Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Datuk 86 tahun habiskan masa 7.5 tahun untuk selesaikan sebuah puzzle

Posted: 12 Dec 2010 09:05 PM PST

Jack Harris seorang pesara menghabiskan waktunya selama 7.5 tahun mengerjakan 5 ribu bahagian jigsaw puzzle. Akhirnya "projek" tersebut selesai, tetapi ada satu bahagian yang hilang.


Lelaki uyang berusia 86 tahun ini memulakan mengerjakan teka-teki puzzle ini pada 2002.Ketika itu dia diberikan jigsaw sebagai hadiah Natal oleh menantunya Eve.


Dia pun mula mengerjakan susunan gambar dari lukisan The Return of the Prodigal Son karya James Tissot. Dia berharap dapat menyelesaikannya pada musim panas tahun berikutnya.Tapi ternyata pesara yang berasal Shepton Mallet ini harus berusaha keras menyusun gambar yang berukuran 1,5 meter itu hingga menghabiskan masa selama 7.5 tahun.


Bahagian dari gambar yang hilang itu masih menjadi misteri, tapi beberapa anggota keluarga menduga bahawa mungkin saja terbuang secara tidak sengaja atau mungkin dimakan salah satu dari anjing peliharannya.


"Sebenarnya kami hanya ingin mengujinya, keraa dia selalu mendakwa dapat mengerjakan segalanya dengan cepat. " ujar  menantu Eve ."Sangat menakjubkan dia boleh menyelesaikan semua itu, tapi nampaknya dia sangat kecewa kerana masih ada satu bahagian yang hilang,"katanya lagi.

Jack sebenarnya dibantu oleh isterinya, sebelum isterinya meninggal pada 2004. Dia pun terpaksa menyelesaikannya sendiri.

Juru bicara Falcon Games LTD, pembuat mainan itu mengatakan, produk untuk mainan itu sudah dihentikan, jadi   tidak mungkin untuk melengkapi bahagian yang kosong itu.

Nafsu itu buas,ayam pun dirembatnya

Posted: 12 Dec 2010 08:30 PM PST

Nafsu itu buta, tak kenal tempat tak kenal jenis yang penting hajat dapat di capai.Benar- benar nafsu binatang sampai sampai tak peduli seekor ayam pun dirembat. Buat kerja ditempatnya awam di tepi jalan raya.Ramai pulak orang melihat. Apalah malang nasib si ayam betina ini.Di rembat oleh seorang binatang yang digelar anjing.
Memang dasar kaulah anjing......







sumber : ruanghati.com

[Pelik] Batu nisan berbentuk kereta BMW M3

Posted: 12 Dec 2010 07:35 PM PST

Steve Marsh meninggal tahun lalu, dalam usia 51, keluarganya ingin mengingati kematiannya dengan sesuatu yang luar biasa.

Dan setelah mendapatkan izin dari pemerintah mereka membuatkan batu nisan dalam bentuk BMW M3 seperti yang dimiliki Marsh semasa hidupnya.

Model granit itu diimport dari China, dengan kos sekitar £ 50.000  yang harganya hampir sama kereta asal.
Beratnya hampir satu tan, untuk meletakkan di atas kubur Mr Marsh harus dilakukan dengan menggunakan kren dan melibatkan 20 orang pekerja.

Desainnya sangat detail termasuk lampu yang dicat perak, dashboard lengkap dengan sistem audionya dan logo BMW kecil pada keempat rodanya. Bahkan memiliki nomor plat-pribadi: "Steve 1 '.

Mr Marsh, dikenal sebagai pecinta BMW, dia meninggal dalam tidurnya April tahun lalu, kerana masalah jantung yang dideritanya.

Isterinya Joanne, 51, dan anak-anak Kerry, 31, serta Vincent, 27, dari Forest Gate, East London, membuat rancangan untuk membuat nisan ini  dengan bantuan seorang tukang batu.

Setelah rancangannya disetujui oleh pengelola pemakaman Manor Park, mereka memesan kereta granit hitam dari China.

Dan peletakan batu nisan berbentuk mobil BMW itu dilakukan ketika upacara ulang tahun pertama kematian Marsh pada tanggal 23 April, yang dihadiri oleh 50 tetamu.

Untuk memberikan sedikit kesan humor, tidak lupa diletakkan tiket parking yang diselitkan di bawah wiper.

Seorang anak Marsh, Kerry, mengatakan: "Dia adalah seorang penggemar kereta itu sepanjang hidupnya,dia mencintai kereta lebih dari mencintai anaknya."

"Dia selalu mengemudikan BMW, kita memberinya nisan bernentuk kereta itu kepadanya"."Beratnya sekitar satu tan dan dibuat dari sepotong granit. Saya fikir ayah saya benar-benar akan menyukainya. "

[Hebat] Wanita ini baru 20 tahun tapi sudah jadi ketua polis

Posted: 12 Dec 2010 06:26 PM PST

Marisol Valles Garcia, menjadi ketua polis termuda. Di usianya yang baru  20 tahun, mahasiswi ini rasmi dilantik menjadi ketua polis di suatu kota kecil di negara bahagian Chihuahua, Mexico.

Keinginan Garcia menjadi polis kerana dia sudah bosan dengan rasa ketakutan dari penjenayah yang berkeliaran di kotanya, Praxedis G. Guerrero, sebuah kota berpenduduk tidak sampai9000 orang. Praxedis ialah sebuah kawasan kekuasaan para mafia.



Kota Praxedis ini sering menjadi kawasan pertempuran dua penajah dadah iaitu, Juarez dan Sinaloa. Mereka telah membunuh ketua pilis dan datuk bandar sebelumnya. Namun, Garcia memberanikan diri menduduki posisi "neraka" itu.


Sebagai ketua polis, Valles mempunyai 12 anggota dibawahnya. Langkah pertama Garcia memerintahkan mereka pergi memeriksa rumah-rumah dan mencari punca kejadian pembunuhan lapan orang.

Gremlin dah pandai rogol budak perempuan

Posted: 12 Dec 2010 05:45 PM PST

Ini bukan Gremlin dalam wayang tetapi seorang lelaki yang diberi gelaran Gremlin telah 
di hukum pnjara kerana merogol.Yang dia rogol adalah budak perempuan seramai 5 orang...saya petik
dari kosmo online

WELLINGTON, New Zealand - Seorang lelaki berusia 47 tahun yang diberi nama jolokan sebagai lelaki Gremlin, Tama Te Kira (gambar) dihukum penjara lapan tahun dan lapan bulan kerana kesalahan merogol dan melakukan penderaan seksual terhadap lima budak perempuan, lapor sebuah akhbar semalam.

Keputusan itu dijatuhkan oleh Hakim Ron Young di Mahkamah Tinggi Wellington selepas dia mengaku bersalah terhadap semua dakwaan ke atasnya yang berlaku pada awal 1990 hingga 2005.

Dia melakukan serangan seks terhadap budak perempuan berusia lapan tahun, 11, 12 dan 15 tahun.

Lelaki itu turut merogol seorang gadis berusia 22 tahun selepas dia cuba melakukan serangan seks ke atasnya semasa berusia 11 tahun.

Dalam semua kes, dia memasuki bilik tidur si mangsa dan mula menyentuh tubuh mereka semasa sedang tidur.

Seorang budak perempuan berumur 13 tahun membunuh diri akibat perbuatannya.

Te Kira diberi jolokan lelaki Gremlin berdasarkan bentuk makhluk asing dalam filem Gremlins.

Dia memiliki wajah itu kerana menghidap penyakit genetik yang menyebabkan tubuhnya menjadi kecil, berdepan masalah jantung dan memiliki wajah yang berbeza dengan manusia. - Agensi

Model Albino yang Cantik dari China

Posted: 12 Dec 2010 04:35 PM PST

INILAH Connie Chiu: Model Albino yang Cantik dari China







Perabut jimat ruang untuk bilik kecil

Posted: 12 Dec 2010 11:01 AM PST

Biasanya ada 3 asas perabut yang ada di bilik remaja iaitu: tempat tidur, meja belajar, dan tempat penyimpanan. Jika ruang yang tersedia tidak begitu luas, maka perlu umembuat ruang terbatas tersebut dengan menggunakan furnitur yang jimat ruang

Dibawah ini adalah foto-foto sekadar untuk menimbulkan idea  bagaimana menghemat ruang dengan menggabungkan tempat tidur, meja belajar, dan tempat penyimpanan sekaligus.





Biasanya furniture seperti ini menggunakan bingkai atau kerangkalogam seperti aluminium, besi atau boleh juga besi waja, untuk menunjang kekuatan menampungnya. Dan untuk memperindah, bahagian luarnya digunakan kayu dan melamin. Tentunya kualiti bahan juga turut mempengaruhi keindahan dalam menggunakan perabut ini.

Jealous tengok abang monyet ni...

Posted: 12 Dec 2010 10:01 AM PST

pandai betul abang monyet ni ...pasti ramai yang jealous....

Pendeta Buddha ini merangkak sejauh 804.6km untuk ke 99 kuil di China

Posted: 12 Dec 2010 09:30 AM PST

BEIJING - Dua orang pendeta Buddha akan merangkak sejauh 804,6 kilometer ke kuil-kuil suci yang berada di China.

Biksu Zhiyuan dan Hanliang akan menghabiskan waktu dua bulan merangkak ke 99 kuil saat menempuh perjalanan Pengunungan Putuo di sebelah timur China. Mereka melakukan hal tersebut hingga menyentuh patung Dewi Guanyin.

"Keduanya akan merangkak dan setiap langkah ketiga mereka akan berhenti dan membungkuk sebagai tanda hormat kepada sang dewi (Guanyin)," ungkap seorang warga tempatan..

Tiap malam kedua biksu tersebut akan tidur di bawah langit dengan hanya menggunakan tempat tidur lipat. .-(okezone.com)

Di China ada seekor kambing ambil tugas anjing

Posted: 12 Dec 2010 08:46 AM PST

Seorang lelaki China mengatakan bahawa dia telah melatih kambing peliharaannya untuk melakukan tugas agar boleh menjadi seperti anjing penjaga.

Zhao Huaiyun mengatakan bahawa kambing unik berusia 20 bulan tersebut akan berkelahi dengan anjing jalanan untuk melindungi rumahnya di Mianzu, barat daya China daerah Sichuan.



Dia pun mengatakan bahwa haiwan tersebut  selalu mengingatkannya untuk mengangkat telefon ketika dia berada di luar rumah..

"Haiwan ini sangat cerdas. Dia suka menari dengan saya, dia juga boleh berjabat tangan dengan tamu," ujar Zhao.

"Ketika dia mendengar suara telepon saya berdering, dia langsung berlari ke arah saya, meletakkan kakinya ke tangan saya, dan terus mengembik hingga saya mengangkat telefon itu," lanjutnya.

"Kadang-kadang anjing tetangga datang kerumah saya dan cuba mencuri makanan, kemudian kambing saya cuba menghalanginya dan mengusirnya. Jika dia tidak boleh menang dalam berkelahi, dia akan lari masuk ke dalam rumah dan minta bantuan saya," katanya.

Cara orang banyak duit makan

Posted: 12 Dec 2010 07:30 AM PST







 semuanya diatas awangan..


lepas makan perut dah kenyang agaknya kalau
nak melepas terpaksa gunakan tandas macam ni...sebab nakkan
kelainan.....


Di Filipina banduan tak cukup duit cabut gigi tanpa bius

Posted: 12 Dec 2010 06:35 AM PST

Penjara di Quezon City  Filipina ini ada satu hal yang sangat dahsyat  dan didengar ceritanya, betapa tidak bagi banduan yang tidak memiliki cukup wang mereka akan merasakan satu hal yang teramat sakit.


Di polkliniki gigi penjara ini  banduan yang tidak memiliki cukup wang tetap akan dilayani, namun dengan layanan yang menyakitkan iaitu cabut gigi tanpa ubat bius dan dilakukan dengan menggunakan playar.

bayang sakitnya cabut gigi tanpa bius dan dilakukan dengan menggunakan playar

Banduan yang diwajibkan menggunakan seragam warna kuning tersebut harus mampu menahan sakit yang bukan kepalang kerana layanan ini.- Sumber : Mail Online

Kenapa awek ni terperanjat?

Posted: 12 Dec 2010 05:35 AM PST

agaknya apa yang membuat awek ini terperanjat....
jom kita saksikan....
|

|


|


|


|


ooo...rupa aada warga waria (pondan)
yang senyum kepadanya....


Dulu Kenji Onishi,kini Ai Haruna

Posted: 12 Dec 2010 04:35 AM PST

Melihat gambar siapa sangka 'wanita' ini dulunya
lelaki

Ai Haruna lahir pada 21 Julai 1972 sebagai laki-laki dengan nama Kenji Onishi. Dia, baru beberapa hari yang lalu dia menjuarai kontes ratu pondan sejagat di Thailand!

Kenji Onishi adalah seorang pemuda  yang membuat keputusan besar dalam hidupnya iaitu dengan menjalani pembedahan kemaluan lelaki lalu menggantinya dengan organ  wanita tanpa keraguan sedikit pun.


Kenji mengaku telah menghabiskan wang lebih dari 60 juta yen untuk merubah dirinya menjadi wanita.Terbukti sekarang dia telah menjadi seorang selebriti terkenal di Jepun. Bahkan Ai Haruna adalah orang Jepun pertama yang berhasil memenangi pertandingan transeksual Miss International Queen.

Kenapa kulit mereka ini?

Posted: 12 Dec 2010 03:00 AM PST







inilah kesan melecur akibat terbakar..kesian mereka...

Sanggup anda jadikan laptop anda sebegini

Posted: 12 Dec 2010 02:00 AM PST









Bertudung tapi nampak seluar dalam

Posted: 12 Dec 2010 01:35 AM PST

HATI-HATI APABILA MEMILIH PAKAIAN MANDI!



Bukankah lebih baik wanita yang beragama Islam memilih untuk memakai burkinis bersesuaian dengan tuntutan menutup aurat walaupun berada di kolam renang?

sumber : duniacacamerba.blogspot.com

Kesian abang ni

Posted: 12 Dec 2010 12:40 AM PST

Inilah risiko yang perlu diambil oleh lelaki yang gemuk ini...





walaupun dah dibantu kerusi itu tetap tak terlepas...
inilah akibat tak jaga saiz badan

Sponge cuci pinggan yang paling unik

Posted: 11 Dec 2010 11:20 PM PST

random-jan15-4

Agak brother ini  khayal….kucing di buatnya jadi sponge cuci pinggan…..sebab tu bangun tidur jangan terus cuci pinggan.Tak pasal-pasal kucing tu jadi mangsa…

Cal Lane,wanita buat besi buruk menjadi indah

Posted: 11 Dec 2010 10:46 PM PST














Bila orang seni memegang sesuatu barang maka terjadilah
sesuatu yang indah.....


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan