Adsense

Rabu, 24 Oktober 2012

borak kosong

borak kosong


Kerana terlalu mabuk ,pasangan ini berhubungan se** di bilik jirannya

Posted: 24 Oct 2012 09:00 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM - Sepasang kekasih masuk ke apartment orang lain untuk memuaskan nafsu birahinya. Sayangnya,aksi mereka ini didengar penghuni di sekitar apartment itu kemudian merakamnya dan memuat naik video itu ke internet. Demikian diberitakan The Star, Rabu (24/10/2012).
Video itu kemudian menyebar melalui Twitter dan pasangan ini dijuluki "sex burglars". Pasangan ini pun kemudian menyembunyikan diri setelah video mereka boleh diakses dengan mudah di internet. Insiden ini terjadi Sabtu pagi hari, minggu lalu, setelah seorang penghuni lupa menutup pintu apartmentnya di Hackney, East London, Inggris.
Pasangan ini kemudian masuk dan berhubungan seks di kamar Sean Thorne yang sedang keluar. Ketika terdengar suara berisik teman Thorne, Chris Sawyer (27) menelefonnya sebelum memposting tweets, foto, bahkan video pasangan yang keluar dari kamar apartment diiringi tepuk tangan penghuni lain.
"Saya berfikir ini benar-benar tak masuk akal namun saya melihat tweet dan video itu diposting. Ia memakai seluar panjang saya dan meninggalkan miliknya di apartment. Ia pasti salah mengambilnya dan ini memang sungguh lucu," kata Thorne, yang mengaku membuang cadar yang digunakan pasangan tersebut bercinta.
Gadis yang bercinta dengan kekasihnya itu kemudian mengirim temannya untuk mengambil barang-barangnya yang tertinggal di apartment Thorne termasuk seluar pendeknya. Seorang teman gadis itu mengaku jika pasangan itu mabuk berat ketika masuk ke kamar apartment Thorne. "Ia sungguh malu," kata sang teman.

Burung Mati Jadi Kasut Perempuan Ini

Posted: 24 Oct 2012 08:30 PM PDT

BERLIN - Iris Schieferstein mereka kasutnya sendiri dengan menggunakan bangkai haiwan unggas. Selain unggas, perempuan itu juga membuat alas dari kaki lembu, kuda, bangkai tikus, dan ular.

Busana rancangan Schieferstein telah dinobatkan sebagai salah satu busana terekstrim, seperti yang dikenakan oleh penyanyi pop Lady Gaga. Selain membuat kasut, perempuan itu juga membuat topi dari bangkai burung. 

Desainer berusia 45 tahun itu mengumpulkan bangkai-bangkai haiwan dari tukang jagal dan membuang daging di dalam tubuh haiwan itu. Schieferstein menghabiskan waktu selama beberapa minggu  untuk mencabut daging dan tulang di bangkai haiwan sebelum akhirnya mengirim bangkai itu ke tukang kulit.

Schieferstein mengawetkan haiwan  seperti halnya membuat pajangan (taksidermi). Namun Schieferstein memodifikasi bangkai-bangkai itu menjadi pakaian.

"Membuat kasut adalah pekerjaan yang tidak menyenangkan, begitu pula mengeluarkan daging dari bangkai, itu sama seperti taksidermi. Saya memulai pekerjaan ini dengan mengambil bangkai haiwan di jalanan," ujar perempuan asal Jerman itu, seperti dikutip Daily Mail, Rabu (24/10/2012).

"Namun saat ini, binatang-binatang itu dilindungi oleh pemerintah. Pemerintah sempat mencuba memasukkan saya ke penjara, oleh kerana itulah saya memilih untuk menggunakan jasa tukang jagal," imbuhnya.

Salah satu ciptaan Schieferstein yang cukup unik adalah kasut hak dari kaki kuda dan lembu. Kasut itu menggunakan kaki haiwan asli dan haknya berbentuk pistol revolver. Schieferstein memodifikasi kaki haiwan ternak itu dengan zip. 

Meski demikian, kasut aneh itu hanya boleh dikenakan dalam beberapa jam saja, kerana kasut itu sama sekali tidak nyaman. Sampai saat ini, Schieferstein mengatakan bahawa, belum ada perusahaan kasut yang berniat untuk memproduksi kasut serupa seperti yang didesain Schieferstein.(AUL)

Orang yang Disangka Meninggal Tiba-tiba Muncul, Acara Pemakaman Menjadi Kecoh

Posted: 24 Oct 2012 08:00 PM PDT


Suasana duka dalam sebuah acara pemakaman di Brazil tiba-tiba saja berubah menjadi seperti adegan klimaks dalam sebuah film horor. Pasalnya, lelaki yang seharusnya terbaring di keranda tiba-tiba muncul di hadapan mereka.
Tak ada satupun yang mengira jika Gilberto Araujo sebenarnya masih hidup, termasuk keluarga terdekatnya. Maka ketika Araujo tiba-tiba muncul di acara pemakamannya (wake ceremony) sendiri, suasana acara pemakamannya berubah menjadi cukup seru. Beberapa orang dikhabarkan pengsan, dan yang lainnya kabur ketakutan.
Araujo sendiri sebelumnya sangat terkejut ketika seorang kenalannya menghampiri dirinya di jalanan dan mengatakan bahwa keluarganya sedang bersiap-siap untuk mengangkat sebuah kerandake area pemakaman. Sebuah keranda yang dipercaya semua orang berisi jenazah Araujo.
Araujo yang hampir tak percaya mendengar khabar itu pun mencoba menghubungi temannya yang lain yang saat itu sedang berada di pemakaman. Tapi telepon dari Araujo malah disangka sebagai telepon tipu belaka. Akhirnya lelaki berusia 41 tahun itu pun memutuskan untuk datang sendiri ke acara pemakamannya. Dan terjadilah acara penyambutan yang penuh kehisterian itu.
Akhirnya diketahui bahawa penyebab insiden tersebut adalah adiknya sendiri, Jose Marcos Araujo. Sang adik yang sudah berbulan-bulan tidak bertemu dengan abangnya itu beberapa waktu yang lalu sempat mendengarkan sebuah kes mengenai pembunuhan. Korbannya adalah seorang lelaki yang memiliki pekerjaan yang sama dengan abangnya, seorang pencuci kereta. Sang adik pun pergi ke tempat penyimpanan mayat, dan disana ia melihat lelaki yang menurutnya terlihat amat mirip dengan abangnya, Gilberto.
Menurut polis, terjadinya kes kesalahan identifikasi ini memang dapat dimaklumi, kerana jenazah yang kemudian teridentifikasi sebagai Genivaldo Santos Gama itu memang sangat mirip dengan Gilberto, disamping profesi keduanya yang juga sama.

Berang isteri tak dibenar naiki pesawat

Posted: 24 Oct 2012 07:30 PM PDT


YOGYAKARTA: Seorang pelukis warga Itali ditahan di Bali kerana didakwa memberi amaran bom palsu selepas isterinya tidak dibenarkan menaiki sebuah pesawat.
Andrea Giovanni Sorteni, 48, boleh didakwa atas kesalahan keganasan kerana membuat amaran palsu itu. 
Tindakannya itu mencetuskan kekecohan dan penerbangan dari Yogyakarta itu terpaksa ditangguhkan selama beberapa jam.

Polis berkata, pelukis yang tidak mengaku memberi amaran palsu itu marah apabila isterinya, warga Indonesia, tidak dibenarkan menaiki pesawat tambang murah, Lion Air, kerana tiketnya sudah tamat tempoh. - AFP


sumber : mymetro

Perlukan darah, dapat kopi susu

Posted: 24 Oct 2012 07:00 PM PDT


RIO DE JANEIRO: Seorang jururawat pelatih mendakwa dia bingung apabila menyuntik kopi susu ke badan seorang warga emas menyebabkan wanita terbabit meninggal dunia beberapa jam kemudian.
Menurut Rejane Moreira Telles, dia tidak dapat membezakan di antara darah dengan air minuman berkenaan.

Kata Rejane, 23, dia diarah merawat pesakit, Palmerina Pires Ribeiro, 80, tetapi gagal membezakan antara darah dan kopi susu.


Katanya, kedua-dua cecair itu diletak bersebelahan.

"Sesiapa pun yang berada dalam keadaan saya pasti keliru.


"Saya sepatutnya menyuntik darah ke pembuluh darah dan memberi pesakit itu kopi susu sebagai minuman," katanya dalam wawancara dengan stesen televisyen Globo's Fantastico, semalam.



Bagaimanapun, Rejane mengaku dia melakukan kesalahan dengan memberi Palmerina kopi susu melalui pembuluh darah. Ekoran insiden itu, Rejane dan dua jururawat serta pelatih lain didakwa atas tuduhan membunuh tanpa niat.

Palmerina disahkan meninggal dunia tidak lama selepas Rejane melakukan kesilapan itu.


Insiden berlaku di sebuah pusat perubatan di Sao Joao de Meriti, Rio de Janeiro,.

Lebih tragik, insiden itu berlaku di depan anak Palmerina, Loreni Ribeiro.


Kata Loreni, dia nampak Palmerina gelisah dan membuka mulutnya.


"Pelatih itu memasukkan setengah gelas kopi susu ke tubuh ibu," katanya. Sementara itu, doktor berkata, kopi susu disuntik Rejane memasuki jantung dan paru-paru Palmerina. "Sesiapa yang mengalami keadaan itu akan berasa seperti tercekik," katanya. - DM


sumber : mymetro

Identiti dicuri, gaji ditolak

Posted: 24 Oct 2012 06:45 PM PDT


PETALING JAYA: Seorang editor audio visual di Tourism Malaysia mendakwa terpaksa menanggung kerugian apabila gajinya dipotong RM361 sebulan sejak lebih setahun lalu selepas identitinya digunakan 'peminjam hantu' untuk membuat pinjaman daripada sebuah koperasi yang menyediakan pembiayaan pinjaman peribadi.
Mangsa, Raja Nor Lydiyani Raja Halid Shah, 29, berkata, dia menyedari wangnya dipotong setiap bulan atas akaun pinjaman baru selepas membuat semakan penyata akaun pinjaman lama di pejabat Koperasi Wawasan Pekerja-Pekerja Berhad (Kowaja) di Jalan Ipoh, Kuala Lumpur, kelmarin.

Katanya, dia membuat pinjaman RM10,000 daripada koperasi itu pada 6 Mac 2008 dengan perjanjian pulangan semula secara bulanan berjumlah RM361.11 selama 36 bulan, manakala kadar bunga dikenakan sebanyak 10 peratus.


"Saya membuat bayaran pinjaman Kowaja melalui Sistem Potongan Gaji Biro Perkhidmatan Angkasa (BPA) dan tamat pada Mac 2011.

"Sebaik tamat membuat bayaran pinjaman, saya kemudian membuat semakan baki dan terkejut mendapati jumlahnya berganda daripada pinjaman asal," katanya.ketika ditemui selepas membuat aduan di pejabat Biro Pengaduan Awam MCA Selangor, di sini, semalam.


Raja Nor Lydiyani berkata, walaupun terkejut jumlah hutang semakin banyak, dia tidak mengesyaki apa-apa dan menyangka ia kadar bunga yang meningkat dan tidak mengambil tindakan hal berkenaan.



"Saya datang semula ke pejabat Kowaja pada Isnin lalu untuk mendapatkan penyata terkini dan menyelesaikan baki hutang tertunggak sekali gus.

"Saya terkejut apabila dimaklumkan mempunyai akaun pinjaman kedua berjumlah RM17,487.15 yang dibuat pada 20 Jun 2011. Berdasarkan akaun kedua itu, saya perlu membayar balik secara bulanan RM361.11 selama 151 bulan melalui BPA," katanya.


Katanya, dia tidak tahu mengenai akaun pinjaman kedua itu dan mengesyaki ia perbuatan ejen yang menguruskan pinjamannya sebelum ini dan menyebabkannya menanggung rugi apabila gajinya dipotong untuk membayar pinjaman dibuat individu tidak diketahui.

"Saya kemudian membuat semakan laporan kredit di Bank Negara Malaysia (BNM) dan sekali lagi terkejut mendapati nama saya digunakan untuk membuat satu lagi pinjaman peribadi daripada satu bank dengan jumlah RM17,000.


"Walaupun saya tidak tahu siapa yang membuat pinjaman menggunakan nama saya, tetapi bezanya pinjaman menerusi bank ini dibayar bulanan dengan konsisten oleh individu terbabit," katanya.


Raja Nor Lydiyani membuat laporan di Balai Polis Petaling Jaya untuk tindakan lanjut.


Ketua Biro Pengaduan Awam MCA Selangor, Datuk Theng Book berkata, pihaknya memandang serius kes dihadapi mangsa kerana membabitkan kepentingan awam berikutan koperasi itu menjadi pilihan pengguna membuat pinjaman.


"Berdasarkan aduan mangsa, kami turut mengesyaki kes ini ada pembabitan orang dalam dan ada kemungkinan borang pinjaman mangsa dikitar semula untuk membuat pinjaman baru.


"Saya meminta sesiapa yang menghadapi kes sama seperti mangsa menghubungi biro di talian 03-79574211 supaya tindakan sewajarnya dapat diambil," katanya.


sumber : mymetro

Cedera dibelasah penyamun berparang

Posted: 24 Oct 2012 06:30 PM PDT


KAJANG: Seorang pekerja kedai telefon bimbit cedera selepas premis yang dijaga bersama adiknya di Semenyih Sentral, dekat sini, dirompak tiga lelaki bersenjata parang, kelmarin.
Mangsa yang luka di siku, tapak tangan dan kedua-dua belah kakinya kerugian lebih RM15,000 termasuk wang RM13,000, sebuah komputer riba dan pelbagai jenis telefon bimbit.

Dalam kejadian jam 12 tengah hari itu, mangsa berusia 30 tahun cuba menghalang kumpulan lelaki berkenaan, tetapi gagal sebelum dibelasah.


Menurut sumber, ketika kejadian mangsa dan adiknya sedang mengemas kedai berkenaan sebelum didatangi tiga lelaki menaiki dua kereta Proton Gen 2 dan Proton Pesona.

"Seorang daripada mereka melompat masuk ke kaunter tempat adik mangsa berada dan mengacukan parang sebelum meminta wang di dalam mesin juruwang.


"Dua lagi lelaki memegang mangsa, tetapi mangsa cuba melawan dan meronta menyebabkan dia ditumbuk dan dipukul," katanya.



Sumber berkata, dua lelaki berkenaan sempat melarikan beberapa telefon bimbit pelbagai jenama dan sebuah komputer riba.

Katanya, ketiga-tiga lelaki berkenaan mengambil masa lima minit sebelum mereka melarikan diri.


Mangsa yang cedera mendapatkan rawatan di klinik berhampiran sebelum membuat laporan polis di Balai Polis Kajang.

sumber : mymetro

Doktor suruh buka baju

Posted: 24 Oct 2012 06:15 PM PDT


JOHOR BAHRU: "Disebabkan mempercayainya, saya hanya mengikut arahan apabila diminta membuka baju dan coli, namun dia meramas buah dada saya hingga saya berasa sakit.
"Saya mula curiga dan takut apabila doktor itu menyatakan saiz buah dada saya besar selain mengajak saya melakukan hsubungan seks," kata ibu tunggal hanya mahu dikenali sebagai Nurul, 34, yang mendakwa dicabul seorang doktor sebuah hospital swasta, di sini.
Menurutnya, kejadian berlaku kira-kira jam 10.30 pagi Jumaat lalu ketika dia ke hospital berkenaan untuk mendapatkan rawatan susulan berikutan masalah darah tinggi, hidung berdarah, sakit perut dan sukar membuang air.
Nurul berkata, dia mengenali doktor berusia lingkungan 40-an itu kerana pernah mendapatkan rawatan daripadanya sebelum ini.
Menurutnya, sebelum kejadian mencabul itu berlaku, doktor terbabit mengarahkannya berbaring sambil memberitahu mahu memeriksa tekaknya.

sumber : mymetro

Tonton aksi mati dibelasah

Posted: 24 Oct 2012 06:00 PM PDT


ALOR GAJAH: Lebih 30 individu termasuk pelajar sekolah serta orang dewasa hanya menjadi penonton dan langsung tidak berusaha meleraikan pergaduhan membabitkan tiga pelajar yang berakhir dengan seorang daripadanya meninggal dunia, semalam.
Insiden menyedihkan itu berlaku di Perhentian Bas Pulau Sebang, di sini, jam 2.30 petang semalam dan mangsa K Saravannan, 14, ditumbuk bertubi-tubi selama hampir 30 minit oleh dua pelajar sebaya yang menyerangnya sehingga pengsan. 
Selepas pelajar tingkatan dua Sekolah Menengah Jenis Kebangsaan (SMJK) Pulau Sebang itu terbaring tidak sedarkan diri, lebih 30 individu yang menjadi penonton itu kelam-kabut melarikan diri dan meninggalkan mangsa terbaring sendirian di tempat kejadian.

Mangsa dikejarkan rakannya ke Hospital Tampin, Negeri Sembilan dengan kereta namun disahkan meninggal dunia ketika dalam perjalanan.



Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Melaka, Asisten Komisioner Raja Shahrom Raja Abdullah berkata, siasatan awal mendapati sebelum pergaduhan, berlaku cabar-mencabar antara mangsa dengan dua pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Mansur Shah.


sumber : mymetro

Amukan suami cemburu

Posted: 24 Oct 2012 05:30 PM PDT


KUALA TERENGGANU: Seorang guru lelaki parah selepas menjadi mangsa amukan seorang suami yang dipercayai cemburu dengan hubungan mesra guru berkenaan dengan isterinya dalam kejadian di depan Maktab Perguruan Sultan Mizan, Kampung Raja, Besut, kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira jam 6.30 petang, guru berkenaan cedera parah di belakang badan, tangan dan kaki akibat ditetak lelaki terbabit menggunakan sebilah parang panjang.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Terengganu, Asisten Komisioner K Manoharan berkata, sebelum kejadian, guru berusia 35 tahun yang bertugas di sebuah sekolah kebangsaan di daerah ini, dihubungi seorang wanita yang mahu membeli barangan kosmetik daripadanya.


Menurutnya, bagi memudahkan menyerahkan barangan kosmetik itu, wanita berkenaan meminta guru itu menunggunya di depan Maktab Perguruan Sultan Mizan sebelum mangsa tiba di kawasan dijanjikan pada jam 6.20 petang.

"Selepas kira-kira 10 minit menunggu, guru yang ditemani adik lelakinya berusia 19 tahun, dikejutkan dengan ketibaan dua kereta dinaiki sekumpulan lelaki.


"Dua lelaki termasuk seorang mereka memakai topeng biru dan bersenjatakan parang, turun dari sebuah kereta lalu menyerang mangsa," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Terengganu, di sini, semalam.



Menurutnya, serangan itu menyebabkan guru berkenaan cedera di badan, tangan dan kaki akibat ditetak dengan parang oleh seorang daripada lelaki terbabit.

Manoharan berkata, adik mangsa tidak berani melawan dan hanya mampu melihat abangnya ditetak sebelum membawa mangsa ke Hospital Besut untuk rawatan selepas kumpulan lelaki berkenaan meninggalkan tempat kejadian.


"Mangsa yang kehilangan banyak darah, dikejarkan ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian, Kelantan untuk rawatan lanjut," katanya.

Laporan kejadian dibuat adik mangsa di Ibu Pejabat Polis Daerah Besut dan kes disiasat mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan menggunakan senjata.


"Hasil siasatan awal polis percaya kes berkenaan bermotifkan cemburu dan kami kini memburu suspek yang berasal dari Kampung Baru Batu Tumbuh, Kampung Raja, Besut," katanya.


sumber : mymetro

Seorang muslim solat di Trafalgar Square, London

Posted: 24 Oct 2012 05:00 PM PDT

Seorang muslim shalat di Trafalgar Square, London, Inggris
 
Foto oleh: Alastair Humphreys.
Di mana pun aku berada, aku tetap menjalankan kewajiban solat, tidak peduli pandangan orang lain.
Keterangan foto: Seorang muslim solat di Trafalgar Square, London, Inggris, 6 Mei 2008.

Anda Tak Akan Percaya Melihat Foto-foto Ini

Posted: 24 Oct 2012 04:00 PM PDT









Ngeri...Otak Wanita Ini dipenuh Cacing Pita

Posted: 24 Oct 2012 09:45 AM PDT


http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/09/20/article-2206117-151C18F9000005DC-767_306x423.jpg
Suki-Jane Taylor

Seorang wanita di Inggris harus menjalani operasi darurat kerana otaknya dipenuhi oleh cacing pita. Cacing pita tersebut diketahui menyebabkan kerosakan permanen pada otak.

Suki-Jane Taylor, 42 tahun, diketahui menderita neurosysticercosis, penyakit yang disebabkan serangan cacing pita pada sistem saraf. Diketahui bahawa Taylor terinfeksi cacing pita pada daging babi pada tahun 2009.

Akibat serangan cacing pita pada otakny, saat ini Taylor mengalami beberapa penyakit seperi epilespi, gangguan penglihatan, dan gangguan keseimbangan.

Kerosakan pada sistem saraf mulai terjadi setelah Taylor secara tak sengaja menelan telur cacing pita dan larva dari daging babi. Otak dan larva ini kemudian dibawa ke otak. Di sana mereka membentuk kista. Ketika cacing pita akan mati, mereka menyebabkan pembengkakan pada pembuluh darah dan jaringan di otak.

Taylor segera dilarikan ke rumah sakit dan menjalani operasi untuk menghilangkan kista yang ada dalam otaknya.

"Mereka langsung mengeluarkannya dari otakku. Kista itu terbentuk tepat di atas tulang belakang, di bagian belakang otakku," jelas Taylor

Saat ini Taylor tak boleh lagi mengenali rasa dan bau, serta sering mengalami depresi serta epilepsi akibat penyakit ini.

Kisah Taylor di atas membuat kita waspada mengenai pentingnya memilih dan menjaga kebersihan makanan yang kita konsumsi.

Telur cacing pita boleh menyebar melalui makanan, air, atau permukaan tanah yang telah terkontaminasi oleh kotoran babi. Namun, penyakit yang dialami Taylor hanya bisa terjadi ketika Anda secara tak sengaja menelan telur dan larva cacing pita.

Gejala yang muncul ketika seseorang terkena penyakit saraf akibat serangan cacing pita dalah kejang, sakit kepala, kebingungan, tidak memperhatikan orang sekitarnya, serta munculnya cairan dalam otak. Gejala ini boleh terlihat beberapa bulan setelah infeksi terjadi.

Ada Penampakan Susuk Misteri Saat Gol Pemain FC Porto

Posted: 24 Oct 2012 09:30 AM PDT


http://media.infospesial.net/image/news/p/ada-penampakan-sososk-misterius-saat-gol-pemain-fc-porto.jpg 
Penampakan ternyata tak mengenal tempat, bukan hanya muncul di tempat kosong yang gelap. Namun penampakan kali ini juga muncul di sebuah pertandingan  bolasepak yang riuh ramai oleh penonton.

Penampakan sosok misteri tersebut muncul saat meraikan gol pemain FC Porto, James Rodriguez ke gawang PSG di Liga Champions 3 Oktober lalu.

Sosok misteri tersebut terlihat mengenakan pakaian dan potongan rambut dari pertengahan 1900-an tengah duduk di ribuan menonton pertandingan berjajar dengan penonton lainnya.

Foto ini diambil oleh Fotografer profesional Paulo Duarte, setelah diteliti, gambar di foto ini asli dan belum dirubah dengan cara apapun.

Wah, Di Cafe Ini Lelaki Boleh Mengintip Toilet Wanita

Posted: 24 Oct 2012 09:15 AM PDT

ToiletBeberapa waktu lalu  sebuah ujian yang menguji apakah sebuah cermin ternyata dua arah atau tidak. Di café ini, mungkin Anda boleh lebih hati-hati kerana di toilet lelaki ada sebuah cermin dua arah yang memperlihatkan pemandangan toilet wanita. Wah!

Sebuah café di Austria bernama kafe Dots yang berkonsep "experimental sushi" dan galeri seni. Membuat sebuah inovasi yang cukup kontroversi.

Café ini seperti dilansir thedailymeal (23/10/2012) telah membuat inovasi dengan memasang apa yang mereka deskripsikan sebagai "Pemasangan Seni". Berupa sebuah cermin satu arah dimana orang dari dalam toilet lelaki boleh melihat ke dalam toilet wanita.

Menurut eater (23/10/2012), seorang seniman yang membuat konsep tersebut bernama Alexander Riegler. Ia mengatakan pada Radio Wien bahawa karya seninya mengeksplorasi pengintaian moden. Cermin ini hanya menunjukkan area cuci tangan tidak sampai ke dalam toilet tertutup.

Seorang juru bicara dari kafe tersebut mengatakan 95 peratus dari pelanggan berfikir bahwa pemasangan tersebut unik. Sementara 5 peratus mungkin mengeluh kerana mereka dianggap projek seni.

Ketua Majlis Pedangangan Wina, Willian Turecek mengatakan pada The Kurier bahwa ia menerima keluhan. Ia juga terkejut kerana kafe tersebut belum mengganti cermin itu seperti yang telah diperintahkan.

Sementara itu, anggota dewan kota, Sandra Frauenberger mengatakan, "Ini adalah bentuk dari pelecehan". Wakil Ketua Asosiasi Perlindungan Konsumen memperingatkan bahwa pengintaian dengan sengaja boleh secara potensi menghasilkan penutupan café tersebut.

Juru bicara café mengatakan mereka akan membuat tanda peringatan di toilet wanita tentang lelaki yang boleh melihat ke dalam toilet. Jika restoran ini tidak akan ditutup kerana hal yang menyangkut kebebasan pribadi, the Associated Press melaporkan pada bulan Januari direncanakan cermin tersebut akan ditukar menghadap toilet laki-laki. (DTK-food)

Ayoyo apa jenis seluar kakak ni pakai?

Posted: 24 Oct 2012 09:00 AM PDT


amacam ada yang berani pakai ni.....

WoW Iphone 5 dan Galaxy SIII Di Blender, Dan Pemenangnya?

Posted: 24 Oct 2012 08:00 AM PDT


WoW Iphone 5 dan Galaxy SIII Di Blender, Dan Pemenangnya?


Sudah tak aneh lagi smartphone keluaran iPhone selalu diadukan dengan smartphone keluaran Samsung. Mulai dari fitur sampai ujian kejatuhan dari ketinggian tertentu, sejak iPhone 4S dan Galaxy S II dikeluarkan. Namun ada yang lebih heboh lagi, kini iPhone 5 diadu dengan Galaxy S III dengan cara diblender.

Blendtec, pembuat blender dunia melakukan uji gokil memakai blender untuk menguji daya tahan fisik kedua telefon tersebut.


Seperti yang Anda bayangkan, kedua ponsel tersebut dimasukkan ke dalam masing-masing blender kemudian dinyalakan. Mungkin akan menjadi pemandangan yang mengilukan dan kedua telefon tersebut langsung rontok hingga potongan yang halus. Kedua smartphone tersebut dilender habis tak tersisa.

Lihat video berikut untuk memastikan hasilnya.

Misi Blendtec ini cukup diluar dugaan. Dia ingin mencari telefon yang tahan lebih lama meskipun dibelasah dalam blender. Nah, telefon tersebut yang dianggap sebagai pemenang. (**)

Perangai mengalahkan orang muda,tak tahu malu

Posted: 24 Oct 2012 07:00 AM PDT




Aneka Gaun Unik Dan Aneh Dari Penjuru Dunia

Posted: 24 Oct 2012 06:00 AM PDT


  • detail berita





Sumber 

5 Gaya Selebriti Cantik Korea Saat Sedang Tidur

Posted: 24 Oct 2012 05:00 AM PDT


Para idola KPop biasanya sangat sibuk. Jika punya waktu sedikit, mereka pun menyempatkan diri untuk tidur. Ini dia,  5 gaya selebriti cantik korea saat sedang tidur :


Sumber 

La Pascualita Boneka Dari Mayat

Posted: 24 Oct 2012 04:00 AM PDT


La Pascualita atau Little Pascuala adalah nama manekin berbusana pengantin di sebuah kedai di kota Chihuahua, Mexico Manekin ini telah dipamer di kaca depan kedai ini selama 75 tahun dan nampaknya tak ada seorang pun orang yang berani memindahkan boneka berambut abu-abu ini dari tempatnya.
http://anehdidunia.blogspot.com
 
La Pascualita bukan manekin biasa. La Pascualita ialah urban legend di kota Chihuahua. Tapi La Pascualita bukan lagi hal yang aneh bagi warga Chihuahua. Seperti ditulis Oddity Central, , boneka ini pertama kali dipamer pada 25 March1930, dengan mengenakan gaun pengantin yang indah dan menarik setiap pasang mata yang melihatnya
http://anehdidunia.blogspot.com
 
Di tahun 1930, La Pascualita termasuk boneka manekin dengan kualiti terbaik di kota itu. Setiap orang yang melewati kedai ini, tidak akan mampu melepaskan pandangannya dari wajah La Pascualita yang cantik, dua bola mata yang besar, serta warna kulitnya yang mempesona.

Orang-orang yang pernah melihat La Pascualita lama-kelamaan tersadar, ternyata wajah boneka ini sangat mirip dengan Pascuala Esparza, sang pemilik kedai
http://anehdidunia.blogspot.com

Berbagai isu pun berdatangan. Salah satunya, ada yang menyebutkan bahwa La Pascualita merupakan mumi tubuh jenazah puteri Esparza yang mati akibat digigit laba-laba beracun. Sang gadis mati tepat di hari pernikahannya, kemungkinan saat mengenakan gaun pengantin yang kini melekat di tubuh La Pascualita

Inilah iklan yang tak senonoh yang tidak diharamkan di Inggeris

Posted: 24 Oct 2012 03:00 AM PDT


Pengawas telah memutuskan bahwa iklan TV yang menampilkan seorang lelaki telanjang berjalan melalui pedesaan tidak mengenakan apa-apa selain topi tidak ofensif. Iklam ham Richmond  seharusnya menjadi iklan yang ringan untuk sajian produk alami dan sihat. Namun, iklan ini menarik 370 pengaduan ke Advertising Standards Authority (ASA) dari pemirsa yang terkejut dengan banyak perdebatan baik ofensif dan tidak sesuai untuk dilihat oleh anak-anak.



Iklan TV ini menunjukkan lelaki yang berdiri di lapangan mengagumi sandwich sebelum berjalan melewati sekelompok orang telanjang yang sedang berpiknik. Saat ia berjalan, orang itu bernyanyi: "Oh Richmond ham, seperti yang alam hendaki, tidak perlu ada yang disembunyikan Richmond ham, bagiku kau terasa mekar indah." Narasi kemudian menambahkan: ''Richmond ham baru. Ham Inggris dibuat dengan 100 peratus bahan alami."



Perusahaan mengatakan iklan tersebut menunjukkan iklan yang 'well-adjusted, nyaman, dan benar-benar sikap non-seksual terhadap tubuh manusia', sementara survei dengan ibu telah menerima tanggapan positif. Pembelaan ini telah diterima oleh ASA dalam keputusan yang  diterbitkan hari ini. Badan pengawas mengatakan: "Pelanggan akan mengerti bahawa itu adalah referensi yang ringan untuk produk yang 'sebagaimana alam hendaki''. "Sementara kita memahami iklan mungkin tidak menarik bagi semua orang, kami menganggap bahawa itu bukan seksual dan kami menyimpulkan bahwa itu tidak menyebabkan pelanggaran serius atau luas."


" (DAILYMAIL.CO.UK)

Ditemukan Rangka Berumur 15 Tahun Di Tempat Tidur

Posted: 24 Oct 2012 02:00 AM PDT


Pihak polis Perancis baru-baru ini dikejutkan dengan ditemukannya kerangka seseorang di atas tempat tidur. Rupanya kerangka tersebut merupakan pemilik rumah yang telah meninggal 15 tahun lalu, namun tak ada satupun yang menyedarinya kerana memang ia tak memiliki saudara dan anak.

Di dekat tempat tidurnya ditemukan beberapa surat terbuka yang bertarikh tahun 1996. Hingga saat ini penyebab orang tersebut meninggal pun tidak diketahui..


Foto Unik..Seluruh Dunia Dalam 1 Frame

Posted: 24 Oct 2012 01:30 AM PDT


  • detail berita



Foto unik dibawah ini terlihat seperti sebuah foto yang diambil dari sebuah planet yang kecil dari luar angkasa. Sayangnya, sampai hari ini belum ditemukan adanya tanda kehidupan di planet lain sehingga foto-foto ini sebenarnya adalah foto-foto yang diambil di tempat-tempat di planet kita tercinta menggunakan foto panorama yang kemudian diedit menggunakan fotoshop.


Sumber 

Gara-Gara Ubat, Gadis Cantik Ini Enggan Keluar Rumah

Posted: 24 Oct 2012 01:00 AM PDT


Nana seorang gadis asal China harus menderita efek samping setelah ia memakan ubat-ubatan dos tinggi untuk mengubati anemia yang dideritanya. Alhasil kini Nana tak boleh keluar rumah dan selalu menyembunyikan muka dan tubuhnya ketika bertemu orang lain. Mahu tahu alasannya? Ini dia efek samping yang dialami Nana..