Adsense

Khamis, 12 Julai 2012

OHBULAN!

OHBULAN!


Jaclyn Victor Lancarkan Single Terbaru, “Jagalah Diri”

Posted: 12 Jul 2012 11:09 PM PDT

Selepas menerima sambutan yang sangat baik menerusi lagu "Sebelah Jiwaku" yang kini hangat diputarkan di corong radio, Jaclyn Victor sekali lagi membuat kemunculan bersama single terbarunya yang berjudul "Jagalah Diri".

"Jagalah Diri" merupakan sebuah lagu hasil sentuhan berbisa Edry Abdul Halim. Lagu yang berirama ballad ini dilihat memerlukan seorang penyanyi yang mempunyai kekuatan vokal bernada tinggi dan Jac sudah pastinya mempunyai kredibiliti dan amat sinonim dengan ciri-ciri yang diperlukan. Lagu-lagu sebegini bak 'makanan' kepada bekas Juara Malaysia Idol ini.

Single kedua "Jagalah Diri" ini juga merupakan lagu tema kepada filem Stereoscopic 3D (S3D) Malaysia yang pertama yang berjudul "29 Februari". "29 Februari" adalah sebuah filem di bawah arahan Edry Abdul Halim yang bergenre "biografi fantasi" dan bakal muncul diseluruh pawagam tanah air pada 30 Ogos 2012.

"Jagalah Diri" lebih mengisahkan tentang apabila kehilangan orang tersayang, tangisan dan kesedihan tidak akan mengubah keadaan. Lagu ini bersifat 'keakuran' dengan ujian takdir bagi mereka yang terpisah selamanya-lamanya. Lagu yang berskala besar ini dilihat amat berpotensi dan mampu meneruskan kejayaan seperti yang pernah diraih melalui "Sedetik Lebih", lagu tema kepada filem epik aksi Hikayat Merong Mahawangsa.

Untuk maklumat lanjut, sila layari klip video "Jagalah Diri" di You Tube, , dan Facebook "29 Februari".

Episod Terakhir “Friday I’m In Love” Akan Disiarkan Secara Telefilem

Posted: 12 Jul 2012 10:25 PM PDT

Jika kebiasaannya Friday I'm In Love (FIIL) disiarkan melalui slot Aurora pada setiap Khamis jam 8.30 malam, tetapi istimewa buat peminat setia drama bersiri ini, episod terakhir FIIL bakal disiarkan sebagai sebuah telefilem pada hari Rabu pula (18 Julai, 8.30 malam) menerusi slot Skrin Di 9 eksklusif di TV9 (Saluran 119). Telefilem ini akan bersiaran selama dua jam untuk memberikan lebih kepuasan kepada mereka yang tertunggu-tunggu untuk melihat gadis mana yang dapat menghapuskan sumpahan Awang.

Drama komedi romantis yang digarap kemas oleh pengarahnya Faizul Abdul Rashid ini diterajui oleh Qi Razali sebagai Awang, dan rakan-rakannya Pitt (Aiman Hakim Ridza), Ana (Bella Dally), Nisha (Nelydia Senrose), Hansem (Ryzal Jaafar) dan Jo (Zoey Rahman). Tiga belas episod yang lalu turut membariskan pelakon-pelakon wanita popular seperti Puteri Sarah Liyana, Izara Aishah, Chomel Fana, Tania Hudson, Fouziah Gous, Miera Liyana, Nabila Huda dan ramai lagi yang telah menyumbang kepada keunikan drama ini. Cinta Awang yang hanya bertahan selama seminggu dek sumpahan Nenek Nurbaya seringkali mengecewakan hatinya yang telah jatuh cinta dengan setiap gadis tersebut. Pelbagai karakter dan ragam mereka telah menghiasi alam cinta mingguan Awang yang mencuba sedaya upaya untuk menghapuskan sumpahan itu.

Di dalam episod sebelum ini pula, Awang sudah mula menyukai teman karibnya sendiri iaitu Nisha tetapi Nisha pula dilanda dilema kerana dia masih mempunyai perasaan terhadap teman lelakinya, Zain, walaupun mendapat tentangan keras dari bapanya sendiri. Rakan-rakan Awang sendiri tidak bersetuju jika Awang jatuh cinta dengan Nisha kerana risau mereka akan dikecewakan dengan sumpahan tersebut. Pada masa yang sama, dilema menggunung apabila dua wanita muncul dalam kisah cinta Awang iaitu Elly (Nabila Huda) dan Odette (Tasha Shila).

Sepanjang drama ini bersiaran, kita dapat melihat bagaimana Awang menaiki skuter Eclimo berwarna jingga untuk membuat temu janji dengan gadis-gadis yang dikenalinya. Anda, penonton setia TV9, juga berpeluang untuk membawa pulang skuter Eclimo ini dengan menyertai peraduan episod akhir FIIL iaitu dengan menjawab soalan ini: "Siapakah yang akan menghapuskan sumpahan Awang?". Sila layari laman web utama FIIL untuk keterangan lanjut tentang peraduan yang menjanjikan ganjaran lumayan ini.

Telefilem ini akan merungkai dilema yang selama ini menghantui hidup Awang. Setelah dia menemui pelbagai jenis wanita dan melalui pelbagai dugaan, apakah pengakhiran kisah cinta jejaka ulat buku ini? Para penonton setia drama ini pasti ternanti-nanti apakah kesudahan kisah cinta Awang. Siapakah gadis yang berjaya merungkai sumpahan yang membelenggu hidup Awang selama ini? Siapakah sebenarnya cinta sejati Awang? Atau mungkinkah cinta yang dicari selama ini tidak pernah jauh dari pandangan Awang?

Pastikan temujanji anda bersama para pelakon Friday I'm In Love pada 18 Julai ini, hari Rabu jam 8.30 malam hanya di Skrin Di 9!