Adsense

Selasa, 4 Disember 2012

Zon Artis

Zon Artis


Bapa Dakwa Najwa Latif Anak Derhaka?

Posted: 04 Dec 2012 10:17 PM PST

NAJWA LATIF ANAK DERHAKA

Setelah setahun berdiam diri dan memendam rasa, bapa kepada penyanyi remaja yang semakin menempa nama di dalam industri hiburan iaitu Najwa Latif akhirnya tidak mampu lagi membendung kesabaran dengan perihal anaknya itu.

Dipetik daripada akhbar Berita Harian, Abdul Latif Ismail, 51, menjelaskan bukanlah niatnya untuk membuka pekung di dada, tetapi mahu anaknya kembali ke pangkal jalan dan memohon maaf kepadanya sebelum dia menutup mata.

Latif dikatakan sudah lama ingin menjelaskan kedudukan sebenar hubungan bersama anak yang dikatakan keruh. Namun, mengenangkan Najwa yang bakal menduduki SPM, Latif tidak mahu tindakannya mengganggu tumpuan Najwa.

Dalam kenyataan kepada Berita Harian, bapa Najwa menyatakan:-

"Saya tidak teringin langsung hendak menumpang popularitinya, atau mahukan duit mereka. Saya sendiri ada pendapatan yang kukuh. Apa yang saya inginkan ialah anak-anak datang berjumpa serta memohon maaf sebelum saya menutup mata.

"Cukup-cukuplah menjadi anak derhaka! Saya mengaku saya seorang yang garang, tetapi demi Allah, tidaklah sehingga naik tangan. Kecuali jika tindakan mereka benar-benar mencabar kesabaran, barulah saya berbuat demikian,"

Sebelum ini, keluarga Najwa mengeluarkan kenyataan yang hubungan dingin antara mereka dengan bapanya adalah kerana masalah keluarga. Bagaimanapun, Abdul Latif menafikan dakwaan itu dan menyatakan ia adalah berpunca dari masalah disiplin anak.

"Hubungan kami mula dingin pada 2011 apabila saya menegur sikap mereka yang saya rasakan tidak betul. Salahkan tindakan saya sebagai bapa menegur anak? Mereka kata kepada media, hubungan dengan saya keruh kerana masalah keluarga. Saya berani mengesahkan ianya bukan masalah keluarga tetapi berhubung masalah displin anak,"

Selain itu, Abdul Latif turut menyatakan rasa terkilan kerana anak-anak langsung tidak menziarahi dirinya sewaktu dia ingin berangkat menunaikan haji tahun lepas. Malah, kepulangannya dari menunaikan ibadah di Tanah Suci Mekah juga tidak disambut. Oh sedihnya!

Psstt: Jom nengok ritual memanggil hujan di Indonesia ni~

Related Posts with Thumbnails