dalam filem-filem seperti Bujang Lapok, Pendekar Bujang Lapok, Nujum Pak Belalang dan Tiga Abdul. - UTUSAN ONLINE