Adsense

Selasa, 31 Januari 2012

Celebrity News

Celebrity News


Jawapan Datuk Ramli MS dan Alyah Mengenai Gossip Mereka Akan Berkahwin

Posted: 30 Jan 2012 07:36 PM PST

BELUM reda pujian menggunung diberikan kepada penyanyi Alyah impak vokal hebatnya dan kejayaannya membawa pulang trofi Anugerah Persembahan Terbaik pada Anugerah Juara Lagu ke-26, timbul pula khabar angin kononnya Alyah bakal dilamar dalam masa terdekat.

Orang yang didakwa bakal melamar Alyah itu bukan calang-calang orang tetapi pengarah muzik terkenal Datuk Ramli MS.

Bagi mendapatkan kepastian, Kosmo! bertanya sendiri kepada Alyah dan Ramli yang ditemui secara berasingan pada majlis Anugerah Juara Lagu ke-26 malam Ahad lalu di Stadium Bukit Jalil Kuala Lumpur bagi menjawab semua persoalan.


Jawapan : Alyah
Kosmo!: Benarkah Alyah dan Datuk Ramli MS bercinta dan bakal berkahwin dalam masa terdekat ini?

ALYAH: Berkenaan isu ini saya tidak mahu komen kerana saya bimbang takut tersalah cakap.
Alyah sedar atau tidak, isu percintaan antara Alyah dan Datuk Ramli MS menjadi bualan ramai?

Saya tahu sebab ramai yang bertanya, bila orang tanya saya hanya jawab apa yang saya mampu.
Adakah Alyah selesa andai bakal suami Alyah orang yang lebih muda atau tua?

Bagi saya, kalau kita sudah sayang orang itu dan sudah serasi, usia tua atau muda bukan lagi satu perkiraan. Asalkan kita selesa antara satu sama lain, itu sudah cukup.
Alyah terima andai jodoh hadir dalam masa terdekat?

Itulah yang saya mahu pada usia sekarang, 31 tahun. Jika orang itu memang jodoh saya, mestilah saya terima, semuanya kerja Allah. Umur saya bukannya muda lagi, tahun lepas bila jumpa rakan-rakan saya sering minta mereka doakan agar saya berkahwin tahun ini.

Maknanya Alyah akan kahwin tahun ini?

Saya tidak ada sebarang rancangan, tetapi jika sudah ditakdirkan saya tamatkan zaman bujang tahun ini, saya akan kahwin.
Lebih selesa bakal suami orang seni atau orang di luar bidang seni?

Kalau boleh saya mahu orang yang di luar bidang seni kerana inginkan sesuatu yang baharu tetapi kalau sudah ditetapkan jodoh saya bertemu dan berkahwin dengan orang yang sama bidang dengan saya, saya terima dengan hati yang terbuka.

Sementara itu, Datuk Ramli MS sewaktu ditanya tentang spekulasi percintaannya dengan Alyah meminta jasa baik pihak media agar menghormati privasi dan prinsip dirinya.



Jawapan : Datuk Ramli MS

Kosmo!: Betul ke Datuk didakwa akan melamar Alyah?

RAMLI MS: Perkara itu tidak betul sama sekali. Jangan menulis tanpa fakta kerana implikasi yang diperoleh itu berpanjangan.

Misalnya apabila berita tak benar itu ditulis, mak saya kecil hati. Dia tanya saya, "sampai hati kau nak kahwin tak beritahu mak," sementara anak saya pula terkejut dan bertanya, "are you getting married? (Awak nak kahwin?)." Benda-benda macam ini kita kena jaga, ia sensitif sebab tak wujud.

Tapi betul atau tidak Datuk bercinta dengan Alyah?

Saya tak suka bercakap tentang hal peribadi saya, apa lagi berkongsi dengan umum. Saya harap semua pihak menghormati prinsip saya dan tolong hentikan spekulasi yang akan memberi implikasi kurang baik kepada mana-mana pihak.

Datuk sudah berusia 52 tahun. Pernah berkahwin dan adakah berkahwin semula itu satu tabu untuk Datuk?

Perkahwinan ini urusan Tuhan. Kita sebagai manusia jangan suka meramal jodoh.
 Info : Kosmo Online


 ZoOM : Kalau betul apa salahnya, tapi kesian lah dekat mereka yang baru merancang kerana belum ada hitam dan putih. Contohnya Datuk Ramli kita ni yang sudah pasti kena menjawap gossip yang tersebar dekat luar sana. Kalau betul tak apa juga, kalau tak sudah tentu akan mengaibkan orang. Apa-apa pun jika betul tahniah daripada admin Zoomartis.Net.
Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Penulis lirik lagu Awan Nano, Nasmi Hashim atau Buddhi Hekayat Ahli Politik Keadilan

Posted: 30 Jan 2012 07:01 PM PST

Walauapa pun kata orang dan presepsi yang ditujukan kepada beliau, penulis lirik Awan nano Buddhi Hekayat tidak gentar dan akan berundur dalam berkarya. ZoOm tabik dekat beliau kerana dalam kesibukan beliau dengan hal-hal diluar sana sempat juga menghasilkan karya yang menarik sehingga dinobatkan sebagai Juara.


Nasmi kini memegang jawatan sebagai Ketua Cabang Parti Keadilan Rakyat (PKR) Parit Sulong, Johor.

Menurut penulis lirik itu, dalam berkarya apa yang menjadi keutamaannya ialah menyampaikan mesej berunsur kemanusiaan dan mampu memberi kebahagiaan kepada orang lain yang mendengarnya.

"Seni masih lagi medium terbaik untuk saya menyampaikan mesej kemanusiaan.

Justeru katanya, lagu Awan Nano yang bermaksud 'pelindung' dan karya-karyanya yang lain turut mempunyai unsur-unsur kemanusiaan selari dengan prinsip penulisannya.

Lirik lagu tersebut katanya dicipta lebih kurang tiga tahun yang lalu sebelum diserahkan kepada komposer.

Lagu itu dinyanyikan oleh juara Akademi Fantasia Ke-7, Hafiz turut mengungguli dalam kategori vokal terbaik. Melodi lagu tersebut adalah ciptaan komposer terkenal M.Nasir.

Nasmi berkata, beliau sebenarnya sudah terlibat dalam bidang seni dan penulisan bukan baru tetapi kira-kira 15 tahun yang lalu dan tidak menganggap berpolitik sebagai halangan untuk berkarya.

"Kerja seni saya melampaui parti dan saya tak jadikan parti sebagai halangan.

"Parti sebagai wadah untuk saya bergerak, itu sahaja," katanya.

Sebelum Awan Nano, pemuda berusia 36 tahun ini pernah menulis lagu untuk kumpulan Spider berjudul 'Ajaib' dan banyak mempelajari tentang teknik penulisan lirik daripada arwah Loloq.

Beliau juga banyak menghasilkan karya-karya untuk kumpulan muzik bebas selain mengisi ruang Sastera Budaya, Berita Harian (1998-2001), portal Kakiseni dan Jalantelawi.com.
Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Gambar Lady Gaga Terlupa Pakai Seluar

Posted: 30 Jan 2012 06:50 PM PST



LONDON: Berpakaian aneh sememangnya menjadi perkara biasa bagi penyanyi Lady Gaga, bagaimanapun kali ini lebih pelik.

Penyanyi lagu Born This Way ini berani tampil tanpa seluar.

Biarpun dilihat sebagai salah satu gaya fesyen, Gaga kelihatan seolah-olah terlupa untuk memakai seluar.

Seperti dipetik dailymail, Gaga ketika meninggalkan Fountain Studios di Wembley selepas program X-Factor telah mencuri perhatian orang ramai yang berada di situ.

Bagaimanapun, penampilannya bukan sahaja dilihat ganjil malahan tidak bersesuaian dengan cuaca dingin di London.



sumber: mstar.com.my



ZoOM : Lady Gaga ni nak panggil apa ntah la, serba serbi kekurangan. Bukan kurang duit tapi kekurangan kain dan tutttttttttttt !!!!
Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!