Adsense

Jumaat, 24 Februari 2012

Celebrity News

Celebrity News


Fauzi Memarahi Lisdawati Di Set Penggambaran Filem Pak Pong | Sinopsis Filem Pak Pong

Posted: 24 Feb 2012 01:29 AM PST

Jika ikut adat berkerja bersama dengan suami sudah tentu banyak mata akan memandang kerana sudah menjadi resam pekerjaan seseorang akan berlaku tidak adil dalam hal perkerjaan ditempat yang sama. Malah kata orang jika berkerja dalam tempat yang sama sudah pasti ia akan sampai di rumah. Namun ZoOM tertarik dengan cerita pelakon kepada pengarah filem Pak Pong yakni Fauzi yang juga mantan suami Lisdawati kerana tidak memilih bulu.

Terbaru ZoOM membaca Kisah Fauzi memarahi Lisdawati kerana tidak menepati citarasa beliau semasa penggambaran Filem di set. Nak buat macam mana kerja tetap kerja dan itulah konsep dan pendirian Fauzi dalam menempuh dunia pengarah Filem. Dan berikut beberapa jawapan dan luahan Lisda mengenai suami dan pengarah beliau :

"Saya baru saja selesai berlakon filem 'Pak Pong'. Saya memegang watak jahat sebagai jin tanah. Walaupun terlibat dalam dua babak saja selama lima hari, namun ia merupakan babak besar iaitu babak pertarungan dengan kumpulan bunian,"katanya ketika ditemui baru-baru ini.

"Ramai orang ingat bila suami saya pengarah, saya mendapat kelebihan. Tidak, saya sendiri kena marah di set. Dia marah sebab saya tak nampak jahat. Dia lebih faham apa yang diperlukan dan saya terpaksa jadi keras dalam filem ini," ujar LIsdawati mengakui tidak berkepit dengan suaminya di set.

"Saya tak berkepit langsung dengan dia di set. Saya bagi dia buat kerja dia dan tak campur langsung hubungan suami isteri. Bagi saya, kerja adalah kerja. Ini kali pertama dia mengarah filem dan saya gembira mendengar komen positif dari seluruh tenaga produksi.

"Bukan itu saja, mereka suka kerja dengan dia kerana dia tak garang dan sangat kelakar. Di set, dia juga seorang yang sangat fokus bekerja. Dia ada satu visi yang sangat jauh dan ramai nampak komitmen yang diberinya sangat tinggi."

Umum dah mengetahui, Fauzi merupakan pelakon lagak ngeri yang suka melakukan aksi stunt yang agak berbahaya. Namun, ramai yang tidak tahu Lisadawati juga kini dalam proses mempelajari aksi-aksi stunt. Jika dilihat dari perwatakannya yang lembut, mampukah ibu kepada dua orang cahayamata ini melakukannya.

"InsyaAllah, saya tengah buktikan yang saya tak selembut yang mereka sangka. Sekarang ini saya selalu pergi gymnasium untuk meningkatkan stamina. Saya buat semua ini untuk nampak kuat bila buat babak gaduh. Macam dalam filem 'Pak Pong' sendiri, saya berlatih selama 3 minggu walaupun watak saya sikit.

"Saya sukakan watak bergaduh tapi tak pernah diberi peluang. Bila dapat tawaran ini, saya buat bersungguh-sungguh untuk menjayakan watak saya. Ini percubaan kali pertama dan saya tak gayat bila tergantung menggunakan kabel. Saya juga praktis dalam air untuk membuat aksi 'flip'. Pernah ketika buat latihan, saya terjatuh dan terhentak kepala," ujar Lisdawati yang kini sedang menjalani penggambaran telemovie, 'Ibu Tiri' untuk TV3.

Sinopsis :
Pak Pon

g adalah sebuah filem bergenre aksi komedi yang skripnya saya tulis sendiri. Saya telah memilih Neelofa, Siti Saleha dan Fathia sebagai bintang-bintang yang akan mewarnai filem ini. Bagaimanapun, hero filem ini masih belum pasti sebab pilihan pertama saya iaitu Aaron Aziz tidak dapat melakukannya.

Besar kemungkinan saya akan gunakan Hairul Azreen. Mungkin tidak ramai yang kenal dengan nama ini, tapi Azreen ialah pelakon yang bagus. Saya yang membawa masuk dia ke dalam industri dan rasanya tidak salah kalau saya beri dia peluang. Kalau ikut jadual, kita akan mulakan penggambaran pada 16 Januari hadapan di Betong dan Songkla, Thailand," ujar Fauzi membuka cerita.

Ditanya apakah maksud di sebalik perkataan 'Pak Pong', Fauzi memberitahu Pak Pong adalah nama sebuah Kitab Pengasih yang terkenal di kalangan masyarakat Thailand.

"Filem ini mengisahkan tentang seorang pemuda kerdil yang terlalu inginkan kesempurnaan. Dia mahu menjadi lelaki normal yang lebih kacak. Macam watak Si Bongkok dalam cerita Sumpah Orang Minyak, arahan P.Ramlee itu. Selepas menuntut ilmu yang salah, lelaki ini lupa diri dan akhirnya perbuatannya itu memakan diri sendiri," ujar Fauzi yang akan turut berlakon sebagai Kassim.



Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Resepi Nasi Kurma

Posted: 24 Feb 2012 01:07 AM PST

Bahan A:

5 sudu besar marjerin

6 kuntum bunga cengkih

2 ulas bawang merah - dihiris

2 ulas bawang putih - dihiris

50 gm buah kurma - dibuang biji


Bahan B:

3 cawan beras wangi

4 cawan air

1/4 sudu garam

Sedikit pewarna kuning

100 gm sayur campuran



Cara menyediakan:


1. Panaskan marjerin dan tumis bahan A. Masak sehingga wangi.

2. Masukkan bahan B dan tunggu sehingga separuh masak. Masukkan pula buah kurma dan biarkan nasi masak.
Suka Resepi Ini ClickLah Like @ Share !!

Underoath Live In KL - 10 Mac 2012

Posted: 24 Feb 2012 01:06 AM PST

Kumpulan metalcore Underoath akan beraksi di KL Live, Jalan Sultan Ismail pada 10 Mac depan. Konsert anjuran Jupiter Projects ini akan diadakan pada jam 5 petang.

Ditubuhkan pada tahun 1997 oleh Dallas Taylor dan Luke Morton, Underoath mengeluarkan album pertama mereka, 'Act of Depression' dua tahun selepas itu dan berjaya mencatat jualan sebanyak 2,000 album.

Enam album kemudian, Underoath kini diketuai vokalis Spencer Chamberlain. Album terbaru (bukan kompilasi) mereka dikeluarkan pada tahun 2010 dengan judul 'Ø (Disambiguation)'.

Jika anda belum mendapatkan tiket ke konsert mereka, anda masih boleh membelinya pada harga RM148
di kedai-kedai Rock Corner dan Victoria Music ataupun secara online di www.airasiaredtix.com. Jika dibeli pada hari konsert, harga tiket ditetapkan pada RM188.

Maklumat lanjut boleh diperolehi di www.facebook.com/jupiterprojects atau www.underoath777.com

Info : GUA
Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Majlis Pernikahan Ana Raffali Dan Ahmad Aznaim

Posted: 24 Feb 2012 12:55 AM PST

Majlis pernikahan Ana atau nama penuh Ana Raffali dan Naim atau Ahmad Aznaim esok 25 Februari 2012 di Masjid Al-Hidayah, Taman Melawati, hulu Klang.

Dan majlis persandingan dilangsungkan pada hari yang sama, kerana menurut Ana majlis perkahwinan beliau hanya dilakukan secara sederhana dan hanya menjemput 1000 orang tetamu.

Sebelum melangsungkan perkahwinan sudah tentu tanggungjawap suami membimbing isteri, terutamanya jika Ana terlibat dengan bidang seni. Berikut jawapan bakal suami Ana apabila ditanya oleh wartawan mengenai bakal isterinya (Ana)
Naim pula yang sentiasa menemani Ana, menyatakan dia sentiasa menyokong perjalanan seni bakal isterinya itu. Berusaha menjalankan tanggungjawab suami sebaik mungkin, dia juga berharap peminat terus menyokong karier seni Ana.

"Saya tidak berniat untuk menghalang Ana daripada terus menyanyi. Saya tetap menghormati kerjaya seninya dan sentiasa menyokong apa yang dilakukannya untuk berjaya dalam bidang seni," katanya.

ZoOM : Semalam Lisa Surihani dan Yusry...Esok giliran Ana dan Naim la pulok...sape ada gambar sharelah dengan ZoOM dan pembaca di sini ye :)

Lagu Aba Rafalli Bila Berpacaran
Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Update : Lagi Gambar Pernikahan yusry Dan Lisa Surihani

Posted: 23 Feb 2012 07:43 PM PST

Buat tatapan pembaca di ZoOMartis :

 Senyum dan tawa pasangan ini sudah cukup untuk menggambarkan bertapa bahagianya mereka disaat ditabalkan sebagai pasangan suami isteri yang sah. Jika ada masa nanti ZoOM kongsi bersama gambar semasa majlis persandingan ahad ini.





Credit Gambar : Mstar
Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Gambar Majlis Pernikahan Lisa Surihani dan Yusry

Posted: 23 Feb 2012 07:27 PM PST

PUTRAJAYA 23 Feb. - Hanya dengan sekali lafaz, pengarah filem terkenal Yusry Abdul Halim, 38, sah menjadi suami kepada pelakon wanita popular, Lisa Surihani Mohamed, 26, dalam satu majlis yang diadakan di Hotel Marriott, di sini malam ini.
Pasangan itu dinikahkan oleh Pegawai Tadbir Agama Daerah Sepang, Halim Mat Isa dengan berwalikan abang sulung Lisa Surihani, Mohamed Azan Mohamed.
Ini merupakan perkahwinan kedua buat Yusry selepas lima tahun menduda manakala yang pertama untuk Lisa Surihani.

ZoOM : Alhamdulillah selesai sudah niat dihati, hanya majlis yang akan menanti anda diluar sana.

Lagi Gambar Di Bawah :


 Setelah Sah menjadi Pasangan Suami Isteri
 Senyuman Bahagia Pasangan Sejoli Ini
 Wajah Seorang Isteri


 Reharsel sebelum majlis
Tersergam indah dan menjadi perhatian ramai pihak dengan hiasan dan susunan yang diterangi cahaya yang sudah pasti membuatkan majlis ini penuh berseri.
Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!