Adsense

Jumaat, 17 Jun 2011

borak kosong

borak kosong


Mahasiswa dihalau dari menaiki pesawat kerana gaya seluar londeh

Posted: 17 Jun 2011 09:00 PM PDT

Seorang mahasiswa yang juga pemain bolasepak (american football) terpaksa dihalau dari dalam pesawat setelah menolak menarik ke atas seluarnya yang londeh. Demikian dilansir Fox News, Jumaat (17/6/2011).

Model seluar sagging pants ini memang sedang popular dan juga menjadi pilihan sejumlah seleberiti ternama termasuk Justin Bieber. Mahasiswa bernama Deshon Marman (20) berada di San Fransisco, Amerika Syarikat (AS), untuk menghadiri pemakaman teman sekolah-nya.

Ia diminta untuk menarik seluarnya ke atas pinggang sebelum naik ke pesawat US Airways menuju ke Albuquerque, New Mexico, tempat Marman menuntut ilmu sebagai mahasiswa.

Seluar Marman berada di bawah pinggang dan memperlihatkan seluar dalamnya. Pihak pesawat sudah meminta agar Marman memperbaiki posisi seluarnya saat berada di gerbang boarding namun menolak melakukannya.
Akibat tindakannya ini, ia pun ditahan dengan wang jaminan 11 ribu dollar AS dengan tuduhan masuk tanpa izin, melakukan kekacauan, dan menolak ditangkap.
sumber

Lawak...banduan larikan diri ditangkap semula kerana terketuk kabin warden penjara

Posted: 17 Jun 2011 08:25 PM PDT

Tak ada rezeki...
saya petik dari myMetro


SEATTLE: Seorang banduan yang melarikan diri daripada penjaranya, ditangkap semula keesokan harinya selepas dia tersalah ketuk pintu kabin.

Menurut polis, kabin yang diketuknya itu sebenarnya didiami seorang pengawal penjara di mana banduan itu meloloskan diri. Pengawal itu bercuti pada hari berkenaan.


Pihak berkuasa berkata, James Edward Russell, 39, melarikan diri dari pusat tahanan negeri Washington, pada pagi Selasa lalu. Keesokan paginya, Russel - yang masih memakai uniform penjara - pergi ke sebuah kabin untuk meminta menggunakan telefon. Jurucakap Jabatan Pemulihan, Chad Lewis, berkata selepas berlaku pergelutan, Russel melarikan diri sekali lagi. Pengawal penjara itu melaporkan insiden berkenaan dan Russel ditangkap beberapa jam kemudian.

'Spiderman' pura-pura pengsan untuk elak ditangkap

Posted: 17 Jun 2011 07:40 PM PDT

Spiderman oh spiderman...
saya ptik dari myMetro

BAGAN SERAI: Lucu apabila seorang pencuri ala 'Spiderman' berpura-pura pengsan lebih 15 minit bagi mengelak diberkas ketika cuba memecah masuk sebuah rumah di sini.

Namun taktik suspek mengundang rasa geli hati penduduk apabila didapati sengaja terkulai pengsan atas bumbung rumah yang ingin dicerobohi.


Suspek sebelum itu memecah genting dan siling rumah di Taman Serai Perdana di sini, namun tidak sempat masuk ke dalam kediaman berkenaan.


Penduduk, Lam Thee Mei, 34, berkata, kehadiran suspek sekitar jam 1.30 pagi semalam disedari jiran yang segera memaklumkannya kepada Ketua Pasukan Keselamatan Sukarelawan Bagan Serai, Oii Ding Soo.


Menurutnya, suspek yang berusia 30-an sebelum itu dilihat memanjat rumah itu selepas yakin penghuni rumah satu tingkat itu sudah tidur.


"Anggota keselamatan sukarelawan mengepung rumah berkenaan.



"Suspek yang menyedari dia sudah tiada peluang melarikan diri, merebahkan diri dan terbaring kaku di atas bumbung rumah berkenaan seolah-olah diserang sakit jantung," katanya.


Menurutnya, penduduk yang tidak dapat berbuat apa-apa menghubungi polis dan bomba bagi menurunkannya dari atas bumbung berkenaan.



"Pihak bomba yang sampai kira-kira lima minit kemudian menggunakan tangga untuk naik ke atas bumbung itu sebelum suspek dapat dipujuk dan dibawa turun.


"Suspek yang berlakon seolah-olah hilang ingatan dan gila diserahkan kepada anggota polis yang membawanya ke Balai Polis Bagan Serai," katanya.


Sementara itu pemilik rumah, Yew Thean Seng, 69, berkata, dia tidak berada di rumah ketika kejadian dan hanya mengetahui apa yang berlaku selepas dimaklumkan Oii.


Menurutnya, dia berterima kasih kepada jiran tetangga serta pasukan keselamatan sukarelawan yang bertindak pantas menghalang cubaan penjenayah menceroboh masuk kediamannya.

Permainan 'jurukemera berahi' kegilaan remaja kini

Posted: 17 Jun 2011 06:45 PM PDT

Bila kemudahan internet di salah gunakan..
saya petik dari myMetro...

KUALA LUMPUR: Satu permainan elektronik yang diadaptasi daripada rancangan realiti seks terkenal di luar negara kini menjadi kegilaan remaja terutama pelajar untuk dimuat turun ke dalam telefon bimbit secara percuma.

Antara tarikan utama yang mendorong remaja memuat turun permainan itu disebabkan ia menggunakan visual manusia, bukan animasi seperti permainan elektronik lain.

Melalui permainan ini, pemain bertindak sebagai jurukamera program itu dengan merakamkan aksi lucah dan berahi tiga gadis yang menjadi peserta program realiti terbabit.

Pada peringkat permulaan, setiap pemain diwajib menjawab soalan dan menyelesaikan beberapa halangan untuk ke peringkat seterusnya.

Permainan itu cukup mudah dan memberahikan kerana setiap pemain disyaratkan menjawab satu soalan di setiap peringkat selain memujuk gadis dalam program terbabit. Sekiranya berjaya, gadis pilihan terbabit akan membuka pakaiannya satu persatu sehingga bogel.

Lelaki Singapura Diadili Kerana Pecahkan Telur di Dada Perempuan

Posted: 17 Jun 2011 05:50 PM PDT


REPUBLIKA.CO.ID, SINGAPURA – Kurang kerja agaknya, demikian komen orang ramai di Singapura pada Misti Talimin, 51 tahun. Lelaki itu kini harus duduk di kerusi roda dengan tuduhan melakukan pelecehan seksual. Ia dituduh dengan sengaja meramas dada seorang perempuan sambil memecahkan telur di atasnya.

Kejadian berlaku di sebuah flat di Woodlands pada akhir tahun lalu. Wanita yang disembunyikan identitinya tak terima dengan perbuatannya dan melaporkan pada pihak berwajib.

Misti yang selama persidangan diwakili peguamnya, akan menghadapi tuntutan penjara selama dua tahun jika terbukti bersalah. Ia juga kemungkinan harus membayar sejumlah denda. Sedang mangsanya, seorang agen properti, sudah memberikan keterangan pada pengadilan.

Bila pengadilan berjalan lancar, hukuman akan segera dibacakan pada 18 Julai nanti.

Mayat orang bunuh diri yang tergantung

Posted: 17 Jun 2011 11:01 AM PDT



ngeri sungguh...

Di Tengah Kerusuhan, Pasangan Ini Sempat Berciuman

Posted: 17 Jun 2011 10:30 AM PDT

VANCOUVER - Seorang fotografer berhasil mengabadikan sepasang kekasih yang sedang berciuman di tengah kerusuhan yang terjadi di Vancouver, Kanada. Dari foto nampak jelas mereka berciuman di belakang polis yang tengah mengamankan lokasi.

Foto tersebut diambil ketika terjadi kerusuhan antara-penyokong pasukan hoki Vancouver Canucks yang kalah 4-0 dari Boston Bruins dalam perlawanan Stanley Cup.

Richard Lam berhasil mengabadikan foto pasangan tersebut di balik para perusuh dan polis. "Jarak sekira 20 hingga 30 ela dari polis dan perusuh. Tiba-tiba saja ada sepasang kekasih di jalanan kosong. Saya fikir salah seorang dari mereka terluka," ucap Lam seperti dikutip The Guardian, Jumat (17/6/2011).

Menurut Lam, pasangan ini sepertinya tidak peduli dengan kerusuhan yang terjadi. Dia sedar saat itu ada beberapa kereta yang dijilat api.

"Keadaan memang benar-benar rusuh. Pelaku kerusuhan membakar kereta. Bahkan saya melihat dari perusuh melakukan kerosakan," lanjutnya.

"Ketika itu, polis anti rusuhan mulai bergerak ke arah saya. Setelah saya berhenti berlari, ternyata di celah-sel rapatnya barisan polis, ada dua orang yang sedang berbaring di jalan," tutur Lam.

Di saat itu Lam menyedari ada kejadian menarik. "Saya sedar harus mengambil momen tersebut. Tetapi saat diperiksa oleh editor saya, ternyata keduanya tidak terluka melainkan asyik berciuman tepat di tengah kerusuhan," ucap Lam.

Lam sendiri tidak mengetahui siapa pasangan tersebut. Bahkan dirinya hingga saat ini masih belum yakin apa yang terjadi pada pasangan itu, apakah terluka.

Sementara kerusuhan antara-penyokong itu menyebabkan 150 orang dirawat dihospital. Sementara 100 lainnya ditangkap.
(faj)

Fotografer tangkap gambar cicak jantan beri bunga kepada cicak betina

Posted: 17 Jun 2011 09:45 AM PDT

KYEV - Seorang fotografer dari Ukraine, Alexey Tymoshenko baru saja mengabadikan momen yang romantis dari dua pasang cicak pasir yang terlihat sedang jatuh cinta dari taman belakang rumah orang tua Alex di Ukraine.

Dia secara tak sengaja mendapatkan momen di mana seekor cicak jantan memetik sekuntum bunga bagi seekor cicak betina. Cicak betina pun menghampiri sang jantan ke batang tanaman. Mereka bahkan hampir membentuk bentuk hati dengan sempurna.

"Saya ambil gambar cicak ini dari halaman belakang rumah orangtua saya di Ukraine. Saya kembali pulang ke rumah orangtua saya setelah sekian lama meninggalkannya," cerita alex.

"Dari kecil, kegemaran saya adalah berada di taman belakang, seraya menonton gerak-geri cicak-cicak yang ada di taman belakang itu," ucapnya.

"Selama bertahun-tahun saya mempelajari tingkah laku mereka. Jika kita bersikap ramah pada mereka, maka mereka pun akan ramah dan menerima kehadiran kita dengan baik di sekitar mereka," ungkap Alexey seperti dikutip Daily Mail, Jumaat (17/6/2011).

"Perlu waktu 30 minit untuk mereka beradaptasi untuk mengetahui bahawa keberadan kita di dekatnya tidak akan membuat mereka berbahaya dan saya pun dapat mengabadikan gerak-geri mereka dengan kameraku dengan tenang dan tanpa membuat mereka nampak ketakutan," lanjutnya

Alexey menambahkan dirinya tidak pernah berfikir bahawa cicak-cicak kecil akan sangat bernafsu.

"Saya merasa sangat special mendapatkan adegan dengan bunga. Aku bukan pakar mngenai cicak dan tidak tahu pasti apa maksud dari tingkah cicak tersebut tapi ini terlihat seperti si cicak jantan melamar si cicak betina," ujar Alex senang.

Alex merupakan mahasiswa teknik mesin di sebuah Universiti di Ukraine dan fotografi adalah hobinya.

Dari hasil yang special ini, kita jadi tahu bahawa memberi bunga untuk menyatakan rasa sayang tidak hanya dilakukan oleh manusia.

Alex menambahkan bahawa cicak pasir suka sekali bersembunyi di bawah pasir selama berjam-jam, dan mereka pun terkadang berjemur di bawah terik matahari di atas pasir-pasir.(rhs)

Hidup Primitif Selama 26 Tahun di Hutan Tepi Pantai

Posted: 17 Jun 2011 08:00 AM PDT

Kehidupan nyata David Burgess, yang menghabiskan 26 tahun tinggal di pondok tepi pantai yang terbuat dari kayu apung. David Burgess, 63 tahun. Telah menggunakan kapar dan Jetsam yang terdampar di pantai di desa Somerset untuk membuat pondok pantai.

Terpencilnya lokasi bererti bahawa hanya segelintir orang, sampai sekarang, tahu keberadaannya. Hanya berjalan kaki ke sana selama satu jam dari jalan terdekat, menyusuri jalan berbahaya.

Mr Burgess tidur di atas daun kering dan memiliki bingkai jendela kuno dan bahkan tangga dari kayu apung.

Dia mulai membangun rumahnya pada tahun 1985 ketika dia menemukan sisa-sisa sebuah pondok kulit-pengeringan Embelle Kayu dekat Porlock, Somerset. Mr Burgess mengatakan: "Ketika saya pertama kali melihatnya, ia hanya memiliki dinding dan ruang untuk jendela. Saya fikir itu akan menyenangkan untuk tinggal di situ dan aku sudah mengumpulkan kayu apung selama bertahun-tahun untuk menempatkannya."

"Ini adalah sebuah pondok tua yang hancur pada tahun 1812 namun tidak pernah selesai."katanya





Iklan Antik Pengguguran Paling Menakutkan

Posted: 17 Jun 2011 07:30 AM PDT










Rekaan seni dari biskut..memang hebat

Posted: 17 Jun 2011 06:35 AM PDT











memang kreatif...

Pemandu wanita ini memandu menuruni tangga kerana menyangka jalan ke tempat parking

Posted: 17 Jun 2011 05:45 AM PDT


BEIJING - Seorang perempuan di China menuruni tangga di sebuah mall dengan keretanya kerana mengikuti tanda jalan di mall yang salah . Perempuan itu menyangkakan tanda jalan tersebut menuju ketempat parking.
Xiang Zhen yang mengikuti tanda jalan di mall terjebak di sebuah tangga yang bukan merupakan jalan untuk kereta. Tanda jalan tersebut membawanya tersangkut di mall yang terletak di Liuzhou, Daerah Guangxi.
"Saya melihat penanda jalan yang menuju ke tempat parking. Saya ikuti penanda itu dan tiba-tiba ada tangga dan saya terjebak," ujar Xiang seperti dikutip dari Orange, Jumaat (17/6/2011).
Para peniaga di mall yang berada di bawah tangga mengaku terkejut dengan insiden tersebut."Saya mendengar suara bising dan setelah saya tengok ternyata sebuah kereta tengah menuruni tangga di depan mata saya," ujar seorang pedagang.
Xiang meninggalkan keretanya yang terjebak di tangga dan memanggil petugas agar membantu mengalihkan keretanya ke jalan. Pihak pengurus di mall itu mengakui kesalahannya dalam hal meletak penanda jalan menuju tempat parking tersebut.

Sumber :http://www.okezone.com/

Tunjuk tarian tiang depan atuk dan nenek

Posted: 17 Jun 2011 04:31 AM PDT



terpesona atuk tengok...zaman dia dulu
takde benda ni agaknya...

Marah pekerja menganggunya pelancung Israel ini tanggalkan pakaian

Posted: 17 Jun 2011 03:00 AM PDT

WELLINGTON - Seorang pelancung Israel merasa terganggu ketika para pekerja jalanan bersiul kepadanya. Pelancung perempuan muda itu malah menanggalkan pakaiannya untuk mengungkapkan kemarahannya.

 Para pekerja di Kerikeri, sebuah kota pertanian di utara  New Zealand,sedang memperbaiki jalan utama ketika gadis itu menarik perhatian mereka.

 Di tengah suasana yang sejuk, perempuan itu bertelanjang dan membuat para pekerja ternganga dan menghentikan pekerjaan mereka. Sesudah itu, perempuan nekad itu memakai kembali bajunya dan pergi berlalu.

 Sarjan Peter Masters, polis setempat, mengatakan si perempuan mengaku tidak nyaman dengan siulan para pekerja itu.

 "Dia mengaku telah diganggu oleh lelaki-lelaki New Zealand. Perempuan itu bukan seorang yang tidak menarik," kata Masters dikutip Associated Press,

 "Perempuan itu lalu dibawa  ke balai polis dan dinasihati bahawa dia melakukan tindakan yang tidak sepatutnya  di  New Zealand," tambahnya.


sumber:http://international.okezone.com

Video...Hari terburuk dihari perkahwinan wanita ini,suaminya ikut lari jantan lain

Posted: 17 Jun 2011 02:30 AM PDT




must be absolutely heartbreaking to see your husband-to-be call off the wedding to run away with another woman -- but what if he runs away with another man? STOMPer RhCn feels that must have been a nightmare for the bride in this video which was shot in China.

In the video, confrontation between the bride, her groom and the mystery man is already underway. "You shut up, we were together long before you entered the picture," the man tells the bride.

"What do you mean?!" retorts the bride, pushing the man as her groom tries to control the situation, saying, "Hey, don't fight, don't fight!"

The bride then demands for an explanation on who the man is, but the man tells the groom not to. After some more confrontation, the man, who appears to be the groom's boyfriend, grabs his hand and runs away with him.

The STOMPer commented on the video:

"Every bride's nightmare would be someone ruining their big day.

"Well, that is just what happened to this woman in the video.

"Not only was her wedding day ruined, the wedding crasher, who apparently is the groom's boyfriend, ran away with the groom.". sumber : stomp.com.sg

Di cium penuh ghairah di telinga oleh kekasihnya,wanita ini nyaris pekak

Posted: 17 Jun 2011 01:45 AM PDT

BEIJING - Ciuman tak selamanya membuat bahagia. Ada juga yang malah membuat sengsara. Seorang gadis muda dari China, misalnya, hampir pekak gara-gara dicium sang kekasih.


Gadis asal Khuhai, Daerah Guangdong, China, berusia 20-an ini pergi ke hospital dan mengeluhkan telinga kirinya tidak boleh mendengar apa-apa. Doktor yang memeriksanya pun menanyakan bila dia merasakan pekak di telinga kirinya.


Si gadis itu menjawab semuanya terjadi setelah dia mendapat ciuman yang penuh ghairah dari kekasihnya. "Ciuman itu mengurangi tekanan di mulut, mendorong keluar gegendang telinga dan mengakibatkan kerosakan di telinga," kata doktor yang merawat gadis itu kepadaChina Daily, Selasa kelmarin. Gadis itu dijangkakan boleh sembuh dari pekak dalam waktu dua bulan.
(sindo//ton)

Video..wanita Thailand pukul pelancung Amerika yang menyangka dia pelacur

Posted: 17 Jun 2011 12:45 AM PDT


Seorang pelancung Amerika di Pattaya Thailand menawarkan wang untuk seks pada seorang gadis kerana berfikir dia adalah seorang pelacur.
Masalahnya adalah, dia bukan seorang pelacur, dan ia akhirnya dipukuli oleh si gadis dan dua temannya.
Laporan mengatakan wanita itu benar-benar memiliki beberapa keterampilan Thai boxing.
Pelajaran di sini adalah anda harus lebih menghormati wanita, dengan wang anda tidak boleh membeli segalanya.


Perempuan ni selamba panggang anjing hidup-hidup

Posted: 16 Jun 2011 11:45 PM PDT






sumber : stomp.com.sg

While dog meat may be a common dish in some parts of the world, these pictures showing women in China roasting a puppy alive are nonetheless repulsive.

STOMPer MeatLover, who sent in these photos he found online, said:

"It's quite disturbing to see that they don't even bother to slaughter the animal first, or at least do it at home, instead of right in the middle of the street, with kids watching.

"Look at the poor little puppy. This is just sick!"

Hebat…Tak Miliki Lengan, Lelaki Ini Menjadi Pemanah Dan Tekad Layak Ke Olimpik

Posted: 16 Jun 2011 10:00 PM PDT

CACAT bukanlah halangan bagi Matt Stutzman (29), meskipun tidak memiliki kedua lengan, dia bertekad untuk layak ke Olimpik London 2012 sebagai pemanah.

Matt yang berasal dari Iowa, Amerika Syarikat, memiliki markah lebih tinggi pada kelayakan pada pasukan pemanah AS.

Kini dia tengah berada di Itali untuk uji coba pasukan dan jika nantinya dia berjaya dia akan menjadi atlet pemanah di Olimpiade.

Tehnik yang digunakannya adalah memegang busur dengan kakinya, hal tersebut menurutnya lebih menguntungkan kerana kaki lebih kuat dibandingkan tangan.

Meski cacat, hal tersebut tidak membuat Matt putus asa, dia hampir boleh melakukan semuanya sama seperti dengan orang normal lainnya yang memiliki lengan.

Seperti dilapor Orange, Khamis (16/6/2011), ayah dua anak ini bertekad untuk boleh melakukan segalanya seperti layaknya orang normal.

Sumber :http://www.okezone.com/