Adsense

Rabu, 10 November 2010

borak kosong

borak kosong


[NGERI],Gunting rambut dengan sabit,silap buat terkoyak kulit kepala

Posted: 10 Nov 2010 09:25 PM PST

Ngeri!! pertama kali tengok orang gunting rambut guna sabit...
bukan calang-calang orang yang boleh buat begini...
silap buat boleh koyak kulit kepala.....Gunting pakai sabit ini ada di
sebuah kampung di China....










lega rasanya dah siappp......


[GAMBAR], Ibu yang terpaksa merelakan nyawa anaknya diambil dengan suntikan

Posted: 10 Nov 2010 09:05 PM PST

Perjuangan Seorang Ibu ( Cyndie ), Kesedihan hatinya menemani Anaknya ( Derek Madsen ) yang menghidap kanser Neuroblastoma dan setelah melalui perjuangan yang melelahkan akhirnya sianak disahkan tidak dapat disembuhkan lagi.Ini ialah gambar perjuangan dan kesedihan seorang ibu.



Cyndie bermain dengan anaknya Derek Madsen, 10, menyusuri lorong di UC Davis Medical Center di Sacramento 21 Juni 2005. Sang Ibu berhasil mengalihkan perhatian anaknya dari ketakutan akan pengambilan tulang sumsumnya. Para doktor menganalisa apakah anaknya sesuai untuk transpalasi sel batang darah yang merupakan harapan terbaik untuk sembuh dari kanser Neuroblastoma, penyaki  kanser yang jarang di temui pada kanak-kanak, penyakit itu ditemui pada Derek Madsen pada bulan November 2004

Cyndie memeluk anaknya, Derek Madsen ( umur 10 ) pada 25 Julai 2005. Setelah menyedari Derek perlu dioperasi untuk mengangkat tumor kanser diperut nya. Rasa khuatir, kalut dan sedih bercampur aduk pada siIbu. Gambar dibawah detik-detik bersama anaknya...









kerana tidak tahan melihat penderitaan anaknya,ibu ini terpaksa
merelakan anaknya disuntik..
Cyndie French  berkecamuk dalam batinnya, 10 Mei, untuk memutuskan agar anaknya dapat meninggal tanpa perlu lagi merasa sakit . Dia membiarkan jururawat melakukan tugasnya.

Tidak lama kemudian, Secara perlahan-lahan Derek Madsen meninggal di pangkuan sang Ibu, Cyndie. 10 Mei 2006

Cyndie memimpin pemakaman anaknya Derek Madsen, didampingi abang dan kakak Derek, Anthony, Micah, Vincent Morris dan beberapa teman lainnya. Derek dimakamkan di Mount Vernon Memorial Park, California, 19 Mei 2006.

Reaksi Wajah Seorang Anak Ketika Melihat Sesuatu Yang Tak Mampu Dia Beli

Posted: 10 Nov 2010 07:40 PM PST

 Hanya melihat dari jauh....

 Melihat dengan lebih dekat....


 "Bila aku boleh dapat agaknya?"




Ternyata aku cuma boleh melihat tanpa dapat merasai....

Diet dengan makanan ringan dapat turun berat badan 12.7 kg

Posted: 10 Nov 2010 06:30 PM PST

Seorang profesor pemakanan di Universiti Kansas State, Mark Haub hilang berat badan hampir 12.70 kilogram (kg) apabila dia mengambil makanan ringan seperti kek krim, snek, biskut dan bijiran selama sepuluh minggu, lapor sebuah akhbar semalam.

Haub hilang berat badan sebanyak 12.24kg daripada berat badan asalnya 91.3kg.

Dia mengurangkan pengambilan kalori dengan mengambil kurang 1,800 kalori berbanding 2,600 kalori dengan memakan kek Twinkie setiap tiga jam.

Haub turut memakan bijiran Kellogg's dan biskut Oreo dan minum dua kali sehari kopi espreso.

Dia juga mengambil pil vitamin dan makan kacang hijau dan snek Doritos.

Sebelum dia mengambil makanan itu, Haub menganggap dirinya seorang pengguna yang memakan makanan berkhasiat seperti pisang, buah beri dan bijiran. - kosmo online

[PANAS] ,Fazley letak jawatan

Posted: 10 Nov 2010 05:40 PM PST

PETALING JAYA: Penyanyi Fazley Yaakob (gambar) membuat keputusan melepaskan jawatannya sebagai Pengarah Eksekutif, Fazley International Collage (FIC) ekoran pendedahan Perbadanan Penyiaran British (BBC) berhubung kelayakan akademik penyanyi itu.
Fazley menerusi akaun Twitter miliknya berkata, peletakan jawatan itu semata-mata untuk menjaga hubungan baik FIC dengan University of Wales, United Kingdom.
"Betul... saya telah meletakan jawatan demi hubungan baik dengan Wales (University of Wales)," katanya, Rabu.
Dalam Twitter berkenaan Fazley turut menjelaskan dia akan memberi kenyataan berhubung perkara itu dalam waktu terdekat selepas segala perbincangan dilakukan dengan Ahli Lembaga Pengarah FIC dan juga peguamnya.
Peletakan jawatan Fezley itu dibuat apabila University of Wales menggantung kerjasama dengan FIC selepas penyanyi itu dikatakan mempunyai Ijazah Sarjana dan Ijazah Doktor Falsafah (Ph.D) palsu dalam bidang pentadbiran perniagaan.
Laporan BBC turut menyebut Fazley mendakwa mempunyai kelulusan daripada European Business School tetapi ia sebenarnya adalah palsu.
University of Wales telah menandatangani perjanjian dengan FIC pada tahun 2007 dan terpaksa menggantung hubungan berkenaan sehingga satu siasatan dijalankan.

Fazley dalam kenyataannya kepada akhbar Kosmo, Rabu berkata dia sudah lama tidak menggunakan gelaran Dr selepas mengesyaki sesuatu yang tidak kena dengan tempat dia menerima ijazah berkenaan.

Jarum 'bersemayam' dipunggung selama 31 tahun

Posted: 10 Nov 2010 04:21 PM PST

Seorang pesara yang berasal China akhirnya dapat merasakan duduk dengan nyaman setelah doktor mengeluarkan sebatang jarum suntik patah yang 'bersemayam' di punggungnya selama 31 tahun.



Lao Du, 55,   mengatakan bahawa jarum itu tertinggal di punggungnya akibat perbuatan seorang doktor amaturpada tahun 1978.Jarum itu patah tatkala disuntuk oleh doktor ketika dia mengunjungi klinik kerana demam.Kemudaia dia dihantar ke hospital dan doktor disana tidak menjumpai jarum itu walaupun sudah ditahan diwad selama 9 hari.

Dia percaya jarum itu masih ada di punggungnya dan 5 tahun kemudian baru dia merasa seperti ada benda menusuk dibahagian punggungnya.Ketika berjalan dia juga merasa kesakitan itu.

Setelah 31 tahun menderita di mengunjungi  Zhengzhou People Hospital .Pakar bedah Fu Konglong, akhirnya berhasil menemukan dan mengeluarkan jarum suntik itu setelah 3 jam melakukan pembedahan. Dan akhirnya Loa Du dapat duduk dan berjalan seperti biasa.

Datuk 102 tahun push-up pakai penumbuk dan satu tangan

Posted: 10 Nov 2010 10:01 AM PST

Seorang datuk yang berusia 102 tahun ini masih memiliki fizik yang sehat dan kuat. Bahkan, dia masih mampu melakukan push-up dengan menggunakan kepalan tangannya.

Bekas petugas pos Shi Xiaochun dari Xiaoshan, Daerah Zhejiang ini, juga mampu melakukan push-up dengan menggunakan tangan satu.

Dia selalu berlatih di rumahnya setiap hari, serta melakukan latihan olahraga tradisional China, Tai Chi.

Shi mengatakan, apa yang dilakukannya tersebut buah dari pekerjaannya dahulu. Dia mengatakan, bahawa dahulu waktu bekerja dia menghantarkan surat tersebut dengan berjalan kaki.

Anaknya, Shi Guangyu mengakui, bahawa keadaan fizik ayahnya merupakan kesan dari kerja kerasnya dan juga gaya hidupnya yang sihat.Ayahnya suka makan daging, buah-buahan, dan teh. Dia tidak pernah merokok dan minum alkohol.

Sejarah kewujudan bra

Posted: 10 Nov 2010 09:01 AM PST

Mary Phelps Jacob boleh disebut sebagai penyelamat kaum perempuan dari siksaan korset. Dialah yang menemukan bra moden pertama pada tahun 1913. Bra ini sendiri tercipta secara tidak sengaja. Pada ketika itu Mary berniat menghadiri sebuah pesta di New York, rencananya ia akan mengenakan gaun malam. Namun Mary menemukan  korsetnya merosakkan bentuk gaun yang akan dia pakai, sebab gaun itu terbuat dari bahan yang sangat tipis .



Dia kemudian membuat sebuah alternatif pakaian dalam dari dua buah sapu tangan sutra miliknya dengan tambahan beberapa pita. Itulah  bra pertama ditemukan. Bra sendiri berasal dari bahasa Prancis kuno yang bererti 'lengan atas'. Mary kemudian mematenkan pemuannya pada Februari 1914 dengan nama 'backless bra'. Da kemudian mendirikan perusahaan dengan nama Caresse Crosby, dan memulai produksi temuannya.


backless bra, by Mary P. Jacob

Pada  tahun 1922, Ida Rosenthal dan Enid Bissett, pendiri perusahaan Meidenform Inc., menyempurnakan bentuk bra dengan bentuk seperti mangkuk, dengan ukuran berbeza-beza berdasarkan ukuran payudara perempuan. Mereka menyebut bra ini, 'Maidenform'.

Budak baru 20 bulan kuat makan cili

Posted: 10 Nov 2010 08:45 AM PST

Naaman Amer yang masih berusia 20 bulan, dari kota Nablus, Tebing Barat nampak begitu menikmati makan cili pedas dan sepertinya dia adalah pemakan cili pedas termuda di dunia. Anak laki-laki Palestin ini mula memakan cili hijau pedas ketika dia berusia  14 bulan. Naaman selalu makan bersama cili dan tidak ada kesan sampingan sehingga saat ini.



Saingan KFC di China

Posted: 10 Nov 2010 07:17 AM PST

Saingan KFC di China, Bahkan Logonya Disebut-sebut Sebagai 'Isteri  Kolonel KFC'

Ji'a'po adalah makanan cepat saji yang didirikan pada tahun 2007 dan sekarang terdapat sekitar seratus kedai di China. Apa yang membuat orang paling terkesan yang adalah logonya. Seperti yang terlihat sangat serupa seperti KFC.



Hanya orang yang berjiwa besar yang sanggup kerja begini

Posted: 10 Nov 2010 06:00 AM PST

Bukan semua orang yang sanggup bekerja begini...
hanya mereka yang berjiwa besar yang sanggup kerja
begini...







semua ini dilakukan semata-mata untuk mencari rezeki yang halal...

Nak test cawan pun pakai Lamboghini

Posted: 10 Nov 2010 05:00 AM PST







Sampai begitu sekali nak membuktikan ketahan cawan ni...
pakai kereta Lamboghini......


Sopannya isteri Obama pakai tudung

Posted: 10 Nov 2010 04:55 AM PST

Demi menghormati tatacara untuk memasuki masjid isteri 
Presiden Amerika ini pun memakai tudung...






Cara gajah menyelamatkan anaknya dari gigitan buaya

Posted: 10 Nov 2010 03:15 AM PST

Inilah cara sekumpulan gajah menyelamatkan
anak gajah yang digigit buaya....





Gajah ini beramai-ranai meluru kearah anak gajah yang
di gigit buaya itu dan ini membuat buaya itu melepaska gigitannya..


Petani sanggup membina pesawat sendiri demi cita-cita

Posted: 10 Nov 2010 02:30 AM PST

Shu Mansheng  seorang yang mempunyai cita-cita tinggi dan tidak berhenti berusaha untuk mencapainya. Petani berasal dari China ini mempunyai cita-cita untuk mempunyai sebuah pesawat dan dia berusaha untuk menciptakannya sendiri. Dia  berhasil mencipta sebuah pesawat ultra-ringan yang mempunyai ukuran 4.5 meter.Pesawat ini menggunakan dua mesin motor dan disipakan dalam masa 8 bulan.

Kos yang digunakan sebanyak 5.000 yuan , pesawat yang telah siap itu kemudiannya menjalani ujian  di Wuhan, daerah Hubei. Sayang nya pesawat tersebut hanya terbang untuk beberapa ketika sebelum akhirnya jatuh.Rupanya pesawat itu belum layak untuk diterbangkan.

Nasib Shu bertamabah baik bila ada syarikat yang sanggup untuk membiayai projek pesawat ini setelah melihat kesungguhannya membina pesawat.Dan dengan modal yang akan disumbangkan ini ,Shu bercadang untuk menyempurnkan lagi pesawatnya itu.







Atuk 71 tahun akan minum coca-cola sampai mati

Posted: 10 Nov 2010 01:32 AM PST

Pero Ajtman, 71 tahun, pernah berjanji kepada ibunya akan menghentikan kebiasaan meminum minuman beralkohol empat puluh tahun lalu. Kini benar-benar berhenti dan hanya minum Coca-Cola .

Ibunya tidak suka dia meminuma minuman keras itu kerana faktor agama.Dan kerana rasa coca-cola sesedap buah anggur dia kemudian meminumnya serta mulai ketagih.

Dia meminum minuman itu diwaktu pagi,sebelum dan sesudah makan tengahari,selepas makan malam dan segelas sebelum tidur.Dia juga tidak pernah minum minuman lain selain daripada Coca -cola.

Persara yang kini tinggal di desa Karanac, dekat kota Osijek, Croatia timur itu mengatakan ia tidak pernah berniat meninggalkan kebiasaan tersebut walaupun ibunya sudah tiada untuk melarang dia meminum minuman beralkohol.Dia meganggap coca-cola sebagai ubat dan kan meminumnya sampai mati.

Isteri sanggup dukung suami lumpuh (seorang guru) pergi mengajar

Posted: 09 Nov 2010 10:46 PM PST

Seorang isteri berjuang membantu suaminya seorang guru yang lumpuh dengan cara mendukungnya untuk ke tempat mengajarnya selama lebih dari 17 tahun. Du Chanyun adalah seorang guru di kampung Dakou kota Liushandi pedalaman pegunungan Tuniu. Chanyun adalah guru yang di harapkan oleh 500 keluarga yang tinggal di kampung Dakou.

Pada tahun 1981, setelah lulus peperiksaan, ketika itu usianya 19 tahun, Chanyun memutuskan menjadi seorang guru  di kampung Dakou. Pemuda yang berasal dari kampung Nancao, Daerah Henan ini adalah seorang guru yang gigih. Selama sepuluh tahun, setiap bulan dia hanya memperoleh gaji guru sebesar RB. 6.5 (lebih kurang RM 300).

Suatu hari, di tahun 1990, bencana datang menimpanya.Ketika itu adalah musim panas. Biasanya, di cuti musim panas, orang-orang di kampung itu mengumpulkan wang untuk memperbaiki sekolah, Du Chanyun begitu bersemangat bekerja, walaupun hari hujan dia  tetap bekerja memindahkan batu, seluruh badan basah kuyup. Akhirnya pada suatu hari, dia jatuh sakit, sakityang sangat serius kerana kehujanan dan keletihan.

Setelah sembuh dia mendapati tubuhnya  sudah tidak mampu untuk berdiri lagi. Bahagian tubuh kirinya tidak dapat digerakkan dan dia khuatir tidak dapat mengajar lagi.

Istrinya, Li Zhengjie merasakan isi hati  suaminya. Demi untuk menteteramkan kegelisahan suaminya ,dia telah berjanji akan mendukung Chayun pergi mengajar.Li adalah seorang yang buta huruf.

 Li memikul tanggung jawab keluarga. Setiap hari, ia harus mendukung suaminya  seorang guru dari rumah sampai sekolah yang jaraknya 6 km. Sejak 1 September 1990, jadual hidup Li seperti ini. Setiap hari mulai pagi-pagi, Li Zhengjie bangun memasak nasi, membangunkan 4 anggota keluarganya dan menyiapkan mereka makanan. Setelah makan, dia harus mendukung suaminya pergi mengajar.

Di sepanjang jalan, Li meraba, merangkak jatuh bangun sampai tiba di sekolah. Di sekolah, Li menempatkan suaminya di kerusi lalu menyuruh murid yang agak besar memerhatikan suaminya.Dia akan bergegas pulang untuk mengerjakan sawahnya. Maklum, di rumah masih ada sawah yang menunggunya untuk dikerjakan. Sejak memikul tanggung jawab mengendong suaminya, ada dua hal yang paling dia takuti adalah musim panas dan musim dingin.

Rumah Du Chanyun berada pada Barat Selatan sekolah, walaupun jarak dari rumahnya ke sekolah hanya 3 mil, namun tidak ada jalan lain, selain dari jalan tikus, dengan batu-batuan yang berserakan, ranting-ranting pohon, sungai kecil.

Pada suatu hari di musim panas, saat itu, baru saja turun hujan lebat, Li Zhengjie seperti hari biasa menggendong suaminya berangkat. Air sungai saat itu melimpah menutup batu injakkan kakinya. Li Zhengjie sudah hati-hati meraba-raba batu pijakan, namun tidak disangka ia tergelincir. Arus sungai yang deras menghanyutkan mereka sampai 10 meter lebih.

Untung tertahan oleh ranting pohon yang melintang di hulu sungai. Setelah lebih kurang setengah jam, ayahnya yang merasa khawatir akhirnya datang mencari, mereka ditarik, anak dan menantunya baru berhasil diselamatkan. Li lolos dari ancaman maut.

Dalam beberapa tahun ini, Li Zhengjie terus menggendong suaminya. Entah sudah berapa kali ia jatuh bangun. Pernah suaminya jatuh di posisi bawah. Kadang-kadang Li Zhengjie jatuh di posisi bawah. Suatu hari Li Zhengjie punya akal, setiap jatuh dia berusaha duluan menjatuhkan tubuhnya yang kekar menahan batu yang mengganjal.

Li Zhengjie telah berjuang membantu suaminya siang dan malam. Ia bekerja keras dan capek. Sang suami, melihat dengan jelas perjuangan istrinya itu. Hati Du Chanyun merasa iba.

Pada tahun 1993, Du Chanyun memulai rencana buruk agar sang istri meninggalkannya.Ia tak ini sang istri menderita. Untuk mencapai tujuan ini, dia mengubah karakternya, sengaja ia mencari gara-gara untuk bertengkar. Du Chanyun, mulai memakinya. Tentu saja Li Zhengjie merasa tertekan. Setelah 2 kali ribut besar, mereka sungguh-sungguh akan bercerai.

Di hari perceraian yang ditunggu, Li Zhengjie menggendong suaminya naik sepeda. Ia sangat berhati-hati mendorong suaminya ke kelurahan setempat. Semua orang sangat mengenal sepasang suami-istri yang dikenal akrab ini. Begitu melihat tampang keduanya, semua orang makin gembira.

"Saya tidak pernah melihat wanita menggendong suaminya ke lurah minta cerai, kalian pulang saja," ujar pihak kelurahan. Setelah keributan minta perceraian tenang kembali, Li Zhengjie hanya mengucapkan sepatah kata pada suaminya. "Walaupun nanti kamu tidak bisa bangun lagi, saya juga akan menggendong kamu sampai tua."

Tidak Bolos Mengajar
Kondisi di sekolah tempat Du Chanyun mengajar sangat parah. Meski demikian, kedua pasang suami istri bisa memberikan pendidikan yang baik buat anak-anak. Di sekolah itu, pendidikan sangat kurang bik. Tidak ada alat musik dan tidak ada poliklinik. Namun Du Guangyun menggunakan daun membuat irama musik buat anak-anak.

Li Zhengjie naik ke gunung mencari obat ramuan, pada musim panas dia memasak obat pendingin buat anak-anak, pada musim dingin masak obat anti flu buat anak-anak. Di bawah bantuan istri, dalam 17 tahun, hari demi hari, tidak terhalangi oleh angin hujan, tidak pernah bolos satu kali pun.

Suatu hal yang menggembirakan, data yang terkumpul dari kepala sekolah tentang hasil ujian negeri bulan April, tingkat siswa yang lulus dari sekolah SD tersebut mencapai 100 %. Tahun lalu ketika ujian masuk perguruan tinggi, ada 4 orang siswa yang dulu pernah diajari dia masuk ke perguruan tinggi, tahun ini ada 4 lagi yang lulus masuk masuk spesialis.

Kini, setiap hari raya Imlek, murid-muridnya sengaja pulang ke kampung menjenguk bapak dan ibu gurunya, masalah tersebut menjadi peristiwa yang sangat menggembirakan bagi sepasang suami istri guru ini.