Adsense

Isnin, 23 Julai 2012

Berita Harian: Hip

Berita Harian: Hip


Balik kampung

Posted: 22 Jul 2012 03:37 PM PDT

Stacy rehat sebulan bersama keluarga pada bulan puasa

SETIAP kali Ramadan menjelma, pasti aktiviti hiburan juga akan berkurangan. Sebahagian besar artis beragama Islam menggunakan bulan mulia ini untuk menghentikan seketika kerjaya seni mereka, sebaliknya mendekatkan diri dengan Yang Maha Kuasa. Artis bukan Islam juga menggunakan kesempatan sama untuk 'bersara' sementara daripada kesibukan kerja. Stacy atau nama sebenarnya Stracie Angie Anam tidak terkecuali apabila menggunakan waktu sebulan ini untuk merehatkan badan, selain menghormati sama bulan puasa.
Stacy yang ditemui ketika menjayakan majlis pelancaran prabayar Njoi di Kajang baru-baru ini mengambil peluang itu untuk pulang ke Kota Kinabalu, dan akan kembali ke Kuala Lumpur pada 30 Ogos nanti.

Stacy gembira kerana setiap kali bulan puasa, dia mempunyai kesempatan untuk bercuti, meluangkan masa bersama keluarga tercinta dan melupakan sejenak kerjaya seninya.

"Sekiranya saya tinggal di ibu kota pada bulan ini pun, tiada aktiviti seni dapat dilakukan. Saya pun bukannya berpuasa. Jadi saya mengambil keputusan untuk merehatkan diri dan meluangkan masa bersama keluarga di kampung.
Sememangnya setiap bulan puasa, saya akan pulang ke Sabah," katanya.
Menurut Stacy, biarpun bukan beragama Islam, dia turut berasakan kemeriahan Ramadan dan Hari Raya apabila dia juga dijemput menjayakan rakaman program Aidilfitri di beberapa stesen televisyen.

Kurang aktiviti sosial

Berkongsi serba sedikit mengenai perubahan dirinya, Stacy akui kini dia sudah banyak mengurangkan aktiviti sosialnya seperti berkunjung ke kelab hiburan.

Sebagai selebriti yang sentiasa diperhati tindak tanduknya, Stacy tidak mahu aktiviti tidak sihat seperti itu menjadi ikutan peminat, terutama remaja.

"Seboleh-bolehnya saya mahu mengelak daripada mencetuskan sebarang gosip mahupun kontroversi. Sebagai artis, saya juga perlu jaga nama baik sendiri.
Tujuan saya ke Kuala Lumpur pun untuk mencari rezeki, bukannya bersuka ria.

"Bukannya saya langsung tidak ke kelab hiburan, tapi saya kurangkan aktiviti sosial seperti itu. Saya kini lebih banyak menghabiskan masa di rumah," katanya.

Menurut penyanyi berbakat ini, tindakannya itu bukanlah atas pengaruh sesiapa sebaliknya dia sendiri yang tergerak hati berbuat demikian.

"Dulu pun saya bersosial sebab saya banyak menyanyi di kelab, tapi sekarang tidak lagi. Saya juga perlu menjaga imej dan tidak mahu orang ramai mencontohi perkara tidak sihat." tambahnya lagi yang bersyukur sehingga kini dia mendapat sokongan tanpa putus dari peminat dan ahli keluarga.

Anak tiri Usher meninggal

Posted: 22 Jul 2012 03:35 PM PDT

Kile Glover, 11, anak tiri penyanyi R&B popular Usher Raymond, disahkan meninggal selepas alat bantuan pernafasan ditanggalkan pada jam 9 pagi, kelmarin.

Anak bekas isterinya, Tameka Foster, itu cedera teruk di kepala selepas mengalami kemalangan tragik ketika menaiki jet ski di di Tasik Lanier, Atlanta awal bulan ini. Menurut E! News, kawan Tameka, penerbit, Jodi Gomes berkata, situasi dihadapi wanita itu amat sukar sekarang.
"Sebagai ibu, saya turut bersedih untuk kawan saya. Tameka menerima berita kematian ini dengan tabah. Dia begitu setia dan menyerahkan segalagalanya kepada ketentuan Tuhan," katanya.

Kile dipercayai dilanggar pemandu peribadinya ketika beriadah di tasik berkenaan beberapa minggu lalu. Pihak polis mendapati pemandu itu ialah kawan keluarga mereka, Jeffrey S Hubbard.

Namun, Usher dan Tameka belum mengeluarkan sebarang kenyataan berhubung kematian anak mereka, namun Tameka dikatakan ada memuat turun gambar Kile di laman sosial Twitter Jumaat lalu.

Berikutan berita itu, beberapa selebriti seperti Russell Simmons, Toni Braxton, Lil Kim dan Justin Bieber berkongsi perasaan simpati menerusi Twitter.
Antaranya, penyanyi, Braxton menulis: "Hati dan doa saya bersama Tameka dan Usher serta keluarganya. Saya simpati dengan kehilangan ini, saya ada di sini untuk mereka. Daripada keluarga saya untuk keluarga mereka."