Adsense

Selasa, 13 November 2012

Blog Sensasi Ohbayu

Blog Sensasi Ohbayu


(6 GAMBAR) BERANI MATI,JURUGAMBAR AMBIL GAMBAR ANACONDA SECARA DEKAT

Posted: 13 Nov 2012 03:46 AM PST

Anaconda adalah spesis ular yang tidak berbisa namun begitu mempunyai tenaga dan tubuh yang besar berbanding dari ular-ular yang lain. Ia adalah salah satu haiwan yang paling di takuti. Tapi seorang jurugambar ini sungguh berani merakamkan gambar haiwan ini secara dekat. Memanggiler dan boleh menempah maut.

Franco Banfi penyelam Swiss pergi ke rantau Mato Grosso Brazil untuk merakamkan kejadian yang menakjubkan ini secara dekat, ular Anaconda yang sangat besar dalam habitat semulajadi mereka,

Saksikan lagi gambar-gambar di bawah ini….

Ia berada hanya beberapa inci di bawah permukaan air dan bersedia untuk menyerang – dan korang takkan sedar ia berada di bawah permukaan air.

Imej-imej yang luar biasa menunjukkan ular yang besar 26 kaki (lapan meter) anacondas Mato Grosso di Brazil mencari mangsa.

Dirakamkan oleh penyelam berani dan peminat ular iaitu Franco Banfi, 53, yang menyertai binatang ini dalam habitat semulajadinya dengan hanya bersenjatakan kamera.

Bersedia untuk menyerang : penyelam Berani dan ular peminat Franco Banfi menangkap imej ular Anaconda yang sangat besar mengintai di bawah permukaan sungai di Mato Grosso do Sul, Brazil

Memburu: Anaconda Ini mengimbas permukaan air mencari mangsanya seperti tikus, ikan atau burung

Besar: Ini Anaconda dengan kira-kira lapan meter panjang. Franco Banfi penyelam Swiss menangkap gambar pada lawatan sepuluh hari untuk Grosso Mato Sul di Brazil.

Benarkah Bumi Akan Bergelap 23 Disember Ini?

Posted: 12 Nov 2012 11:37 PM PST

Benarkah Bumi Akan Bergelap 23 Disember Ini? | Kini heboh diperkatakan bahawa bumi bakal bergelap pada 23 Disember ini. Pelbagai dakwaan tidak benar timbul. Samalah seperti timbulnya spekulasi tentang bahawa dunia akan kiamat pada tahun 2012. Isu ini telah membawakan kepada pendedahan sebuah filem yang bertajuk 2012 yang mempaparkan kehancuran bumi ketika ia berlaku. Namun persoalannya, benarkah bumi ini bakal bergelap?

Agensi Angkasa Negara (Angkasa) semalam menafikan laporan blog dan artikel yang mendakwa bumi akan bergelap selama tiga hari mulai 23 Disember berikutan kedudukan bumi, matahari dan pusat Galaksi (Bima Sakti) akan berada pada kedudukan selari.

Di samping itu, laporan itu mendakwa, kedudukan awan-awan debu gelap atau Dark Dust Clouds berhampiran dengan Galaksi boleh menghalang penduduk dunia daripada melihat sebahagian daripada Galaksi, menurut kenyataan akhbar agensi itu yang dikeluarkan di sini semalam.

Menurut kenyataan itu, berikutan senario tersebut, ada yang berpendapat bila bumi, matahari dan pusat galaksi selari (sejajaran) maka akan berlaku penumpuan daya gravity daripada bumi, matahari dan pusat galaksi sehingga boleh mengakibatkan kemusnahan alam semesta.

Selain itu mereka turut mendakwa bila bumi, matahari dan pusat galaksi selari, di mana terdapat awan-awan debu gelap berhampiran pusat galaksi maka bumi akan bergelap.

Angkasa berkata semua andaian itu adalah tidak benar kerana pusat galaksi terlalu jauh dari bumi dan matahari iaitu 165 quadrillion batu, jadi kesan tarikan gravity adalah terlalu kecil.

"Awan-awan debu gelap menghalang penglihatan kita ke arah pusat Galaksi bukannya menghalang matahari daripada dilihat dari bumi," menurut agensi itu. — BERNAMA

Sumber : Informasi