Adsense

Khamis, 25 November 2010

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Band Hujan Lancar Album Lonely Soldier Boy

Posted: 25 Nov 2010 10:09 PM PST

Sejak ditubuhkan dalam tahun 2005, band Hujan dianggap sebagai sifu atau mentor kepada grup indie yang lain. Ini kerana Hujan boleh dikira antara yang paling popular di Malaysia buat masa ini.

Hujan merupakan satu-satunya band di Malaysia yang mempunyai 8 single dalam satu tahun. Hujan juga telah mengumpulkan lebih dari 100 ribu pengikut di mana sesawang Myspace dan persembahan mereka di Youtube telah dilayari lebih dari 2 juta pengunjung. Pencapaian Hujan di AIM juga telah menjulang 2 trofi untuk kategori Album Rock Terbaik dan Lagu Rock Terbaik untuk lagu Bila Aku Sudah Tiada.

hujan launching

Semalam, tepat jam 5 petang, Hujan telah mencatat sejarah manis apabila melancarkan album terbaru mereka yang ketiga berjudul Lonely Soldier Boy. Majlis santai yang diadakan secara kerjasama dengan Warner Music Malaysia dan Radio Era ini dibuat secara terbuka di Boulevard, (pintu depan) Berjaya Times Square, Jalan Imbi. Tidak ketinggalan juga disaksikan oleh peminat setia Hujan dan para media yang dijemput khas.

Hujan kini dianggotai oleh 3 orang ahli iaitu Noh Hujan selaku vokalis dan pemain gitar, AG Coco selaku gitar dan Hang Dimas selaku pemain keyboard.

Sejurus selepas majlis pelancaran diadakan, showcase Hujan pula diadakan dilokasi yang sama. Namun, peminat tegar Hujan yang menamakan diri mereka Raingers ini telah berkumpul dan menanti showcase ini seawal jam 4 petang lagi.

Kalau album kedua sebelum ini, Mencari Konklusi ada 7 buah lagu, Lonely Soldier Boy pula menghadiahkan 14 buah lagu kepada semua peminatnya.

Untuk album terbaru ini, Hujan masih mengekalkan ciri-ciri muzik alternatif biarpun mereka cuba bereksperimentasi dengan sesuatu yang baru.

Lagu-lagu yang pasti menambat hati ialah Lonely Soldier Boy, Kotak Hati, Bagaikan Matahari, Inspektor Remos, Kita Tak Peduli, Bahgia, Kasihan, Kotak Hati, Walaupun Jauh, Jangan Kejutkan dia, Hampir, Sentiasa Ada, Aku Yang Asing dan Di Kala Bulan Bermain Biola.

Dalam album ini juga, Hujan mempertaruhkan lagu Muda yang sudah pun boleh dimuatturun secara digital.

Ironinya, kesemua lagu-lagu ini diperolehi dari demo yang telah dimuatturunkan di internet. Namun, peminat masih boleh menikmati album ini kerana terdapat 10 buah lagu lagi yang masih baru dan belum pernah dimainkan di mana-mana.

Album Lonely Soldier Boy telah pun berada di pasaran pada 25 November 2010.

hujan launching

Dihoskan oleh 3 orang penyampai baru Era FM

hujan launching

Peminat setia Hujan aka Raingers

hujan launching

Setia menanti walaupun terpaksa dibasahi hujan

hujan launching

Sidang media berlanjutan secara eksklusif pula diadakan di Starbuck Cafe.

hujan band

Noh Hujan sebagai vokalis dan bermain gitar

hujan band

AG Coco sebagai gitar

hujan band

Hang Dimas selaku pemain keyboard dan synth

hujan launching

hujan launching

hujan band

hujan band

hujan band

hujan band

hujan band

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Hujan Akan Lancar Album Baru Lonely Soldier Boy
  • Video Show Hujan Mencari Konklusi di Majlis Pelancaran Album Digital
  • The Potters Lancar Album Bintangku di Malaysia
  • Album Band Hujan Tembus Pasaran Indonesia
  • Gambar Nuh Vokalis Band Hujan @ Konsert Jelajah Malaysia Peterpan
  • Konsert Hujan VS Bunkface di KL Life Centre
  • Show Pretty Ugly, Flop Poppy, Nitrus, 6ixth Sense, Brainhead, Meet Uncle Hussain & Hujan di Planet Hollywood
  • Hafiz AF7 Akan Lancar Album Sulung Masih Jelas
  • Yuna, Aizat & Hujan di Rakaman Akustika 2010
  • Rakaman Unzipped HUJAN di Ruums KL
  • Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

    Tomok Lancar Album Solo Pertama

    Posted: 25 Nov 2010 05:06 PM PST

    Mencipta sejarah menjadi vokalis New Boyz, kemudian berjaya dinobatkan sebagai juara One In A Million dan kini Tomok atau nama sebenar Shah Indrawan Bin Ismail telah berjaya merakamkan album solo pertamanya.

    Semalam, jam 3.45 petang, pasti menjadi detik manis yang pasti diingati oleh Tomok kerana telah melancarkan album yang berjudul TOMOK. Satu transformasi kepada genre muzik yang selama ini diidamkan oleh Tomok. Ya, inilah Tomok yang baru.

    Me & Album Baru @tomok_nb_oiam

    Budiey ingin mengucapkan tahniah kepada Tomok atas kejayaan ini. Semoga album solo TOMOK ini dapat mengembangkan lagi populariti Tomok dan terus berada dalam industri untuk jangka masa yang panjang.

    Ia menjadi lebih bermakna kerana majlis pelancaran yang dianjurkan oleh Monkey Bone & 8Unit ini dihadiri oleh Ketua Pegawai Eksekutif Monkey Bone, Ahmad Izham Omar, pencipta lagu, penulis lirik, keluarga, peminat setia Tomok yang menggelarkan diri mereka Tomokianz serta media dan penulis blog.

    Memetik ucapan dari Ketua Pegawai Eksekutif Monkey Bone, Ahmad Izham Omar yang juga menjadi Penerbit Ekskutif album TOMOK:

    "Kematangan Tomok ketika ini menjadikan beliau layak untuk menghasilkan album solonya sendiri. Kredibiliti yang ada pada Tomok sebagai penyanyi sememangnya tak dapat dinafikan lagi dapat memberikan impak kepada industri."

    Ahmad Izham memang rasa teruja dengan album ini dan yakin album ini dapat menyuntik sesuatu yang berbeza dengan artis lain.

    Tomok

    Bagi Tomok sendiri, album ini adalah satu simbolik bagi menghargai sokongan peminat dan juga insan-insan yang banyak membantu dari awal penglibatan beliau sebagai New Boyz sehinggalah kini bergelar penyanyi solo.

    Tomok juga turut bercerita secara ringkas bagaimana beliau terlintas untuk menyertai program realiti di 8TV, One In A Million yang banyak memberi kesan dan mengubah kehidupannya.

    Turut diberi peluang untuk berucap sepatah dua kata, Tomok tak henti-henti mengucapkan terima kasih kepada semua insan-insan yang banyak membantu menaikkan nama beliau dari awal sehingga kini.

    Tomok berharap album ini dapat mendekatkan dirinya kepada peminat yang tak putus-putus sentiasa menyokongnya. Seterusnya dapat memberi impak kepada industri muzik tanahair.

    Rindu Terhenti merupakan single pertama Tomok bagi album ini. Kini, Berlari menjadi single kedua dan menjadikan ia lebih manis, lagu ini membuahkan hasil kerana lagu RIndu Terhenti dan Berlari berjaya dipilih ke peringkat akhir di Anugerah Juara Lagu Ke-24 dan 25.

    Album ini ada 12 buah lagu yang best-best. Antara lagunya ialah Berlari, Bagaikan Bidadari, Kisah Kita, Merentas Masa, Hujan Pagi, Semarak, Arjuna, Hati Hanyalah Cawan, Pukau, Cintaku di Indonesia, Demi Kamu dan Rindu Terhenti.

    Budiey suka dengar lagu Berlari, Cintaku di Indomesia dan Bagaikan Bidadari.

    Album TOMOK ini menampilkan gabungan Tomok bersama produser baru dan lama seperti Afiez New Boyz, Edry KRU, Aidit Alfian, Audi Mok dan Aubrey Suwito. Gabungan mereka ini sememangnya memberikan sesuatu kelainan dalam industri hiburan tanahair masa kini.

    Kepada semua peminat Tomok, jangan lupa untuk mendapatkan album pertama Tomok ini yang telah pun berada di pasaran pada 14 Oktober yang lalu. Peminat pun dah ada yang hafal lagu-lagu Tomok.

    Nantikan juga kemunculan Tomok melalui roadshownya yang akan diadakan nanti.

    Tomok

    Tomok

    Tomok

    Tomok

    Tomokianz

    CD Album Tomok

    Budiey: Undian peringkat awal Anugerah Bintang Popular dah pun bermula! Kepada pembaca yang nak mengundi, boleh mendapatkan naskah Berita Harian utk mengundi bintang pilihan anda ! Layari website baru ABP: www.abpbh.com.my

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Tomok Tukar Stail Potongan Rambut Ala Rihanna?
  • Tomok Masih Vokalis NB – Dulunya New Boyz
  • Hafiz AF7 Akan Lancar Album Sulung Masih Jelas
  • Profile Rossa
  • Malique Too Phat Keluar Album Baru Solo?
  • Wana My Starz LG Lancar Album Pertama
  • Malique Cuba Lagi Dengan 2010 Masih Hip Hop
  • Tomok Juara One In A Million Musim Ke 3
  • Video Tomok Nyanyi Lagu Rindu Terhenti di OIAM Final
  • Esther, Tomok dan Aweera, Siapa Juara One In A Million?
  • Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.