Adsense

Ahad, 10 Julai 2011

borak kosong

borak kosong


Pelajar selokah agama buat projek dalam tandas masjid

Posted: 10 Jul 2011 09:00 PM PDT

SULAWESI BARAT: Sepasang kekasih yang sedang asyik berasmara, nyaris dipukul oleh orang ramai kerana berkelakuan tidak senonoh di dalam bilik air di sebuah masjid di Polewali Mandar, Khamis lepas.

Mereka ditangkap oleh seorang petugas masjid yang mahu masuk ke bilik air. Pasangan berkenaan ditemui dalam keadaan separuh bogel.

Berita tentang pasangan tersebut terus tersebar dan menyebabkan kemarahan di kalangan masyarakat setempat.

Mereka terus mengerumuni pasangan itu di perkarangan masjid. Mujur ada sekumpulan orang yang dapat meredakan kemarahan masyarakat dan menyelamatkan pasangan tersebut.


Lebih memalukan lagi, pasangan itu adalah bekas sebuah sekolah agama yang terkenal di daerah itu.
Untuk mengelakkan kemarahan orang ramai yang kesal dengan kejadian itu, pasangan tersebut terus dibawa ke markas polis daerah Wonomulyo. Mereka ditahan sehingga ibu bapa masing-masing datang menjemput mereka di balai polis - Kompas

sumber : myMetro

Bunuh kucing jiran dalam ketuhar kerana dihalau dari sebuah parti

Posted: 10 Jul 2011 08:25 PM PDT


LONDON: Beberapa jam selepas dihalau dari sebuah parti, seorang wanita didakwa menangkap dan membunuh anak kucing jirannya dengan meletak haiwan berkenaan dalam ketuhar gelombang mikro.

Gina Robins, 30, dituduh melakukan penderaan dan kini diikat jamin sebelum kesnya dibicarakan pada Ogos depan.

Bagaimanapun Gina mengaku tidak bersalah di depan majistret di Torquay, Devon, semalam.

Sebelum ini, saksi berkata, pemilik anak kucing itu terkejut melihat haiwan peliharaannya berkecai dalam ketuhar Gina.



Kes itu dirujuk kepada pertubuhan kebajikan haiwan sebelum aduan rasmi dikemukakan kepada pihak berkuasa.


Menurut saksi, pemilik anak kucing itu memelihara dengan baik kira-kira 20 ekor kucing di rumahnya. - TS

sumber : myMetro

Wow besarnya,bayi seberat 7.3 kg dilahirkan

Posted: 10 Jul 2011 07:00 PM PDT


DALLAS, Amerika Syarikat - Seorang ibu, Janet Johnson melahirkan anak lelaki menerusi pembedahan yang seberat 7.3 kilogram (kg) di sebuah hospital di Longview, Texas, lapor beberapa buah akhbar semalam.

Beberapa pegawai berkata, bayi itu mungkin yang paling berat pernah dilahirkan di negeri Texas.

Ibunya tidak pernah menjangka anaknya itu terlalu berat semasa dilahirkan kerana doktor pernah memberitahu mengenai bayinya mungkin seberat 5.4kg.

Bayi yang dilahirkan pada Jumaat lalu itu merupakan anak keempat pasangan itu.

Janet sebelum ini mempunyai tiga anak perempuan berusia 18 tahun, 16 tahun dan 10 tahun.

Dia menghidap diabetes semasa melahirkan anak lelaki itu. - Agensi

sumber : kosmo online

Wow..nenek ada 200 teman lelaki kerana kain ular berlaki

Posted: 10 Jul 2011 06:25 PM PDT


MARANG: Berbekalkan sepotong kain batik yang dipuja dikenali sebagai kain ular berlaki atau mengawan, seorang wanita mendakwa pernah memiliki lebih 200 teman lelaki sepanjang lima tahun dia menjanda, sejak 2003 sebelum berkahwin semula pada 2008.

Akibat terlalu mengikut nafsu dan ghairah mendapat kasih sayang lelaki, wanita yang mahu dikenali sebagai Nora, 50, dari bandar ini berkata, ketika zaman 'gemilang'nya itu dia bukan saja berjaya memancing lelaki bujang berusia 30 hingga 60 tahun, malah menjalin hubungan dengan suami orang.

Nora yang kini bergelar nenek mendakwa dia memiliki sepotong kain dinamakan kain ular berlaki yang mampu menarik minat lelaki kepadanya selain minat mendalamnya mempelajari ilmu kebatinan sejak remaja bagi menambahkan seri wajahnya.

"Kain yang tersimpan sejak 34 tahun lalu itu saya dapat daripada seorang wanita di bandar ini dan bermula daripada situ hidup saya berubah apabila sering menjadi tarikan lelaki.



"Kain batik itu istimewa kerana ada sepasang ular mengawan di bawahnya. Ia kemudian dipuja dengan ayat tertentu yang saya tidak tahu sebelum boleh digunakan sebagai penyeri, pelaris dan pengasih," katanya.


Nora berkata, cara penggunaan kain itu mudah iaitu hanya disimpan di dalam beg atau dompet, namun perlu berhati-hati kerana ia tidak akan mujarab jika suami atau lelaki tahu mengenai kewujudan kain itu dalam simpanannya.

Nora berkata, melihat dirinya menjadi tarikan lelaki, ibu bapanya menyuruhnya berkahwin pada 1981 dan mendapat sembilan anak.

"Walaupun sudah berkahwin, masih ada lelaki yang mahu mendekati, tetapi saya pandai menyembunyikan rahsia itu daripada pengetahuan suami," katanya yang kini mempunyai 10 cucu.

Menurutnya, akibat pergolakan rumah tangga berikutan diburu lelaki yang terpaut dengannya, dia bercerai pada 2003 dan dalam menjanda selama lima tahun.

Berbekalkan kain ular berlaki itu, dia memikat ramai lelaki untuk menjadi kekasihnya dan sepanjang lima tahun menjanda dia mendakwa mempunyai lebih 200 teman lelaki.

Bagaimanapun, Nora berkata dia tidak pernah melakukan hubungan seks dengan mereka, sebaliknya sekadar berseronok seperti berbual dan keluar minum bagi menghilangkan kebosanan.

"Bagi mendapatkan lelaki bagaikan memetik jari dan mereka akan mendekati sama ada meninggalkan nombor telefon atau mempelawa saya keluar bersiar-siar," katanya.

Nora yang bekerja sebagai peniaga sambilan produk kecantikan berkata, dia mempercayai kain yang dipuja itu memberi kuasa dalam hidupnya hingga mudah mendapatkan lelaki tanpa perlu berkata-kata.

Menurutnya, selepas lima tahun menjanda, dia berkahwin kali kedua dengan seorang lelaki berusia 10 tahun lebih muda daripadanya pada 2008.

"Bagi menguji keberkesanan kain itu, saya pernah meletakkannya di dalam dompet suami tanpa pengetahuannya dan tidak lama selepas itu, suami hilang nafsu seks kepada saya," katanya.

Namun katanya, lama-kelamaan kain itu menimbulkan banyak masalah kerana dia masih menjadi tumpuan lelaki sehinggakan untuk sukar menjalankan urusan harian selain bimbang tembelangnya mempunyai ramai kekasih diketahui keluarga dan rakan.

"Saya sudah tua dan hidup pada usia ini perlu dimanfaatkan sebaik mungkin untuk mencari keredaan Ilahi atas kesilapan lampau," katanya.

Sementara itu, Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Agama dan Penerangan negeri, Muhammad Ramli Nuh, berkata umat Islam haram mempercayai perkara tahyul dan khurafat.

Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Tepoh berkata, mempercayai unsur yang tidak diajar agama boleh menjejaskan akidah seseorang kerana setiap yang dijadikan Allah adalah sempurna.

"Orang Islam sepatutnya tidak menjadikan makhluk lain seperti jin dan syaitan sebagai tempat untuk mereka meminta pertolongan bagi tujuan tidak baik.

"Justeru itu, mereka yang sudah terlanjur mengamal ilmu tidak menepati syariat Islam wajib meninggalkan perbuatan itu dan pulang ke pangkal jalan selain mendalami ilmu agama dengan lebih sempurna," katanya.

sumber : myMetro

Ini dia wanita yang sering meminjamkan suaranya untuk video game

Posted: 10 Jul 2011 05:49 PM PDT



Kamu tahu Tira dari Soul Calibur? Kamu kenal Samus Aran dari Metroid Prime? Tahu Naomi Hunter dari Metal Gear Solid? atau sering kesal mendengar Phonex di MvC 3 berteriak "I can't Control it !!!"? Ada Kesamaan yang mereka miliki? Selain mereka semua adalah tokoh wanita terkenal dari dunia game, karakter-karakter tersebut diisi suaranya oleh orang yang sama iaitu Jennifer Hale. Jennifer R. Hale adalah seorang aktris/penyanyi yang dikenal dengan peranannya sebagai pengisi suara pada banyak game besar. Dia lahir pada 30 Januari 1972 di Goose Bay, Kanada.


Jennifer Hale membesar di Amerika Syarikat, dan belajar di Alabam
a School of Fine Arts bertempat di Birmingam, Alabama. Semasa belajar, dia bekerja sebagai production assistant. Dan seusai lulus dia langsung bekerja sebagai aktris. Dia mendapatkan peranan besar pertamanya pada filem yang dibuat khusus untuk Televisyen dengan judul A Father's Home Coming. Kemudian dia pindah ke Hollywood dan meminjamkan suara untuk video game, filem animasi, iklan, promosi radio, dan anime semenjak 1993. Dia bahkan sempat menjadi bintang tamu pada acara tv terkenal seperti Charmed, ER, dan Just Shoot Me.



Bersama rakannya, menghadiri Spike's Video Games Award 2010

Berikut adalah daftar lengkap game melibatkan suara yang Jennifer Hale miliki
  • Mass Effect 3 (2012) - Commander Shepard (female) in production
  • SOCOM 4 (2011) - HQ
  • Knights Contract (2011) - Trude/Narrator (Mother)
  • Bulletstorm (2011) - Trishka Novak
  • Star Wars: The Old Republic - (2011) Satele Shan, Female Trooper in production
  • Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds (2011) - Phoenix
  • DC Universe Online (2010) - Zatanna
  • God of War: Ghost of Sparta (2010) - Erinys Credited as "Daughter of Death,"
  • Kingdom Hearts Birth by Sleep (2010) - Cinderella/Aurora
  • Mass Effect 2 (2010) Commander Shepard - (female)
  • No More Heroes 2: Desperate Struggle (2010) - Kimmy Howell / Alice Twilight
  • Spider-Man: Shattered Dimensions (2010) - Silver Sable
  • Brütal Legend (2009) - Ophelia
  • Rise of the Argonauts (2008) - Alceme
  • Stalker: Clear Sky (2008) Multiplayer Announcer
  • SOCOM: Confrontation (2008) — Commando Announcer
  • Soulcalibur IV (2008) — Tira
  • Mercenaries 2: World In Flames (2008) — Jennifer Mui
  • Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (2008) — Naomi Hunter, Little John
  • Disney Friends (2008) — Dory
  • Mass Effect (2007) — Commander Shepard (female)
  • Totally Spies!: Swamp Monster Blues (2007) — Sam
  • SOCOM: U.S. Navy SEALs Tactical Strike (2007) — HQ
  • Syphon Filter: Logan's Shadow (2007) — Maggie Powers
  • Metroid Prime 3: Corruption (2007) — Samus Aran
  • Marvel: Ultimate Alliance (2006) — Barbara/Valkyrie
  • SOCOM: U.S. Navy SEALs Fireteam Bravo 2 (2006) — HQ
  • SOCOM: U.S. Navy SEALs Combined Assault (2006) — HQ
  • Scooby-Doo: Who's Watching Who? (2006) — Professor Lorelei Leigh
  • Justice League Heroes (2006) — Black Canary
  • Cars (2006)
  • The Da Vinci Code (2006) — Sophie Neveu
  • Syphon Filter: Dark Mirror (2006) — Maggie/Mara Aramov
  • Tales of Legendia (2006) — Stella
  • Dance Dance Revolution: Mario Mix (2005) — Toadette
  • Kingdom of Paradise (2005) — Xiux Yu/Ginritsu
  • Neopets: The Darkest Faerie (2005) — Illusen/Vanity
  • The Matrix: Path of Neo (2005) — Trinity (voice)
  • Age of Empires III (2005) — Elizabet Ramsey
  • SOCOM: U.S. Navy SEALs Fireteam Bravo (2005) — HQ
  • Soulcalibur III: Arcade Edition - Tira
  • Soulcalibur III (2005) — Tira/Additional Voices
  • Operation: V.I.D.E.O.G.A.M.E. (2005) — Numbuh 86/Computer
  • SOCOM 3: U.S. Navy SEALs (2005) — HQ
  • Tak: The Great Juju Challenge (2005) — Flora
  • Ultimate Spider-Man (2005) — Silver Sable
  • X-Men Legends II: Rise of Apocalypse (2005) — Scarlet Witch/Stepford Cuckoos
  • Predator: Concrete Jungle (2005) — Additional Voices
  • Ape Escape: On the Loose (2005) — Casi/Mother/Child
  • Doom 3: Resurrection of Evil (2005) — Dr. Elizabeth McNeil
  • Shadow Of Rome (2005) — Chamain/Additional Voices
  • Mercenaries: Playground of Destruction (2005) — Jennifer Mui/News Correspondent/Pundit 1
  • Darkwatch: Curse of the West (2005) — Cassidy Sharp
  • killer7 (2005) — Linda Vermillion
  • Samurai Western (2005) — Anne Barret/Child 1/Gunman 3
  • Star Wars: Knights of the Old Republic II—The Sith Lords (2004) — Bastila Shan
  • Metroid Prime 2: Echoes (2004) — Samus Aran
  • EverQuest II (2004) — Generic Racial Callouts
  • The Bard's Tale (2004) — Additional Voices
  • Tak 2: The Staff of Dreams (2004) — Flora
  • Shellshock: Nam '67 (2004) — Nurses #1
  • Galleon (2004) — Faith
  • Syphon Filter: The Omega Strain (2004) — Maggie/Mara Aramov
  • Samurai Jack: The Shadow of Aku (2004) — Kid/Lizard/Villager/Slave
  • Metal Gear Solid: The Twin Snakes (2004) — Dr. Naomi Hunter
  • Scooby Doo: Mystery Mayhem (2004) — Poltergeist/Computer/Shermantech Scientist
  • Onimusha 3 (2004) — Michelle Aubert (English)
  • Wrath Unleashed (2004) — Helamis
  • Maximo vs. Army of Zin (2004) — Elizabet/White Lady
  • Xenosaga Episode II: Jenseits von Gut und Böse (2004) — Nigredo (child) /Operator/U.M.N. Staff
  • Tak and the Power of Juju (2003) — Flora
  • The Hobbit (2003) — Additional Voices
  • Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy (2003) — Jaden Korr (Female)
  • Tales of Symphonia (2003) — Sheena Fujibayashi
  • Star Wars: Knights of the Old Republic (2003) — Bastila Shan
  • Lionheart: Legacy of the Crusader (2003)
  • Arc the Lad: Twilight of the Spirits (2003) — Delma
  • RTX Red Rock (2003) — Colony Shrink
  • Finding Nemo (2003)
  • X2: Wolverine's Revenge (2003) — Carol Hines/Rogue
  • P.N.03 (2003) — Vanessa Z. Schneider/The Client
  • Tenchu: Wrath of Heaven (2003) — Keiken
  • Freelancer (2003) — Commander Jun'ko Zane ('Juni')
  • Onimusha Blade Warriors (2003) — Kaede
  • Bloody Roar Extreme (2003) Alice Nonomura, Shina, Uriko Nonomura
  • Metroid Prime (2002) — Samus Aran
  • Dark Chronicle (2002) — Holly
  • Star Trek: Starfleet Command III (2002) — Federation Officer #1/Additional Voices
  • Metal Gear Solid 2: Substance (2002) — Emma Emmerich (E.E.)
  • Bruce Lee: Quest of the Dragon (2002) — Xialon/Additional Voices
  • Eternal Darkness: Sanity's Requiem (2002) — Ms. Alexandra Roivas/The Guardian of Light
  • Disney's Stitch: Experiment 626 (2002)
  • Bloody Roar Extreme (2002) — Alice Nonomura/Shina/Uriko Nonomura
  • EOE: Eve of Extinction (2002) — Eliel Evergrand
  • La Pucelle: Tactics (2002) (voice: English version) — Prier
  • Powerpuff Girls: Relish Rampage (2002) — Miss Keane/Princess/Sedusa/Female Child 2
  • The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2002) — Galadriel/Lobelia
  • X-Men: Next Dimension (2002) — Rogue
  • Baldur's Gate: Dark Alliance (2001)
  • Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty (2001) (voice: English version) — Emma Emmerich
  • Spider-Man II: Enter Electro (2001) — Rogue/Dr. Watts/Computer 2
  • Baldur's Gate II: Throne of Bhaal (2001) — Mazzy Fentan
  • Kingdom Under Fire: A War of Heroes (2001)
  • Atlantis: The Lost Empire - Search for the Journal (2001)
  • The Powerpuff Girls: Chemical X-traction (2001) Miss Keane, Princess, Sedusa, Female Child 2
  • Ground Control: Dark Conspiracy (2000) — Sarah Parker
  • Grandia II (2000) — Elena/Paella
  • Sacrifice (2000/II)
  • Spider-Man (2000) — Black Cat/Mary Jane
  • Ground Control (2000) — Sarah Parker/Squad & Dropship Voices #6
  • Alundra 2 (2000) — Ruby/Naomi/Rusty/Royal Girl B
  • Baldur's Gate II: Shadows of Amn (2000) — Mazzy Fentan
  • Orphen: Scion of Sorcery (2000) — Cleo/Quaris
  • Star Wars: Force Commander (2000) — Building Lifter Pilot/Scanner Jammer Driver/Rullian Prisoner
  • Gabriel Knight: Blood of the Sacred, Blood of the Damned (1999) — Madeline Buthane
  • Metal Gear Solid: VR Missions (1999) (as Carren Learning) — Naomi Hunter
  • Revenant (1999) — Andria/Harowen
  • Metal Gear Solid: Integral (1999) (as Carren Learning) — Naomi Hunter
  • Planescape: Torment (1999) — Fall-from-Grace/Deionarra
  • Return to Krondor (1998)
  • Metal Gear Solid (1998) (voice: English version) (as Carren Learning) — Dr. Naomi Hunter
  • Baldur's Gate (1998) — Dynaheir/Liia J/Serving Wench
  • The X-Fools (1998)
  • Descent to Undermountain (1997)
  • Star Wars: X-Wing vs. TIE Fighter (1997)
  • The Dark Eye (1995)
  • Quest for Glory IV: Shadows of Darkness (1994) — Katrina
Dengan dedikasinya yang begitu besar, boleh dikatkan Jennifer Hale merupakan veteran yang dikenal dalam industri Video Game.

Geli..katak dalam bungkusan sayur

Posted: 10 Jul 2011 11:01 AM PDT

Gila lah macam ni ..takan tak perasan katak semasa buat pembungkusan..
naya orang betul....

Hebat..pasangan kekasih ini adakan upacara putus cinta

Posted: 10 Jul 2011 10:30 AM PDT


Sepasang kekasih yang telah berpacaran selama 4 tahun memutuskan untuk berpisah setelah lulus dari Wuhan University of Science and Technology di China, lapor Wuhan Evening News, salah satu pejabat berita di China.

Mereka putus kerana dihadapkan pada kenyataan bahawa mereka akan tinggal dipisahkan jarak sekitar 1.200 km setelah studi mereka selesai.

Xu Minyu, mahasiswa arkitek, akan bekerja sebagai pegawai negeri di Hangzhou, sementara pacar Xu, Xiao Ying, seorang mahasiswi management, telah menandatangani kontrak dengan sebuah perusahaan yang terletak di Beijing.

Apa istimewanya perpisahan mereka sampai menjadi berita di China?

Yang unik dari cerita ini adalah untuk memperingati kisah cinta mereka, pasangan ini mengadakan upacara perayaan atas putusnya hubungan mereka di kampus.

Dengan dikelilingi oleh lilin yang disusun berbentuk hati dan nama mereka, Xu berlutut di depan Xiao Ying dengan memegang 99 kuntum mawar dan meminta untuk putus.

Diiringi oleh teriakan para penonton, setelah diam selama 2 minit, Xiao Ying akhirnya menerima bunga dan permintaan Xu.

Xiao Ying pernah berkata pada Xu bagaimana dia menyukai lamaran romantis, oleh kerana itu Xu memutuskan untuk membuat momen akan putusnya mereka tidak terlupakan.
Sumber: dailychilli

Kerana dipanggil 'lembu gemuk'oleh perompak,wanita ini nekad untuk kurus

Posted: 10 Jul 2011 09:25 AM PDT



Pada suatu malam, Josie Barnes berhadapan dengan perampok yang mengatakan dirinya "lembu gemuk" kepada dirinya. Siapa sangka kata ajaib itu ternyata ampuh untuk mengurangi berat badan Barnes hingga 50Kg?

Bermula pada Desember 2006, ketika itu Barnes menjemput adiknya dari pub Harvester di Brentwood, Essex, Inggris, tempat keduanya bekerja.

Tiba-tiba seorang lelaki muncul dari kegelapan dengan mengenakan balaclava (topeng ski) menutupi wajah mereka dan pistol.

Para perampok kemudian mengikat keduanya dan menyerbu masuk ke restoran, membawa pergi wang sejumlah £ 1.000.

"Melihat pistol yang diarahkan ke kepalamu, akan meninggalkan bekas luka secara emosional," ujarnya. "Jika kejadian itu tidak mendorong saya untuk berubah menjadi lebih baik, saya tidak tahu apa (lagi yang akan merubah hidup saya)."
Setelah kejadian itu, Barnes takut untuk pergi bekerja dan memutuskan untuk berhenti. Dia tidur dengan lampu menyala selama lebih dari 1 tahun. Kepercayaan dirinya benar-benar hancur. Dan kejadian tersebut tak pernah hilang dari pikirannya.

Wanita ini memiliki pengalaman buruk ketika Ia masih duduk di bangku sekolah. Ketika itu, teman-temannya sering memanggil Barnes dengan sebutan gendut dan kata-kata buruk lainnya.

"Ketika perampok menyebut saya gendut di malam itu, semua kenangan buruk itu muncul kembali."

Selama beberapa bulan berikutnya, berat badan Barnes bertambah keyika dia mengatasi traumanya dengan memakan cokelat dan ais krim.

Dua tahun berlalu dan Barnes terjebak dalam kebiasaan buruk yang sama. Sampai suatu hari dia memutuskan untuk mengatasi traumanya dan mengikuti program Weight Watchers di hari berikutnya.

Dia tidak memakan snack, minum air putih, dan memakan sayuran sebagai ganti roti bawang, perlahan berat badannya mulai menurun.

Sekarang Barnes yang bertanya 64.5 kg dapat mengenakan busana pengantin impian untuk dikenakan saat menikah dengan Fatih, 26, tunangannya yang berasal dari Turki, musim panas ini. Keduanya bertemu pada tahun 2009, 18 bulan setelah Barnes memulai program dietnya.


sumber: Daily Mail

Alamak..di China ada penari tiang lelaki..watch out!!

Posted: 10 Jul 2011 08:25 AM PDT




Jika selama ini Kamu fikir pole dancing (tarian tiang) adalah tarian khusus wanita, Kamu salah. Di China para lelakinya pun terlena mendapatkan wang banyak dengan berprofesi sebagai pole dancer.



A Tao, warga asli Qingdao yang berusia 23 tahun, menunjukkan kepiawaiannya menari pole dancing atau tari tiang di Qingdao, China Timur, daerah Shandong, pada tanggal 7 Julai 2011.

Penari tiang laki-laki dapat menghasilkan pendapatan 10.000 yuan sebulan dengan bekerja di kelabb malam. Beberapa bahkan dapat menghasilkan 40.000 sampai dengan 50.000 yuan sebulan.


A Tao telah menarikan tari tiang ini selama 6 tahun. Dia meninggalkan rumahnya untuk berlatih di Hangzhou, Zhejiang. Lima tahun kemudian, dia kembali dan mulai tampil di kelab yang berbeza-beza di Qingdao.


Foto: CFP

Dia berkata kadang kala banyak orang yang mengejek penari tiang laki-laki, tetapi dia masih tetap mencintai tarian yang mengubah hidupnya ini.

Lelaki jadi juara pemandu terburuk di Belanda setelah langgar kameraman

Posted: 10 Jul 2011 07:30 AM PDT


Seorang peserta bernama Pim berhak mendapatkan gelar juara pada sebuah acara reality show berjudul, Siapa Pemandu Terburuk Dari Belanda? Setelah dirinya sukses melanggar pengacara sekaligus kameramen acara tersebut tanpa sengaja.

Yang pasti, Pim tidak berniat sama sekali melakukan hal itu untuk menjadi juara. Kemalangan tersebut terjadi setelah dia keliru ketika ingin memijkal brek tetapi yang dia pijak malah pedal minyak Alhasil, kereta yang dia pandu terus ke arah Ruben Nicolai, si kameramen yang malang.

Sang kameramen untungnya tidak mendapat luka serius dalam insiden tersebut.


Gila Angry Birds dimana-mana,termasuk dalam soalan peperiksaan

Posted: 10 Jul 2011 06:00 AM PDT



sunber gambar : stomp.com.sg

Awas! Di Korea Utara Jangan Sembarangan Menggunakan Telefon, Hukuman Mati Mengancam

Posted: 10 Jul 2011 05:00 AM PDT


Seorang pekerja kilang Korea Utara dihukum mati dengan ditembak kerana berbicara pada seorang temannya di Korea Selatan melalui telefon.

Pekerja kilang senjata tersebut ditahan kerana membocorkan harga beras yang rahsia dan informasi lainnya tentang keadaan hidup mereka kepada teman yang membelot ke Korea Selatan beberapa tahun lalu.

Lelaki yang teridentifikasi hanya dari nama keluarganya yakni Chong, menelefon pembelot dengan menggunakan telefon buatan China, menurut media milik negara Korea Utara.

Eksekusi itu dilakukan akhir Januari di timur kota pantai Hamhung.

Penggunaan telefon di Korea Utara sangatlah dijaga ketat, meskipun negara tersebut memperkenalkan jaringan yang semakin canggih pada tahun 2008.

Warga Korea Utara yang melakukan panggilan telefon ilegal ke luar negeri kebanyakan menggunakan jaringan di China.

Lebih dari 10 ribu warga Korea Utara tinggal di perbatasan dekat dengan China dan diperkirakan memiliki telefon yang dibuat oleh China.

Pembelot Korea Utara mengatakan telah menerima panggilan telefon itu. Dia yang teridentifikasi hanya menggunakan nama keluarga Kim itu, dikatakan bekerja di Korea Selatan sebagai pegawai pemerintahan.

Korea Utara dikenal telah lama memiliki catatan buruk dalam hak asasi manusia, termasuk eksekusi hak publik, penampungan penjara politik dan penyiksaan.

Wow..sampai macam ni sekali dia bekam badannya

Posted: 10 Jul 2011 04:00 AM PDT

Kura-kura berhidung babi

Posted: 10 Jul 2011 03:00 AM PDT


Ternyata ada haiwan aneh iaitu penyu berhidung babi yang populasinya telah menurun drastik selama 30 tahun terakhir.

Reptilia unik ini telah menjadi ikon konservasi internasional, kerana itu tidak memiliki kerabat dekat dan dianggap sebagai penyu yang paling disesuaikan dengan hidupnya, iaitu di bawah air yang biasa berada pada kolam air tawar dan sungai.

"Penyu berhidung babi ini dianggap unik dan tidak biasa di antara spesies air tawar kura-kura dalam banyak aspek, ekologi morfologi dan perilaku mereka berbeza," kata Carla Eisemberg dari University of Canberra, Australia seperti dikutip BBC Nature, Jumaat (8/7/2011).

Tato jadi pengubar rindu tentera Amerika di Afghanistan

Posted: 10 Jul 2011 03:00 AM PDT

VIVAnews - Amerika Syarikat telah menempatkan sejumlah perajurit di Afghanistan, sejak mendeklarasikan "Perang Melawan Pengganas" tahun 2001. Ada 33 ribu perajurit Amerika Syarikat di Afghanistan.

Jauh dari kampung halaman, perajurit ini pun memiliki sejumlah cara untuk mengubati kerinduannya akan rumah dan keluarga yang mereka tinggalkan. Salah satunya, dengan memasang tato di tubuh.

Perajurit-perajurit Amerika yang sedang bertugas di Afganistan ini memiliki cerita di balik tato yang terpasang di tubuh mereka. Beberapa perajurit membuat tato untuk mengingatkan mereka kepada orang yang mereka cintai, sebahagian lagi menunjukkan kebanggaan pada pekerjaannya.

Ada seorang prajurit yang memasang tato bertuliskan nama isteri di punggungnya. Ada juga seorang prajurit yang merajah telapak kaki anak lelaki di dadanya.

Gila..akibat kacau suami orang

Posted: 10 Jul 2011 01:00 AM PDT

so lain kali jangan suka kacau suami orang....
sumber : lowyat.net

Walah,Lelaki Ini Kejar Perempuan Supaya Boleh Gigit Jari Kaki

Posted: 10 Jul 2011 12:00 AM PDT


TRIBUNNEWS.COM - Seorang perempuan benar-benar tidak beruntung setelah seorang lelaki menyerangnya dan ingin menggigit jari kakinya.

Perempuan dari Dalian, sebuah daerah di Daerah Liaoning, China, mengatakan lelaki itu berumur kira-kira berusia 25 tahun dan berpakaian sangat rapi.

Ia mengatakan si lelaki mengejarnya ketika ia sedang naik tangga di sebuah gedung apartment dan kemudian menangkapnya. Perempuan ini sungguh terkejut kerana si lelaki menarik kasutya dan menggigit duajemari kakinya.

Si lelaki aneh ini kemudian berhasil melarikan diri setelah si perempuan memukulinya dengan botol plastik. Ini bukan kes pertama terjadi. Polis di Wuhan, Provinsi Hubei, menangkap pria yang menjilat kaki 10 perempuan setelah merompak mereka.

Sumber: China Daily

Generasi yang rosak,projek dalam kelas

Posted: 09 Jul 2011 11:00 PM PDT





Pelik..jual kueh boleh sampai dalam kawasankapal terbang berlepas

Posted: 09 Jul 2011 10:00 PM PDT

agaknya dia kenal dengan orang dalam kot...