Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Kacau...Kuda Lepas Berlari ke Jalan Raya

Posted: 11 Jul 2011 09:00 PM PDT


MEPPEN - Seekor kuda tertangkap kamera melarikan diri di jalanan kota Jerman. Kuda tersebut diketahui telah melarikan diri dari kandangnya yang rosak.

Dia berlari menulusuri jalan utama yang sibuk dan ke Kota Meppen di Emsland di Lower Saxony, Jerman.

"Kuda itu berlari dengan kecepatan penuh dan berlari beberapa kilometer sebelum dapat dihentikan dan ditangkap untuk dikembalikan ke kandangnya," tutur seorang juru bicara polis, seperti dikutip Orange, Isnin (11/8/2011).

Foto itu diambil dari sebuah kamera yang telah diatur untuk mengambil objek gambar yang berkepatan tinggi. "Pada saat itu kereta yang saya tumpangi sedang berhenti kerana lampu merah," ujar salah satu saksi yang tidak disebutkan namanya itu.

"Pemandu teksi saya sempat mempertanyakan apakah dirinya boleh menghindari kuda tersebut tanpa membayar denda dengan maksud menghindari jalur yang dilalui kuda tersebut agar tidak terjadi bentrokan," imbuhnya.

Kuda itu akhirnya dikembalikan ke kandangnya tanpa insiden dan pagar yang rosak diperbaiki untuk mencegah kejadian tersebut terulang.(rhs)

Wow...Jurujual terbang 6,000 kali untuk jual kereta

Posted: 11 Jul 2011 08:00 PM PDT


LOS ANGELES - Seorang jurujual kereta yang merupakan pengguna setia syarikat penerbangan Amerika Syarikat (AS), United mencipta rekod tersendiri apabila berjaya mencatat perjalanan udara sejauh 16 juta kilometer.

Thomas Stuker yang berasal dari Chicago menaiki pesawat hampir 6,000 kali selama 29 tahun untuk urusan jual beli kereta. Jarak yang dilaluinya juga dikatakan bersamaan dengan mengelilingi bumi sebanyak 400 kali.

Berikutan rekod itu, Stuker diibaratkan seperti Ryan Bingham, watak yang dilakonkan oleh George Clonney dalam filem Up In The Air pada tahun 2010.

"Saya mengambil masa selama 20 tahun untuk mendapatkan jarak sejauh 8.04 juta kilometer (km) pertama, sebelum menggandakan penerbangan bagi mendapatkan 16.09km dalam tempoh 10 tahun," katanya kepada ABC News.

Dia menghabiskan lebih banyak masanya di dalam pesawat berbanding berada di dalam kereta kerana menguruskan urusan jual-beli kereta di AS dan di seluruh dunia.

Kesetiaannya dan jumlah jarak penerbangan itu membolehkan dia memiliki akses ke lounge istimewa di hub syarikat penerbangan United di Chicago dan penerbangan kelas pertama. Malah, sebuah kapal terbang dinamakan sempena namanya. - Agensi

sumber : kosmo online

Wanita Islam didenda ASD5,500 jika enggan ikut arahan polis buka purdah

Posted: 11 Jul 2011 07:00 PM PDT

CANBERRA - Wanita Islam kini terpaksa membuka purdah dan menunjukkan muka mereka atas permintaan polis untuk proses pengecaman berikutan undang-undang baru dicadangkan kerajaan Australia.

Cadangan itu mencetuskan pertembungan budaya antara umat Islam yang semakin meningkat dan rasa tidak senang penganut Kristian Australia sejak 1973 apabila kerajaan melong-garkan polisi imigresen.

Wanita Islam yang menentang arahan polis dengan enggan membuka purdahnya boleh dikenakan hukuman penjara maksimum setahun dan denda ASD5,500 (RM17,710).

Namun, rang undang-undang itu akan diundi Parlimen pada Ogos depan dikutuk hebat penunjuk perasaan Islam di negara itu sebagai tindak balas melampau ke atas satu kes lalu lintas melibatkan seorang pemandu wanita yang tidak mahu membuka purdahnya sebaliknya hanya mendedahkan matanya.

sumber : sinar harian

Surat khabar dijual RM141 senaskah

Posted: 11 Jul 2011 06:00 PM PDT


LONDON - Edisi terakhir tabloid nombor satu Britain, News of the World kelmarin dijual di laman lelongan ebay pada harga mencecah AS$47 (RM141) senaskhah, lapor sebuah akhbar semalam.

Edisi terakhir News of the World itu menjadi rebutan di laman web berkenaan selepas akhbar itu habis dijual dalam tempoh cuma beberapa jam berada di pasaran.

Lebih empat juta naskhah akhbar itu habis dijual kelmarin, sekali gus menjadikannya jualan akhbar paling laris di Britain dalam tempoh satu dekad.

Akhbar berkenaan yang dimiliki oleh taikun media Amerika Syarikat (AS), Rupert Murdoch ditutup bermula semalam kerana dikaitkan dengan skandal pengintipan perbualan telefon melibatkan lebih 4,000 mangsa.

"Orang ramai berebut untuk membeli edisi terakhir News of The World sebaik sahaja kedai dibuka," kata seorang peniaga tempatan yang memberitahu akhbar tersebut habis dijual seawal pukul 8 pagi.

Akhbar yang ditutup oleh pemiliknya, News International itu mengetengahkan tajuk: Thank You & Goodbye.- Agensi

sumber : kosmo online

Dapur yang boleh digunakan untuk memasak dan caj bateri handphone

Posted: 11 Jul 2011 05:00 PM PDT


INILAH.COM, Jakarta – Sambil menyelam minum air, sambil memasak charging handphone.

BioLite adalah dapur yang tidak hanya berfungsi memasak, tapi juga dapat digunakan sebagai pengecas bateri. Panas yang dihasilkannya diubah jadi energi elektrik

Daya sebesar 1-2 watt yang dihasilkannya dapat disalurkan melalui port USB yang disambungkan untuk mengisi daya telefon atau menyalakan lampu LED.

Panas yang dihasilkannya didapat dari kayu bakar, tapi dapur ini tidak menghasilkan banyak asap. Jumlah asapnya berkurang hingga 95% dibandingkan dapur biasa.

Dapur ini dapat memasak seliter air kurang dari empat minit. Berat dapur ini kurang dari 1 kg. Untuk menyalakannya, boleh menggunakan ranting, sekam, jerami, atau semak belukar.

Dapur ini sudah memenangkan penghargaan 2010 Sustainable Brands Innovation Open. Versi kempingnya akan dikeluarkan BioLite tahun depan.

Perangkat ini sangat bermanfaat terutama untuk rumah tangga di negara miskin dan berkembang yang jimat biaya elektrik atau orang-orang yang berkhemah.

Ini betul-betul nak bunuh anak

Posted: 11 Jul 2011 11:01 AM PDT

gila ke apa ni????

Gempak..gajah dibei cuti untuk ke spa dan diurut

Posted: 11 Jul 2011 10:30 AM PDT


THRISSUR - Begitu istimewa para gajah ini, setelah bekerja keras, kini mereka mendapatkan cuti satu bulan penuh dan mendapatkan urutan dan spa.

Sekira 64 gajah ini juga akan diberikan makanan yang cukup agar berat tubuh mereka tetap mencapai 316-360 kg.

Gajah dari Kuil Guruvayur Sree Krishna Kerala di Thrissur, India ini mendapatkan pelayanan istimewa setelah selama satu bulan ini selalu melakukan perjalanan dalam rangka festival kuil.

Paket spa untuk gajah ini juga akan memberikan hidangan istimewa seperti nasi khusus, berbagai macam rempah sebagai multi vitamin yang diawasi oleh para ahli.

seperti dilansir Telegraph, Senin (11/7/2011), perawatan istimewa untuk para gajah ini menghabiskan dana sekira Rp170 juta.

Para pemeluk Hindu meyakini bahwa dengan memberikan pelayanan istimewa kepada Ganesha, dewa gajah, dapat menyingkirkan semua halangan dan akan mendatangkan kebijaksanaan dan kekuasaan.(rhs)

Gila...Tukang sapu tikam kanak-kanak berusia 2 tahun

Posted: 11 Jul 2011 09:45 AM PDT


TRIBUNNEWS.COM - Seorang kanak-kanak berusia dua tahun meninggal dunia ditikam tukang sapu yang diduga mabuk akibat minum bir dan menggunakan narkoba. Demikian dilapor The Nation/ANN, awal minggu ini.

Lelaki yang bernama Thavichai Nathongbo (47) menikam kanak-kanak bernama Thanapat Ketkaew di depan orang-orang ketika menjadikannya tawanan di distrik Prawet, Bangkok, Thailand, Sabtu minggu lalu.

Kanak-kanak malang itu sudah tak sedarkan diri ketika polis tiba di gedung Number One Cleaning Service, sebuah gedung di Soi Chalermprakiat. Polis cuba melakukan upaya pertolongan namun Thavichai menikam Thanapat setiap ada seseorang yang berusaha mendekatinya untuk memberikan pertolongan.

Thavichai berhasil ditahan dan Thanapat dilarikan ke RS namun tak boleh diselamatkan akibat luka lapan tusukan.

Thavichai mengatakan kepada polis bahawa dia sudah bekerja beberapa bulan di perusahaan itu dan seorang perempuan asing memberikannya pil warna putih dan membuatnya merasa sakit sehingga ibu kanak-kanak malang itu menyuruhnya tinggal di pejabat bersama kanak-kanak itu.

Ia kemudian menenggak sebotol bir dan kemudian tidur di lantai dua ketika ia tiba-tiba merasa seseorang hendak membunuhnya dan kemudian membuatnya menikam bocah itu. Hasil penyelidikan polis menunjukkan jika Thavichai menggunakan narkoba. Polisi juga menemukan data jika ia pernah dipenjara selama lima tahun kerana menjual heroin.

Anak sanggup bunuh ayah kandung kerana tak dibelikan motor

Posted: 11 Jul 2011 08:00 AM PDT


TRIBUNNEWS.COM, TERUSAN NYUNYAI - Disyaki akibat tidak dibelikan sebuah motor, Sopian (18) warga Kampung Gunung Batin Baru Kecamatan Terusan Nyunyai, Lampung Tengah, Lampung nekad menghabisi nyawa ayah kandungnya, Solihin (51).

Peristiwa tragik itu terjadi, Isnin(11/7/2011), sekitar pukul 05.00 WIB pagi hari. Ketika korban sedang menyaksikan televisyen di rumah.

Pelaku melampiaskan amarahnya, dengan cara menetak menggunakan sebilah parang pada bahagian tangan, punggung, dan sekitar leher.

Mansur, salah seorang kerabat korban menjelaskan, pembunuhan diperkirakan akibat keinginan pelaku untuk memiliki sebuah motor tidak dipenuhi oleh ayahnya "Setahu kami itu. Kemungkinan besar gara-gara motor," bebernya.

Menurutnya, keinginan pelaku untuk memiliki sebuah motor sudah sejak satu hingga dua bulan belakangan. Namun, belum terpenuhi.



Kapolsek Terusan Nyunyai AKP Sutiyono mengaku, pihaknya hingga saat ini masih melakukan pencarian terhadap tersangka Sopian. Motif sementara, pembunuhan diakibatkan keinginan yang tidak terpenuhi dari pelaku.

"Kita masih lakukan pencarian terhadap tersangka. Kerana melarikan diri. Dari beberapa saksi yang kita mintai keterangan, motifnya diduga kerana pelaku tidak dikasih motor. Khabarnya itu, pelaku sudah mahu punya motor dari dua bulan lagi," terangnya.

Sutiyono belum dapat memastikan, apakah pelaku Sopian telah merencanakan untuk melakukan pembunuhan terhadap ayah kandungnya. "Kita belum tahu. Kerana tersangka belum ditangkap. ," tegasnya.


Hah! Baca Buku Boleh Orgasme

Posted: 11 Jul 2011 07:45 AM PDT


INILAH.COM,– Banyak faktor yang dapat mempengaruhi cepat atau tidaknya orgasme. Sebuah kajian baru menyebutkan, sebuah bacaan romantis boleh memicu orgasme singkat. Benarkah?

Para ilmuwan yang tergabung dalam penelitian mengatakan, adegan percintaan pada novel-novel romantis yang biasanya digemari kaum Hawa dapat membahayakan kesihatan emosional anda.

Menurut jurnal kesihatan yang diterbitkan di Inggris, novel romantis dinilai sebagai ancaman tak terlihat terhadap kesihatan wanita, baik secara seksual maupun emosional.

Terlebih dengan semakin banyaknya kritik yang menyebutkan novel-novel romantis dinilai gagal mempromosikan seks aman dan kesabaran dalam mencapai orgasme.

Susan Quilliam, seorang penulis Inggris menjelaskan, jika pembaca mulai percaya cerita fiksi romantis yang dihadirkan, mereka berpotensi menyimpan masalah sendiri.

"Kadang-kadang hal terbaik dan paling bijaksana yang dapat kami lakukan untuk pesakit yakni untuk mendorong mereka untuk meletakkan buku dan menghadapi realiti," jelas Susan.

Quilliam mengatakan, menurut sebuah survei hanya 11,5% dari pembaca novel romantis mengaku menggunakan kondom.

"Dalam cerita, sang tokoh utama yang berperanan sebagai pahlawan biasanya menolak memakai kondom kerana dia tak ingin ada 'penghalang' antara dirinya dan pasangan," tegasnya.

Kerana tulisan dalam diari perompak ini ditangkap

Posted: 11 Jul 2011 06:00 AM PDT


LONDON, KOMPAS.com - Hati-hatilah menulis dalam dairi harian! Pencuri malang Jonathan Ochola dari Essex, Inggris, dihukum kerana ikut serta dalam perompakan bersenjata. Yang membuat aksi pencuriannya diketahui kerana buku catatan hariannya sendiri (diari). Ia menulis tentang kejahatannya itu dalam buku itu.

Pencuri berumur 21 tahun itu semula menyatakan dia berada di rumah dan asyik menonton bolasepak di TV ketika rakannya, Rashad Delawala, mencuri ratusan pounds dari sebuah kedai Ladbrokes di Southsea, Hants, Inggris.

Namun kenyataannya, Ochola menjadi perancang bagi Delawala dan mereka, pada Jun tahun lalu ketika peristiwa itu terjadi, menggenggam senjata api tiruan dan membagi 500 pounds wang yang mereka curi.

Pengadilan Portsmouth mengetahui bahawa Ochola ditangkap setelah polis menemukan sebuah catatan pada buku hariannya pada tarikh perompakan itu terjadi, yang berbunyi, "Pergi ke Portsmouth. Rompakan Terlaksana".

Detektif Constable Mel Sinclair, dari Hampshire Constabulary, mengatakan, sebagaimana dikutip The Telegraph, Ahad (10/7/2011), "Anda tidak biasanya mendapatkan bukti yang baik seperti itu. Dia agak bodoh dengan memasukkan hal itu pada buku hariannya dan mengakui dalam wawancara bahawa tindakannya itu suatu kebodohan."

Juri hanya memerlukan waktu 40 minit untuk memutuskan Ochola, yang berasal Dagenham, Essex, bersalah atas perompakan dan ia akan dijatuhi hukuman pada akhir bulan ini. Delawala, juga Essex, mengaku bersalah atas perompakan dan sedang menunggu waktu untuk menjalani hukuman.

Kereta-kereta mewah yang dijadikan sate

Posted: 11 Jul 2011 05:00 AM PDT

Spindle of Cars adalah tugu yang dibuat pada tahun 1989 oleh seniman Dustin Shuler (1948-2010). Ini terdiri dari lonjakan 50 kaki dengan lapan kereta tertusuk di atasnya. Dari tahun 1989 sampai diruntuhkan pada 2 Mei 2008, itu terletak di taman kereta Cermak Plaza pusat perbelanjaan, di sudut Jalan Cermak dan Harlem Avenue (Illinois Route 43) di Berwyn, Illinois, USA

Ini pada awalnya ditugaskan oleh pemilik pusat perbelanjaan, David Bermant, yang menyumbangkan keretanya BMW untuk ditempatkan kedua dari atas tugu. Landasan patung mencapai hampir 30 meter ke tanah.Kos mendirikannya adalah lebih dari $ 75.000. Tugu ini telah ditampilkan di Dunia Wayne filem, di sampul buku, pada kad pos, buku pelancungan dan peta.



Berikut adalah Jenis kereta-kereta yang di tusuk dari atas ke bawah :

1. 1967 Volkswagen Beetle, merah
2. 1976 BMW Kelas Baru, Plat Lisensi perak berbunyi "DAVE"
3. 1981 Ford Escort, biru
4. 1974 atau 1973 Merkurius Capri, hijau
5. 1978 Ford Mustang, putih di atas biru
6. 1981 Pontiac Grand Prix, merah marun atau merah anggur
7. 1980 atau 1979 Ford LTD, cahaya kuning
8. 1981 atau 1979 Mercury Grand Marquis, hitam

Sepanjang keberadaannya tugu ini penuh kontroversi di kalangan warga Berwyn, dan pada tahun 1990 mereka memilih untuk diruntuhkan. Namun datuk bandar Berwyn membiarkannya dan Spindle dijadikan sebagai "ikon di komuniti kami", namun kerana desakan terus menerus dari warga Spindle pun akhirnya diruntuh .

Walaupun berkaki satu,lelaki tetap jaguh

Posted: 11 Jul 2011 04:40 AM PDT

Ini Dia ,Gelang yang Tercantik di Dunia harus lihat

Posted: 11 Jul 2011 03:30 AM PDT


Sebuah gelang dari Itali dinobatkan sebagai gelang tercantik di dunia. Seperti apa keindahan gelang tersebut? Ini dia.

Gelang Isotta, keluaran rumah perhiasan Damiani, dinobatkan sebagai 'Best Fashionable Jewelery', dalam acara Middle East Premier Watches, Jewelry & Pens Awards. Event tahunan yang diadakan di Bahrain itu diikuti oleh seluruh designer perhiasan di seluruh dunia.

Tahun ini, gelang Isotta yang menjadi jauaranya. Seperti dikutip dari Genius Beauty, gelang itu terbuat dari emas putih yang bertahtakan berlian dan batu safir.

Yang paling menarik, potongan batuan mulia itu diatur sedemikian rupa, hingga dapat memberi efek warna yang berbeda ketika terkena cahaya. Sangat indah!

Ternyata Nazi Menciptakan Patung Seks Ketika Perang Dunia II

Posted: 11 Jul 2011 02:00 AM PDT


Bagi ketua pasukan khas SS Jerman, Heinrich Himmler, apa yang paling mengerikan ketika pasukannya memasuki Paris bukanlah dentuman bom mahupun desingan peluru dari pasukan musuh, melainkan banyaknya pelacur yang bertebaran dimana-mana dalam jumlah yang tidak terkawal.

Situasi ini mendorong ilmuwan Nazi menciptakan "pemuas sintetik" untuk diberkan kepada para tentara mereka di Paris yang dikhuatirkan akan "jajan" sembarangan.

Penggunaan patung yang memiliki rambut perang dan mata biru ini disetujui langsung oleh Hitler sendiri. Ukurannya cukup kecil untuk dimasukan ke dalam beg sandang.

Penulis Graeme Donald menemukan fakta projek khusus Hitler ini ketika dirinya sedang mencari data-data sejarah patung Barbie, yang ternyata terinpirasi dari projek patung seks Jerman, atau disebut juga "Borghild Project".

Himmler sendiri sangat terkesan oleh produk baru ini dan memesan 50 unit untuk pasukannya.

Namun pada tahun 1942, fasiliti ini ditolak oleh pasukan Jerman sendiri. Bagi mereka, ditangkap dan ditahan oleh pasukan Inggris adalah sebuah resiko yang dapat diterima, namun kalau di tangkap kemudian ke"gep" membawa patung ini di beg sandang, mereka merasa tak cukup kuat menanggung rasa malunya.

Menurut Donald, kilang pembuat patung ini hancur ketika terjadi peristiwa pemboman di Dresden.

sumber: the Sun

Para penunjuk perasaan berciuman untuk elakkan kekerasan pemerintah

Posted: 11 Jul 2011 01:38 AM PDT


VIVAnews - Aksi protes dan demonstrasi tak selalunya berlangsung penuh kekerasan. Sebuah aksi protes menentang peraturan pendidikan di Chile berlangsung unik.

Dua ribu mahasiswa turun ke jalan-jalan ibukota Chile, Santiago, untuk memprotes presiden Chile Sebastian Pinera yang dinilai merugikan dunia pendidikan pada 7 Julai 2011 lalu. Sembari membawa aneka poster, para pemrotes saling berciuman dengan pasangan pada demo disebut 'Pesta Ciuman'.

Seperti dikutip dari BBC, aksi protes ini dimaksudkan untuk menghindari kekerasan terhadap para demonstran yang kerap dilakukan pemerintah.

"Negara ini telah melihat kami melakukan segala macam cara. Ini adalah salah satu cara yang paling lucu," kata mahasiswa kedoktaran pergigian, Ignacio Marchant.

Mahasiswa yang tidak puas, merancang terus menentang. Mereka bakal menggelar 'mogok nasional' pada 14 Julai nanti.

Lelaki ini nekad rakam orang kencing dikawasan rumahnya dah upload di You Tube

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT


Bukan hanya kerana hal tersebut jelas tidak higienis dan menjijikan, namun boleh saja alat kelamin akan menjadi tontonan ratusan ribu penonton di YouTube jika terus kencing bukan tempat sepatutnya.

Inilah yang dilakukan oleh Harry Monk, 45. Kesal kerana tempat tinggalnya di Hoxton, London, sering kali menjadi tempat buang air kecil orang yang lalu lalang. Ia melakukan hal yang akan menjadi mimpi buruk bagi orang-orang yang tidak bertanggung jawab tersebut. Iaitu, merakam dan mengupload aktiviti peribadi mereka ke internet.



Wow..Kecepatan tangan diperlukan untuk bekerja di kilang ini

Posted: 10 Jul 2011 11:30 PM PDT

Mari kita lihat bagaimana para karyawan kilang kad di China ini bekerja dengan tangan mereka yang super cepat untuk memasukan ribuan tumpukan kad ke dalam kotak setiap harinya


Alamak..800 orang berbogel dalam perang bantal

Posted: 10 Jul 2011 10:36 PM PDT


BRUSSELS - 800 laki-laki dan perempuan tunggang langgang tanpa pakaian sehelai pun dalam perang bantal di Brussel, Belgium. Ini merupakan bentuk inspirasi seni dari seniman Amerika Syarikat (AS) Spencer Tunick.

Atas nama seni, inspirasi yang berjudul "Sleeping Beauties" ini berlangsung di Castle Gaasbeek, yang letaknya sekira 6 km dari Ibukota Belgium, Brussels. Karya Tunick memang selama ini lebih banyak mengetengahkan tubuh telanjang laki-laki dan perempuan di tempat awam.
Karyanya kali ini tentu mencengangkan melihat tubuh tanpa sehelai benang pun, saling pukul dengan menggunakan bantal. Kurang 800 orang sepertinya menikmati perang bantal tersebut tanpa rasa malu akan tubuh bogel mereka. Demikian diberitakan Daily Mail, Minggu (10/7/2011).
Aksi 800 manusia telanjang ini nantinya diabadikan oleh Tunick dalam sebuah foto. Ia juga mengatur para sukarelawan yang tanpa pakaian ini dalam berapa pose diakhiri dengan perang bantal.
Tidak terlalu sulit nampaknya bagi Tunick untuk mengatur seninya. Buktinya, 800 orang tersebut seperti bebas dan merasa nyaman dengan tubuhnya tanpa ditutupi pakaian serta berkumpul bersama di lingkungan luar castle.
Hebatnya, Tunick tidak mengeluarkan biaya banyak untuk menyelesaikan instalasi seninya ini. Ia bahkan hanya membayar mereka dengan foto edisi terbatas sebagai kompensasi.
Spencer Tunick memang dikenal akrab memberikan karya bogel dari intepretasi seninya. Awalnya ia mengambil foto bugil dari objek di sebuah sekolah di Dulwich, London, Britain. Seiring dengan waktu, Tunick pun makin memiliki idea gila mengambil foto objeknya dari lokasi tidak biasa.
Projek bogel terbesar yang pernah dia lakukan adalah di Mexico beberapa waktu lalu. Saat itu sekira 18 ribu orang, bersedia difoto bugil di pusat kota Meksiko City. Projek ambisius ini ia sebut Zocalo.
Sumber :http://www.okezone.com/

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan