Adsense

Jumaat, 28 Oktober 2011

Utusan Online - Hiburan

Utusan Online - Hiburan


Remy Ishak akui cerewet

Posted:

Remy Ishak akui cerewet

Remy Ishak akui cerewet

aida.kamaruddin@utusan.com.my
Gambar Fairuz Izyana Ayu


REMY Ishak bersama Izzue Islam dalam babak terakhir 29 Februari.


Pelbagai gelagat dan reaksi lucu dilakukannya yang mana akhirnya mengundang derai tawa para krew dan artis-artis lain membuatkan suasana di lokasi penggambaran bagaikan sebuah keluarga bahagia.

Hampir sehari mengikuti Mohammad Zalimei Ishak atau lebih dikenali sebagai Remy Ishak, 29, nyatalah dia seorang yang sentiasa cuba menceriakan suasana dan mereka yang berada di sekelilingnya.

Hadir ke sesi penggambaran terakhir filem terbaru terbitan KRU Studios Sdn. Bhd., 29 Februari arahan Edry Abdul Halim, baru-baru ini, S3 tidak melepaskan peluang untuk merakamkan beberapa aksi spontan jejaka berkulit hitam manis ini.

Memegang watak sebagai Budi di dalam filem muzika 3D ini, ia mengisahkan perjalanan hidup seorang lelaki di dalam pelbagai era yang berbeza.

Melihat kepada cara kerjanya yang profesional boleh dikatakan Remy sentiasa mencari peluang untuk dirinya mencuba sesuatu yang baru.

Menurut Remy, antara cabaran besar sepanjang berlakon di dalam filem ini dia terpaksa mengurangkan berat badannya sebanyak lima kilogram.

"Saya terpaksa mengawal pengambilan makanan saya sepanjang proses penggambaran ini di jalankan. Maklumlah watak saya ini memerlukan saya berada di era yang berbeza-beza," katanya.

Mengakui merupakan seorang yang sangat cerewet ketika memilih skrip, Remy memberitahu dia memerlukan sekurang-kurangnya seminggu untuk membaca skrip sebelum penggambaran.

"Saya amat mementingkan skrip kerana sebagai pelakon saya tidak mahu mengambil sikap sambil lewa tanggungjawab yang diberikan kepada saya.

"Bagaimanapun untuk filem 29 Februari, saya buat pertama kalinya akan menyanyi," katanya sambil tersenyum.

Setelah berada di set penggambaran selama 38 hari, menurut Remy, ada perkara penting yang ingin dilakukannya selepas menamatkan lakonannya di dalam filem 29 Februari.

"Saya akan menjalani pembedahan kecil di bawah tapak kaki saya. Bagaimanapun kecederaan yang dialami bukanlah besar sangat. Namun bagi mengelakkan saya terus menanggung kesakitan semasa berjalan, doktor meminta saya agar segera melakukan pembedahan ini," katanya.

Berkongsi sedikit rahsia sisi 'lelakinya', Remy memberitahu jika ada waktu lapang dia mempunyai hobi tersendiri iaitu mengemas rumah.

"Jika saya berada di rumah, aktiviti utama saya adalah mengemas rumah.

"Bukanlah mahu mengatakan saya seorang yang pembersih, cuma saya lebih suka jika setiap barangan di dalam rumah itu berada di dalam keadaan yang teratur," katanya yang kini tinggal bersama adiknya.

Full content generated by Get Full RSS.

Amin Hayat suka mengemas rumah

Posted:

Amin Hayat suka mengemas rumah

Amin Hayat suka mengemas rumah

Gambar MUHAMAD IQBAL ROSLI


TIDAK sah bagi jejaka ini sekiranya tidak mengemas rumah jika ada waktu terluang.


Bagi Amin Hayat Abd. Rahim, 29, atau lebih mesra disapa Amin, mengemas rumah bagaikan satu kemestian baginya.

Walaupun jejaka kacak kelahiran Johor Bahru ini alah kepada habuk, namun ia bukanlah satu alasan baginya untuk membiarkan rumahnya tidak terurus.

"Kalau saya dah mula mengemas, memang susah hendak berhenti.Bukan apa, kadang-kadang rimas juga jika tengok rumah berhabuk dan tidak terurus.

"Bila sudah selesai mengemas, terasa lebih selesa malah hati saya pun senang," ujarnya sambil membetulkan susunan buku ketika ditemui penulis di rumahnya baru-baru ini

Selain itu, anak ketiga daripada lima beradik ini juga menyatakan dia mengamalkan pemakanan yang sihat.

Buktinya, ketika penulis datang ke rumahnya, Amin sedang sibuk menyediakan salad sebagai hidangannya.

Bukan tidak mahu mengambil makanan berat, namun dia lebih selesa mengalas perut dengan sayur-sayuran.

Selain itu, Amin juga sering menjadikan buku mahupun majalah sebagai temannya untuk mengisi waktu lapang.

Bagi Amin, buku merupakan teman terbaiknya setelah penat bekerja.

"Kebiasaannya bila saya dah mula membaca, tak sedar waktu dah berlalu dengan cepat kerana terlalu khusyuk membaca.

"Lebih-lebih lagi persekitaran di rumah saya memang tenang. Sebab itu kadang-kadang saya tidak perasan waktu telah berlalu," ujarnya sambil ketawa kecil sebelum mengakhiri bicara.

Full content generated by Get Full RSS.