Adsense

Sabtu, 13 Ogos 2011

borak kosong

borak kosong


Gadis Penghancur Kereta Polis Pada Rusuhan London Itu,Duta Olimpiade 2012

Posted: 13 Aug 2011 09:00 PM PDT

Seorang gadis remaja yang dituduh merosak kereta polis dalam rusuhan itu adalah duta Olimpik London.

Chelsea Ives, (18) ditangkap setelah orangtuanya melihatnya di TV selama terjadi kekacauan di Enfield dan segera menelefon polis.

Adrienne,(43) (Ibu Chelsea Ives) berkata: "Saya tidak menyesal Aku mencintai putriku tapi dia dibesarkan untuk mengetahui sesuatu yang benar dan yang salah.."

Chelsea dikatakan telah melemparkan batu melalui jendela kedai pada saat rusuhan kemudian berteriak penuh semangat kepada teman-temannya "Ini adalah hari terbaik yang pernah ada."





Dia di masukkan ke dalam tahanan tadi malam.

Polisimengungkapkan setengah dari 240 tersangka rusuhan London yang telah ditangkap dan di bawa ke pengadilan sejauh ini rata-rata berusia di bawah 18 tahun.

Hingga Pukul 7:00 waktu setempat, polis telah menangkap setidaknya 1.051 orang di London, sementara 591 telah vonis bersalah.Chelsea, adalah seorang penyanyi dan atlet berbakat ,yang tergabung dalam kelompok London dan dipilih untuk menjadi duta pada Olimpiade 2012.[ada-sih]


Trend baru di internet,gambar kepala dipenggal

Posted: 13 Aug 2011 08:00 PM PDT


NEW YORK, Amerika Syarikat AS – Selepas seni meniarap seperti papan, planking, popular di internet, alam siber itu kini hangat dengan trend fotografi terbaharu dinamakan horsemaning, lapor sebuah akhbar semalam.

Konsep fotografi itu menyerupai gambar bersejarah pada tahun 1920-an apabila beberapa individu menyamar seperti kepala mereka telah dipenggal.

Kini, orang ramai berlumba-lumba menyiarkan gambar mereka melakukan aksi serupa di Internet dengan menggunakan pelbagai latar.

Antara aksi yang cukup popular ialah seorang lelaki sedang bersandar di

sofa sambil tangannya diletakkan di atas kepala yang berada di sebelahnya.

Ilusi itu dihasilkan dengan individu tersebut menyembunyikan seluruh badan daripada kamera kecuali mukanya. – Agensi

sumber : kosmo online

Gempak ..stesen komuter di China letak 'punching bag' untuk bantu orang ramai 'lebih bertenang'

Posted: 13 Aug 2011 07:00 PM PDT


SHANGHAI, China – Beberapa beg tinju dipasang di stesen komuter Xujiahui di sini untuk membantu orang ramai supaya 'lebih bertenang' lapor sebuah akhbar semalam.

Ditaja jenama sukan terkenal, Adidas, pengguna komuter yang marah, penat atau mabuk boleh menumbuk dan menendang beg tinju gergasi itu untuk melegakan perasaan mereka selepas ia dipasang baru-baru ini.

Pemasangannya juga diharap dapat mengurangkan kes petugas stesen komuter dimaki hamun penumpang akibat tertinggal tren seperti yang kerap berlaku sebelum ini.

Di permukaan beg tinju itu tertera pelawaan kepada orang ramai untuk menggunakan 'kemudahan' tersebut yang memberitahu: "Setiap tahun, anda menghabiskan masa sekitar 1,824 minit di platform komuter. Jangan bazirkan masa, sudilah lepaskan satu dua tumbukan untuk mengurangkan tekanan dalam diri anda!" – Agensi

sumber : kosmo online

Terkejut lembu seberat 1 tercegat depan pintu rumahnya

Posted: 13 Aug 2011 06:00 PM PDT


ENNISKILLEN, Britain – Seorang wanita Ann Maguire terkejut melihat seekor lembu jantan besar seberat satu tan tercegat di pintu rumahnya, lapor sebuah akhbar semalam.

Maguire berkata, dia mendapati lembu jantan berwarna coklat itu asyik merenung cermin kaca pada pintu depan kediamannya di sini, negeri Ireland Utara.

Bagaimanapun, tanpa disangkanya, dia ketawa apabila menyedari haiwan itu seperti seronok dapat melihat refleksi sendiri pada cermin itu.

"Ia seperti memuji 'betapa kacaknya aku' di hadapan pintu depan rumah saya. Kejadian ini sungguh melucukan," kata Maguire kepada sebuah akhbar tempatan.

Lembu itu yang terlepas

dari sebuah treler, kemudian beredar sebelum ia ditangkap penduduk setempat ketika merayau-rayau di bandar ini.

– Agensi

sumber : kosmo online

Pengakuan Ayah yang Bunuh Bayinya kerana Terus Menangis

Posted: 13 Aug 2011 05:00 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM, MAKASSAR - Jimmy tak pernah membayangkan bayinya, Putra (3 bulan) akan tewas di pangkuannya sendiri. Di hadapan polis, Jimmy mengatakan, ia tidak berniat membunuh anaknya sendiri. Ia hanya marah lantaran anaknya tersebut selalu menangis setiap kali ditinggal oleh ibunya.

Jimmy sanggup memukul bahagian belakang telinga kanan anaknya dan menggigit dada kanannya agar Putra berhenti menangis. "Waktu itu saya tidak tahu kalau anak saya sudah meninggal, " ujar Jimmy ketika berada di balai polis.

Ketua polis Sektor Mamajang Kompol Darwis mengatakan pihaknya telah menahan pelaku. Ia juga menambahkan bahawa pelaku merupakan ayah dari mangsa. "Kami akan menahan pelaku sesuai hukum yang berlaku," tegas Darwis.

Ia juga menambahkan agar masyarakat khususnya ketuarumah tangga dapat bersabar dan selalu menjalin hubungan yang harmonis dalam keluarganya sehingga terhindar dari tindak kejahatan.

Putra tewas di pelukan ayahnya sendiri petang tadi. Bayi tersebut sudah membiru dan telinga kanannya mengeluarkan darah segar beberapa saat setelah dipukul oleh ayahnya sendiri. Kejadian ini membuat suasana di sekitar kediaman Putra kecoh.

Cara gempak seterika baju

Posted: 13 Aug 2011 02:30 PM PDT






Kesian..lelaki tertembak penis sendiri kerana simpan pistol tunang dalam kocek seluar

Posted: 13 Aug 2011 10:30 AM PDT


ARIZONA - Seorang lelaki warga negara Amerika Syarikat (AS) didakwa atas kes penembakan kerana dirinya tak sengaja menembakkan pistol milik tunangannya ke penisnya sendiri.

Joshua Seto, saat itu tengah berbelanja dengan tunangannya Cara Christopher di Kota Chandler, Arizona. Joshua mengambil pistol berwarna pink milik Cara dan memasukkan ke dalam poket seluarnya.

Tanpa disadari, pistol itu pun melepaskan pelurunya dan menembus kejantanan Joshua dan paha kirinya. Demikian seperti dilapor Orange, Sabtu (13/8/2011).

Cara pun langsung menelefon polis saat menyaksikan tunangannya berlumuran darah akibat kecelakaan nahas tersebut. Joshua pun langsung dilarikan ke hospital setelah tertembak.

"Saya melihatnya kejadian ini sungguh mengerikan. Joshua masih sedar namun dia kehilangan banyak darah," ujar Cara.

"Kami belum mengetahui, apakah Joshua mengalami luka parah, kes ini juga masih dalam penyelidikan dan kami masih memprosesnya," ujar polis setempat Serjan J. Favazzo.(rhs)

Cara membuat puting susu lebih seksi

Posted: 13 Aug 2011 09:50 AM PDT







WOW !! Kain ini terbuat daripada susu

Posted: 13 Aug 2011 08:50 AM PDT


Seorang pereka pakaian dari rumah mode Mademoiselle Chi-Chi, membuat sejumlah koleksi pakaian dari bahan yang tak lazim. Desainer yang berbasis di Hanover, Jerman ini membuat pakaian dari susu.

Huffington Post mencatat, Domaske mengolah susu lembu hingga menjadi benang fiber yang dapat digunakan sebagai bahan tekstil.
Penggunaan serat susu sebagai bahan pembuatan kain telah ditemukan sejak era 1930-an, namun Domaske mampu membuat kain dari serat susu ini selembut sutera.
Idea ini muncul dari hasil eksperimen Domaske yang juga berprofesi sebagai microbiologis. Dengan basis ilmu microbiologi yang dikuasainya, Domaske mengolah air susu di sebuah laboratorium di kota Brehmen.


Setelah dimasukkan dalam mesin khusus, susu kemudian dipanaskan dan diproses hingga membentuk untaian benang. Hasilnya, lalu dipintal menjadi gulungan benang.

Seperti diberitakan Oddity Central, Domaske menemukan ketertarikannya pada dunia fashion dari sang nenek, seorang pembuat topi. Minatnya terhadap dunia Fesyen harus berbenturan dengan bakatnya di bidang sains yang membantunya meraih hadiah di berbagai pertandingan.
Setelah menamatkan pendidikannya, Domaske hijrah ke Tokyo dan memulai kariernya sebagai seorang desainer. Pulang ke kampung halaman, Domaske kembali mempelajari microbiologi sambil mengelola bisnis pakaian yang didirikannya.
Kain dari serat susu yang diolah Domaske dinilai lebih berkualitas dari benang sutera, kerana dapat diproduksi tanpa menggunakan pestisida.
Proses pembuatannya pun tergolong ramah lingkungan dan lebih jimat belanja Kain dari susu mengandung protein, hingga Anda dapat mencucinya secara normal.

Bahaya..kini singa sudah pandai buka pintu kereta

Posted: 13 Aug 2011 07:46 AM PDT

Hati-hatilah jika mengunjungi taman haiwan seperti Taman Safari. Baru-baru ini satu keluarga di dalam sebuah kereta sedan hampir maut saat mereka mengunjungi Lion Safari Park di Johannesburg. Di tempat seperti ini kereta memang diizinkan untuk mendekat ke haiwan-haiwan yang ada di situ. Tanpa disedari oleh keluarga ini seekor singa mendekati kereta sedan Toyota mereka dan meski semua pintu kereta ditutup, sepertinya mereka lupa menguncinya.

Yang terjadi kemudian sungguh mengejutkan. Singa ini tidak hanya mendekati kereta, tapi bahkan menggigit handle pintu belakang kereta dan kemudian membukanya.



Beruntung,pemandu menyedarinya dan segera melarikan keretanya dari situ. Sang singa sempat mengejar meski kemudian berhenti. Petugas setempat menjamin bahawa meski singa itu boleh melakukan hal tersebut, para petugas yang berjaga akan selalu mengawasi dan bertindak cepat untuk menghindari hal-hal yang tidak diinginkan.

Pakaian yang direka daripada profile facebook seseorang

Posted: 13 Aug 2011 06:25 AM PDT

Dengan jumlah member sebanyak 750 juta di seluruh dunia, facebook memang telah menjadi situs media sosial yang efektif dan efisien dalam segala hal. Termasuk dalam bidang garmen, sehingga seorang desainer Rumania, Lana Dumitru, merancang pakaian dengan design profil Facebook seseorang. Berikut gambarnya:



Nenek 90 Tahun yang Kreatif: Bikin Akaun Facebook untuk Mengumpulkan Bekas Muridnya

Posted: 13 Aug 2011 05:35 AM PDT


REPUBLIKA.CO.ID, LONDON – September ini akan diadakan reunion akhbar di North Cheshire Jewish Primary School, London. Cita-cita Leila Abrahams,guru besar sekolah, berfoto bersama dengan para muridnya puluhan tahun lalu, bakal segera terwujud.

Leila, kini berusia 90 tahun, sangat menyukai pekerjaan dan murid-muridnya. Ia kerap memandangi foto-fotonya bersama murid-muridnya puluhan tahun lalu, dengan mata berlinangan. Murid-muridnya kini terserak di Inggris, Australia, dan bahkan Amerika Syarikat.

Sang cucu, rupanya memahami betul kerinduan neneknya. ia menawarkan untuk membuat akaun Facebook, demi mencari keberadaan para muridnya. "Saya langsung setuju. Dalam waktu singkat, tiba-tiba saya mulai mendapatkan pesan dari orang yang saya tahu beberapa tahun lalu dan saya fikir akan menyenangkan melihat mereka semua lagi," katanya.

Dia mencari bekas murid, staf, dan pejabat saat itu. Kemudian, beberapa muridnya beriniatif membuat page sendiri tentang Leila.Acara reunion pun digagas, mungkin akan diadakan di selatan Manchester, pada Ahad, 18 September.

Dan dalam minggu yang sama, 20 September, ia akan merayakan ulang tahun 91 di kota kelahirannya.

Leila lahir di Cheetham Hill dan menikah dengan Harry Abrahams. Keduanya berada di pasukan selama Perang Dunia Kedua. Harry, yang meninggal pada tahun 2002, lolos dari cengkeraman Nazi setelah ia ditangkap sebagai tawanan perang.

Dia adalah salah satu dari Pasukan Ekspedisi Inggris untuk membebaskan para tahanan. Tetapi "dia tidak suka gagasan itu sehingga ia melarikan diri pergi ke semak-semak" ketika ia dan teman-temannya dikirim berbaris melalui hutan.

Dia berjalan di atas Pegunungan Pyrenees, di perbatasan Spanyol dan Perancis, dan membuat rumah dari Gibraltar.

Harry dan Leila memiliki tiga anak – Gail Kennedy, yang tinggal di Australia, Michael, yang tinggal di London, dan David, seorang profesor matematik di Universiti Manchester. Dan sekarang dia memiliki tujuh cucu, dan "masih menunggu cicitnya".

Pengantin Dengan Jumlah Pengiring Ratusan Orang

Posted: 13 Aug 2011 04:00 AM PDT




Jill Stapleton, pengantin wanita dari Ohio, Amerika Syarikat memecahkan rekod dunia, kerana diiringi oleh 110 pengiring pengantin wanita.

Jill yang menikah pada 11 Jun 2010 ini pemilik sekolah dansa Jill's Tumble World, ia meminta para muridnya untuk menjadi pengiring pengantin wanita.

Para murid mengenakan gaun warna ungu dan teal (biru kehijauan) yang merupakan warna sekolah dansa miliknya. Mereka masing-masing membawa setangkai bunga mawar.

Guru baru tahu rangka yang digunakan untuk mengajar rupanya rangka asli

Posted: 13 Aug 2011 03:00 AM PDT


Di Wellington, New Zealand seorang guru sekolah dasar menyedari bahawa kerangka manusia yang tadinya dikira terbuat dari plastik ternyata adalah kerangka manusia asli. Kerangka tersebut biasa digunakan dalam pelajaran anatomi.

Surat khabar lokal Northern Advocate mengatakan guru besar sekolah, Bastienne Kruger, langsung menghentikan pelajaran, memanggil polis, dan menyerahkan kerangka di dalam kotak. Petugas yang terkait masih belum mengetahui apa yang akan dilakukan selanjutnya.

Para ahli dari Historic Places Trust meyakini bahawa tulang-tulang tersebut telah diawetkan secara profesional sekitar lebih dari seabad yang lalu ketika perdagangan kerangka masih merupakan hal yang biasa.

Tulang-tulang itu nampak seperti milik seorang budak kecil yang tinggal di India atau China. Tidak ada seorang pun yang tahu berapa lama kerangka tersebut berada di SD Totara North. Sekolah ini dibuka pertama kali pada tahun 1852 di Pulau Utara New Zealand.


Sumber: AOL

Interview Dengan Anak Umur 1 Tahun [Video]

Posted: 13 Aug 2011 02:00 AM PDT

Disini kamu akan mendengarkan pendapat Jose Luis ketika diinterview mengenai problem yang dihadapi para bayi, mulai dari kehidupan sehari-hari dalam rumah, hingga masalah cukup pelik.. Teroris

Seekor lembu berjaya melepaskan diri dari pembuat sosej dengan menyamar menjadi rusa

Posted: 13 Aug 2011 01:00 AM PDT


Seekor lembu di Jerman tidak hanya berhasil melarikan diri dari pembuat sosej di Bavaria, tetapi juga telah bersembunyi di antara kawanan rusa di hutan selama 10 bulan lamanya.

Sapi genius yang bernama Yvonne ini dilaporkan telah melarikan diri tahun lalu dari proses pembuatan sosejdan entah bagaimana dia boleh kabur dan menjadi 'buruan' di Bavaria.

Sejak itu, dia menghindari penangkapan dengan cara berpura-pura menjadi rusa dan bahkan membaur dengan kawanan rusa yang hidup di hutan terdekat.

Ada laporan yang mengatakan bahawa para pemburu telah diberi izin untuk menembaknya. Untungnya, para aktivis hak haiwan dari tempat perlindungan haiwan Gut Aiderbichl telah terlibat di dalamnya dan sedang mencuba untuk memancing Yvonne ke tempat yang aman.


Sumber: newslite.tv

Dipecat kerana cuci muka dan tangan dengan air kencing sendiri

Posted: 13 Aug 2011 12:00 AM PDT


VIENNA - Sebuah muzium yang sangat terkenal di Austria memecat salah satu pekerjanya kerana mencuci tangan dan wajahnya dengan urinnya sendiri. Padahal hal itu dilakukan sebagai sebahagian dari terapi penyembuhan.

Alfred Zoppelt, yang sudah bekerja selama 23 tahun di Belvedere, sebuah kastil di Vienna, Austria, yang menyimpan banyak koleksi kesenian, terpaksa dipecat oleh pihak muzium. Zoppelt sebelumnya menyatakan, terapi urin yang dilakukan olehnya biasanya tidak menyebabkan masalah.

"Anda membasuh urin pada tangan dan wajah Anda sendiri. Perbuatan Anda sangat mengancam kesihatan bagi rakan kerja anda," ujar pihak muzium kepada lelaki berusia 57 tahun ini, seperti dikutip Associated Press, Jumat (12/8/2011).

Seorang wanita dari bahagian Departemen Pers Belvedere menyatakan Zopplet dipecat, namun dirinya menolak untuk memberikan keterangan lebih lanjut terhadap pemecatan Zopplet.

Beberapa orang memang meyakini, terapi urin memiliki beberapa manfaat dalam kesihatan dan juga kecantikan. Namun manfaat dari terapi ini belum terbukti.(rhs)

Zero: Film Animasi Homemade Yang Memenangkan Banyak Penghargaan

Posted: 12 Aug 2011 11:00 PM PDT


Filem yang dibanjiri penghargaan ini selain dikerjakan dengan apik dan indah oleh sepasang suami isteri juga memiliki cerita yang cukup hangat sehingga berhasil mendapat hampir sedozen penghargaan serta nominasi lainnya dari seluruh dunia.

Filem ini bercerita tentang kehidupan zero. Lahir di dunia yang setiap orang dinilai melaui angka dari 0 hingga 9, zero dengan angka 0-nya selalu menjadi objek celaan orang lain. Zero yang malang menjalani kehidupannya dengan penuh kesepian. Tapi ia tidak pernah menyerah dengan keadaan, hingga pada suatu saat ketika ia bertemu seorang wanita dengan angka 0 lainnya, kehidupannya mulai berubah.

Sepasang suami isteri yang mengerjakan filem tersebut, Christopher dan Christine Keseloz, menghabiskan 2 tahun untuk menyelesaikan karya mereka ini. Dan wakut itu terbukti tidak habis sia-sia, "Zero" memenangkan 11 penghargaan dari seluruh lapisan dunia dan terpilih dalam lebih dari 40 nominasi lainnya. Diantaranya adalah Film Animasi Terbaik LA Shorts Fest 2010 dan Film Animasi Terbaik Grand OFF Awards 2010.


Ultraman Kini Jadi Penjual Mi di China

Posted: 12 Aug 2011 10:00 PM PDT


SHIJIAZHUANG - Kini pahlawan super pembela kebenaran Ultraman, tidak lagi memerangi para monster raksasa yang jahat, tapi kini menjadi tukang mi di kota Shijiazhuang, China.

Bintang televisyen terpopuler dari Jepun itu tertangkap kamera sedang mengaduk adunan sebelum dimasukkan ke dalam kuali panas.

Ultraman tersebut diketahui merupakan robot yang dipekerjakan oleh pemilik warung mi untuk membantu mereka membuat kerja tersebut.

Seperti dilansir China Daily, Jumaat (12/8/2011), para penggemar Ultraman mungkin bertanya-tanya kenapa Ultraman masih membutuhkan kuali yang panas, sedangkan dia mampu mengeluarkan tekanan panas yang tinggi dari tangannya.

Namun, tetap saja hal itu tidak menghalanginya untuk mendapatkan label sebagai "Pekerja Teladan" dari bos barunya.(rhs)