Adsense

Isnin, 6 Ogos 2012

Zon Artis

Zon Artis


Fizz Fairuz Beli Banglo & Kondo Sebagai Persediaan Hari Tua

Posted: 06 Aug 2012 12:28 PM PDT

FIZZ FAIRUZ

Fizz Fairuz yang pada kaca mata kami tidaklah popular seperti pelakon-pelakon yang mempunyai nama besar kat Malaysia ni yang pastinya job payment takdelah besar mana. Tapi serius kami tabik spring kat Fizz Fairuz bila dapat tahu yang dia sudah memiliki rumah bernilai jutaan ringgit yang dibeli menggunakan wangnya sendiri sebagai pelakon.

Fizz Fairuz atau nama sebenarnya Mohd Fairuz Zainal Abidin, 33, berkata, disebabkan mengambil masa kira-kira 10 tahun untuk bergelar artis yang dikenali ramai, dia sudah bersedia untuk memiliki harta sendiri sebagai persediaan supaya hidupnya tidak melarat pada hari tua nanti. Seperti kata Fizz kepada mStar Online:-

"Syukurlah saya tidak lupa diri apabila mendapat peluang yang banyak selepas 10 tahun bergelar artis. Kesusahan yang saya lalui sedikit masa dahulu mengajar saya untuk berjimat selain mengumpul aset selagi boleh,"

Menurut Fizz Fairuz, kerana perlu mengeluarkan wang yang agak banyak setiap bulan bagi membayar rumah berkenaan, dia sanggup "ikat perut" semata-mata untuk memastikan tidak mengalami kesusahan pada kemudian hari.

"Semasa tengah 'laku' dan orang nak ambil saya bekerja, masa inilah saya gunakan betul-betul peluang untuk mengumpul harta. Sebab itulah saya terpaksa bekerja kuat untuk membayar segala hutang saya itu. Pada saya, biarlah saya susah dahulu kerana kesenangannya kita akan dapat kemudian,"

Fizz Fairuz turut memberitahu, pada mulanya pihak bank agak sukar untuk memberikannya pinjaman atas kedudukannya sebagai artis yang tidak mempunyai pekerjaan tetap. Bagaimanapun dia mampu meyakinkan mereka apabila menerima pendapatan bulanan yang konsisten hasil tugasnya sebagai seorang pelakon.

Oh ya, Fizz Fairuz telah membeli sebuah kondominium yang terletak di Mont Kiara, Damansara, Kuala Lumpur serta sebuah lagi rumah banglo yang sedang dalam pembikinan yang letaknya di Bukit Beruntung, Rawang.

.

Zon Artis: Apa yang dilakukan oleh Fizz Fairuz ini seharusnya dijadikan contoh oleh semua artis terutamanya artis baru agar pendapatan yang diterima tidak dihabiskan untuk perkara yang tidak berfaedah sebaliknya bijak menguruskan pendapatan tersebut untuk kegunaan jangka masa panjang. Bila dah tak laku nanti, takde la keluar kat paper si artis X perlukan bantuan kewangan dan sebagainya. Maaf! Ayat agak sedikit kurang ajar.

Related Posts with Thumbnails

Tauke Mengaku Perkahwinan Kedua Bergolak, Kahwin Kali Ketiga

Posted: 06 Aug 2012 11:18 AM PDT

TAUKE RAJA LAWAK KAHWIN LAGI

Tauke (Raja Lawak) atau nama sebenarnya Zamatul Amri Zakaria, 35, mengakui dirinya sudah bernikah buat kali ketiga dan pernikahan bersama isteri barunya itu telah dilakukan di Thailand sebelum dia menyertai program Super Spontan lagi. Manakala pernikahannya yang kedua pula sedang bergolak dan kini dalam proses penceraian.

Seperti pengakuan yang dibuat oleh Tauke:-

"Yang sebenarnya, saya dah 3 kali berkahwin. Dengan isteri pertama, saya dah lama cerai. Manakala dengan isteri kedua masih dalam proses penceraian dan menunggu kata putus dari mahkamah.

"Semuanya berlaku secara kebetulan yang mana saya bernikah dengan isteri baru saya iaitu Meera sebelum saya jatuhkan talak secara sah kepada isteri saya sebelum ini. Saya juga mengaku bahawa saya berkahwin dengan Meera di Thailand dengan ditemani beberapa saksi,"

Dalam pada itu, Tauke menafikan gosip berhubung perkahwinan kali ketiganya yang bocor kepada umum ini yang mengatakan dirinya sudah bercerai dengan isteri barunya itu. Namun Tauke tidak pula menafikan yang dia sedang mengalami krisis rumah tangga dengan perkahwinan baru berkenaan. Ikuti penjelasan daripada Tauke kat bawah ni:-

"Saya dan Meera masih sah suami isteri. Suami mana yang tidak sayangkan isterinya. Namun, secara jujur sudah hampir sebulan lebih saya tidak berjumpa dan tinggal sebumbung dengan Meera.

"Saya juga tidak menafikan bahawa kami sedang mengalami masalah rumahtangga. Saya boleh katakan disini, ianya berpunca dari hasutan dari orang ketiga.

"Secara jujur, saya dan Meera bercadang hendak membuat satu majlis lepas raya ini. Namun, saya masih tidak tahu sama ada ianya boleh dilakukan atau tidak kerana ketika ini saya juga sedang menanti sama ada ikatan sah saya dengan Meera boleh diselamatkan atau pun tidak,"

+ Laporan asal: Murai

Related Posts with Thumbnails