Adsense

Ahad, 4 Mac 2012

Utusan Online - Hiburan

Utusan Online - Hiburan


Di sebalik RM10 juta SimplySiti

Posted:

Di sebalik RM10 juta SimplySiti

Oleh SHAZRYN MOHD. FAIZAL
shazryn.faizal@utusan.com.my
Gambar NOORADZRENE MOHD. NOOR


MALAM pelancaran SimplySiti Dermagic yang diserikan dengan celoteh pengacara majlis, Sharifah Shahirah (kiri) dan persembahan oleh Osbon.


SELEPAS dua tahun menceburi bidang perniagaan secara serius, penyanyi wanita tersohor, Datuk Siti Nurhaliza mengakui ia bukanlah semudah yang disangka.

Jika sebagai anak seni, dia harus berdepan dengan gosip tetapi sebagai ahli perniagaan, Siti Nurhaliza memberitahu, dia perlu menyiapkan diri dengan sebarang kemungkinan.

Bukan mahu berfikiran negatif, tetapi dia cukup sedar akan realiti dunia perniagaan yang penuh mencabar selain perlu bersaing.

Namun sebagai seorang yang baru berjinak-jinak dalam selok-belok perniagaan dalam tempoh dua tahun ini kata Siti Nurhaliza, dia sudah melalui pengalaman yang membuatkannya terus berusaha untuk memberikan yang terbaik buat produk SimplySiti.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini atau ikuti Utusan Online selepas 6 PM untuk artikel penuh.

Upin, Ipin bakal pecah rekod IB

Posted:

Upin, Ipin bakal pecah rekod IB

Oleh ABD. AZIZ ITAR
aziz.itar@utusan.com.my
Gambar WAN NAQIUDDIN WAN YAACOB


PARA pelakon, wakil penaja serta mereka yang terbabit pada pementasan Upin & Ipin The Musical pada pelancaran muzikal itu di Saloma Bistro, Kuala Lumpur baru-baru ini.


KAREKTER kartun Upin dan Ipin yang mencipta fenomena menerusi kaca-kaca televisyen di negara ini dan rantau Asia Tenggara bakal melebarkan lagi popularitinya apabila ia akan dipentaskan di Panggung Sari, Istana Budaya (IB), Kuala Lumpur dari 14 April hingga 6 Mei ini.

Menerusi persembahan Upin & Ipin The Musical, dua karekter kartun kanak-kanak kembar terbabit bakal memecahkan rekod pementasan di IB dengan 30 persembahan -yang paling banyak diadakan sejak panggung itu ditubuhkan lebih 10 tahun lalu.

Menurut penerbitnya, Burhanuddin Md. Radzi, dia yakin persembahan yang diadaptasi daripada siri televisyen itu dengan kos penganjuran mencecah RM2 juta mampu menarik ramai penonton.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini atau ikuti Utusan Online selepas 6 PM untuk artikel penuh.