Adsense

Ahad, 8 April 2012

Utusan Online - Hiburan

Utusan Online - Hiburan


Siti tidak 'naik hantu'

Posted:

Siti tidak 'naik hantu'

SHAZRYN MOHD. FAIZAL



DIA masih mampu bertenang. Tenang setenang-tenangnya. Langsung tidak ada garis kecewa atau amarah yang bertamu pada raut wajah yang kekal anggun itu.

Selepas 17 tahun melayari dunia seni, gosip liar dan cerita panas nampaknya bagaikan tidak menjadi sebarang kudis kepada insan ternama ini.

Jauh sekali untuk 'naik hantu', Siti sebaliknya kekal dengan sifat tenang, meskipun ombak ganas fitnah terus membadai mengatakan dia dimadukan oleh sang suami.

Siti seperti lazimnya tahu, isu rumah tangganya akan terus diperkatakan. Dan sesekali dia melontar rasa sedih serta kecewa ekoran populariti dirinya, suami tersayang menerima impak besar hasil fitnah tidak bertepi.

Mengakui terlintas juga untuk mengambil keputusan menghantar surat saman kepada si pembuat fitnah, bagaimanapun mengenangkan ia datang dari dunia siber, niat itu terpaksa dipendamkan saja.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

Cat insaf selepas sakit

Posted:

Cat insaf selepas sakit

Oleh Aida Rizmariza
Gambar Hafiz Johari


Cat Farish mula mengawal pengambilan makanannya.


SEMINGGU berada di hospital sudah cukup untuk mengubah aturan kehidupan ahli kumpulan The Fabulous Cats, Cat Farish.

Menurut Cat yang mengalami pendarahan tanpa henti di bahagian hidungnya selamanya sembilan jam, turut memaksa dia untuk berada di wad ICU selama dua hari.

Namun katanya, atau nama sebenar Farish Ramli, kejadian tersebut itu telah membuka matanya untuk menjalani gaya hidup yang lebih sihat.

"Doktor berkata keadaan itu berlaku kerana otak saya bekerja tanpa henti selama 24 jam sehingga menyebabkan saya mengalami hipertensi. Keadaan itu juga mengakibatkan tekanan darah saya naik secara mendadak.

"Mungkin terlalu memikirkan kerja sehingga waktu tidur pun otak saya masih bekerja.

"Doktor kata saya bernasib baik kerana hanya saluran darah di bahagian hidung yang pecah dan bukan di bahagian belakang kepala di mana keadaan itu mampu membawa maut," katanya ketika di temui pada majlis pelancaran program Jom Ke Panggung, Kuala Lumpur, baru-baru ini.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.