Adsense

Rabu, 13 Oktober 2010

Sensasi

Sensasi


Video kelakar: lawak johan dgn zizan ( Fadzilah Kamsah, Chef Wan, Eric Leong)

Posted: 13 Oct 2010 06:24 PM PDT



Haha...berbakat je si Johan nie...boleh gimik 3 org iaitu Fadzilah Kamsah, Chef Wan, Eric Leong...

Joke Zizan dan Johan serasi jer...Funny la

Sharifah Aini hanya bertudung kerana sakit gigi,dan kesiankan kawan-kawannya yang terpaksa bertudung

Posted: 13 Oct 2010 05:52 PM PDT


Sensasi:Aduh,apa nak jadi dengan Sharifah Aini nie..kenyataan yang dibuat amat bodoh sekali bunyinya...

Pertama apabila mengaku hanya bertudung kerana sakit gigi..

Lepas tue ckp nak pakai tudung tue,hanya dtg dari Allah... ??? bukan kerana terpaksa..sebenarnya kak pah,bertudung tue wajib bukan semata2 bila Allah dah beri hidayah baru nak pakai..kata org Hidayah tue perlu dicari,bukan menunggu bagai menunggu bulan jatuh ke riba...Hanya org2 bertuah saja yang dpt hidayah tanpa dicari..

sepatutnya kak pah walau tak bertudung skrg,patut ada niat utk berubah,umur pun dah tua..sampai bila nak glemer...Glemer kew tunjuk rambut menggerbang?

yang ketiga kenyataan bodoh Sharifah Aini bila dia ckp,kesian ngan kwn2 dia yang tersepit terpaksa pakai tudung??? bg sensasi biarlah mereka rasa terpaksa skrg,sekurang-kurangnya takla kena bakar rambut kat akhirat nanti..siapa yang kesian nanti kan...

Sensasi pun bukanlah baik sgt,tp kita sentiasa berniat utk berubah menjadi org yang lebih baik,dan mencari hidayah NYA ..dan tak perlula keluarkan keluarkan kenyataan yang pelik2 seperti yang dilakukan sesetengah pihak..

Think first before you speak..cos what u said cannot be taken back easily. words that come out from your mouth reflecting who you are...





Datuk Sharifah Aini sudah bertudung? Barangkali, itulah sangkaan ramai setelah melihat kehadirannya di Hotel Seri Pacific, Kuala Lumpur sempena majlis sidang media Majlis Makan Malam Amal Malam Juitaku Sayang baru-baru ini. Lebih-lebih lagi dengan kehadiran begitu ramai jemaah haji di hotel tersebut.

Bila soalan ini diajukan kepada biduanita negara kesayangan ramai ini, Datuk Sharifah Aini atau lebih mesra disapa sebagai Kak Pah hanya tersenyum.

"Sebenarnya Kak Pah pakai tudung ni sebab Kak Pah sakit gigi. Sebab tak mahu nampakkan gusi Kak Pah ni bengkak, jadi Kak Pah pakailah tudung. Tapi, kalau tanya bila Kak Pah betul-betul akan pakai tudung, Kak Pah tak boleh nak jawab.

"Sebab itu semua kena datang kerana Allah. Bukan sebab kerana terpaksa atau kerana desakan mana-mana pihak. Lagipun Kak Pah tak mahu jadik macam segelintir kawan-kawan artis Kak Pah. Kesian kat diaorang. Sebab diaorang tersepit dengan keadaan ini (bertudung).

"Jadi, kesimpulannya, Kak Pah hanya akan pakai bila Kak Pah dah betul-betul bersedia dan Kak Pah mahu pakai kerana Allah, bukan kerana sesiapa. Itukan lebih baik. Buat apa nak hipokrit," katanya

Kereta Bumble Bee Transformer Kemalangan,Langgar kereta Polis

Posted: 13 Oct 2010 05:33 PM PDT



Okey,nie bukan lakonan..tp betul2 berlaku



Gambar Comel,apabila Kucing bertemu Puppy (anak anjing)

Posted: 13 Oct 2010 05:27 PM PDT

Sweet sgt pic nie...anjing dan kucing tue kesejukan..memula masing-masing pandang-pandang jeling2...
lepas tue dtg dekat...sebab sejuk...

Comel kan...





Penyokong Kelantan meninggal dunia kerana Sesak nafas atau kerana Dipukul?

Posted: 13 Oct 2010 04:46 PM PDT



SHAH ALAM 12 Okt. - Seorang penyokong meninggal dunia sebaik sahaja selesai menyaksikan perlawanan suku akhir pertama bola sepak Piala Malaysia antara Selangor dan Kelantan di Stadium Shah Alam, di sini hari ini.
Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner, Nor Azam Jamaluddin berkata, kematian lelaki tersebut yang dikenali sebagai Che Karma Sulaiman, 39, dipercayai akibat sesak nafas.

Beliau berkata, walaupun berlaku kekecohan antara penyokong kedua-dua pasukan tetapi kematian lelaki itu tidak mempunyai kaitan secara langsung dengan kekecohan itu.
"Allahyarham yang bekerja sebagai pengawal keselamatan dan berasal dari Bachok, Kelantan meninggal dunia setelah dia mengadu sesak nafas sebelum pengsan di tempat letak kereta di Stadium Shah Alam.

"Rakan-rakannya dan juga pasukan paramedik yang dikejarkan ke tempat kejadian, bagaimanapun gagal menyelamatkan mangsa dan dia disahkan meninggal dunia," katanya kepada pemberita, di sini hari ini.
Menurut Nor Azam, ketika perlawanan sedang berlangsung lagi, Allahyarham Che Karma telah mula mengadu sesak nafas dan dia telah dibawa berjumpa dengan paramedik untuk mendapatkan rawatan.

Jelasnya, keadaan Allahyarham selepas itu kembali pulih, sebelum dia menghembuskan nafas terakhirnya di tempat letak kereta.
Dalam pada itu, mengulas mengenai kekecohan di Stadium Shah Alam, beliau memberitahu, tiada pergaduhan yang serius berlaku antara penyokong kedua-dua pasukan ketika di dalam stadium.

"Namun, sekiranya pergaduhan tercetus setelah mereka keluar dari perkarangan stadium ia di luar kawalan pihak berkuasa,'' katanya.
Pada perlawanan tersebut, seramai 300 anggota penguatkuasa yang terdiri daripada anggota polis, pasukan Rela dan Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) ditugaskan mengawal ketenteraman di dalam stadium.


sumber: utusan malaysia online


Bandingkan kenyataan akhbar diatas dengan Cerita Facebook dari seorang Fan Selangor
Click gambar utk besarkan.




Sensasi :Membunuh itu adalah salah satu Dosa besar.. kerana bola pun sanggup membunuh....entah ke dia bapa org,suami org,anak org,abang org...
Tak pasal pasal isteri menjadi balu,anak menjadi yatim...beringatlah..

Kata Victoria Beckham: Hubby David Is Perfect (Especially When He’s Naked)

Posted: 13 Oct 2010 04:39 PM PDT



Suara High Pitch David Beckham mungkin merimaskan dan menjengkelkan sesetengah pihak..namun tidak bagi Victoria.

Dalam Majalah Marie Claire,Victoria berkata "
"I don't really notice [it]. I just think he's so G****** perfect that people have to find something wrong with him."

Jadi apa yang Victoria nampak pada suami tercintanya ??

Kata Victoria,Satu pagi ketika mereka bersama,suaminya duduk di hujung katil,tanpa sebarang pakaian,masa tue Victoria baru habis mandi dan keluar dari bilik air..

Kata Victoria lagi "I was getting out of the shower, and I just stood there looking at him. He was all tan. He has all those tattoos, which I love. Hadn't done his hair. He just naturally looks good all the time... Not an ounce of fat on him. And I thought, you done good, girl. I sure wasn't thinking of his high-pitched voice."



Christina Aguilera Dan Suaminya Jordan sudah berpisah

Posted: 13 Oct 2010 04:03 PM PDT


Dah lama rasanya Sensasi tak menulis tentang Gossip Hollywood.
Anyway yang terbaru pasangan suami isteri Christina Aguilera dan Suaminya Jordan Bratman yang telah berumahtangga 5 tahun lepas telah dikatakan berpisah...

Tak sure la pulak bercerai ke atau berpisah sementara.

Pasangan nie memiliki seorang anak lelaki berusia dua tahun iaitu Max.

Majalah hiburan yang menyiarkan berita perpisahan mereka menyatakan bahawa pasangan ini merasakan mereka nie lebih seperti kawan berbanding suami isteri.

Mereka pergi bercuti di italy untuk menghangatkan hubungan mereka sebagai pasangan suami isteri namun perasaan itu tidak berjaya diwujudkan...

hmmm....Dulu Christina nie mcm gila2 sikit perangai dgn pakaian yang slalu pelik2..tp dia berubah selepas bersama Jordan,skrg dah tak serasi pulak...

Walaupun duit banyak namun tak semestinya mereka berjaya memiliki cinta sejati...

AC Mizal Tak Pernah Belikan Baju Raya Anaknya (dengan Shafnie)?

Posted: 13 Oct 2010 03:23 PM PDT



Sensasi:Sensasi pun tak tau nak cakap mcm mana...AC Mizal tak mampu ???Kaya raya kot AC tue sampai skrg nie dapat gelaran Datuk..Sehingga tidak membelikan pakaian raya untuk 2 org anaknya bersama Shafnie..

Jangan nanti bila AC dah tua esok anak-anak yang diabaikan itu yang menjaganya baru menyesal sebab terlalu berkira dengan darah daging sendiri semasa hidupnya senang skrg nie..


Tak habis-habis dengan kes mengenai tuntutan nafkah anak yang dibuat bekas isteri pengacara dan pelakon AC Mizal, Shafnie Zainudin. Terbaru pengacara popular itu telah didakwa oleh bekas isterinya bahawa tidak pernah membeli pakaian bagi menyambut Aidilfitri untuk dua anak hasil perkahwinan mereka sejak 2006 hingg sekarang.

Perkara itu diberitahu Shafnie, 35, ketika memberi keterangan di Mahkamah Rendah Syariah Hulu Langat semalam dalam perbicaraan kes permohonan pengubahan tuntutan nafkah anak daripada RM300 kepada RM3, 770 sebulan terhadap AC Mizal atau Mizal Zaini, 39.

Bagaimanapun Shafnie redha apabila tuntutan nafkah ke RM3770 itu tidak dapat diluluskan kerana AC sendiri mengaku tidak mampu, malah ibu bapa AC sendiri hadir ke mahkhmah mengatakan anak mereka tidak mampu.

Menurut Shafnie selain bekas suaminya itu tidak menyediakan kelengkapan raya sejak tahun 2005, semua perbelanjaan termasuk persekolahan ditanggung sendiri olehnya. Malah, mereka juga tidak diberikan tempat tinggal menyebabkan Shafnie dan dua anaknya hanya tingga bersama keluarga Shafnie di Bangi.

Selain itu, dalam tuntutan di mahkamah semalam Shafnie juga menjelaskan dia sangat memerlukan perbelanjaan pendidikan untuk masa hadapan anaknya, memandang insurans dan dana pendidikan itu terlalu tinggi dan tak mampu dibayar oleh dia seorang.

Kasihan pula bekas isteri AC Mizal ini kerana dia bersusah payah lakukan semua tuntutan itu hanya untuk membesarkan dua anaknya yang berusia 11 dan 14 tahun dan tidak lebih daripada itu.

Maizawati sudah mengandung anak ke tujuh beberapa bulan hasil perkahwinan terbaru..

Posted: 13 Oct 2010 03:15 PM PDT

Sensasi: Wah,Maiza nie memangnye sgt subur,baru beberapa bulan berumahtangga dengan Suaminya yang berumur 23 tahun kini sudah disahkan mengandung beberapa bulan anak yang Ketujuh..

Tahniah diucapkan kepada Maizawati...

Sebelum ini Maizawati telah melahirkan 4 orang anak hasil perkahwinan dengan suami pertama,2 org anak (kini tinggal bersama Akil dan Waheeda) hasil perkahwinan dengan Akil Hayy,dan terbaru baru seorang anak on the way dengan Suaminya Mohd Yassin Ben.

Anne dijangka Bersalin Lagi 2 minggu sebagai ibu tunggal

Posted: 13 Oct 2010 03:09 PM PDT




Kesian sungguh Sensasi dengan Anne yang bakal melahirkan anak ketiganya tanpa adanya Suami untuk berkongsi kegembiraan...

Setelah bercerai Tiga kali dengan bekas suaminya Wafi,tak mungkin lagi mereka akan bersama selepas ini..namun Anne seorang yang tabah dan positif...

Baca kisah punca perceraian Wafi dan Anne



Pemilik nama Nasriah Ngasri ini kini sedang menunggu masa untuk melahirkan anak pada bila-bila masa. Bagaimanapun, anak kepada pasangan Ngasri Sain dan Habibah Jaafar ini dijangka melahirkan anak ketiganya kira-kira dua minggu lagi.

"Anne teruja menanti kelahiran anak ketiga apatah lagi doktor kata Anne bakal melahirkan anak perempuan. Sebelum ini kedua-dua anak Anne lelaki, jadi sekarang ini Anne kenalah buat persiapan beli barangan baru,"ujarnya dengan nada gembira.


Dilihat pada raut wajahnya, Anne kelihatan begitu tabah dan masih tersenyum walaupun akan melahirkan anak tanpa suami di sisi.

"Bohonglah tak sedih, tapi Anne rasa benda tu dah lepas, jadi Anne redha sajalah. Alhamdulillah, semuanya tenang dan berjalan dengan lancar. Dari segi mental pun alhamdulillah. Tak ada masalah apa-apa setakat ini. Mudah-mudahan semuanya berjalan dengan lancar masa bersalin nanti."

Apabila ditanya adakah bekas suami akan berada di sisinya ketika proses bersalin, Anne menjawab, "Mungkin Anne seorang saja sambil ditemani ibu."

Walaupun telah bercerai, Anne mengakui hubungannya dengan bekas suami masih baik seperti dulu.

"Kami masih baik, tak ada gaduh-gaduh. Masih saling berhubung dan bawa anak-anak keluar. Sekarang ini pun kami masih berkongsi dan berbincang bersama-sama nak beli barang apa untuk anak ketiga ini."

"Alhamdulillah, dia seorang yang bertanggungjawab. Nafkah anak-anak pun dia tak abaikan. Mudah-mudahan perkara ini akan berlanjutan. Kami memang tak nak gaduh-gaduh sebab bagi Anne, masing-masing kena tahu tanggungjawab masing-masing."

Namun, menurut Anne, jauh di sudut hati, dia mengakui naluri hatinya sebagai seorang wanita masih tetap sedih dengan perceraian yang menimpa rumahtangganya.

"Benda tu masih terasa, tapi tak adalah sampai memudaratkan diri Anne. Apa yang terjadi pasti ada hikmah. Bagi Anne, nak berdendam pun tak guna, nanti lagi sakit hati."

Pengacara Bang Bang Boom ditangkap Khalwat bersama Isteri orang

Posted: 13 Oct 2010 03:01 PM PDT

yang tinggi itulah Azahari yang ditangkap Khalwat



Pengacara program komedi, Ahmad Azahari Mohamad Ali yang ditahan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) minggu lalu selepas disyaki berdua-duaan dengan seorang wanita di sebuah apartmen di Ampang, hadir ke Pejabat Agama Islam Daerah Hulu Langat, di sini, semalam. Ahmad Azahari adalah pengacara program Bang Bang Boom hadir ke pejabat agama ditemani seorang rakannya selepas dipanggil untuk disoal siasat berhubung dakwaan yang dikenakan terhadapnya itu.

Dia tiba pada jam 10 pagi sebelum beredar pada jam 12 tengah hari.

Sabtu lalu, Harian Metro menyiarkan laporan berhubung seorang pengacara rancangan televisyen berusia 27 tahun ditahan Jais kerana disyaki berdua-duaan dengan seorang wanita berusia 27 tahun serta masih berstatus isteri orang.

Dalam laporan itu, pengacara itu mendakwa tidak melakukan sebarang perbuatan melanggar hukum agama sebaliknya hanya membantu wanita itu mengemas barang kerana mahu ke Kota Kinabalu, Sabah.

Shahz Jaszle jelaskan tidak bercinta dengan Maria Farida

Posted: 13 Oct 2010 02:55 PM PDT




Sensasi:Maria Farida nie memang terkenal dengan pakaian seksi,dan mudah mesra dengan lelaki,Walaupun sudah mempunyai anak dan berstatus janda.

Terbaru Apabila Shah Jaszle menggunakan gambar nya dipeluk Maria sebagai gambar Profil Blackberry Messenger nya..menimbulkan syak org bahawa mereka mempunyai hubungan intim..

Tapi Shah Jaszle menafikan katanya gambar peluk2 tue hanya suka-suka je..

Pelik betul,perlu ke Maria Farida peluk mcm tue utk bergambar suka-suka..memang nampak agak cheap disitu..peluk anyone suka-suka ..atau mereka cuba menhyembunyikan hubungan itu kerana karier Shah Jaszle baru bermula dan jarak umur yang jauh?

Pelakon kacak, Shahz Jaszle menafikan mempunyai hubungan istimewa dengan aktres jelita Maria Farida selepas gambar mereka yang dilihat agak mesra tersebar.

Shahz memberitahu hubungan mereka hanya sekadar rakan artis dan menganggap Maria Farida sebagai artis senior yang dikagumi.

"Saya dengan kak Maria tidak bercinta, saya kagum dan hormati dia sebagai rakan artis yang banyak pengalaman. Dia banyak beri tunjuk ajar dalam lakonan saya.

"Tentang gambar itu kami sekadar mengambilnya untuk suka-suka ketika di lokasi penggambaran, kami rapat kerana sering berlakon bersama iaitu dalam drama Asmara dan Bola Cinta baru-baru ini," katanya ketika dihubungi mStar Online.

Shahz juga memberitahu gambar tersebut diletakkan pada profil telefon BlackBerry Messenger (BBM) miliknya tanpa sebarang niat atau memberitahu tentang sesuatu hubungan istimewa.

"Saya tak sangka ia boleh menjadi isu, saya fikir ini hanya sekadar suka-suka. Tentu dia marah jika dapat tahu berita tidak benar ini. Saya memang tidak ada apa-apa hubungan dengannya selain rakan kerja," katanya.