Adsense

Isnin, 1 Ogos 2011

borak kosong

borak kosong


Handphone Berbentuk Daun Yang Memiliki Teknik Pengisian Yang Mesra Alam

Posted: 01 Aug 2011 09:00 PM PDT





Leaf adalah konsep mobil phone yang didreka secara spesial yang terinspirasi dari proses photosintesis dengan kemampuan eco-charging. Hanphone ini boleh dibengkokkan menjadi bentuk gelang sehingga dapat dipakai pada pergelangan tangan dan sekaligus mengisi baterai melalui energi sinar matahari melalui panel yang terpasang didepan. Disamping fasiliti pengisian tenaga matahari , perangkat ini juga dilengkapi fasilitas pengisian arus listrik yang sangat bermanfaat pada saat cuaca mendung ataupun pada saat malam hari. sebagai kunci objektive dari projek ini untuk merealisasikan konstribusi mereka tentang jimat tenaga , ketika memanfaatkan produk inovatif dan fungsi tinggi dengan rekaan cukup cerdas. [triwicaksono-sepedaku.blogspot.com]

Gelongsor disediakan untuk mereka yang nak cepat

Posted: 01 Aug 2011 08:00 PM PDT


UTRECHT, Belanda - Bilangan pengguna komuter sering kali meningkat terutama pada waktu pagi.

Kini pengguna menarik nafas lega dan berterima kasih apabila gelongsor telah disediakan di tepi tangga sebuah stesen kereta api di sini.

Gelongsor itu digunakan oleh orang ramai yang bekerja di sekitar kawasan berkenaan bagi menjadikan perjalanan lebih cepat tanpa menggunakan tangga.

Direka oleh firma reka bentuk Designers HIK, gelongsor yang dibina itu sungguh hebat untuk pengguna yang kelewatan atau sekadar ingin menambah keseronokan kehidupan seharian masing-masing. - Agensi

sumber : kosmo online

Pelayan minta maaf tak kenal PM Britain

Posted: 01 Aug 2011 07:00 PM PDT


TUSCANY, Itali - Seorang pelayan wanita berusia 27 tahun, Francesca Ariani (gambar kecil) meminta maaf kerana beliau membuat kenyataan biadab kepada Perdana Menteri Britain, David Cameron, lapor sebuah akhbar semalam.

Kejadian itu berlaku semasa Cameron mengunjungi sebuah bar bersama isterinya, Samantha di sini baru-baru ini.

Perdana Menteri itu meminta pelayan berkenaan membawa minuman ke sebuah meja di luar kafe yang menjadi tempat duduk beliau dan isterinya.

Namun, Ariani menyatakan dia terlalu sibuk sebaliknya meninggalkan Cameron membuat pekerjaan menghantar minuman bersendirian.

Ariani berkata: "Saya berasa amat malu. Saya tidak mengetahui beliau ialah Perdana Menteri Britain.

"Saya amat kesal jika saya kelihatan biadab. Saya tidak berniat begitu."

Menurutnya, kejadian itu berlaku semasa dia amat sibuk.

"Beliau (Cameron) meminta dua cawan cappucino dan secawan espresso dan menyatakan akan berada di meja di luar tetapi saya menyatakan beliau (Cameron) perlu membawanya bersendirian kerana saya berada di belakang bar," jelas Ariani.

Kejadian itu berlaku di luar bar Dolcenero di Montevarchi, Itali. - Agensi

sumber : kosmo online

Kesian adik buta kerana bisul

Posted: 01 Aug 2011 06:00 PM PDT


GOMBAK – Seorang kanak-kanak, Putri Nur Natashah Mirsha Muhammad Amin, 6, yang pada mulanya hanya didakwa mengalami bengkak akibat gigitan nyamuk mengalami nasib malang apabila mata kanannya kini buta.

Ibu kanak-kanak itu, Nurul Huda Ahmad, 28, berkata, keadaan bengkak pada mata Nur Natashah pada mulanya dikesan ketika dia berusia dua tahun tiga bulan iaitu pada tahun 2008.

Selepas bengkak tersebut semakin membesar, anaknya dibawa ke Hospital Selayang pada 12 Mac 2008 untuk menjalani rawatan namun, Bahagian Kecemasan di hospital tersebut memberitahu, bengkak yang berlaku berpunca daripada kesan gigitan nyamuk.

"Mereka kata tiada apa yang harus dirisaukan walaupun ketika itu anak saya meronta-ronta kesakitan," ujarnya kepada Kosmo! di rumahnya di Selayang Baru di sini semalam.

Bagaimanapun, pada petang hari yang sama, Nurul Huda datang semula ke Hospital Selayang membawa anaknya kesakitan tetapi dia masih dimaklumkan perkara yang sama.

"Tidak puas hati dengan alasan gigitan nyamuk yang diberi doktor di Hospital Selayang saya kemudian membawa anak saya ke sebuah klinik di Selayang dua hari kemudian dan doktor di klinik itu mengesahkan bahawa ia bisul dan memberi surat rujukan ke Hospital Selayang untuk membuat pembedahan membuang nanah," ujarnya.

Menurut Nurul Huda, ketika itu, mata anaknya sudah tersembul keluar dan keadaan di sekeliling matanya juga membengkak.

sumber : kosmo online

Gara-gara Kucing, Ribuan Rumah di Florida Terpurus bekalan elektrik

Posted: 01 Aug 2011 05:00 PM PDT


KISSIMMEE - Seekor kucing memanjat tiang elektrik dan menyebabkan sekira tiga ribu perumahan di Florida mati elektrik

Kucing tersebut diduga merosak instrumen yang terdapat di pencawang elektrik di Kissimmee, Florida yang terletak di bahagian selatan Orlando.

Kerosakan tersebut menyebabkan padamnya elektrik di banyak rumah di Florida.

Seperti dilapor News Core, Isnin (1/8/2011), kucing tersebut ditemukan mati di kabel elektrik tersebut.

Pencawang elektrik itu dirancang untuk menurunkan dan menaikkan tegangan listrik. Listrik tersebut juga dialirkan ke perumahan dan ke pejabat, serta fasiliti lainnya yang ada di kota.

Dikhabarkan pula bahawa tupai dan binatang lainnya terkadang menyebabkan masalah dalam hal aliran elektrik, seperti halnya kucing yang memanjat pencawang elektrik tersebut.(rhs)

Sanggupkah kamu berpakai sebegini?

Posted: 01 Aug 2011 02:15 PM PDT





Pasangan Ini Dinikahkan Oleh Komputer

Posted: 01 Aug 2011 10:30 AM PDT


INILAH.COM, Texas – Sepasang muda-mudi menikah tanpa paderi. Sebagai pengganti paderi, diciptakanlah program komputer khusus.

Pasangan asal Houston, Texas Amerika Syarikat, Miguel Hanson dan Diana Wesley, menikah Sabtu (30/7). NBC memberitakan, yang unik dari pernikahan mereka adalah, prosesnya tidak dipimpin seorang paderi, melainkan dikawal oleh monitor 30 inci dan program komputer khusus yang direka oleh Hanson.

Monitor dan program komputer itu mengeluarkan suara robot yang memimpin jalannya upacara. Program itu juga memberi sambutan pada para tamu dan menceritakan kisah pertemuan kedua mempelai.

Upacara pernikahan yang diselenggarakan di halaman belakang kediaman orangtua Hanson ini murah dan sederhana, tapi tidak rasmi. Tidak mengikat secara hukum. Untuk dapat surat nikah resmi, proses sebenarnya harus tetap dilangsungkan.

Guru jual anak gadis bawah umur pada lelaki hidung belalang

Posted: 01 Aug 2011 09:45 AM PDT


TRIBUNNEWS.COM - Seorang guru diduga menawarkan rumah kepada gadis-gadis yang lri dari rumah sebagai tempat tinggal namun kemudian menjualnya kepada lelaki hidung belang dengan harga 170 dollar AS seorang. Demikian diberitakan Sydney Morning Herald, Isnin (1/8/2011).

Lelaki bernama Mark Ronald Glover (53) mendapatkan wang jaminan di pengadilan Fairfield Local Court setelah dituduh melakukan kejahatan terhadap anak di bawah 16 tahun dan menyebabkan dua anak yang saat itu baru berusia 13 dan 15 tahun menjadi pelacur pada tahun 2000 dan 2004.

Lelaki asal Parramatta, New South Wales, Australia, menolak semua tuduhan itu. Polis menuduh lelaki ini memasang iklan prostitusi anak di sebuah akhbar lokal dan memaksa seorang gadis berusia 13 tahun untuk mengakui umur mereka ke para lelaki yang memperkosanya. Glover menyimpan 40 peratus wang dari hasil pelacuran itu.

Polis menangkap Glover di rumahnya pada Isnin malam. Mereka mengatakan kepada Glover jika polis tahu dan dua orang perempuan mengetahui bisnis pelacuran yang dijalankan si guru tersebut. Si guru ini akan muncul di depan pengadilan pada 18 Ogos nanti.

Unik ,Gaun IniTerbuat dari 5.000 Belon

Posted: 01 Aug 2011 08:46 AM PDT


LEICHESTERSHIRE - Terinpirasi gaun pernikahan Kate Middleton, Thelma Levett (45), seorang seniman belon, membuat replika gaun pengantin tersebut dari 5000 belon. Gaunnya ini dibuat untuk puterinya Vicky yang akan menikah."Saya benar-benar terinspirasi ketika aku melihat gaun pengantin Kate di televisyen," ujar Levett yang bertempat tinggal di Hinckley, Leicestershire.


"Sebelumnya saya pun telah membuat beberapa pakaian dari balon dan saya berfikir kenapa tidak mencuba membuat replika dari gaun pengantin Kate," ucapnya seperti dikutip Daily Mail, Senin (1/8/2011).

"Ini bukanlah hal yang mudah. Memerlukan waktu empat hari untuk mengepam belon dan melilit-lilitkan belon tersebut hingga membentuk gaun,"

"Namun saya senang akan hasilnya. Vicky pun suka untuk menggunakan gaun ini,"imbuh Thelma Levett.

Gaun pengantin balon tersebut merupakan karya terbaru Levett, sebelumnya Levett pernah membuat replika kereta Cadillac warna pink, basikal, mobile phones, rangkaian bunga dan topi, yang semuanya dari belon.
Sumber :http://www.okezone.com/

Pecahkan Rekod, 150 Orang Terkurung di Gelembung Udara

Posted: 01 Aug 2011 07:36 AM PDT


BEIJING - Fan Yang, baru saja menunjukkan keupayaannya yang luar biasa untuk dapat memecah rekod penghasil gelembung air dengan orang terbanyak di dalamnya, dalam acaranya yang bertajuk 'Pertunjukkan Triliunan Gelembung' (Gazillion Bubble Show) di Beijing, China.Fan Yang berasal dari Kanada tetapi tinggal di Kota New York, di mana dia biasanya melakukan lapan pertunjukan selama seminggu.


Lelaki yang dijuluki 'Bubbleologist' ini berhasil menciptakan sebuah gelembung yang sangat besar, hingga dapat menyelimuti 150 orang di dalamnya.

Aksi Fan Yang tersebut, menggantikan rekoD sebelumnya yang hanya mampu menyelimuti sebanyak 100 orang di dalam sebuah gelembung, pada Oprah Winfrey Show tahun 2008.

Rekod yang baru saja dia pecahkan hari Minggu (31/7/2011) kelmarin ini merupakan rekodnya yang ketujuh kali dalam membuat gelembung dengan banyaknya orang di dalam gelembung tersebut, demikian sebagaimana dilapor Dailymail, Selasa (1/8/2011).

Fan Yang yang sudah 20 tahun membuati aksi pertunjukkan gelembung air ini, pertama kali memecahlan rekod dengan mengumpulkan lapan orang di dalam satu gelembung besar. Namun, posisi rekornya tidak bertahan lama, kerana ramai yang menyainginya.

Sebelum aksinya ini, Fan Yang juga pernah mengejutkan khalayak dengan meniupkan gelembung ke seekor gajah seberat 4.000 kilogram
Sumber :http://www.okezone.com/

Drive-in Sex Box - Buat yang sudah tak tahan...

Posted: 01 Aug 2011 06:00 AM PDT


Pemerintahan Switzerland telah secara rasmi menyelesaikan tempat parking berbentuk kotak sebagai tempat bagi para pemandu yang ingin berhubungan intim. sehingga para pelacur dapat memberikan layanan yang maksima tanpa adanya gangguan dari luar.


Adapun alasan dewan setempat untuk menyetujui pembangunan kotak seks tersebut adalah kerana banyaknya komplain dari para warga yang sudah muak melihat banyaknya pasangan & pelacur yang melakukan hubungan seks ditempat terbuka bahkan disiang hari.

Pelacurani tidak boleh dihapuskan, namun boleh dikawal...GILA

'Gadis bodoh' dipecat sebagai petugas penjara kerana terlalu seksi

Posted: 01 Aug 2011 05:30 AM PDT


Seorang petugas penjara Amitjo Kajla 22 tahun dipecat kerana dianggap terlalu seksi dan glamour, terlalu "berdandan" dan menggunakan pakaian yang tidak standard.
Atmijo Kajla juga disebut oleh para seniornya "gadis bodoh" kerana terlalu berani dalam bersosial dengan para tahanan.Atmijo baru berkerja pada April 2010 dengan Braisford Prisoner.

Nak buka puasa jangan ikut perangai minah ni

Posted: 01 Aug 2011 04:00 AM PDT

jangan berlebih-lebihan ketika berbuka....

[ANEH] Hotel Mewah Yg Berada Didalam Helikopter

Posted: 01 Aug 2011 03:40 AM PDT






Beth Shak, Perempuan ini Memiliki 1200 Pasang Kasut

Posted: 01 Aug 2011 02:30 AM PDT



Rasa iri mungkin muncul jika Anda melihat koleksi milik Beth Shak di rumahnya yang terletak di Pennsylvania, Amerika Syarikat. Terdapat sekitar 1.200 pasang kasut berbagai model dalam koleksi tersebut.
Termasuk, 700 kasut sol merah keluaran butik eksklusif, Christian Louboutin. Perempuan yang berprofesi sebagai pemain poker profesional ini, memiliki tiga bilk besar untuk menyimpan sepatu-sepatu berukuran 7.

Ia memperkirakan harga sepatu-sepatu tersebut, jika dikumpulkan mencapai US$500 ribu. Bagi Shak, mengoleksi skasut sebanyak itu adalah sebuah kebahagiaan.

"Ini adalah salah satu kebahagiaanku. Meskipun aku pemuja stiletto, kasut balet datar Lanvin aku tetap kenakan saat akhir minggu. Sehari-hari biasanya aku juga menggunakan selipar Havaiana," kata Shak, seperti dikutip dari thelook.today.com.
Kegilaannya pada kasut juga membuat ia 'dimanjakan' oleh Louboutin. Perancang kasut tersebut beberapa kali membuat kasut dengan model khusus untuk Shak. Termasuk, lebih dulu memberikan koleksi terbaru yang diciptakannya secara terbatas pada perempuan berusia 41 tahun itu.

"Mereka mengirimiku e-mail berisi banyak gambar sepatu, lalu aku pilih yang aku mahu," kata Shak.

Dengan ribuan sepatu yang dimiliki, tentunya Shak tidak mengenakan semuanya. Rencananya, ia juga akan menyumbangkan sebagian sepatunya pada sebuah badan amal. Koleksinya ini juga membuat kehidupan Shak dibuat dalam bentuk dokumenteri yang berjudul "God Save my Shoes."

Cuba anda baca cerita ini,adakah kes ini perkosaan atau tidak?

Posted: 01 Aug 2011 01:25 AM PDT


Xiao Juan, Wanita 26 tahun tinggal di Guizhuo. Pada 27 Jun lalu dia dan kekasihnya pergi ketempat pesta ulang tahun temannya. ketika mereka pulang sudah terlalu malam akhirnya diputuskan mereka menginap disebuah hotel. Ketika tengah malam Xiao Juan pergi ke toilet awam diluar biliknya. setelah itu dia kembali namun bukan kebilik dia menginap tapi ke bilik sebelahnya!!

Masih belum terlalu sedar, Xiao Juan berfikir bahawa laki laki yang ada dikamar itu adalah kekasihnya, dan mereka pun berhubungan seks. setelah itu laki-laki itu pun bergegas pergi, Xia Juan bingung dan menanyakan kepada laki-laki itu mahu kemana,dia berkata mahu ketandas . Ketika dia melihat laki-laki itu dan dia baru tersedar kalau itu bukan kekasihnya, dia terkejut dan menangis, tetapi lelaki itu terus cabut lari.

Akhirnya Xiao Juan menangis dan pergi ketempat kekasihnya dan mengadukan hal tersebut. Xiao Juan dan kekasihnya akhirnya memutuskan untuk melaporkan lelaki itu kepada polis bahawa dia telah diperkosa.

Tetapi polis bingung untuk mendefinisikan apakah itu pemerkosaan atau bukan, kerana tidak ada unsur paksaan didalamnya.

So? menurut anda bagaimana??

Nasib baik kat luar negara,kalau kat Malaysia dah lama 'anu' mamat ni kena potong

Posted: 01 Aug 2011 12:47 AM PDT



Rasa mamat ni sakit mental..sampai sanggup buat begini
(maaf kalau gambar ini ganggu puasa anda..sekadar
nak menunjukkan betapa rendahnya moral manusia)

Wanita yang paling menyeramkan di Taiwan

Posted: 31 Jul 2011 11:40 PM PDT


Masyarakat Taiwan percaya awal bulan ini adalah hari dimana arwah-arwah dapat ke dunia kita-kita yang masih hidup. Merekapun mengadakan pertandingan siapa wanita yang paling seram, dan wanita inilah pemenangnya.



Mahluk menyeramkan diatas adalah wanita bernama Lin Ya-chi, 32. Ia adalah pemenang pertandingan'Ghost Queen', yang diadakan untuk menyambut bulan Hantu di Taiwan. Menurut kepercayaan penduduk Taiwan, bulan Hantu adalah bulan dimana pada hari pertamanya para arwah dapat keluar masuk sesuka hati antara dua dunia, iaitu dunia orang mati dan dunia orang hidup.

Menurut AJK penyelenggara, apabila Lin maHu menjadi hantu pada acara bulan depan, ia berhak atas hadiah sebanyak NT$100.000 dan tiket perjalanan 6 hari ke Los Angeles.

Meskipun sebagian besar voter memilih Lin yang berdandan ala Vampir adalah wanita paling menyeramkan di Taiwan, namun ternyata Lin sendiri tadinya adalah wanita yang penakut. Lin mengatakan dirinya tidak pernah berani menonton acara tentang hantu dan bahkan mengunjungi rumah hantu di taman bermain pun tak pernah. Wanita lulusan Sastra China di Universiti Tunghai ini berkata bahawa dia benar-benar mengeluarkan segenap keberaniannya demi mendapatkan hadiah wang dan kesempatan jalan-jalan ke luar negri.

Berubah dari seorang penakut hingga kini menjadi orang yang bekerja menakuti orang-orang lain, dirasakan Lin membuat dirinya kini menjadi lebih pemberani dan ia merasakan sensasi kepuasan setelah berhasil menakuti seseorang.

Ibu Lin pada awalnya tidak setuju, ia mengatakam bahawa berpakaian seperti hantu pada bulan Hantu akan membawa kesialan, namun setelah Lin berkeras untuk tetap mengikuti ini, sang ibu mengalah dan membekali puterinya dengan 2 batu aziamat untuk menjaga dirinya dari hantu jahat.



sumber: Taipei News via Daily Chilly
foto: Fang Chih-hsien, Taipei

Kerana kelaparan haiwan macam nipun dibakar dan dimakan

Posted: 31 Jul 2011 10:00 PM PDT





lapar punya pasal....