Adsense

Selasa, 9 November 2010

borak kosong

borak kosong


[GAMBAR] Apa salah orang tua ini sehingga di belasah begini?

Posted: 09 Nov 2010 09:15 PM PST

Gambar menunjukkan seorang pemuda membelasah seoang tua..
Apa kesalahan orang tua ini tidak diketahui...tapi dari segi logik
walu marah marah sekalipun janganlah dibelasah orang tua ini...







 kawan dia tengok sahaja...

 marah kepada jurugambar yang mengambil gambarnya...

kesedihan menahan sakit akibat dipukul....


Jangan cuba-cuba conteng dinding di China,lihat hukum yang diberikan

Posted: 09 Nov 2010 07:45 PM PST

Ini akibat kalau suka menconteng dinding di China. Kerajaan disana telah melarang sesiapa pun menconteng dinding atau meletakkan iklan.Mereka yang berbuat demikian akan ditangkap.Mereka dikesan melalui no telefon atau alamat yang diconteng didinding atau di iklankan.Cuba lihat hukuman yang diberikan.





Cicak yang dimakan ikan sepatutnya mati ,hidup kembali

Posted: 09 Nov 2010 06:36 PM PST

Haiwan kecil ini telah ditelan oleh seekor ikan di daerah terpencil sungai Cape York dan telah dicerna sebahagian ketika ikan itu tertangkap oleh seorang nelayan. Ikan Saratoga banyak dicari oleh pemancing kerana kesediaannya untuk menyerang sesuatu yang bergerak dan sangat digemari oleh pemancing.

John Berzins, seorang pemancing Amerika Syarikat, sedang memancing dengan ditemani Al Simson di Sungai Doughboy di sisi barat bahagian utara Cape York minggu ini ketika ia menangkap ikan ini.

Ketika mereka mengambil foto ini ikan  memuntahkan makanannya yang terakhir, seekor cicak yang jelas sepatutnya sudah mati.Mata cicak itu menunjukkan ia tidak bernyawa.


Tetapi  sebuah keajaiban terjadi, mata cicak itu kelihatan hitam semula dan dia mula bergerak




Cicak itu dikeluarkan dengan  bantuan dari pemancing, ia merangkak dari rahang pemangsanya. Ada beberapa bekas gigitan di punggung dan bahagian ekor sebahagian sudah dicerna, tapi ketika mereka meletakkan kembali di tepi sungai cicak itu bergegas pergi.


"Kami menyaksikan keinginan kuat untuk bertahan hidup," kata Simson. "Kadal itu mungkin melambatkan detak jantung agar tetap hidup untuk jangka waktu tertentu di bawah air tanpa udara."

[PANAS] ,Fazley didakwa miliki ijazah dan Ph.D palsu

Posted: 09 Nov 2010 05:30 PM PST

Sebenarnya isu ini telah lama tersebar dan kini semakin panas...



dan ini lapaoran yang di muatkan di kosmo online...

LONDON – University of Wales di United Kingdom (UK) menggantung hubungannya dengan Kolej Antarabangsa Fazley (FIC) milik penyanyi Malaysia, Fazley Yaakob sehingga satu siasatan dilakukan.

Menurut satu laporan Perbadanan Penyiaran British (BBC), tindakan itu dilakukan ekoran kontroversi berkaitan dengan kelayakan akademik penyanyi tersebut yang dikatakan memiliki ijazah doktor falsafah (Ph.D) dan sarjana palsu dalam bidang pentadbiran perniagaan.

BBC dalam program Week In Week Out: University Challenged mendakwa Fazley memiliki Ph.D palsu dan kini mengendalikan kolej yang menawarkan kursus sarjana muda dari University of Wales.
Dalam program itu, Fazley dituduh memiliki kelulusan itu dari sebuah universiti palsu.

Anjing ini bernasib baik

Posted: 09 Nov 2010 04:00 PM PST

Nasib anjing ini memang baik...nasib baik
ada pihak bomba yang selamatkannya...












Jasad wanita yang di katakan hilang 42tahun ,ditemui sedang duduk menonton tv

Posted: 09 Nov 2010 10:01 AM PST

Jasad seorang wanita CroaTia bernama Hedviga Golik ditemukan sudah menjadi mummy, duduk di depan TV hitam-putih rumahnya setelah 42 tahun lalu dilaporkan menghilang.

Pihak polis Croatia mengatakan bahawa wanita yang lahir pada tahun 1924 itu, sepertinya membuat secangkir teh dan duduk menonton televisyen yang pada waktu itu merupakan sebuah barang mewah.

Para tetangga terakhir kali melihat Hedviga pada tahun 1966. Menurut mereka, di suatu hari ia seperti hilang begitu saja dan mereka kira Hedviga pindah ke rumah  di Zagreb.

Ketika polis  masuk setelah pemerintah daerah ingin memeriksa status pemilikan rumah milik Hedviga, jasad wanita itu ditemukan dalam keadaan duduk.

Seorang juru bicara pihak polis berkata, "Hingga saat ini kami masih belum mengerti bagaimana  seseorang yang telah dilaporkan menghilang beberapa puluh tahun lalu dan tidak ditemukan, boleh ditemukan di rumah susun yang ditinggalinya dulu."(link)

Remaja boleh tidur 13 hari atau 312 jam

Posted: 09 Nov 2010 09:01 AM PST


Tidur adalah aktiviti manusia yang dilakukan umumnya apabila sudah larut malam untuk menghilangkan rasa penat  ,tidur pada umumnya 8 atau 6 jam dalam semalam,namun aneh bagi remaja ini dia boleh  tidur selama 13 hari atau 312 jam. Wanita bernama Louisa Ball ,berumur 15 tahun  yang berasal daripada England.
Dia ingat apa-apa perkara selepas bangun daripada tidur.


Menurut  doktor Lisa menderita sindrom Klein Levin yang membuat penderita boleh tertidur dalam waktu lama ,kemudian ketika dia bangun akan terasa dalam keadaan khayal.(link)

Guna rambut manusia untuk melukis potret

Posted: 09 Nov 2010 08:30 AM PST

Zhang Dexuan dari daerah Sinchuan China mengatakan dia adalah satu-satu pelukis didunia yang menggunakan rambut manusia untuk melukis potret.Dia menggunakan alat yang dibuat khas.Dia mula melukis menggunakan rambut sejak 54 tahun dahulu.







Replika enjin Ferrari yang dibuat daripada kayu

Posted: 09 Nov 2010 07:00 AM PST

Inilah replika enjin Ferrari 365GTB V12 yang di buat oleh tukang
kayu yang mahir daripada Australia.Berat enjin kayu ini ialah 25 kg dan saiznya
sama seperti enjin yang original...







Anak robocop

Posted: 09 Nov 2010 06:05 AM PST







inilah anak robocop

'Love Locks' di pelbagai negara

Posted: 09 Nov 2010 05:05 AM PST

Semakin ramai orang yang bercinta meletakkan mangga kunci (love locks) sebagai
melambang kesetiaan dan kecintaan pasangan terhadap kekasihnya....Diantara
negaranya ialah....
 Pecs, Hungary

 Moscow, Russia

 Seoul, South Korea

 Cologne, Germany

 Korakuen, Japan

 Wroclaw, Poland

Montevideo, Uruguay

 Guam, USA

 Rome, Italy


 Huangshan, China

 Huangshan, China

Prague, Czech Republic

Gif yang unik tak menyesal kalau tengok

Posted: 09 Nov 2010 04:00 AM PST






LETAK MAKLUMAT IKLAN

Buat gambar dengan duit dollar

Posted: 09 Nov 2010 03:00 AM PST





Semua ini menggunakan duit kertas dollar yang sebenar.....


Apakah yang paling ditakuti oeh peragawati ketika menjalankan tugas?

Posted: 09 Nov 2010 02:00 AM PST







terjatuh atau tergelincir..inilah mereka paling takuti..


Burung merpati yang menyangka dirinya kucing

Posted: 09 Nov 2010 01:48 AM PST


Seekor burung merpati bernama Pooh adalah burung yang kebingungan kerana mengalami krisis identiti. Dia menyangka dirinya adalah seekor kucing.

Pooh dijaga oleh pasangan June dan Steve Grimwood pada ketika dia terjatuh di corong asap.Burung merpati itu sangat kecil ketika dipelihara oeh pasangan itu.

Pasangan tersebut menemukan burung yang malang tersebut tertutup dengan debu pada ketika mereka memeriksa ada suara yang aneh dari corong asap itu.

Pada mula pasangan itu meletakkan burung itu diatas bumbung tetapi kerana ibunya telah mati mereka memutuskan untyk memelihara burung ini.

Grimwood (52) yang juga memelihara tiga ekor kucing yang pada awalnya,kucing sangat waspada dengan adanya pendatang baru.

Burung tersebut sangat suka sekali makanan kucing dan makan bersama dari mangkuk.Hingga saat itu burung berusia tiga tahun itu menjadi teman akrab Mitzi, Gus dan Henry.

Pooh kini telah memiliki rumahnya sendiri, dia kini tinggal bersama dengan pasangannya di atap rumah Grimwood.Tapi dia selalu berkumpul dengan kucingnya tiga kali sehari pada ketika sarapan, makan tengahari, dan makan malam

Gambar persahabatan buaya dan kura-kura,pasti anda kagum

Posted: 09 Nov 2010 12:42 AM PST

Buaya dan kura-kura ,dua haiwan yang hampir pasti 
tak akan menjadi sahabat tetapi gambar ini membuktikan sebaliknya...











Sanggup pelihara 4,600 kalajengking kerana nak tebus dosa

Posted: 08 Nov 2010 11:32 PM PST

Seorang pemuda di Thailand sanggup menjaga dan memelihara lebih dari 4.600 kalajengking sebagai haiwan peliharaan untuk menebus kesalahannya masa silam iaitu telah memasak dan memakan kalajengking  untuk menjual sebagai makanan ringan. Hal ini dilakukan Suang Puangsri yang berusia 38 tahun  setelah ini menerima Buddha sebagai agama yang dianutinya.Sebelum ini dia tidak beragama.

Dalam bermeditasi selalu Suang memasukan kalajengking kedalam mulutnya selama berjam-jam

Pemuda yang kebal racun kalajengking ini setiap hari menyediakan banyak cengkerik sebagai makanan haiwan  tersebut. Waktunya  banyak dihabiskan untuk bermeditasi di ruangn bawah rumahnya yang berlantai tanah, dan di ruangan tempatnya bermeditasi sekaligus tempat para kalajengking itu hidup dalam keadaan redup tidak banyak cahaya serta lembab. Sambil bermeditasi Suang sering memasukan kalajengking kedalam mulutnya untuk ritual nya menyayangi haiwan yang dulu pernah dibunuhnya  untuk dijual.



Peti sejuk seusia atuk (63 tahun)

Posted: 08 Nov 2010 10:40 PM PST

Ivy dan peti sejuk yang dibeli 1947

Seorang lelaki, Don Ashley memiliki sebuah peti sejuk terpakai yang dibeli oleh bapanya pada 1947 yang kini masih berfungsi.Peti sejuk itu buatan English Electric itu kini sudah berusia 63 tahun.

Menurut Don dan isterinya, Ivy, peti sejuk itu masih digunakan pada setiap hari tetapi terdapat beberapa pertukaran mentol tetapi ia tidak perlu dibaiki. - kosmo online