Adsense

Khamis, 26 Julai 2012

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Komen Umie Aida Di Twitter Abby Cetek Pemikiran

Posted: 26 Jul 2012 04:38 PM PDT

Pelakon yang kini berjinak-jinak dalam dunia politik, Abby Abadi semakin lantang memperkatakan tentang isu-isu semasa sehingga mampu mencabar polisi kerajaan. Tak kurang juga sejak beberapa hari ni kenyataan-kenyataan yang keluar dari mulut beliau mencetuskan isu hangat sehingga membuatkan sesetengah pihak terutama golongan artis sendiri menjadi lebih panas.

Umie Aida Perang Abby Abadi di Twitter

Selepas isu berdebat dengan Datuk AC Mizal di Twitter, ekoran beliau dikatakan mengutuk PDRM. Pagi ini, nama Abby Abadi yang kita semua maklum beliau kini telah secara rasmi sebagai ahli parti PAS, makin bertambah panas dan sensasi.

Lebih menjadi perhatian, apabila Abby memberi reaksi kepada komen pelakon Umie Aida tidak bersetuju dengan kenyataan yang dibuat Abby Abadi baru-baru ini kepada sebuah akhbar online tempatan, The Malaysian Insider.

Dalam kenyataan kepada akhbar itu, Abby menyatakan bahawa selebriti seperti mereka yang menyertai pembangkang hanya akan mempunyai kerja selepas kerajaan tumbang.

"Apabila seseorang artis itu berhijrah, ruang untuk kita menjadi kreatif menjadi sempit. Untuk yang menari dan berlakon, mereka perlukan karya yang lebih Islamik," ujar Abby Abadi.

Tambah Abby lagi, "Artis seperti kami hanya akan bekerja dalam industri hiburan kreatif apabila ia'nya selari dengan syariat Islam & semua mesti setia dengan PAS untuk jadikan ianya kenyataan."

Kenyataannya ini telah menarik perhatian Datin Paduka Umie Aida yang tidak bersetuju terhadapnya.

Umie Aida di laman Twitter-nya berkata, "Kesian dengan komen dia (Abby Abadi) macam tu, sangat cetek pemikiran dia."

Umie turut menyuarakan rasa tidak puas hatinya dan sebab mengapa dia berkata begitu kepada Abby.

Abby Abadi Gaduh Umie Aida

Dan aktres filem Leftenan Adnan ni turut menggesa bahawa jika mahu Abby Abadi mahu memperjuangkan agama, bukanlah melalui politik.

Abby Abadi Gaduh Umie Aida

Jadi, apa pula komen anda? Adakah sesuai untuk seorang selebriti terlibat dalam politik?

Tags: ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

Gambar Zulkifli Bujang Bertunang & Akan Kahwin 31 Ogos Ini

Posted: 26 Jul 2012 01:45 AM PDT

Hari ini pastinya adalah hari yang penuh kejutan buat pendengar stesen Radio Bernama 24 di mana peneraju stesen radio ini, Zulkifli Bujang telah mengumumkan satu berita yang menggembirakan pada jam 4 petang tadi.

Berita ini bukanlah berita tentang pemberian bonus atau kenaikan gaji ke apa tapi sebaliknya, berita ini berkait rapat tentang diri personaliti yang juga pengacara Selamat Pagi Malaysia di TV1 yang kini, rupa-rupanya telah bertunang dan akan berkahwin dengan pasangannya pada 31 Ogos 2012 bersamaan dengan 13 Syawal.

Tahniah Budiey ucapkan. Semoga majlis pernikahan ini nanti berjalan dengan lancar.

Kepada pembaca yang tak kenal beliau, pernah seketika dulu, nama beliau dikaitkan bercinta dengan anak VIP dan sekarang pula hangat dikaitkan dengan rakan penyampai di Radio. Jadi, beliau harap berita ini dapat meredakan segala gossip dan khabar angin itu.

Pada jam 4 petang tadi, Zulkifli Bujang telah buat pengumuman secara rasmi di stesen radio Bernama 24 di mana beliau akan menamatkan zaman bujang. Perkara ini sememangnya dirahsiakan dari pengetahuan semua termasuklah rakan penyampai stesen radio itu.

Dalam diam-diam, Zulkifli Bujang berjaya menyorok berita ini daripada rakan sekerjanya dan pendengar radio itu. Menurut beliau, dari dulu lagi, pendengar banyak kenen-kenenkan beliau dengan rakan sekerja yang lain. Jadi, pasti berita ini memeranjatkan para pendengar.

Semasa bersiaran petang tadi, dengarnya ada beberapa orang Menteri sudi buat panggilan ke konti radio itu untuk buat ucapan sempena dengan pengumuman ini.

Untuk pengetahuan pembaca, pengacara Selamat Pagi Malaysia ini telah pun selamat melangsungkan majlis pertunangan dengan pasangannya, Shuhaida Abd Wahab yang berusia 25 tahun, berkelulusan Ijazah di Universiti Islam Antarabangsa, berasal dari Johor dan bekerja di firma Rekaan Dalaman.

Rasa cinta mereka berputik semasa Shuhaida menjalani sesi praktikal di Bernama TV di mana pada waktu itu, Zulkifli Bujang bertugas sebagai pembaca berita.

Zulkifli Bujang juga turut mengumumkan majlis resepsi belah perempuan akan berlangsung pada 1 September (14 Syawal) di Taman Perling, Johor Bahru. Manakala resepsi belah lelaki pula akan diadakan pada 2 September 2012 (15 Syawal) di Kluang, Johor.

Budiey ingin ucapkan semoga jodoh kalian berkekalan dan bahagia hingga selamanya ya.

Gambar Zulkifli Bujang dan tunangnya di majlis pertunangan.

Gambar Zulkifli Bujang Bertunang

Gambar Zulkifli Bujang Bertunang

Gambar Zulkifli Bujang Bertunang

Gambar Zulkifli Bujang Bertunang

Gambar Zulkifli Bujang Bertunang

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan: