Adsense

Ahad, 10 Oktober 2010

Sensasi

Sensasi


Kemalangan Ngeri , 6 kenderaan ,12 Maut,40cedera pada 10.10.10

Posted: 10 Oct 2010 02:52 PM PDT



REMBAU: Seramai 12 orang maut dan lebih 40 lagi cedera dalam satu kemalangan membabitkan dua bas, sebuah van dan tiga kereta di Kilometer 223, Lebuh Raya Utara-Selatan berhampiran plaza tol Simpang Ampat di sini, petang tadi.

Polis berkata, kejadian berlaku pada kira-kira jam 6.40 petang apabila sebuah bas ekspres yang menuju ke Kuala Lumpur, gagal dikawal lalu melambung dan memasuki laluan bertentangan. Bas terbabit kemudian melanggar sebuah van dan menghempap dua kereta lain sebelum melanggar bahagian tepi bas Jabatan Kebajikan Masyarakat yang menuju ke selatan. Sebuah kereta lagi turut terbabit dalam kemalangan itu, namun pemandu dan penumpangnya selamat.

Setakat ini, kesemua mangsa belum dapat dikenal pasti.

Semua mangsa yang meninggal dunia dan cedera dihantar ke tiga hospital berasingan iaitu Hospital Tampin, Hospital Tuanku Ja'afar dan Hospital Melaka.

Kemalangan itu menyebabkan kesesakan lalu lintas yang teruk di kedua-dua hala. – BERNAMA

kemalang-alor gajah 1 kemalang-alor gajah 2 kemalang-alor gajah 3 kemalang-alor gajah 4 kemalang-alor gajah

Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor selamat bernikah dan berkahwin dengan Datin Dr Harlina Yunos

Posted: 10 Oct 2010 02:25 PM PDT






Tahniah diucapkan buat Datuk dan Datin :)
Selesai sudah majlis Akad nikah yang berlangsung pagi Ahad..
Dan persandingan mereka pada sebelah malam di PICC,Putrajaya.

Disiarkan secara langsung di TV3 pada pukul 9 malam.
Sensasi tgk kat TV sangatlah ramai jemputannya dan penuh dengan wartawan dan media.

Kek Roket berwarna biru tue je berat dia 30kg..

Sensasi darjah 5 dulu berat 24 kg je...berat lagi kek ni nampaknye

tp musykil la,mcm mana nak potong kek nie nak bg sume org makan?

Apepun majlis berjalan dengan lancar dan boleh dikatakan wedding of the year 2010..

Cume sensasi kurang jelas lah..tak nampak mcm ala-ala kayangan pun??patut Tema kayangan mestila ada mcm awan-awan kan.. bintang-bintang,bidadari..dewi2 kayangan...kan?

Misteri Gadis hilang waktu maghrib,9 jin berjaya ditangkap

Posted: 10 Oct 2010 01:29 PM PDT

Sensasi: Ada yang mempertikaikan betul ke manusia boleh tangkap Jin??.Dan tak kurang juga yang cakap,sedangkan jin boleh ghaib dan bergerak pantas ,mcm mana manusia boleh tangkap..

Dalam agama Islam kita harus percaya akan benda ghaib,jin dan syaitan tetap antara makhluk Allah..

Walaupun mahkluk itu seolah2 berkuasa,namun manusia dijadikan sebagai khalifah dimuka bumi.Khalifah nie bermaksud Ketua dibumi..

Bagaimana manusia boleh mengalahkan makhluk2 ghaib ini,hanya dengan izin Allah sekiranya berpandukan dengan Al-quran memang lengkap untuk panduan muslimin dan muslimat.Sebab tue kita dibekalkan dengan ayat2 yang menjadi pertahanan seperti ayat Al-Kursi,Surah Yassin,3 Qul...Al-mulk,dan banyak lagi....juga dipanggil sebagai ayat-ayat pendinding..Apa yang penting,harus yakin apabila membaca surah2 ini,yakinlah bahawa tiada kuasa yang lebih kuat selain kuasa Maha pencipta...

Sebelum nie pun,kita dengar Ustaz Harun Din tangkap Jin kat KLIA,masa tue KLIA baru lagi dan "keras" becos my uncle pun join jugak dalam group tue..




Rumah gadis misteri di Kampung Gong Nangka, Apal, dekat sini, yang kerap ghaib menjelang senja dan tengah malam diserbu ratusan penduduk apabila dua bomoh yang merawat gadis itu mendakwa berjaya menangkap sembilan jin dan makhluk halus, malam tadi.


TERTARIK... orang ramai berebut-rebut mengambil gambar jin dan makhluk halus yang dimasukkan ke dalam tabung khas sebelum ia dihanyutkan ke laut oleh bomoh malam tadi.
TERTARIK... orang ramai berebut-rebut mengambil gambar jin dan makhluk halus yang dimasukkan ke dalam tabung khas sebelum ia dihanyutkan ke laut oleh bomoh malam tadi.


Dua bomoh itu yang datang untuk menawarkan khidmat percuma selepas mengetahui kisah gadis itu menerusi akhbar sejak Selasa lalu, berpecah ketika sesi merawat, dengan seorang mengerjakan solat di dalam rumah dan seorang lagi menggunakan jampi di luar rumah.

Selepas 15 minit kedua-dua bomoh itu merawatnya, rakan bomoh di luar rumah ternampak satu lembaga dan terus mengejar lalu berjaya menangkap makhluk berkenaan.


Kerja menangkap berkenaan berlangsung satu demi satu sebelum sembilan jin atau makhluk halus berjaya ditangkap, menyebabkan beratus-ratus penduduk setempat menyerbu rumah gadis itu dan melihat usaha bomoh menangkap makhluk itu.

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Jabi, Ramlan Ali serta isteri turut hadir untuk melihat peristiwa yang menggemparkan penduduk daerah ini.

Ramlan berkata, selepas menangkap sembilan jin dan makhluk itu, bomoh terbabit memasukkannya ke dalam bekas khas yang bertutup bagi mengelak ia keluar.

Orang ramai yang menyaksikannya tidak melepaskan peluang mengambil gambar dan video, kebanyakannya menggunakan telefon bimbit, untuk dijadikan kenangan dan bahan bukti kejayaan bomoh berkenaan.

Ibu gadis itu, Norizan Said, 47, ketika ditemui berkata, sejak kisah anaknya disiarkan media ini, Selasa lalu, seramai 17 bomoh datang menawarkan diri untuk merawat Siti Balqis secara percuma, tetapi kejadian malam tadi paling kemuncak apabila bomoh berkenaan menunjukkan kepakaran berjaya menangkap makhluk yang sebelum ini didakwa menjadi punca anaknya ghaib.

Usaha wartawan Berita Minggu untuk mendapatkan komen dan mengambil gambar dua bomoh itu gagal kerana mereka tidak mahu menonjolkan diri, sebaliknya memberitahu makhluk halus yang ditangkap akan dihanyutkan ke laut

Funny Video : Typical Lady Driver

Posted: 10 Oct 2010 10:59 AM PDT



Hahahaha..bila tengok Video nie memang kelakar sgt...

Tapi tak semua perempuan mcm tue...nie mungkin kategori yang "lambat boleh"...kurang cekap..

Ape pun tak patutlah semua perempuan diklasifikasi sebagai lady driver yang mcm dlm Video tue.. :P

Video menarik: Kenapa kucing itu mengganggunya solat?adakah???

Posted: 10 Oct 2010 10:52 AM PDT



Dalam video nie,kelihatan seorang budak tengah bersolat di dalam masjid..Dan seekor kucing yang agak besar saiznya mengganggunya..

Tp budak tue tetap meneruskan solatnya dan tidak mengasari kucing tersebut...

Hairannya kucing itu terus menerus cuba bermanja2 dengan budak tue..bahkan siap lompat atas budak tue..hehe..

dan last skali,kucing tue mencium2 poket seluar budak tue...

Rupe-rupenya budak tue ada simpan sumthing dlm sluar dier.... :P

bila tengok kucing nie,teringat kucing sensasi yang suka kacau bila org solat...
siap tarik2 lagi kain.huhu...

P/s: Kucing adalah salah satu haiwan kesayangan Rasulullah...
kucing yang kita beri makan akan mendoakan kita agar murah rezeki...

Baca kisah tentang bertapa Rasullullah amat menyayangi kucing