Adsense

Isnin, 8 November 2010

macam macam hiburan terkini

macam macam hiburan terkini


Saya Bukan Rampas Nabil - Qasha

Posted: 07 Nov 2010 03:15 PM PST


DUNIA hiburan gamat seketika apabila pelakon Irma Hasmie membuat pengakuan hubungannya dengan pelawak Nabil Ahmad telah menemui titik noktah.

Perpisahan tersebut dikatakan berlaku selepas Irma berjaya melihat kecurangan Nabil bersama wanita lain yang didakwa bekerja sebagai pramugari. Gambar-gambar kemesraan mereka dikatakan tersebar di Internet.

Bagaimanapun Nabil mahupun Irma mengelak untuk mengulas punca perpisahan tersebut tetapi hati Irma sebenarnya sudah tertutup untuk menerima Nabil sebagai kekasihnya lagi.

Dalam laporan mStar Online sebelum ini Nabil membuat pengakuan dia terpaksa menerima hakikat dengan perpisahan itu walaupun cintanya terhadap Irma masih belum pudar.

Ketika krisis hubungan itu diperkatakan, individu yang dikaitkan menjadi punca kehancuran cinta pasangan itu membuat pengakuan yang dia tiada kena-mengena dengan insiden yang didedahkan oleh Irma di dalam sebuah akhbar mingguan Ahad lalu.

Nik Zaris Uqasha atau dikenali sebagai Qasha, 18, menjelaskan dia juga tidak pernah terlintas untuk merampas Nabil daripada Irma sebagaimana yang digambarkan.

Malah Qasha yang juga seorang pelakon baru turut memberitahu dia amat kesal kerana dikatakan menjadi penyebab hubungan Nabil dan Irma putus.

"Saya kesal dan kecewa apabila ramai pihak yang menuduh saya sebagai punca perpisahan Nabil dan Irma. Ramai yang menyangka saya adalah individu yang terlibat seperti yang diceritakan Irma dalam akhbar Ahad lalu.

"Di sini saya jelaskan, pramugari yang dikatakan memakai boxer di rumah Nabil seperti yang dilaporkan itu bukannya saya.

"Saya tidak pernah bekerja sebagai pramugari. Dakwaan itu sama sekali tidak benar. Saya harap semua masyarakat faham dan tidak membuat tuduhan membuta tuli terhadap saya," katanya secara ekklusif kepada Mingguan mStar baru-baru ini.

Qasha yang turut membintangi drama berjudul Sultan Alauddin Riayat Shah terbitan TV Al-Hijrah turut memberitahu bahawa dia tertekan apabila dijadikan subjek utama dalam insiden tersebut.

"Sebagai pendatang baru sudah tentu ia merupakan dugaan besar buat saya. Belum pun dikenali sebagai artis orang sudah memberi persepsi buruk kepada saya.

"Walhal hakikat sebenarnya tidak seperti yang mereka gambarkan. Saya sedih dan takut dengan pandangan masyarakat terutamanya peminat-peminat Irma dan Nabil," katanya.

Jelas Qasha dia sama sekali tidak mengenali pramugari yang didakwa menjadi punca masalah itu dan tidak mahu campur tangan dalam kemelut perpisahan kedua-dua pasangan tersebut.

Lebih menyedihkan gambar-gambar yang tersebar antara dia dan Nabil seolah-olah memperlihatkan Qasha adalah wanita yang dikaitkan dalam insiden Irma "menyerbu" ke rumah Nabil itu tetapi hakikatnya ia adalah satu insiden yang berlainan.

"Saya mengenali Nabil melalui kawan atas kawan. Itupun selepas sebulan dia berpisah dengan Irma. Perhubungan kami hanya seperti kawan biasa dan tiada hubungan istimewa. Gambar mesra yang tersebar itu juga ketika kami keluar beramai-ramai.

"Tentang pramugari seperti yang dilaporkan dalam akhbar minggu lalu itu, Nabil pun tidak menceritakan kepada saya. Bagi saya ia hal peribadi Nabil dan saya tidak masuk campur," katanya.

Selain itu, Qasha yang juga kakak kepada pelakon Zaris Nelydia ini turut menolak dakwaan kononnya dia terpasa melarikan diri bagi mengelak kontroversi ini terus meletus.

"Saya balik ke kampung saya di Kelantan sebab ingin menjenguk keluarga bukan disebabkan saya takut berjumpa dengan Irma. Ikutkan hati, saya mahu isu ini selesai dengan cara baik.

"Bukannya apa, saya berada di pihak yang benar dan tiada sebab saya perlu lari. Saya anggap ini adalah dugaan pertama saya dalam melangkah ke dunia lakonan," katanya yang ketika dihubungi berada di kampung halamannya.

Qasha berharap dengan penjelasan yang diberikan ini semua pihak mendapat gambaran sebenar dan tidak terus mengaitkannya sebagai punca perpisahan pasangan artis itu.

google: qasha, qasha facebook, qasha blog, qasha twitter, qasha myspace, qasha wiki, qasha seksi, qasha hot, gambar qasha terkini terbaru, qasha dan nabil, qasha dan nabil khalwat, qasha dan nabil kantoi, qasha dan nabil sosial, gambar qasha dan nabil, awek baru nabil, kekasih baru nabil, qasha buah dada, qasha bogel, qasha wiki, qasha biography, qasha dan nabil bercinta,

Saya Bukan Murah Untuk Punyai ‘Anak Ikan’ – Maria Farida

Posted: 07 Nov 2010 03:12 PM PST


PETALING JAYA: Selepas aktor Shah Jazle menafikan hubungannya dengan aktres Maria Farida (gambar), kini giliran wanita itu pula tampil memberikan kenyataan.

Menerusi wawancara bersama wartawan rancangan hibutran sebuah stesen televisyen pada Ahad, Maria, 40, turut menafikan hubungan istimewa yang terjalin antaranya dengan pemuda berusia 22 tahun itu setelah foto mesra mereka berdua tersebar.

Malah dia menepis dakwaan bahawa Shah merupakan 'anak ikan'nya memandangkan jurang usia pasangan ini agak jauh bezanya iaitu 18 tahun.

"Saya bukan murah untuk mempunyai 'anak ikan'," jawabnya sambil tersenyum.

Saat mengesahkan hubungan mereka, Maria tidak mengiya mahupun menafikan hubungan mereka berdua sebaliknya menjawab: "Saya berkawan dengan semua artis."

Maria bagaimanapun berkata hubungan yang terjalin itu ibarat seperti kakak dan adik ketika diminta mengulas tentang mesej twitter Shah yang berbunyi "I love Maria Farida".

"Mungkin dia sayangkan saya sebagai seorang kakak. Apa yang akan berlaku selepas ini, saya terserah. Kami sedang berkawan," katanya lagi.

Pasangan ini pernah bergandingan dalam dua drama bersiri iaitu Asmara dan Bola Cinta yang kini sedang disiarkan di televisyen.

Erma Tiada Ilmu Arahkan Natrah - Fatini

Posted: 07 Nov 2010 03:12 PM PST


TEATER Natrah yang dipentaskan di Istana Budaya pada 30 November lalu mendapat sambutan luar biasa sehingga membuatkan pengarahnya, Erma Fatima meneruskan projek kedua pementasan itu yang di jadual menemui penonton dari 25 November hingga 5 Disember ini.

Sayangnya di sebalik kejayaan pementasan berkenaan, pengkaji sejarah mengenai Natrah iaitu Datin Seri Fatini Yaacob sama sekali tidak berpuas hati dengan skrip dan olahan teater itu yang dihasilkan oleh Erma.

Fatini yang turut menghasilkan buku Natrah: Cinta, Rusuhan dan Air Mata adalah orang yang bertanggungjawab memberi nasihat kepada Erma selain sebagai tempat "rujuk" pengarah itu dalam menghasilkan pementasan berkenaan.

Bagaimanapun selepas Natrah siri pertama menemui khalayak, Fatini ternyata kecewa dengan olahan skrip Erma kerana ia disifatkan tidak mengikut cerita asal seperti mana yang diharapkan.

Erma pula meminta Fatini agar tidak terlalu emosi kerana siapa sahaja berhak menggarap karya agung itu. Malah kata Erma, jika ada sepuluh pengarah yang mengarahkan teater berkenaan, hasilnya akan menjadi sepuluh karya berbeza dan Fatini tiada hak mempersoalkan kreativitinya.

Ikuti penjelasan mereka kepada Mingguan mStar.

Pementasan teater Natrah menimbulkan konflik baru apabila pengkaji kehidupan wanita itu, Fatini menganggap Erma tidak menghormati nilai sejarah dalam pementasan tersebut yang seharusnya menjadi kebanggaan dan teladan kepada masyarakat Islam di negara ini.

Tambahnya, karya yang dipentaskan itu tidak mengikut cerita asal yang ditulis dalam bukunya, malah apa yang lebih dikesali apabila pengarah itu tidak mahu menerima pendapat yang diberikan bagi memperbaiki lagi jalan cerita tersebut.


Erma merupakan pengarah teater Natrah yang pertama dan kedua.
"Saya sebagai pengkaji dan penulis Natrah, tidak berpuas hati dengan teater Natrah yang lalu, bagi saya Erma seorang pengarah yang berbakat dan berani tetapi tidak tahu menghargai dan menghormati sejarah yang begitu tinggi nilainya di negara ini.

"Saya telah berkali-kali menasihati Erma dan bertanya kepada Ketua Pengarah Istana Budaya, Mohamed Juhari Shaarani, mengapa jadi begitu apabila skrip teater Natrah berada di tangan Erma? Saya terpaksa menuliskan kembali babak-babak penting yang sepatutnya ada dalam teater Natrah yang lalu. Namun Erma tidak pedulikannya dan menganggap skrip beliau lebih baik," katanya.

Jelas Fatini, ramai pengkaji sejarah terkejut dengan pementasan Natrah yang lalu dan menganggap ia sebagai membelakangkan cerita sebenar.

"Apabila teater Natrah lalu dipentaskan saya betul-betul terkejut,begitu juga peminat teater yang kebanyakan pelajar undang-undang," tambahnya.

Tambah Fatini, dia menjangkakan pementasan kedua Natrah yang bakal berlangsung pada 25 November hingga 5 Disember ini menggunakan skrip lama yang telah diperbetulkan berdasarkan cerita sebenar ketika pementasan pertama dahulu.

"Untuk pementasan Natrah kedua ini, saya langsung tidak dirujuk. Saya tidak terkejut sekiranya beliau menggunakan kembali skrip yang saya tulis dan buat rombakan semula. Saya tidak berniat mengganggu keseronokan beliau dalam berkarya.

"Penonton semua mempunyai hati dan akal untuk membuat penilaian.

"Kalau saya sebagai pengkaji Natrah selama 20 tahun tidak dihormati dan dinilai oleh Erma, saya tidak begitu terkejut kerana beliau tidak berada dalam posisi memiliki ilmu untuk menilai ilmu," ujarnya.

Selain itu, tambahnya, karya yang dipentaskan Erma telah mencincang rasa hati masyarakat Melayu dengan memberi penyudahan cerita yang tidak benar, malah menurutnya, Erma sendiri tidak mengetahui tentang cerita tersebut.

"Mengapa tergamak membiarkan Erma sebagai pengarah teater mencincang rasa hati orang Melayu dengan membesarkan agama lain di akhir cerita, padahal Natrah tidak meninggal dalam apa-apa agama sama ada Islam atau Kristian," katanya yang terkejut kerana perkara ini tidak dititik beratkan oleh beberapa pihak.

Dalam pada itu, Fatini turut memberitahu akan menghasilkan sendiri pementasan teater dan filem Natrah pada masa akan datang demi menyampaikan mesej sebenar dari kajian yang diperolehnya selama ini.

"Saya juga akan membuat teater dan filem pada tahun depan semata-mata sebuah kebenaran bukannya keuntungan. Saya sayangkan bangsa Melayu dan bangsa Malaysia ini. Saya berniat menyumbangkan sesuatu dari hasil jerih payah mengkaji Natrah untuk menyemai semangat generasi muda agar cintakan bangsa Malaysia.

"Saya sudah siap dengan skrip teater tersebut, hanya mencari olahan terbaik dari pengarah teater untuk memberikan perspektif sejarah yang benar dan sangat bernilai kepada penonton negara ini dan juga kepada semua rakyat Malaysia," katanya.

Natrah bukan milik Fatini – Erma Fatima

Pengarah Natrah, Erma Fatima ketika dihubungi berharap novelis Fatini Yaacob tidak perlu terlalu emosi terhadap pementasan Natrah yang dilakukannya.

Menurutnya, pementasan tersebut merupakan sejarah milik masyarakat dan bukannya hak milik peribadi Fatini atau adaptasi dari novel tulisannya.

"Siapa dia (Fatini) untuk menentukan jalan cerita yang saya tulis sebab sejarah Natrah adalah hak milik masyarakat. Jika sepuluh orang yang mementaskan cerita ini ia pasti menjadi sepuluh jalan cerita yang berbeza.

"Saya melihat Natrah dari sudut pandangan saya sebagai seorang pengarah teater dan Fatini memandang dari sudut pandangan penulis buku. Jadi tidak timbul saya tidak memuaskan hati dia atau buku yang ditulisnya," ujar Erma.

Fatini telah dilantik menjadi penasihat dan rujukan untuk pementasan pertama Natrah pada 30 November tahun lalu. Namun Erma mengakui turut mengambil beberapa rujukan lain dari Singapura dan penulisan dari Internet.

Jelas Erma, dia mementaskan teater tersebut tidak berdasarkan keuntungan sebaliknya cinta terhadap Natrah dan perjuangan bangsa dan agama Islam.

"Jika diikutkan tentang keuntungan, secara jujur saya tidak pernah memikirkannya. Ia adalah duit kerajaan dan pulangannya kepada Istana Budaya.

"Jika saya buat filem atau drama lebih banyak mendatangkan keuntungan. Saya buat Natrah sebab cintakan Natrah dan mahu masyarakat sedar tentang perjuangan bangsa kita dalam menyelamatkan Natrah," katanya.

Dalam pada itu, Erma mengakui sejak pementasan pertama, Fatini telah menunjukan rasa kurang senang terhadap skrip yang ditulisnya, malah tidak bersetuju dengan simbolik yang cuba ditunjukkan oleh Erma.

"Saya tahu dia tidak suka tentang apa yang saya cuba buat tapi itu adalah cara saya untuk menimbulkan kesan penceritaan.

"Dia cuba ubah dan menambah beberapa babak tetapi bukan saya sahaja yang tidak setujui malah pelakon dan ramai lagi tidak setuju dengan beliau," ujarnya.

Tambah Erma jika Fatini tidak berpuas hati dan ingin membuat pementasan semula, itu terpulang kepadanya.

"Semua orang berhak untuk pentaskan atau filemkan cerita ini, jika dia ingin pentaskan Natrah mengikut ideanya, saya sangat galakkan.

"Malah saya juga mengalu-alukan dia untuk menggantikan tempat saya dalam pementasan kedua ini," ujarnya.

Nazim Teruskan Penggambaran Selepas Kereta Terbabas

Posted: 07 Nov 2010 03:10 PM PST


PETALING JAYA: Biarpun terlibat dengan kemalangan kecil pada 1 November lalu, ia tidak menghalang pelakon Nazim Othman (gambar), 26, untuk meneruskan penggambaran drama 7 Hari 7 Malam di Marang, Terengganu.

Nasib baik kemalangan tersebut tidak membawa apa-apa kecelakaan sama ada kepada dirinya mahu pun kereta.

"Saya sihat dan sekarang sedang menjalani penggambaran drama 7 Hari 7 Malam di Marang, Terengganu. Sebenarnya, saya tak rasa 'malang' sangat kerana kereta saya hanya terbabas masuk longkang.

"Nasib baik kereta saya tiada masalah apa-apa," katanya kepada mStar Online.

Drama yang turut menggandingkan pelakon Atie AF1 itu diterbitkan oleh Radio Televisyen Malaysia dan Radio Televisyen Brunei untuk siaran kedua-dua televisyen tersebut.

"Drama 4 episod ini merupakan sekuel daripada sebuah telefilem pada dua tahun lalu. Saya menggantikan pelakon Remy Ishak yang tidak dapat mengikuti drama ini.

"Saya melakonkan watak Rudy yang berkawan baik dengan Jamil. Kami bercinta pada wanita yang sama bernama Intan semasa bercuti di Terengganu. Namun begitu Intan yang berperangai seperti tomboi ini akan berkahwin dengan Jamil. Biarpun begitu, Rudy masih lagi menyimpan perasaan kepada Intan.

"Pada suatu hari, tiba-tiba Rudy berubah hati kepada Diana yang sebelum itu pernah menjadi kekasih Jamil. Menariknya, drama ini turut menampilkan subplot-subplot yang menunjukkan budaya Brunei dan Malaysia," ujarnya lagi.

Baru-baru ini, Nazim ada mengeluh tentang sikap pengarah yang belum memberikannya peluang untuk melakonkan watak penting.

Nazim akui dia banyak menerima tawaran lakonan yang tidak mencabar dan belum meninggalkan kesan di hati penonton.

"Saya memang sudah banyak berlakon drama dan telefilem tetapi watak yang betul-betul kuat tu belum rezeki lagi. Saya mengidam watak yang berat dari segi emosi dan jalan ceritanya.

"Misalnya seperti filem State Of Play lakonan Ben Affleck dan watak lakonan Liyana Jasmay dalam filem Histeria.

"Saya nak jalan cerita yang tidak terlalu straight forward dan ada twist yang lebih menarik," jelasnya.

Siti Nurhaliza Gugup Kendali Rancangan Temu Bual Sendiri

Posted: 07 Nov 2010 03:09 PM PST


PETALING JAYA: Penyanyi nombor satu Malaysia, Datuk Siti Nurhaliza (gambar) bakal muncul dengan program temubual sendiri berjudul Siti buat julung kalinya pada Februari depan.

Siti, 32, akui gugup untuk mengendalikan program tersebut kerana buat pertama kalinya juga, dia bergelar seorang pengacara menerusi rakaman temubual bersama-sama aktres Lisa Surihani.

Lisa memuatkan video rakaman yang membabitkan penggambaran program yang dilakukan di Batu 18, Hulu Langat pada 4 November lalu tersebut pada laman web Facebooknya iaitu www.facebook.com/pages/Lisa-Surihani.

Menurut Siti, program ini bukan sahaja berkonsepkan temubual semata-mata tetapi dalam masa yang sama diterbitkan untuk membantu mereka yang memerlukan.

Menariknya, rancangan tersebut turut menampilkan pelbagai segmen termasuk segmen yang memerlukan Siti berlakon.

Salah satunya, dia perlu melakonkan watak Ros lakonan seniwati Roseyatimah dalam filem Pendekar Bujang Lapok yang turut menampilkan Lisa sebagai cameo.

Majlis Hari Jadi Anak Linda-Que Ibarat Kenduri Kahwin

Posted: 07 Nov 2010 03:08 PM PST


KUALA LUMPUR: Majlis ulang tahun Tengku Ratu Haidar, anak pasangan artis Linda Jasmine dan Que Haidar disambut meriah.

Bertemakan Little Miss Sunshine, majlis serba-serbi berwarna kuning dan putih itu diadakan di rumah ibu bapa Linda di Enau Court, di sini, Sabtu.


Linda dan Que meraikan majlis ulang tahun genap setahun umur Ratu di Enau Court, Kuala Lumpur, Sabtu. - Foto oleh SAMUEL ONG
Pada 26 Oktober lalu, genap setahun umur Ratu yang turut menyarungkan gaun comel dan riben berwarna kuning.

Hampir 100 tetamu yang hadir termasuklah selebriti Sofea Jane, Sharifah Shahira, Jeslina Hashim, Ekin dan Mawi.

"Alhamdulillah, majlis berjalan dengan lancar dan meriah bermula pukul 4 petang sehingga ke malam. Rasa macam kenduri kahwin pula cuma pengantin lelakinya tiada," kata Linda kepada mStar Online.

Selain dihidangkan dengan jamuan makan, tetamu yang hadir turut dihiburkan dengan permainan melibatkan kanak-kanak.


Aktres Sofea Jane turut hadir memeriahkan majlis.
"Mereka berpeluang menunjukkan kreativiti masing-masing dengan menghias kertas berbentuk matahari. Selain itu, kita turut membuat pertandingan pakaian dan topi tercantik.

"Bukan itu sahaja, kanak-kanak diajak bermain permainan mengetuk sebuah kotak berbentuk matahari yang digantung. Dalam kotak itu, terdapat gula-gula berwarna kuning. Kami juga menjemput seorang badut wanita untuk menghiburkan kanak-kanak," ujarnya lagi.

Rita Rudaini Mahu Tuntut Nafkah Daripada Aidil

Posted: 07 Nov 2010 03:07 PM PST


PETALING JAYA: Pelakon Rita Rudaini Mokhtar,32, berkemungkinan akan memfailkan tuntutan nafkah anak dan isteri terhadap suaminya, Mohd. Aidil Zafuan Abd. Radzak,23, selepas mendakwa lelaki itu mengabaikan tanggungjawabnya sebagai ketua keluarga.

Peguam syarie, Datuk Mohd Zaidi Md. Zain berkata, tuntutan itu mahu dibuat selepas meneliti tuduhan daripada Aidil yang menuntut Rita kembali taat kepadanya serta memohon hak penjagaan kekal anak mereka, Airit Rayyan Rizqin yang berusia setahun tiga bulan.

Kata Mohd Zaidi, perkara itu masih lagi dalam pertimbangan kerana Rita bersedia untuk berbincang dengan Aidil bagi menyelesaikan kes melibatkan rumah tangga mereka itun secara baik.

"Anak guam saya menimbangkan untuk mengemukakan tuntutan itu kepada Aidil selepas melihat tuduhan yang dikemukakan oleh Aidil melalui mahkamah sebelum ini adalah tidak berasas," katanya.

Pada 26 Oktober lalu Aidil Zafuan yang juga ketua pasukan bola sepak Negeri Sembilan memfailkan permohonan sulh (perbincangan) di mahkamah Tinggi Syariah, Seremban, termasuk menuntut hak penjagaan anak secara kekal (hadhanah).


Rita Rudaini dan Aidil Zafuan
Aidil juga menuntut perintah isteri taat (nusyuz) terhadap Rita.

Dalam mStar online 28 Oktober lalu, Aidil menafikan membuat tuntutan berkenaan sebaliknya kunjungan dia ke mahkamah untuk menangguhkan perintah tersebut yang dibuat ketika mereka menghadapi masalah rumah tangga pada Hari Raya Aidilfitri lalu.

Notis yang dikemukakan Aidil itu tidak diterima Rita kerana ia dipercayai dialamatkan di kampung wanita itu di Utan Aji, Kangar, Perlis.

Sementara itu Rita berkata dia telah hadir ke Mahkamah Tinggi Syariah Seremban pada 2 November lalu bersama peguamnya untuk mendapatkan notis tuntutan yang dikemukakan Aidil.

Notis itu turut menuntut Rita menghadiri majlis sulh yang akan diadakan pada 16 Disember ini di mahkamah yang sama.

Kata Rita dia terkejut selepas mendapati Aidil membuat sepuluh tuntutan termasuklah memohon mendapatkan hak penjagaan kekal anak mereka serta memohon Rita kembali taat kepada suami.

Rita berpendapat jika Aidil membuat tuntutan sedemikian, ia bermakna suaminya itu sudah tidak menyayanginya lagi dan dia bersedia untuk diadili di mahkamah.

"Saya kena kuatkan semangat dan bersedia untuk dibicarakan di mahkamah selepas suami sanggup membuat tuntutan itu," katanya yang sedang mengandung tiga bulan, anak kedua mereka.

Tindakan Aidil itu kata Rita amat memeranjatkan kerana hubungan mereka yang keruh sebelum ini sebenarnya telah kembali pulih dan dia tertanya-tanya apakah motif Aidil membuat tuntutan sedemikian.

Pasangan tersebut berkahwin secara rahsia di Songkhla, Thailand pada 25 Februari 2008 tanpa pengetahuan keluarga lelaki yang pada mulanya tidak merestui perkahwinan itu.

Satu Indiepretasi: Penghormatan 20 Pemuzik Indie Untuk P. Ramlee

Posted: 07 Nov 2010 03:07 PM PST


KUALA LUMPUR: Selepas penyanyi Datuk Sheila Majid dan Liza Hanim pernah tampil dengan projek khas yang mengangkat lagu-lagu Seniman Agung Allahyarham Tan Sri P. Ramlee sebelum ini, kini 20 pemuzik bebas tempatan pula bergabung tenaga dan kreativiti bagi menjayakan projek P. Ramlee... Di Mana Kan Ku Cari Ganti: Satu Indiepretasi.

Projek yang memberikan nafas baru kepada 18 lagu popular seniman agung itu dicetuskan oleh stesen radio XFM dengan kerjasama Era fm, Sinar fm dan THR Gegar dengan membariskan pemuzik dan penyanyi generasi muda seperti Azlan & The Typewriter, Yuna, One Buck Short, Sevencollar T-Shirt, Monoloque, Hujan, Meet Uncle Hussain & Hazama, Altimet dan ramai lagi.

Menurut Pengurus Program XFM, Adly Syairi Ramly, projek tersebut dicetuskan oleh pemuzik-pemuzik bebas yang berhasrat untuk menerbitkan lagu-lagu P. Ramlee mengikut susunan dan sentuhan segar berseuaian dengan perkembangan muzik hari ini.

Gabungan pemuzik indie ini adalah bertepatan dengan tema dan konsep stesen radio XFM sendiri yang mengangkat muzik Malaysia oleh anak-anak seni tempatan.

"Usaha ini diusulkan oleh pemuzik-pemuzik indie itu sendiri. Apabila mereka berhasrat untuk memberikan nafas baru kepada lagu-lagu P. Ramlee, sudah tentu kami menyambut baik usaha itu kerana ia boleh disiarkan di stesen XFM dan bersesuaian dengan konsep stesen radio kami.

"Pada awalnya, lagu-lagu nafas baru ini adalah untuk diputarkan di stesen radio XFM saja. Bagaimanapun, ia mendapat sambutan baik daripada pihak Astro. Bermula daripada situ, perancangan ini berkembang menjadi satu projek besar yang turut melibatkan tiga lagi stesen radio lain iaitu Era fm, Sinar fm dan THR Gegar," katanya.


Pengurus Program XFM, Adly Syairi Ramly
Mengulas tentang kemungkinan wujudnya pertikaian daripada peminat muzik yang menyifatkan usaha pemuzik ini akan merosakkan keaslian karya seniman agung itu, Adly berkata, usaha ini bukanlah bertujuan untuk mencemarkan keindahan lagu-lagu P. Ramlee. Sebaliknya ia adalah penterjemahan generasi muda hari ini dalam memartabatkan karya-karya Allahyarham mengikut cara mereka dan peredaran muzik semasa.

"Saya yakin usaha mereka (pemuzik indie) menyuntik nafas baru pada lagu-lagu P. Ramlee ini boleh diterima baik oleh semua golongan. Buktinya, sejak lagu-lagu ini diputarkan di empat stesen radio yang berlainan sasaran audiensnya ini kami mendapat respons yang baik daripada pendengar.

"Kalau ada yang mendakwa usaha ini mencemarkan keaslian lagu-lagu Allahyarham dan tidak boleh diterima oleh pendengar dewasa ternyata dakwaan itu tidak tepat. Lagu-lagu ini juga dimainkan di stesen radio Sinar fm, di mana majoriti pendengarnya adalah golongan dewasa. Setakat ini kami mendapat respons baik daripada pendengar," katanya.

Memandangkan album kompilasi ini diterbitkan dalam bentuk digital secara muat turun, Adly turut ditanya jika pihaknya mempunyai perancangan untuk menerbitkan album tersebut dalam format fizikal.


Yuna memberikan sentuhan baru pada lagu Gelora Jiwa yang dipetik daripada filem Anjuran Nasib (1952).
Jelas Adly, sebagai langkah permulaan album kompilasi itu akan dijual secara digital, bersesuaian dengan trend pasaran album pada hari ini. Bagaimanapun, pihaknya tidak menolak kemungkinan untuk mengeluarkan album itu dalam bentuk fizikal selepas ini.

"Seiring dengan perkembangan era muzik digital pada hari ini, album kompilasi ini boleh dibeli secara muat turun dengan melayari laman sesawang xfm.com.my. Bertepatan dengan sasaran kami untuk mempromosikan lagu-lagu P. Ramlee di kalangan golongan muda jadi pasaran secara digital adalah bertepatan dengan trend hari ini.

"Bagaimanapun, kami juga merancang untuk mengeluarkan album ini dalam bentuk fizikal di masa akan datang. Cuma buat masa ini, kita tidak pasti bila dan ia bergantung kepada sambutan masyarakat terhadap projek ini," katanya.

Setiap muat turun bagi lagu penuh berharga RM5, RM4 untuk nada sebenar dan RM3 untuk nada pemanggil. Sebahagian hasil jualan album kompilasi ini akan disalurkan kepada Tabung Pustaka Peringatan P. Ramlee.

Projek yang julung kali diadakan ini merupakan sebahagian daripada usaha santai stesen radio itu bagi menyokong kempen Di Mana Kan Ku Cari Ganti oleh Astro sepanjang Oktober.

Lagu P. Ramlee Nafas Baru Boleh Diterima Tetapi Hilang Penjiwaan - Rosnani Jamil

Posted: 07 Nov 2010 03:05 PM PST


KUALA LUMPUR: Pelakon veteran Seniwati Datin Rosnani Jamil, 75, atau mesra disapa Mak Nani menyambut baik usaha pemuzik dan penyanyi bebas yang memberikan nafas baru kepada lagu-lagu Seniman Agung Tan Sri P. Ramlee dalam album kompilasi P. Ramlee... Di Mana Kan Ku Cari Ganti: Satu Indiepretasi.

Menurut Mak Nani yang ditemui pada majlis pelancaran album kompilasi tersebut, baru-baru ini, walaupun lagu-lagu popular Allahyarham itu dipersembahkan dalam susunan yang baru, rancak dan bertenaga, ia masih boleh diterima dan dinikmati oleh generasi lama sepertinya.

"Walaupun saya sudah tua tapi minat terhadap muzik tidak pernah pudar. Pembaharuan yang ditampilkan oleh pemuzik-pemuzik generasi baru ini masih boleh didengar dan diterima walaupun saya tak nafikan ia agak rancak dan bertenaga.

"Usaha mereka dalam memartabatkan lagu-lagu P. Ramlee untuk dikongsi dengan generasi pendengar pada hari ini adalah satu tindakan yang baik dan harus disokong," katanya.

Bagaimanapun, tambah Mak Nani, sentuhan asal pada sesebuah lagu P. Ramlee itu tidak boleh digubah atau dibuang sepenuhnya kerana ia hanya akan menghilangkan penjiwaan dan keaslian lagu tersebut.

"Memang saya dan Datuk Jamil boleh terima dan dengar lagu-lagu nafas baru ini tetapi bagi saya keaslian dan sentuhan asalnya tidak boleh dibuang sepenuhnya kerana penjiwaan sesebuah lagu itu akan hilang jika terlalu banyak pengubahan dilakukan.

"Sebaiknya, kalau hendak gubah atau beri sentuhan baru pada mana-mana lagu lama pun, elemen dan ciri asli lagu itu mesti dikekalkan untuk memelihara identiti dan keasliannya," katanya.

Pada majlis yang sama, Mak Nani turut ditemani oleh pengarah dan penulis veteran Datuk Jamil Sulong yang diundang sebagai penghormatan kepada dua bintang veteran yang seangkatan dengan P. Ramlee.

Jamil merupakan penulis lirik bagi 40 buah lagu ciptaan Allahyarham termasuklah lagu Tiada Kata Secantik Bahasa yang turut termuat dalam album kompilasi tersebut.

Antara lagu-lagu yang dimuatkan termasuk Jeritan Batinku (oleh Azlan & The Typewriter dan AG & Co), Gelora Jiwa (Yuna), Tiada Kata Secantik Bahasa (Monoloque), Bunyi Gitar (Subculture), Ya Habibi Ali Baba (Meet Uncle Hussain & Hazama), Itulah Sayang (The Ramlees) dan banyak lagi.

Album kompilasi yang melibatkan 20 pemuzik bebas tempatan ini kini boleh dimiliki dengan melayari laman sesawang xfm.com.my untuk pembelian secara digital.

Setiap muat turun bagi lagu penuh berharga RM5, RM4 untuk nada sebenar dan RM3 untuk nada pemanggil. Sebahagian hasil jualan album kompilasi ini akan disalurkan kepada Tabung Pustaka Peringatan P. Ramlee.

Yuna Selesa Selepas Dua Tahun Jadi Penyanyi

Posted: 07 Nov 2010 03:01 PM PST


PETALING JAYA: Penyanyi Yunalis Zarai atau lebih dikenali sebagai Yuna mengakui lebih matang setelah dua tahun berada dalam industri ini.

Kata Yuna, dia semakin selesa untuk berurusan dengan beberapa pihak terutamanya yang berkaitan dalam industri hiburan.

"Sekarang saya akui sudah selesa untuk berurusan dengan pihak yang terlibat dalam industri ini. Kalau dulu saya terpaksa melalui semuanya sendiri dan tidak kenal dengan siapa-siapa.

"Yalah, saya bukan dibesarkan dengan selok belok dunia muzik. Semuanya dibuat dengan sendiri berdasarkan minat sahaja," ujar Yuna yang juga pernah dikatakan tidak mesra media.

Tambahnya lagi, di awal kemunculannya dia sukar untuk mendapat kepercayaan dari pendengar disebabkan imej dan genre muzik yang cuba disampaikan.

"Dulu ramai yang tidak kenal saya dan saya juga agak malu-malu ketika itu. Tapi sekarang Alhamdulilah sudah ramai orang yang kenal.

"Namun cabaran sekarang untuk membuktikan saya mampu membawa pelbagai lagu selain lagu Dan Sebenarnya yang semamangnya seperti sudah menjadi "trade mark" untuk saya," katanya.

Dalam pada itu, Yuna kini dalam proses menyiapkan projek album di Amerika Syarikat dengan sebuah syarikat rakaman Kensel Studios.

Katanya, melalui kerjasama dengan label tersebut, dia akan menembusi pasaran Amerika Syarikat dan Eropah.

"Saya akan kembali ke Amerika pada Januari nanti bagi menyiapakn projek tersebut. Kini saya sudah siap empat buah lagu dan akan merakamkan enam buah lagu lagi.

"Kemungkinan kali ini saya akan berada di sana selama enam bulan bagi menyiapkan sepenuhnya album tersebut," katanya.

Jelas Yuna, dia tidak menolak kemungkinan menghadapi kesukaran untuk diterima oleh masyarakat luar kerana imej bertudung.

"Saya akui mungkin agak sukar untuk mereka menerima saya disebabkan imej bertudung. Oleh itu saya perlu berusaha lebih dua kali ganda," katanya.

Yuna yang turut tersenarai dalam separuh akhir Muzik Muzik melalui lagu Cinta Sempurna ini mengharapkan lagu tersebut berjaya ke peringkat seterusnya.

Baginya lagu yang dicipta empat tahun lalu itu mempunyai kekuatan tersendiri.

"Saya harap sangat lagu ini sampai ke peringkat akhir, saya mahu orang memahami apa sebenarnay yang ingin saya samapaikan dalam lagu ini.

"Bagi saya lagu ini berbeza dan ada keistimewaan tersendiri," ujarnya.

Edlin AF2 Masih 'Hidup' Walaupun Tiada Publisiti

Posted: 07 Nov 2010 03:01 PM PST


PETALING JAYA: Penyanyi Edlin yang dilahirkan menerusi program Akademi Fantasia musim kedua (AF2) masih setia dan cintakan dunia seni hiburan tanah air walaupun tidak mendapat publisiti.

Pemilik nama sebenar Edlin Datuk Abdul Rahim, 27, ini akui kerja yang dilakukannya sekarang seperti berlakon teater kurang mendapat pendedahan media elektronik dan cetak.

Bukan itu sahaja, lagu-lagu yang telah dirakamkan oleh anak sulung daripada dua beradik ini juga pernah ditolak oleh stesen radio dan kini hanya sekadar dijadikan koleksi sendiri.

Biarpun pelbagai ranjau cabaran dilaluinya, Edlin tidak pernah mengaku kalah dan masih setia untuk bekerja dalam industri ini.

"Saya anggap belum sampai rezeki untuk membuat album lebih-lebih lagi dengan keadaan industri muzik sekarang.

"Walaupun tiada album, saya masih lagi menyanyi dan menjayakan persembahan tertutup dan persembahan anjuran Astro," katanya dalam satu temubual bersama mStar Online di Menara Star, di sini, Rabu.

Antara aktiviti yang diaturkan oleh pihak Astro termasuklah Gempak Selebriti Astro dan Marhaban Astro.

Edlin bersyukur kerana sepanjang tujuh tahun ini Astro tidak pernah terkecuali memanggilnya bagi menjayakan persembahan.

"Saya bukan merupakan artis bawah naungan Astro Entertainment Sdn Bhd (AESB) tetapi sehingga kini Astro tidak pernah lupa untuk mengundang saya menjayakan mana-mana persembahan.

"Selain mengikuti program anjuran Astro, saya juga aktif berlakon teater muzikal dan bangsawan. Setakat ini saya telah berlakon dalam tujuh buah teater seperti Aladdin dan Dendam Tanjung Puri," ujarnya yang turut bekerja sebagai 'setiausaha' bapanya di rumah.

Bapanya bekerja sebagai ahli perniagaan dan Edlin membantu menguruskan jadual kerja bapanya itu.

google: edlin af2, edlin af2 facebook, edlin af2 blog, edlin af2 twitter, edlin af2 myspace, edlin af2 seksi, edlin af2 hot, edlin af2 album baru, single terbaru edlin af2, edlin af2 bogel, buah dada edlin af2, edlin af2 biodata, edlin af2 biography, edlin af2 wiki, edlin af2 bercinta, terbaru edlin af2, terkini edlin af2, gambar edlin af2 terbaru terkini

Juliana tak kacau Natrah Erma

Posted: 06 Nov 2010 07:26 PM PDT

USAHA Astro Citra menghasilkan drama khas Natrah menerusi slot Suatu Ketika, dilihat bukan satu persaingan kepada teater muzikal Natrah yang akan dipentaskan buat kali kedua pada 25 November ini di Panggung Sari, Istana Budaya (IB).

Pengarah teater Natrah, Erma Fatima, dia langsung tidak menganggap drama itu bakal memberi saingan atau 'membuat kacau' kepada pementasan teaternya itu kerana khalayak yang menonton teater tidak semestinya akan menonton drama dan begitulah sebaliknya.


"Penonton kita boleh membuat pilihan sendiri. Ada yang lebih puas menonton pementasan teater kerana ia dipaparkan secara langsung kerana semuanya ada di depan mata. Saya sebenarnya menyambut baik usaha Astro Citra itu kerana saya sendiri dulu pernah bercadang untuk menerbitkan drama Natrah sebanyak 26 episod. "Walaupun Natrah akan dipentaskan buat kali kedua, masih banyak lagi aspek cerita itu yang tidak dapat dipaparkan dalam pementasan. Jadi sejak saya mementaskan Natrah musim pertama lagi sudah terlintas di hati saya untuk membuat drama TV bagi Natrah.

"Lalu hasrat yang membara itu saya beritahu kepada RTM (Radio Televisyen Malaysia) tapi mereka tidak menunjukkan minat dan memberi alasan tiada bajet. Selepas itu saya tidak lagi pergi ke mana-mana stesen TV kerana bukan semua berminat dengan cerita sejarah seperti Natrah.


"Saya juga sudah menyampaikan hasrat untuk menerbit dan mengarahkan drama Natrah kepada Datuk Seri Utama Dr Rais Yatim (Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan). Beliau bersetuju malah mencadangkan saya buat versi filem.


"Bagi saya, konflik yang berlaku dalam rentetan hidup Natrah cukup menarik dan ia perlu disampaikan kepada masyarakat. Apa yang saya paparkan dalam teater Natrah hanya sebahagiannya saja, tidak puas rasanya," katanya.

Kata Erma, ramai orang tahu mengenai Natrah dan mesejnya sangat kuat. Cerita Natrah penuh dramatik baik daripada permulaan dijaga ibu angkatnya, Che Aminah, sehinggalah Natrah dibawa ke Belanda. "Apa yang Astro buat itu sangat bagus. Saya sudah berangan-angan kalau dapat buat drama Natrah, saya ingin melakukan penggambaran di Kuala Lumpur, Bandung, Singapura dan Belanda untuk menunjukkan situasi sebenar perjalanan hidup Natrah ini. "Kalau Natrah dapat dijadikan drama, ia pasti meninggalkan kesan yang lebih mendalam kepada penonton. Saya kecewa impian saya untuk membuat drama tidak kesampaian. Selepas ini, kalau ada rezeki, adalah," katanya. Semalam teater Natrah memulakan kembali sesi latihan dengan beberapa penambahan terbaru. "Latihan akan diadakan selama tiga minggu kerana walaupun watak utama masih dipegang pelakon asal, pasti ada pelakon yang terlupa dengan dialog dan gerak lakonan sebelum ini," katanya. Sebagai kelainan, wajah baru yang akan mewarnai Natrah termasuk Aaron Aziz, Nabila Huda dan Liyana Jasmay.

Mislina dan kepala botaknya

Posted: 06 Nov 2010 07:22 PM PDT


BARU-BARU ini Marilyn terserempak dengan pelakon hebat, Mislina Mustaffa. Senyum panjang Marilyn melihat imej barunya itu. Rambut di kepalanya begitu pendek dan boleh dikatakan dia kini berimej botak.

Semuanya gara-gara filem Zaiton Ceritaku yang diambil daripada kisah hidup penyanyi Zaiton Sameon yang mana Mislina diperlukan untuk membotakkan kepalanya untuk adegan pembedahan selepas mengalami kemalangan jalan raya.

Apa yang menarik hati Marilyn, meskipun tampil dengan imej sebegitu dan kelihatan sungguh berbeza, namun dia kelihatan lebih anggun dan bergaya.

Kata Mislina, rezekinya semakin mencurah-curah sejak dia tampil dengan imej barunya itu.

"Selesai penggambaran filem Zaiton Ceritaku, sekarang saya bakal menjalani penggambaran filem baru. Saya pun terkejut apabila rambut saya botak, banyak pula tawaran yang datang," katanya.

Itu namanya rezeki. Kalau bab lakonan, sudah tentu bakat Mislina tidak perlu dipertikaikan lagi. Sah-sahlah bakat lakonannya memang hebat cuma belum terima anugerah sahaja lagi walaupun tercalon dalam kategori Pelakon Wanita Terbaik pada Festival Filem Malaysia ke-23 baru-baru ini.

google: mislina mustaffa, mislina mustaffa facebook, mislina mustaffa blog, mislina mustaffa seksi, mislina mustaffa hot, mislina mustaffa twitter, mislina mustaffa myspace, mislina mustaffa ffm23, mislina mustaffa botak, mislina mustaffa kepala botak, mislina mustaffa tiada rambut, mislina mustaffa foto, gambar botak mislina mustaffa, mislina mustaffa bogel, mislina mustaffa buah dada

Nanu beraksi panas dalam Haq

Posted: 06 Nov 2010 06:34 PM PDT

SELAMA 20 tahun menjadi pelakon, inilah kali pertama pelakon Nanu Baharudin beraksi panas di layar perak di kala usia lebih 40 tahun. Lebih panas lagi, pasangannya ialah lelaki muda dan kacak, Ady Putra dan Zul Huzaimy.

Itulah tarikan kepada Nanu untuk membintangi filem Haq, terbitan KasehDia Pictures Sdn Bhd yang bakal ditayangkan di pawagam pada 27 Januari depan sebagaimana didedahkannya ketika majlis pelancaran filem itu, baru-baru ini. Kata Nanu, dalam filem arahan bersama CL Hong dan Jumaatun Azmi ini turut paparkan dirinya beraksi panas dan ia dilakukan selepas dua dekad dalam industri seni.


"Kalau hendak tahu panas bagaimana, kenalah tonton filem ini. Bagi saya filem ini cukup membanggakan daripada segi sinematografi dan CGI bertaraf antarabangsa terutama babak aksi membabitkan Zul Huhaimy dan Ady Putra," katanya.

Apabila ditanya lebih lanjut babak panas membabitkan dirinya, Nanu mengatakan babak bersama Ady Putra itu masih dalam batas sesuai dengan keadaan di Malaysia dan juga sensitiviti penonton beragama Islam.


"Selama 20 tahun dalam industri, inilah kali pertama saya buat babak panas kerana sebelum ini tak pernah diberi peluang. Apabila usia begini barulah dapat peluang itu.


"Saya berani buat babak panas dalam filem ini kerana ia dikehendaki dalam skrip. Babak itu perlu untuk menguatkan cerita dan bukan sengaja diadakan untuk menjual filem bagi memancing penonton.

"Zahra digambarkan wanita terumbang-ambing dan keliru hingga mengambil jalan salah sebelum menemui jalan benar apabila bertemu Haq," katanya.


Akui Nanu, bukan babak antara dirinya dan Ady saja yang panas dalam Haq tapi turut menyukai babak Ady tunjukkan hasil kerja kerasnya di gimnasium untuk membina otot badannya. "Dalam satu pertarungan, Ady membuka bajunya dan saya sukakan babak itu," katanya.

Dalam Haq, dia bukan saja memegang watak utama bersama dua pelakon kacak itu sebaliknya turut bertindak sebagai penerbit bersama. "Peluang itu ibarat pucuk dicita ulam mendatang kerana sudah lama memasang impian menerbitkan filem. Pembikinan filem ini agak lama bermula pada 2007 apabila saya diminta datang untuk uji bakat. Bagaimanapun, pada 2008 barulah dimaklumkan kepastian saya bakal membintangi filem itu tapi penggambaran masih tertangguh.


"Pada akhir 2008, Jumaatun tawarkan saya sebagai produser bersama dan ia satu peluang yang tidak mampu saya tolak. Peluang untuk saya belajar selok-belok menghasilkan filem sudah bersama di depan mata dan saya tidak akan sia-siakan peluang itu," jelasnya.


Mengenai kenyataan Zul Huzaimy mengatakan pelakon dan kru dilayan bagai bintang Hollywood sepanjang menjayakan filem itu, Nanu akui perkara itu. Katanya, dia sudah lalui pengalaman berada di lokasi dengan pelbagai cabaran dan apabila menjadi produser, tidak mahu perkara sama berlaku kepada pelakon.


"Nenek saya orang seni dan saya juga orang seni. Saya sudah lalui cabaran sebagai orang seni dan tidak mahu perkara sama berlaku kepada orang lain. "Perkara ini juga saya belajar ketika bekerja dengan Pesona Pictures. Penerbit Eksekutifnya, Aida Fitri Buyung banyak membimbing saya menjadi produser. Saya cukup tertarik dengan layanan pengarah Datin Paduka Shuhaimi Baba kepada pelakon. Sikap saling menghormati dan menganggap semua kru dan pelakon sebagai keluarga membuatkan kagum.


"Apabila menjadi produser, saya mahu pastikan insan seni ini dilayan dengan baik. Bukan saja dari segi makan minum malah saya juga tidak keberatan sewa koc besar untuk kemudahan artis membersihkan diri apabila penggambaran dalam hutan atau luar bandar," katanya.


Nanu juga berharap selepas ini mampu menerbitkan filem sendiri melalui produksinya sendiri, Pure White Pictures yang sebelum ini menghasilkan drama seperti Di Situ Ada Cinta, Skandal Cinta dan Rindu Bertasbih yang juga arahannya sendiri.


Kata Nanu, dia juga sudah bersedia mengarah filem dan kini sedang mencari skrip. Nanu juga kembali sibuk ke lokasi drama siri Biar Rindu Berlalu terbitan Bright Networks Sdn Bhd untuk RTM. Kali terakhir Nanu menjalani penggambaran ialah untuk siri Spa Qistina terbitan Global Station Sdn Bhd untuk Astro akhir tahun lalu.

google: nanu, nanu dan haq, aksi ranjang nanu dalam haq, aksi panas nanu, aksi ranjang nanu, nanu seksi, nanu bogel,

Faizal Tahir Pertaruh Tuah Tiga Lagu

Posted: 05 Nov 2010 05:45 PM PDT


KUALA LUMPUR: Penyanyi popular, Faizal Tahir yakin tiga lagunya yang tercalon ke separuh akhir Muzik Muzik 25 kali ini mempunyai kekuatan tersendiri untuk ke peringkat Anugerah Juara Lagu.

Tiga lagu tersebut ialah i>Selamat Malam, Hanyut dan Adernalin.

Kata Faizal, impiannya menjadi kenyataan apabila lagu-lagu itu terpilih untuk bersaing dalam rancangan berkenaan yang akan bermula 8 November ini.

"Kali ini merupakan paling banyak pencalonan untuk lagu saya. Saya merasakan ia bagaikan mimpi menjadi kenyataan.

"Memang sukar untuk sampai ke peringkat akhir namun saya yakin ketiga-tiga lagu itu mempunyai kekuatannya tersendiri," katanya.

Bagaimanapun, menurut Faizal, dia mengakui persaingan kali ini sangat sengit kerana semua lagu yang bertanding mempunyai kekuatan tersendiri.

"Saya juga akui kali ini lagu-lagu yang dipertandingkan hebat-hebat belaka. Malah lagu yang saya rasa paling kuat ialah Drama King nyanyian Meet Uncle Hussain.

"Saya sendiri merasakan ia bakal menjadi juara Anugerah Juara Lagu kali ini, lagi pula pada pemerhatian saya komposer Taja seorang yang boleh pergi jauh," katanya.

Namun begitu, Faizal turut memberitahu dia agak tertekan apabila memperolehi giliran terakhir pada ketiga-tiga pusinganseparuh akhir tersebut.

Ia disebabkan Faizal perlu membuat persembahan lebih baik daripada peserta sebelumnya.

"Sudah tentu saya tertekan apabila mendapat giliran terakhir bagi ketiga-tiga lagu ini. Terutamanya apabila melihat penyanyi lain buat persembahan dengan baik di atas pentas dan kita akan memikirkan untuk beri lebih baik," ujarnya.

Foto - Nora Danish Yang Nampak Hangat Di Parti 60-an

Posted: 05 Nov 2010 05:37 PM PDT















google: parti 60an, artis 60an, gambar artis parti 60an, foto majlis parti 60an,

Amyza Aznan Naik Angin Dihalau Pekerja Butik

Posted: 05 Nov 2010 05:33 PM PDT


PETALING JAYA: Pelakon Amyza Aznan kecewa dengan sikap seorang individu terkenal yang bertindak menghalaunyadan beberapa orang kru produksi di sebuah lokasi penggambaran.

Menurut Amyza, perkara tersebut terjadi ketika mereka sedang melakukan penggambaran untuk sebuah program televisyen berjudul Mister And Misses terbitan Astro di sebuah butik barang kemas terkemuka, di Bukit Bintang, Kuala Lumpur.

"Kejadian itu terjadi ketika kru produksi tumpang duduk dan berehat di sofa sebuah butik perhiasan yang dijadikan lokasi penggambaran.

"Selepas itu individu tersebut datang dan mengarahkan agar kami ambil barang dan keluar dari butik berkenaan dengan cara yang kasar.

"Dia sangat biadap seperti menganggap kami semua ini orang bawahannya. Setelah berlaku sedikit kekecohan akhirnya lokasi penggambaran kami dialih ke butik barangan kemas sebelah," katanya ketika dihubungi mStar Online.

Individu yang dimaksudkan Amyza itu merupakan orang yang sering berurusan dengan para artis dan wartawan dalam mempromosikan butik berkenaan.

Jelas Amyza, individu itu seharusnya bertindak dengan cara yang lebih sopan jika tidak selesa dengan penggambaran yang sedang dilakukan di lokasi tersebut.

"Sebagai seorang yang bekerja memberi publisiti, dia sepatutnya tahu menjaga komunikasi dengan semua orang, bukan menganggap kami seperti orang bawahan,"

"Paling tidak pun dia sepatutnya bercakap jika tidak suka dengan sesuatu perkara supaya kami boleh memahaminya. Ia bukanlah satu masalah pun.

"Kami tahu kami hanya dari produksi tempatan dan tidak sehebat mana, tapi kami juga ada harga diri dan tidak bolehlah dia sewenang-wenangnya menghalau kami sebegitu," katanya.

google: amyza aznan, amyza aznan facebook, amyza aznan blog, amyza aznan twitter, amyza aznan myspace, amyza aznan seksi, amyza aznan hot, amyza aznan naik angin, amyza aznan di halau, foto terbaru terkini amyza aznan, amyza aznan dan keluarga, amyza aznan dan anak, amyza aznan biodata

Foto Jejai Tidak Memakai Topi

Posted: 05 Nov 2010 05:20 PM PDT



google: jejai tak pakai topi, gambar jejai tak pakai topi, jejai dan fasha sandha, jejai terbaru, jejai terkini, kereta baru jejai, jejai sosial, jejai parti, gambar jejai sosial, foto jejai dan fasha sandha