Adsense

Rabu, 4 Julai 2012

Celebrity News

Celebrity News


Berita Kelayakan Myanmar Untuk Piala Asia U22 Bakal Dibatalkan !!!!

Posted: 04 Jul 2012 07:46 AM PDT

Nampaknya kelayakan Myanmar untuk Piala Asia (AFC) bawah 22 tahun bakal dibatalkan gara-gara menyenaraikan pemain yang telah melebihi had umur kelayakan AFC 22 tahun. Dipercayai terdapat tiga pemain Myanmar semalam berumur lebih dari 22 tahun.

Rujuk had umur kelayakan di sini: http://en.wikipedia.org/wiki/2013_AFC_U-22_Asian_Cup_qualification

Antara pemain myanmar yang dikatakan telah melebihi had umur adalah penjaring gol Myanmar pada malam itu iaitu Kaung Si Thu. Kaung di lahirkan pada 22 Januari 1987 dan bermaksud dia sebenarnya berumur 25 tahun (lebih umur had kelayakan)



Rujuk sumber umur Kaung Si Thu di sini: http://ygnutd.com

No wonder permainan Kaung nampak lebih matang dari player myanmar yang lain..
Seorang lagi adalah Kapten Myanmar sendiri iaitu Kyaw Zayar Win. Kyaw dilahirkan pada 20 Oktober 1988 dan berumur 24 tahun. Ini sudah melebihi had umur kelayakan AFC B22.


Rujuk sumber umur Kyaw Zayar Win: espnstar.my



Selepas tamat perlawanan, pengurus pasukan Harimau Muda, Dato' Afandi Hamzah turut mengesahkan bahawa pihak mereka telah menghantar surat protes terhadap pasukan Myanmar yang menurunkan pemain lebih umur kepada Komisioner Perlawanan AFC semalam.

Mengikut peraturan AFC, bantahan hanya boleh dibuat dalam masa dua jam selepas tamat perlawanan.

Jurulatih Myanmar pula turut mengakui pemain-pemain beliau melebihi had umur dan boleh tengok bukti disini: mmtimes.com



Kami berharap pihak AFC dapat menyiasat perkara ini dengan segera dan telus. Ini tidak adil bagi pasukan Malaysia mahupun pasukan lain yang telah berlawan dengan pasukan Myanmar!-Sumber Terbakor.com




ZoOM: Wow...ada peluang ni...harap-haraplah kemenangan Myanmar ditarik balik kerana masalah dan ketidakadilan mereka sebagai tuan rumah yang kini menjadi isu panas oleh pengemar sukan bola sepak ini, terutamanya piala AFC u22.


Apa komen anda ?
Jika Dah Baca ClickLah Like @ Share !!

HARGA MINYAK PETROL RON97 TURUN 20 SEN MULAI ESOK

Posted: 04 Jul 2012 07:21 AM PDT

KUALA LUMPUR 4 Julai - Kerajaan bersetuju mengurangkan harga jualan runcit petrol RON97 bagi bulan Julai sebanyak 20 sen seliter yang akan berkuatkuasa mulai esok.

Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah berkata, pengurangan itu adalah ekoran purata harga minyak di pasaran bagi bulan Jun lalu telah menurun.

"Kerajaan sebelum ini telah menurunkan harga petrol tersebut sebanyak 10 sen seliter iaitu kepada RM2.80 seliter pada 7 Jun lalu," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.


Menurutnya, harga tersebut pada dasarnya ditetapkan secara apungan iaitu harga bulanan akan diubah mengikut pasaran.




ZoOM: Tak pakai pun minyak RON97 ni, cubalah turunkan RON95 tu....Thanks Gov KU !!


Jika Dah Baca ClickLah Like @ Share !!

Foto Bogel Channing Tatum Tersebar

Posted: 04 Jul 2012 06:29 AM PDT

Baru bertapak didunia perfileman di Hollywood sudah dihempas taufan badai terhadap artis kacak dan bergaya daripada Hollywood ini. Mana tidaknya gossip panas penyebaran gambar bogel beliau sebelum menjadi artis satu ketika dahulu kini tersebar.

Ikuti luahan Channing Tatum mengenai gambar panas tersebut :

Seperti dilaporkan oleh Daily Mail, foto tersebut adalah daripada zaman silam pelakon itu yang membuat pekerjaan sambilan bagi menampung kos pembelajarannya di universiti dengan menjadi penghibur untuk wanita kaya.

Menggunakan nama Chan Crawford, Channing bekerja di sebuah kelab malam di Florida selama beberapa bulan sebelum mengambil keputusan untuk keluar.
"Kehidupannya semasa di universiti sangat susah dan dia terpaksa menjadi penari bogel bagi menampung kos pembelajarannya," katanya.

ZoOM : Dah hidup dengan serba kekurangan dan kesempitan sudah pasti akan mengundang perkara yang tidak sepatutnya dilakukan. Kisah Channing ini juga berlaku kepada sesiapa sahaja diluar sana apabila keadaan mendesak seseorang.


Jika Dah Baca ClickLah Like @ Share !!

Gossip DJ Zizi Tinggalkan Suria FM Kerana Masalah Disiplin

Posted: 04 Jul 2012 06:10 AM PDT

Penyampai radio Suria FM iaitu Ahmad Zuwairi Mohd Nor atau lebih mesra dengan panggilan Zizi telah meninggalkan stesen radio itu berkuat kuasa 29 Jun lalu.

Ketua Pegawai Penyiaran Suria FM, Yusri Abu Samah, berkata, Zizi meletakkan jawatan selepas menerima tawaran sebagai konsultan di sebuah stesen radio di Jakarta, Indonesia dan memutuskan untuk menerima peluang itu.

Dan ini jawapan bekas BOSS Zizi mengenai gossip panas mengenai Zizi yang dikatakan bermasalah :
"Sebagai seorang ketua di sini saya gembira dengan pencapaian anak buah saya yang dapat memperluaskan kerjaya mereka di peringkat lebih tinggi dan keputusan yang di ambil oleh Zizi adalah tepat," ujarnya

"Masalah tidak puas hati dengan pihak pengurusan tidak berlaku kerana Zizi sendiri yang ingin meninggalkan Suria FM dan kami di pihak pengurusan tidak boleh berbuat apa-apa kerana itu adalah untuk kebaikan dan masa depannya," ujarnya.

Bagaimanapun usaha mStar Online untuk menghubungi Zizi gagal kerana dia telah berangkat ke Jakarta, Indonesia dan telah memulakan tugas barunya itu sejak Isnin lalu.




Sumber : Mstar




ZOOM : Pandai-pandai je orang dekat luar sana yang mengossipkan Zizi mempunyai masalah disiplin. Apa-apa pun Good Luck Bro Zizi.
Jika Dah Baca ClickLah Like @ Share !!