Adsense

Selasa, 1 November 2011

Zon Artis

Zon Artis


Jais Akan Tangkap Bob Lokman

Posted: 01 Nov 2011 08:11 PM PDT

BOB LOKMAN DITANGKAP JAIS

Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dilaporkan akan menangkap penulis lirik dan pelakon, Mohd Hakim Lokman atau lebih dikenali Bob Lokman pada bila-bila masa. Seperti dinyatakan, tangkapan itu bagi membantu siasatan berhubung kes menyampaikan ceramah tanpa tauliah yang pernah dilakukannya.

Terdahulu, Bob Lokman ditahan ketika menyampaikan tazkirah dan ceramah agama tanpa tauliah di sebuah masjid di Sungai Lui, Hulu Langat, Selangor. Bob Lokman sepatutnya hadir memberi keterangan ke pejabat Jais keesokannya, tetapi beliau gagal berbuat demikian sehinggalah waran tangkap terhadapnya dikeluarkan.

Bob Lokman kemudiannya dalam satu kenyataan berkeras tidak akan hadir ke pejabat Jais untuk memberi keterangan malah rela menunggu waran tangkap dikeluarkan terhadapnya dan sanggup menerima hukuman yang bakal dikenakan sekiranya tindakannya itu dianggap sebagai satu kesalahan besar.

Advertisement

Dalam pada itu, Bob Lokman berkata, dia tidak dihubungi Jais untuk dipanggil bagi membantu siasatan berhubung kes berkenaan.

"Bagaimana saya hendak pergi beri keterangan sedangkan saya tidak dihubungi Jais, malah nombor telefon bimbit saya juga tidak diambil mereka (Jais).

"Malah sekiranya dihubungi sekalipun, saya memang tidak dapat hadir kerana mempunyai urusan lain pada hari tersebut,"

Ketika ditanya berhubung reaksinya sekiranya ditahan Jais, Bob Lokman berkata, semuanya bergantung kepada keadaan.

"Semua itu bergantung pada keadaan kerana saya tidak tahu nak kata macam mana, tetapi semuanya bergantung pada kehendak Tuhan,"

Related Posts with Thumbnails Full content generated by Get Full RSS.

Album Baru Amy Winehouse Dilancar

Posted: 01 Nov 2011 07:34 PM PDT

AMY WINEHOUSE LIONESS HIDDEN TREASURES

Genap tiga bulan kematiaan Amy Winehouse, pihak pengurusan dan syarikat rakaman Amy Winehouse, Island Records mengumumkan akan melancarkan album ketiga penyanyi itu yang berjudul 'Lioness: Hidden Treasures'.

Album yang memuatkan 12 lagu ini bakal diterbitkan oleh Mark Ronson dan Salaam Remi, dimana mereka adalah individu yang bertanggungjawab membawa Amy Winehouse ke puncak kejayaan dengan dua album terdahulunya iaitu 'Frank' dan 'Back To Black'.

'Lioness: Hidden Treasures' akan berada di pasaran pada 5 Disember ini. Peminat Amy Winehouse boleh mendengar rakaman terakhirnya iaitu duet bersama Tony Bennet yang turut dimuatkan di dalam album ini.

Related Posts with Thumbnails Full content generated by Get Full RSS.