Adsense

Isnin, 8 November 2010

borak kosong

borak kosong


Sanggup bunuh kerana kalah main game Counter Strike

Posted: 08 Nov 2010 09:09 PM PST

Seorang pemain video game Counter-Strike baru-baru ini melakukan pembalasan dendam terhadap orang yang mengalahkan dirinya dalam game tersebut. Dia adalah Julien Barreaux yang baru berumur 20 tahun dan tinggal di Cambrai. Tahun lalu karakternya telah dibunuh dengan pisau oleh seseorang dengan nicknamenya "Mikhael".

Kerana marah, dia merancang untuk membalas dendam terhadap orang yang membunuh kerektornya. Dia pun merancangkan sebuah pembunuhan selama setengah tahun. Setelah menemukan orang yang menggunakan  nickname "Mikhael" tersebut, Barreaux menghentam orang tersebut ke pintu depannya, lalu menusukkan pisau dapur ke bahagian dadanya

Nasib baik pisau tersebut tertusuk satu inci dari jantungnya, sehingga nyawa orang tersebut masih boleh ditolong dan dibawa ke hospital. Barreaux ditangkap satu jam kemudian dan setelaag disoalsiasat, Barreaux mengakui dia ingin melihat musuhnya mati setelah membunuh karektor gamenya. Hakim akhirnya menjatuhkan hukuman dua tahun penjara. (link)

Lagi pasangan tertangkap gambar melakukan kerja tak senonoh didalam kereta

Posted: 08 Nov 2010 09:00 PM PST

Sungguh tak malu walaupun ada orang dihadapan..
mereka berdua ni terus juga melakukan kerja tak senonoh ini....









memang dia binatang ....mana nak peduli ...
orang ada ke tak ade..terus jalan....
tapi ada juga manusia yang bersikap seperti mereka ni...
akal hilang kerana nafsu...kononnya nak buat ditempat tersorok agar
tak diketahui  tetapi terlupa ada yang melihat...ALLAH SWT.
Malu dengan orang tapi tak malu pula dengan Tuhan yang mencipta mereka...

Wanita ini sanggup mati demi untuk mempunyai anak

Posted: 08 Nov 2010 07:45 PM PST


Donna Blanks, 32, berasal dari South Wales rela mengorbankan nyawa agar mempunya anak. Tak hanya itu, Donna juga harus menderita sakit yang tak terkira selama mengandung dan sesudah melahirkan.

Pasangan Donna dan Gary Thomas telah menunggu lama sebelum akhirnya menyedari kalau mereka akan punya anak setelah menanti selama 13 tahun.

Sayangnya, impian ini dinsualmi dengan berita sedih iaitu kalau Donna akan kehilangan nyawa jika mempertahankan kandungannya. Sebab doktor mendapati ginjal Donna gagal berfungsi.

Masalah ginjal itu membuat kehamilan menjadi berbahaya bagi nyawa Donna sendiri. Atas dasar pertimbangan itu, doktor telah meminta agar kandungan Donna digugurkan agar nyawanya selamat.

Tetapi cadangan itu ditolak oleh Donna. Dia tidak mahu melepaskan kesempatan untuk menjadi seorang ibu yang sudah diimpikannya selama 13 tahun. Donna pun bertekad untuk melanjutkan kehamilannya, meski tahu kalau bayi yang dilahirkannya harus dibayar dengan nyawanya sendiri.

Ibu dari Donna, Sallie (52) yang berasal dari Newport, South Wales mengatakan impian Donna adalah menjadi seorang ibu.

Donna yang bertugas  sebagai jururawat telah mengalami masalah kesihatan sejak remaja.Dia telah menderita diabetes sejak usia 12 tahun. Keadannya semakin teruk seiring bertambahnya usia. Kehamilan turut mempengaruhi keadaan kesihatan tubuh Donna.

Kehamilannya sendiri tak mudah. Demi janin yang dikandung, Donna harus berhenti memakan ubat-ubatan untuk masalah ginjal yang dideritainya. Akibatnya, Donna mengalami sakit yang tak tertahankan.

Setelah 27 minggu, Donna mendapatkan impiannya, seorang bayi laki-laki telah lahir. Kebahagiaan Donna diieingi dengan keadaan kesihatan yang semakin buruk.

Tak hanya itu, bayi yang diberi nama Cade ini lahir pramatang dan doktor mengatakan hidup Cade tak akan lama. Dengan berat kurang dari 2,5 kilogram dan masalah pada  jantungnya, Cade berjuang untuk terus bertahan hidup.

Segala kemungkinan dijalani agar Cade terus bertahan hidup. Cade harus menjalani pembedahan jantung untuk menyambung hidup. Dia juga harus kembali menjalani pembedahan untuk mengatasi masalah pada sistem pencernaanya. Pembedahan yang terakhir ini lebih sulit dan kompleks.

Tapi Cade membuktikan dirinya sebagai anak yang kuat. Keadaan Cade semakin baik dan semakin kuat. Sebaliknya, keadaan Donna semakin lemah dari hari ke hari.

Donna pun harus menjalani proses cuci darah sebanyak tiga kali seminggu di hospital University of Wales. Ibu dan anak ini dirawat di hospital, jadi Donna sentiasa berada di samping Cade ketika disana.

Setelah tiga  bulan, Cade dirawat dan bayi itu dibenarkan untuk pulang dan Donna pun memutuskan untuk mengubah jenis cuci darah yang dijalani agar boleh menemani Cade di rumah.


Sebenarnya doktor mencadangkan agar Donna menjalani pemindahan buah pinggang agar nyawanya selamat. Ayah dan abang Donna, Russel dan Christopher sudah bersedia untuk mendermakan ginjal mereka. Keduanya adalah penderma yang sesuai bagi Donna.Tapi keadaan Donna semakin parah. Dia mengalami masalah dengan jantungnya, artinya dia tak boleh langsung menjalani pembedahan pemindahan buah pinggang.

Dia kembali menjalani rawatan di hospital dan setelah beberapa hari di hospital Donna disahkan meninggal
kerana serangan jantung.

Ibu Donna Sallie menambahkan kalau dirinya sedih dengan kehilangan putri kesayangannya. Meski demikian, Sallie bangga akan perjuangan Donna.

Sallie yang kini menjaga Cade dan merasa beruntung boleh melihat cucunya membesar. Sallie berjanji akan menceritakan semua perjuangan dan betapa mengagumkankannya Donna kepada Cade.

bk-ada insan yang sanggup mempetaruhkan nyawa agar mempunyai anak tetapi ada insan yang sudah mempunyai nak sanggup membunuh anaknya sendiri.....



Model dengan 11 sambungan dipunggungnya

Posted: 08 Nov 2010 06:00 PM PST

Kemalangan kereta yang menimpa Katrina Burgess (18) telah mengubah hidup dan juga tubuhnya. Doktor  mengatakan bahawa kemungkinan bagi gadis muda tersebut untuk boleh berjalan lagi adalah kecil berdasarkan kemalangan yang telah mematahkan leher dan punggungnya. Namun, setelah menjalani operasi dengan 11 sambungan logam pada punggungnya, Katrina malah menandatangani kontrak kerja dengan sebuah agensi model.

Katrina mengalami kemalangan dalam perjalanan pulangnya ke Weymoth, Dorset. Ketika kemalangan itu punggungnya terhentak dengan keras, hingga menusuk kedua paru-parunya. Lehernya patah, demikian juga dengan tulang punggul, kaki kiri, dan beberapa tulang rusuknya. Untuk membaiki kerosakkan yang parah dalam tubuhnya, pakar  bedah memasang batang logam sambungan yang diketatkan dengan 4 penyepit titanium, dari pinggul hingga lutut kirinya, sehari setelah dia dibawa ke RS.

Operasi lain yang lebih berisiko datang ketika mereka membedah punggungnya dan memasukkan 6 logam sambungan untuk menyangga tulang belakangnya. Seminggu kemudian, punggungnya kembali dibedah agar para doktor boleh memasang sekrup titanium untuk menapung lehernya yang patah. Selepas pembedahan yang ajaibnya Katrina boleh berjalan kembali. Selepas 5 bulan setelah kemalangan, remaja berpostur kurus tinggi ini disahkan sembuh keseluruhan dan dia tidak lagi perlu memakan ubat penahan rasa sakit.

Koala ditembak 15 kali masih hidup

Posted: 08 Nov 2010 05:40 PM PST

Seekor anak koala dijumpai masi hidup walaupun ditembak sebanyak 15 kali.Koala ini
dijumpai disebalah ibunya yang telah mati.Tengkorak koala ini retak dan ususnya
cedera akibat tembakkan itu.Polis sedang menyiasat punca koala itu ditembak.Semasa pembedahan
15 butir peluru dijumpai.(link)





Siapa kata kucing tak boleh bersahabat dengan tikus?

Posted: 08 Nov 2010 04:26 PM PST

Gambar ini membuktikan kucing dan tikus boleh bersahabat...






Pencipta font yang kita gunakan selalu

Posted: 08 Nov 2010 10:01 AM PST

Selama ini kita selalu menggunakan font (bentuk huruf) untuk menulis
tanpa mengetahui siapa penciptannya.Mari kita kenal pencipta-pencipta font ini...


Arial
Robin Nicholas

Tahoma, Georgia & Verdana
Matthew Carter

Lucida
Charles Bigelow


Book Antiqua
Hermann Zapf

Impact
Geoffrey Lee

Comic Sans
Vincent Connare


Calibri
Lucas de Groot

Helvetica
Eduard Hoffmann

Times New Roman
Stanley Morrison

Untuk lariskan jualan aiskrim,sanggup mereka bentuk aiskrim kemaluan

Posted: 08 Nov 2010 09:01 AM PST

Kreativiti yang di luar dugaan  memang tidak akan habisa. Sebagai contoh, untuk meningkatkan penjualan, sebuah kedai aiskrim di China membuat aiskrim yang aneh iaitu aiskrim berbentuk kemaluan lelaki.

Hasilnya… Penjualan aiskrimnya meningkat berlipat-lipat. Peningkatan ini ternyata kerana banyak wanita yang menyukainya.

Menurut anda ini cinta sejati atau kerana wang ?

Posted: 08 Nov 2010 08:15 AM PST

Paparazi berjaya mengambil gambar model majalah playboy Jenna Bentley dengan teman lelakinya, seorang lelaki tua gemuk, ketika mereka sedang bersenang-senang di pantai. Menurut anda cinta Jenna Bentley disebut cinta sejati ataukah cinta wang lelaki tersebut?



Bukan nak tolong malahan diperkosa

Posted: 08 Nov 2010 07:45 AM PST

(sekadar hiburan)


Turun 70 kg,wanita ini kelihatan cantik

Posted: 08 Nov 2010 06:30 AM PST









semua ini memerlukan kesabaran....


Bila lelaki macho menari ballet

Posted: 08 Nov 2010 05:19 AM PST

Hilang seni ballet bila lelaki macho ni disuruh menari.....


Inilah iklan yang paling aku suka tengok

Posted: 08 Nov 2010 04:00 AM PST

Unik dan begitu kreatif.....satu iklan menceritakan pelbagai 
perkara dan maksud...


Kunci pintu rumah yang hanya menggunakan ketukan untuk membukanya

Posted: 08 Nov 2010 03:40 AM PST

Semakin canggih tekanologi sekarang ini...
Hanya melalui ketukan pintu yang berkunci dapat di buka...
Ketukan adalah kod rahsia untuk membuka kunci ini....
saksikan video...




Cara kahwin macam ni pun ada

Posted: 08 Nov 2010 02:46 AM PST

Sehati sejiwa...sanggup sama-sama menahan sakit
demi untuk mencari kelainan dalam perkahwinan....





macam nipun ada...


Payudara wanita yang di tatoo dikaki pun nak diletak silikon

Posted: 08 Nov 2010 01:00 AM PST

Macam-macam lukisan tatoo  perempuan yang dilukis dikaki lelaki ini
pun nak diletakkan silikon di payudaranya.....







Panggil penari bogel untuk meramaikan majlis pengkebumian

Posted: 08 Nov 2010 12:10 AM PST


Menghadiri upacara kematian dapat menjadi membosankan, kecuali ada penari bogel profesional di pemakaman. Di wilayah Donghai China, pemakaman sebenarnya simbol status. Reputasi orang mati dan kehormatan dianggap tinggi daripada jumlah orang yang menghadiri pemakamannya. Jadi, keluarga menyewa penari bogel untuk menarik orang ramai menghadiri majlis pengkebumian.Namun pihak berkusa disana telah mengharamkan acara sebegini setelah dilaporkan oleh pihak akhbar.