Adsense

Khamis, 21 Oktober 2010

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


A.Aida Terbitkan Drama Bersiri Halimah Jonggang Musim 2

Posted: 21 Oct 2010 08:32 PM PDT

Pada 20 Oktober lalu, Budiey meeting dengan pengarah dan penerbit yang boleh tahan jugaklah kontroversinya, A. Aida.

Sebenarnya, ini adalah kali pertama kami berjumpa. Tapi Kak A.Aida ni rupanya dah lama menjadi pembaca setia Sensasi Selebriti. Menurut kata A.Aida, dia selalu rujuk kat blog ni untuk cari para pelakon bagi drama arahan dan terbitannya. Terima kasih kak A.Aida sebab sudi melayari blog yang tak berapa popular dah ni.

Budiey & A.Aida

Budiey dan pengarah & penerbit A.Aida

Dalam pada itu, A.Aida mengadu sebab cerita pasal dia banyak tapi takde pun Budiey nak letak nama dia dalam ruangan category. Okay, sekarang ni hasrat dan impian A.Aida direalisasikan. Budiey dah pun letak nama akak kat ruangan 'category'.

Tujuan perjumpaan kami petang itu adalah untuk mendengar perbincangan mengenai drama bersiri Halimah Jonggang yang kini dah pun masuk musim kedua.

Untuk info pembaca, drama terbitan A.Aida ini akan disiarkan setiap hari Rabu, jam 9 malam bermula pada 27 Oktober 2010 menerusi saluran Prima saluran 105.

Drama arahan Ting Tiah Seng atau lebih dikenali dengan nama T.S Jeffry ini mengekalkan watak utama Sheera Iskandar sebagai Halimah, namun tidak mengekalkan Pierre Andre kerana watak heronya diganti oleh Ako Mustapha.

Selain Sheera dan Ako, drama ini dijayakan oleh Along Cham membawa watak Haikal, Opie Zami sebagai Pocai, Norlia Ghani , Aishah Atan sebagai Mak Dara, Diya Kholid, Hamid Gurkha, Zami Ismail, Azza AF, Linda Hashim dan Maimunah Ahmad.

Menurut A. Aida, drama ini dihasilkan untuk penonton yang suka dengan drama yang santai, rileks dan tak banyak berfikir berat sangat. Inspirasinya datang setelah melihat drama Ugly Betty yang mencetuskan fenomena di seluruh dunia. Dan dengan fenomena yang sama, A.Aida kini sedang dalam proses untuk menghasilkan sebuah lagi drama berjudul Dollah Hapak.

Menyentuh tentang drama Halimah Jonggang, beliau menghasilkan dengan kos sebanyak RM800 ribu untuk menyiapkan 26 episod. Lagu tema Halimah Jonggang nyanyian Eddie Hamid juga akan dikekalkan kerana lagu ini dianggap sebagai satu trademark untuk drama ini.

Cakaplah atau kritika apa sahaja tentang drama beliau, sebenarnya A.Aida ini sangat kebal dan cukup kalis. Sebelum ini, semasa drama Halimah Jonggang bersiaran, beliau telah mendengar dan menerima banyak sekali komen positif dan negatif tentang drama tersebut. Gila tak, menurut kata A.Aida, rating penonton drama ni mencapai jumlah sejuta penonton sepanjang Halimah Jonggang musim pertama. Apakah untuk musim kedua ini, drama ini akan mencipta satu fenomena seperti musim pertama?

A. Aida

A. Aida

A. Aida

A. Aida

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gossip Aida Aris Cinta Zul Handy Black
  • Drama Online Terbaru Portal Gua JELMA Lakonan Naim Daniel
  • Gambar Sheera Iskandar Pelakon Drama Halimah Jongang & Siong
  • Drama Kekasihku Seru di Slot Drama Seram TV3
  • Drama Criminal Minds
  • Gambar Aida Gadis Melayu Bertunang Dengan Saiful Nizam
  • Rozita Che Wan, Kamal Adli dalam Drama Madu Sorok
  • Drama Matahari Lakonan Nisdawati, Fahrin Ahmad, Aida Aris, Sabrina Ali
  • Ujibakat Mencari Pelakon Drama Bersiri TARI TIRANA
  • Filem Akuarium Cinta Arahan Osman Ali
  • Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

    Gambar Alyah di Prebiu Video Muzik Terbaru KAU BISU

    Posted: 21 Oct 2010 07:04 PM PDT

    Pada 19 Oktober lalu, pastinya menjadi tarikh bersejarah buat penyanyi yang terkenal dengan gaya stylonya, siapa lagi kalau bukan Alyah yang telah melancarkan video klip terbarunya berjudul KAU BISU. Majlis prebiu video klip ini diadakan di Red Box The Gardens, Mid Valley City pada jam 3 petang, dihoskan oleh Didie Alias dan Ayie – wartawan Stylista Portal Murai.

    Konsep video muzik Kau Bisu ialah FUTURISTIK!

    Saksikan dulu prebiu video klip berdurasi 35 saat ini sebagai teaser:

    Budiey nak ucapkan tahniah untuk Alyah yang akhirnya berjaya menghasilkan video muzik Kau Bisu dengan kos perbelanjaan semuanya dengan duit poket sendiri.

    Video muzik Kau Bisu mendapat sentuhan pengarah yang tak asing lagi, Ghaz – salah seorang pengasas The Media Hustler Sdn Bhd. Hasil karya Ghaz dapat ditonton sebelum ini menerusi video muzik artis terkenal yang lain seperti video muzik Cinta Kosmik – Fabulous Cats, Aku Tak Percaya Cinta – Liyana Jasmay dan Mungkin – Anuar Zain. Ternyata, konsep futuristik gerak lincah stylo yang diketengahkan dalam video muzik ini menonjolkan lagi imej baru Alyah.

    Yang menariknya, bila Alyah juga menghargai pereka fesyen tempatan di mana beliau menjemput pereka muda berbakat besar dalam mereka kostum busana yang futuristik seperti Sandra Azwan, Tg Syahmi, Jonathan Liang dan Hafiz.

    Solekan ala futuristik dalam video muzik ini ditatarias oleh Bosco yang telah memberikan imej glam futuristik yang stylo sesuai dengan konsep rancak lagu Kau Bisu. Bosco menampilkan tiga wajah Alyah yang berbeza konsep dan juga dandanan. Semasa pembikinan, Alyah terpaksa menanggalkan 3 kali solekan di wajah.

    Penampilan pertama solekan smokey diberi elemen artistik dengna gaya ramput punk. Dandanan rambut kedua, Bosco menggunakan rambut palsu bob dipotong dan solekan kening hitam menampakkan lebih edgy dan solekan wajah yang natural diberi glitter bahagian mata dengan dandanan rambut disisir kemas lebih menyerlahkan gaya boyish seperti yang dibuat semasa majlis prebiu ini.

    Alyah

    Alyah

    Alyah

    Alyah

    Alyah

    Alyah

    Alyah

    Alyah

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Video Muzik Artis Terkenal di Program Popular@Muzik Aktif
  • Alyah Fesyen Lady Gaga di Party Nominasi Shout Awards 2010
  • Muzik Video Lagu Mati Hidup Kembali Butterfingers
  • Quotes of The Day: Saya Belum Mahu Bercinta – Alyah
  • Sebalik Pembikinan Video Klip Mila Terbaru GILA
  • Gambar Ashraf Sinclair dan Bunga Citra Lestari di Prebiu Filem Saus Kacang
  • Album Personaliti Alyah
  • Gambar Pengambaran Video Klip Sindarella
  • Gambar Selebriti di Prebiu Astro Universe
  • Gambar Sekitar Muzik Video Ayuh Kawan Lagu Tema Filem Estet
  • Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.