Adsense

Isnin, 27 Februari 2012

borak kosong

borak kosong


Ajaib, Suami Katakan I Love You Lorna Hidup Kembali

Posted: 27 Feb 2012 09:15 PM PST


TRIBUNNEWS.COM -  Lorna Baillie, ibu berusia 49 tahun bangkit dari kematian, yang telah menjemput nyawanya selama 45 minit, setelah suaminya, membisikan kalimat "i love you" di telinganya.


Keluarga, kerabat dari Lorna Baillie berduka ketika orang yang mereka sayangi telah dinyatakan meninggal dunia secara medik, akibat serangan jantung. 


Para petugas medik, telah berupaya untuk mengembalikan kehidupan Lorna, dengan menggunakan peralatan medik, selama tiga jam, namun tak berhasil.


Setelah berupaya menerima kenyataan pahit, akhirnya anggota keluarga, merelakan kepergian Lorna, mereka berkumpul di sekitar jenazah Lorna, dan mengucapkan selamat tinggal terakhir mereka, kepada almarhumah.


John (58), yang merupakan suami dari Lorna, juga ada di sana, dengan hati yang hancur dan berduka, ia berupaya mengucapkan kata perpisahan dengan pendampingnya tersebut. Satu kalimat terakhir yang terucap adalah, "i love you." 


Keajaiban terjadi, Lorna yang sudah dinyatakan meninggal secara medik itu, tiba-tiba menunjukan tanda-tanda kehidupan. 


Seorang jururawat yang hadir bersama mereka, meyakinkan mereka ini adalah efek samping yang normal dari perawatan darurat yang berkepanjangan.


Dan saat kelopak mata Lorna mengerjap dan tangannya mengeras dalam genggaman puteri sulungnya, Leanne, perawat lagi meyakinkan bahawa itu merupakan gerakan tak terkendali.


Tak mempercayai ucapan jururawat, seorang anggota keluarga meminta jururawat memanggil seorang doktor, yang akhirnya menemukan nadi Leorna kembali berdenyut. Bergegas Leorna segera menerima perawatan intensif.


"Kami begitu dekat sebagai keluarga, dan kami bukan jenis orang yang mudah untuk menyerah. Saya terus berkata padanya, kembalilah, ibu, kembali," ujar Leanne seperti dikutip dari Dailymail,Isnin (27/2/2012).


"Saat itu ayah saya berkata kepada ibu saya, Lorna kembali, aku mencintaimu, dan kemudian, ia kembali, dan hidup kembali," lanjutnya.


Setelah dua minggu menjalani perawatan intensif, kini Lorna yang merupakan warga Lothia Timur, Inggris itu, sudah boleh berkomunikasi dengan seluruh keluarganya.


Menurut Direktur Medis dari Rumah Sakit NHS Lothian, Dr David Farquharson, pihak yang merawat Lorna mengaku apa yang terjadi pada Lorna merupakan sebuah peristiwa langka.


"Keluarga Ibu Lorna disuruh bersiap untuk yang terburuk tetapi ketika dia diperiksa lagi tanda-tanda vital-nya telah kembali. Pemulihan yang terjadi sangat jarang dan dia terus membuat kemajuan," katanya.

Insiden Memalukan Group SNSD di Pentas

Posted: 27 Feb 2012 09:00 PM PST


Girlband dari Korea Selatan, Girls Generation atau yang lebih dikenal dengan nama SNSD selalu tampil sempurna di atas pentas. Meski demikian, bukan bererti pertunjukan sembilan wanita cantik SNSD selalu berjalan lancar. Sesekali terjadi insiden yang membuat personel SNSD malu suka terjadi. 


 Setidaknya itulah yang terlihat dalam sebuah video berjudul "A Surprised Yuri After Trying to Fix Taeyeon's'. Video ini beredar di dunia maya melalui sebuah situs komuniti di negeri Ginseng tersebut.


 Seperti dikutip dari Allkpop, dalam video itu terakam peristiwa yang memperlihatkan dua personel SNSD sedang menari dan beraksi di atas pentas. Saking semangatnya menari, Taeyeon yang mengenakan tshirt putih tak menyedari lengan baju tangan kanannya merosot ke bawah.


 Sementara itu, Yuri yang melihat pakaian temannya merosot berusaha untuk membantu. Ia cuba untuk menarik baju Taeyeon ke atas. Namun, yang terjadi justru sebaliknya. Yuri malah membuat lengan baju Taeyeon melorot ke bawah dan memperlihatkan bahu personel SNSD tersebut.


 Taeyeon yang merasa terkejut tampak malu dengan kejadian itu. Namun, ia tak marah dengan Yuri kerana peristiwa itu. Ia malah bercanda dengan Yuri yang terlihat terkejut dan malu. 
 Yuri memperlihatkan rasa bersalahnya. Namun, sikap Taeyeon yang santai, membuat Yuri lebih tenang. Untuk menutupi rasa malu, keduanya tertawa bersama di atas pentas. 


 Penggemar fanatik SNSD yang sudah menonton video itu juga tidak memberikan reaksi negatif terhadap aksi melorotnya lengan baju Taeyeon. Mereka justru memberikan komen positif tentang kedekatan dan persahabatan dua personel SNSD tersebut. 


 "Terima kasih Yuri Nuna (panggilan untuk wanita yang lebih tua). Mereka berdua sangat lucu," kata penggemar. "Mereka bahkan terlihat manis saat menari," ucap yang lainnya. (art)
 Sumber:VIVAnews.com

Pencuri Simpan Televisyen, Remote, Minyak Brek dalam Seluarnya

Posted: 27 Feb 2012 08:45 PM PST


TRIBUNNEWS.COM - Seorang lelaki Minnesota, didakwa telah mencuri sebuah televisyen berukuran 19 inci, dari sebuah kedai. Televisyen itu dia sembunyikan di dalam seluarnya, ketika ia melangkahkeluar dari kedai.


Eric Lee King, (21), warga Columbia Heights, Washington DC, dituduh dengan pasal mengutil tingkat lima, dimana ia di bawa ke muka sidang di Pengadilan Negeri, Dakota County, di hari Jumaat (24/2/2012).


Dalam sidang Eric, disebut melakukan tindak jenayah tersebut pada 5 Disember 2012, ia ketahuan mencuri setelah seorang polis menaruh curiga kepadanya.


Saat itu Eric, menjatuhkan sekotak gula-gula di parking kedai. Namun saat petugas memanggilnya untuk memperingatkannya, Eric tidak menghiraukan. Petugas itu kemudian melihat Eric berjalan dengan langkah yang aneh. 


Petugas itu kemudian mendekati Eric dan membunyikan hon untuk mendapatkan perhatiannya, tetapi Eric tetap tidak peduli.


Curiga, petugas itu keluar dari keretanya untuk memeriksa Eric. Namun Eric melawannya, dan menolak petugas tersebut ketika cuba menahan dirinya.


Setelah berhasil menahan buruannya, petugas itu berhasil menemukan benda berbentuk segi empat di dalam seluar Eric, yang ternyata sebuah televisyen berukuran 19 inci. Petugas juga menemukan sejumlah barang lainnya di dalam seluar Eric, termasuk remote control, kabel elektrik, sebotol minyak brek, dan sebotol pil Xanax.

Lamaran Ditolak, Lelaki Dubai Culik Kekasih

Posted: 27 Feb 2012 08:30 PM PST


DUBAI - Patah hati kadang dapat membuat sebahagian orang melakukan tindakan yang melanggar hukum. Sebut saja seperti yang dilakukan oleh seorang lelaki asal Dubai ini.


Kesal kerana pinangannya untuk menikah ditolak,lelaki yang dikenali FAM dilaporkan nekad menculik wanita yang sudah dikenalnya selama sembilan tahun itu.


"Pada 12 Disember lalu, ketika berjalan keluar dari pejabat, FAM memberhentikanku dan menarikku ke dalam sebuah taksi. Dia mendorongku masuk begitu saja ke dalam taksi lalu mengatakan, dia menculikku. Dia meminta agar pemandu taksi membawa kami ke Ajman namun Aku berusaha untuk melawan dan meminta pemandu taksi untuk menghubungi polis atau membawaku ke balai polis," ujar perempuan  itu di hadapan pengadilan seperti dikuti Emirates247 isnin, (27/2/2012).


Ditambahkan perempuan itu dalam kesaksiannya di persidangan, bahawa dirinya melihat sebuah kereta polis di depan taksi yang ditumpanginya.


"Aku berteriak dan memohon polis untuk membebaskanku. Namun ketika polis menyuruh taksi yang kami tumpangi untuk berhenti, FAM mengakui Aku sebagai isetrinya sebelum akhirnya dia melarikan diri," imbuhnya.


Tidak lama kemudian lelaki itu dapat ditangkap dengan tuduhan melakukan penculikan dan penyerangan terhadap orang lain. Pengadilan Dubai akan melanjutkan persidangan kes ini pada March nanti.(rhs)

Gila..Yoga Bayi,Seorang Ibu Melempar dan Memutar-mutar Bayinya di Udara

Posted: 27 Feb 2012 08:15 PM PST


LONDON – Sebuah rakaman video yang menggambarkan seorang wanita memutar-mutarkan bayi di udara kini menjadi perbincangan hangat di internet. Lena Fokina, nama wanita itu yang berusia 50 tahun, berkata bahawa adegan bahaya yang nampak pada gambar 'bayi yoga' itu BAIK untuk anak-anak.


 Seperti dikutip the sun.co.uk, Fokina mengatakan bahawa 'yoga bayi' dapat membantu anak-anak berkembang. 'Yoga bayi' membantu anak lebih cepat membaca, menyanyi, berbicara dan berenang.


 Guru yoga Rusia itu mengayukan gadis bernama Platona Goryun tersebut dengan memegang tangan dan kakinya. Gambar video tersebut kemungkinan diambil di Mesir di mana Fokina tinggal.  Namun demikian, lokasi kejadiannya boleh juga telah dicatat di Ukraine.


 Video ini telah dihapus kerana isinya yang sadis. Namun, kalangan orang tua terlanjur geram dengan rakaman video tersebut.
 Satu orang berkomen pada video YouTube: ''Saya bahkan tidak boleh menonton ini. Wanita ini harus dipenjara ... Anak itu akan memiliki masalah di kemudian hari. Ini adalah cara yang baik untuk memberikan guncangan sindrom pada bayi dan juga boleh mengalami pergeseran tulang lengan."


 Lainnya menambahkan: "Dengan anak berusia dua atau tiga tahu, mungkin Anda boleh bermain seperti itu. Tapi, ini bayi yang baru berusia beberapa bulan. Sistem sarafnya sama sekali belum cukup untuk mengatasi perawatan KASAR ini!"


 Spekulasi di internet menunjukkan bahawa video tersebut palsu. Fokina menggunakan boneka ketika melempar dan memutar-mutar sang bayi di udara. Ketika melakukan gerakan yoga yang aslinya, Fokina baru menggunakan bayi yang aslinya. Jika video itu otentik, bayi tersebut kemungkinan sudah menderita luka parah.


 INI FOTONYA








Ini Pose Kaki Seksi Angelina Jolie yang Dianggap Berlebihan di Acara Oscar

Posted: 27 Feb 2012 08:00 PM PST


fashingnet.com- Belahan pakaian artis Angelina Jolie menjadi pembicaraan hangat di dunia maya setelah tampil dalam gaun superseksi rekaan Atelier Versace warna velvet. Demikian dilapor Yahoo!TV, Isnin (27/2/2012).


 Tidak hanya itu, Jolie yang naik membacakan Best Adapted Screenplay mendapat ejekan dari Jim Rash yang memenangkan Oscar untuk kategori tersebut lewat filEm The Descendants memberikan lawak dengan meniru gaya Jolie ketika membacakan nominasi tersebut.


 Jim Rash naik ke atas pentas bersama penulis lainnya iaitu Alexander Payne dan Nat Faxon. Gaya aktris berusia 36 tahun ini dianggap berlebihan kerana berjalan dengan pose sensual kemudian saat tiba di depan mikrofon, tiba-tiba saja ia melebarkan kakinya sehingga kaki hingga paha bahagian atas terlihat dengan sangat jelas dalam belahan gaun tersebut.


 Ini adalah  Oscar yang ke -84 dan dilaksanakan oleh Academy of Motion Picture Arts and Sciences (AMPAS) untuk memberikan penghargaan terhadap filem-filem terbaik tahun 2011. Acara ini dilaksanakan di Hollywood and Highland Center, Hollywood, California, Amerika Syarikat (AS).


Babyccino, Kopi Khusus Untuk Bayi

Posted: 27 Feb 2012 07:45 PM PST


Kedai-kedai kopi di Brooklyn menerima pesanan khusus orang tua yang ingin anak kecil mereka mencuba sensasi minuman kopi. Namun, tentu saja, tidak sama dengan capuccino yang di minum orang tua.


Dengan membayar US$2 anak kecil boleh menikmati secangkir babyccino,kopi tanpa kafein. Pesanan yang popular lainnya di cafe ini adalah  susu dimasak dengan foam dan taburan kayu manis di atasnya.


Pemilik kedai Gorilla Coffe Sean Chin mengatakan sebanyak 10 perisa babyccino  laris setiap hari. "Rahsia menarik pelanggan bukan pada menu kami, tapi pada kopi khusus anak kecil," katanya.


Dia menyatakan ada beberapa orang yang menganggap ideanya gila. Namun Chin menganggapnya angin lalu.


Populariti babyccino dimulai di Australia sejak satu dekad lalu. Dan dengan cepat menyebar di antara para orang tua. Kini sulit menemukan kedai kopi di Australia yang tak menyediakan babyccino, ujar ahli kopi Australia, Paul Caligiore.


Namun begitu, dia mengingatkan bahaya minum kopi pada anak usia kecil. "Kopi boleh mempengaruhi pertumbuhan, dan bila disajikan pada suhu tertentu berbahaya pada peminum," katanya,


Meski menimbulkan kontroversi, sebahagian orang tua mengaku senang dapat menikmati kopi bersama buah hati mereka."Anakku telah minum kopi sejak lahir, kedai kopi adalah salah satu kata pertamanya, " kata satu orang tua.



Adakan hubungan seks di tepi surau

Posted: 27 Feb 2012 07:30 PM PST

KOTA DAMANSARA - Tindakan sepasang pelajar asing membuat hubungan seks di dalam kereta di tepi sebuah surau di Seksyen 6, kelmarin mengundang kemarahan penduduk setempat.

Perbuatan tidak senonoh pasangan warga Afrika disedari oleh seorang ahli jawatankuasa surau yang kebetulan melalui blok rumah yang menempatkan asrama pelajar sebuah kolej kira-kira jam 10 pagi.

Kelakuan tersebut menyebabkan penduduk berang dan bertindak memancitkan tayar kereta tersebut.

Ahli Jawatankuasa Surau An-Nur Flat Gugusan Seroja, Harun Ali berkata, dia sangsi selepas melihat kereta Myvi berwarna putih di letakkan di parkir blok berkenaan bergoyang.

"Bila saya pergi lihat di tingkap kereta terbabit, saya lihat pasangan warga Afrika sedang melakukan hubungan seks di belakang kereta," katanya.



sumber : sinar harian

Suami Ceraikan Femmy Permatasari Gara-gara Video Bogel ?

Posted: 27 Feb 2012 07:15 PM PST


infospesial.net -  Artis seksi Femmy Permatasari akhirnya rasmi menjanda. Ia digugat cerai sang suami, Samudera Djaya pada Disember lalu di Pengadilan Agama Jakarta Utara. Femmy mengaku tidak serasi penyebab utama perceraiannya dengan sang suami.

Namun, berbeza dengan Femmy, menurut Sugianto selaku kuasa hukum Femmy, artis seksi beranak tiga tersebut digugat cerai kerana ia kurang perhatian terhadap ketiga anaknya. Sang suami ingin Femmy berhenti dari dunia keartisannya, mengingat Femmy sendiri juga pernah tersandung kes video ghairah.

"Suaminya tuh minta supaya Femmy enggak jadi artis lagi, di rumah aja supaya bisa urus anak. Tapi kata Femmy, 'Saya dari sebelum menikah kan sudah menjadi artis, kenapa sekarang dilarang?' Femmy juga bilang setiap kerjaannya udah ada kontrak," jelas Sugianto, Senin (27/2/2012).

"Apalagi kan dulu Femmy pernah ada kes iklan sabun itu, yang dia telanjang. Kata suaminya, 'Kalau kamu jadi artis ya begitulah akibatnya'," terangnya lagi.

Kes video  Femmy itu sendiri terjadi sudah beberapa tahun lalu, ketika ia casting sebuah iklan. Dan saat ia berganti baju, ada kamera yang merakam.

Pelakon siri Xena ditangkap

Posted: 27 Feb 2012 07:00 PM PST


WELLINGTON, New Zealand - Aktres siri fantasi Xena: Warrior Princess, Lucy Lawless dan lima aktivis alam sekitar Greenpeace ditahan polis selepas mereka menunjuk perasaan selama empat hari di atas sebuah kapal menggerudi minyak di sini.
Pihak polis semalam menangkap kumpulan terbabit di atas sebuah menara penggerudi setinggi 53 meter di atas kapal Noble Discoverer di Pelabuhan Taranaki.
Lawless, 43, dan enam aktivis alam sekitar memanjat menara kapal itu pada Jumaat lalu dalam usaha mereka untuk mengganggu misi mencari minyak di luar Alaska.
Seorang aktivis meninggalkan menara tersebut pada hujung minggu lalu.
Lawless yang merupakan penduduk New Zealand ditahan dan didakwa menyalahi undang-undang kerana berada di atas sebuah kapal tanpa kebenaran.
Kapal Noble Discoverer yang disewa oleh syarikat Shell dijadual belayar ke Artik pada hujung minggu lalu untuk melakukan misi penerokaan minyak. - Agensi

sumber : kosmo online

Melukis di skrin telefon bimbit

Posted: 27 Feb 2012 06:45 PM PST


BARCELONA, Sepanyol -Telefon bimbit Galaxi Note yang membolehkan para pengguna melukis pada skrin dipromosikan syarikat Samsung pada Kongres Telefon Bimbit Dunia di sini.
Kongres itu yang merupakan pameran telefon bimbit terbesar di dunia berlangsung pada 27 Februari hingga 1 Mac di Barcelona. - AFP

sumber : kosmo online

Geng curi mesin ATM ditumpas

Posted: 27 Feb 2012 06:30 PM PST


ROME: Polis semalam mendedahkan rakaman gambar sekumpulan perompak Itali yang cuba melarikan sebuah mesin pengeluar wang (ATM) dari sebuah bank.
Kumpulan tujuh perompak itu dirakam oleh pegawai sebagai sebahagian daripada siasatan lebih meluas kegiatan jenayah kumpulan terbabit.

Dengan bersenjatakan besi pencungkil dan tukul, kumpulan berkenaan mematikan sistem penggera di dalam bank berkenaan dan kemudian dengan mudah membuka pintu keselamatan untuk memasukinya.


Di dalam, kamera keselamatan menujukkan bagaimana seorang anggota kumpulan penjenayah itu begitu bersahaja tanpa perasaan bimbang akan dikenali ketika dia memerhatikan rakannya mengangkat mesin pengeluar wang ke atas troli dan menolaknya keluar.

Mereka merancang mengangkat mesin berkenaan yang berisi wang kertas berjumlah lebih �30,000 (RM150,000) ke dalam van yang dicuri yang menanti di luar bank berkenaan di kawasan Boccea di Rome.


Bagaimanapun, nasib kumpulan itu berakhir di situ apabila polis serta-merta mengepung dan menahan mereka tanpa sebarang pergelutan.



Jurucakap polis Rome berkata: "Kumpulan berkenaan diawasi sebagai sebahagian daripada operasi lebih besar dan apabila melihat van curi itu di luar bank terbabit, ia serta-merta menarik perhatian penyiasat berkenaan.

"Beberapa anggota kumpulan itu menggunakan besi pencungkil dan peralatan lain untuk mematikan sistem penggera. Mereka memasuki bank itu dan mengambil mesin pengeluar wang." Menurutnya, enam daripada lelaki yang ditahan itu berasal dari Rome sementara seorang lagi dari Naples. Mereka berusia antara 32 hingga 62 tahun dan kini ditahan di Penjara Regina Coeli di ibu negara Itali itu.


Polis mengesyaki kumpulan itu bertanggungjawab terhadap beberapa kecurian mesin pengeluar wang di Rome dan selatan Itali sebelum ini. - DM


sumber : myMetro

2 lelaki dibakar sampai mati kerana dituduh curi lembu

Posted: 27 Feb 2012 06:15 PM PST


JAKARTA: Penduduk Kampung Lau Bakeri di Kutamlimbaru, Deli Serdang, memukul dua penduduk dikenali sebagai Ricardo dan Kristian dan membakar mereka hingga mati, kelmarin.
Penduduk kampung menuduh mereka mencuri lembu.

Seorang saksi, dikenali sebagi Bob berkata, Ricardo dan Kristian berada di dalam kereta Innova.


"Seseorang tiba-tiba menjerit (ke arah Ricardo dan Kristian) dan penduduk terus mengejar mereka," katanya, semalam.

Penduduk kampung merosakkan kereta itu dengan kayu dan parang dan akhirnya membakar Ricardo dan Kristian. - Kompas


sumber : myMetro

‘Doktor’ cabul 7 kanak-kanak

Posted: 27 Feb 2012 06:00 PM PST


SINGAPURA: Dia sentiasa dilihat dengan stetoskop tergantung di leher, tetapi sebenarnya ia cuma fon telinga untuk telefon bimbit.
Sebabnya: Untuk meyakinkan mangsa yang dia seorang doktor. 
Untuk melengkapkan lagi penyamarannya, Ng Ban Keong, 55, membawa bersama termometer dan sarung tangan pembedahan.

Antara 2004 dan 2010, bekas pengurus sumber manusia menjadikan tujuh gadis sebagai mangsa untuk memuaskan nafsu seksnya.



Dia mencari kanak-kanak berusia antara sembilan dan 12 tahun kerana mereka "mudah percaya dan menurut kata."


Ng mengaku bersalah di Mahkamah Daerah semalam atas kesalahan seksual.

Dia mengaku bersalah dalam tiga tuduhan pencabulan dan satu tuduhan serangan seksual terhadap remaja berusia 14 tahun ke bawah.

Enam lagi dakwaan termasuk mengeksploitasi kanak-kanak secara seksual dan menyimpan video lucah, akan dipertimbangkan ketika hukuman dijatuhkan.

Ng memulakan jenayah itu pada 13 September 2004.

Dia terlihat seorang kanak-kanak berusia 11 tahun berjalan kaki dari sekolahnya di flat Clamenti tengahari itu dan menghampirinya.

Mereka berdua masuk ke dalam lif bersama-sama dan dia berpura-pura untuk melihat sebuah rumah di tingkat enam, lalu meminta kanak-kanak itu menunjukkan arah.

Ketika mereka berjalan ke arah tangga, Ng menipu kanak-kanak itu dengan mengaku dia seorang doktor dari Kementerian Kesihatan.

Ketika tiba di tingkat lima, Ng berkata dia akan membantu untuk memeriksa tubuhnya.

Ng kemudian mencabul kanak-kanak itu.

Apabila pulang kanak-kanak itu menceritakan kejadian itu kepada ibu bapanya dan mereka membuat laporan polis. - Asiaone

sumber : myMetro

Curi cap jari isteri

Posted: 27 Feb 2012 05:45 PM PST


TELUK INTAN: Ada suami yang mahu berpoligami, tetapi takut untuk berterus terang dengan isteri, sanggup menggunakan taktik mencuri cap ibu jari tangan isteri yang tidur.
Perkara itu ditimbulkan pada Seminar Kesedaran Hak dan Perundangan anjuran Persatuan Peguam Syarie Malaysia cawangan Perak, Sukarelawan Peguam Untuk Semua (Sukaguam) Malaysia dan Lembaga Kebajikan Perempuan lslam Hilir Perak di dewan kuliah Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Perak, di sini, kelmarin.

Seorang isteri yang menyertai seminar itu berkata, suaminya bersusah payah mendapatkan cap ibu jarinya ketika dia tidur beberapa bulan lalu dalam usahanya untuk berkahwin dua.


Menurutnya, tindakan pelik suaminya itu bagaimanapun disedari sebelum suaminya mengaku mahu berkahwin lagi dengan seorang gadis. Lantaran, wanita berkenaan bertanya kepada panel seminar itu sama ada cap jari tangan isteri satu keperluan atau syarat wajib untuk lelaki berpoligami.

Menjawab persoalan itu, peguam syarie, Saiful Adli Mohd Arshad berkata, tidak ada prosedur di mahkamah syariah yang mewajibkan suami mengambil cap jari tangan isteri.


"Mendapatkan cap jari tangan isteri salah faham yang mungkin berlaku selepas suami menonton filem 'Madu Tiga' lakonan P Ramlee. "Sebenarnya suami yang ingin berpoligami perlu membuat permohonan di mahkamah syariah untuk mendapat kelulusan. Pihak mahkamah akan memanggil semua isteri lelaki berkenaan untuk mendapat persetujuan," katanya.



Menurutnya, jika seorang lelaki sudah mempunyai tiga isteri, namun semua isterinya tidak bersetuju dia berpoligami lagi, mahkamah syariah mempunyai kuasa sama ada memberi kebenaran atau menolak permohonan lelaki itu.

Menurutnya, kebenaran hanya diberi selepas hakim mendapati lelaki itu mempunyai kemampuan memberi nafkah zahir dan batin, mempunyai kedudukan kewangan stabil serta berlaku adil kepada semua isterinya.


"Mahkamah juga memanggil bakal isteri baru bersama walinya untuk diambil keterangan bagi memastikan kesahihan. Jika didapati memuaskan baru pihak mahkamah memberi kelulusan berpoligami," katanya.

Sementara itu, Pengerusi Sukaguam, Datuk Khairul Anwar Rahmat menasihati pasangan suami isteri terutama golongan muda yang mahu bercerai berjumpa dengan pegawai kaunseling untuk mendapat khidmat nasihat dan berbincang bagi mencari jalan penyelesaian.


"Kalau ada peguam bersikap negatif terus menjatuhkan cerai kepada pasangan yang mahu berpisah, itu bukan seorang peguam yang baik sebaliknya hanya mahu mendapatkan keuntungan," katanya



sumber : myMetro

Penerbit filem kena belasah

Posted: 27 Feb 2012 05:30 PM PST


KUALA LUMPUR: Penerbit filem, Hazil Izham Ismail, 38, patah tulang pipi kanan dan terseliuh bahu kiri akibat dipukul sekumpulan 20 lelaki tidak dikenali yang bersenjatakan botol kaca dan kayu dalam kejadian di sebuah pusat hiburan di Jalan Sultan Ismail, di sini, awal pagi kelmarin.
Hazil yang juga suami kepada pelakon Nadia Mustafar, diserang kumpulan yang dipercayai petugas keselamatan premis berkenaan kerana mereka dikatakan berselisih faham mengenai zon larangan merokok.

Dalam kejadian jam 5.30 pagi itu, Hazil mendakwa baru tiba di premis berkenaan untuk menemui empat kru penerbitannya bagi membincangkan urusan penggambaran.


Menurutnya, mereka kemudian didatangi kumpulan terbabit yang tidak puas hati apabila seorang daripada kru penerbitannya merokok di kawasan larangan sebelum berlaku pertengkaran.

"Saya pada mulanya cuba meleraikan mereka dan mengajak mereka berbincang. Namun, seorang daripada lelaki itu memukul belakang saya menggunakan botol manakala rakan-rakannya pula memukul kru saya yang lain.


"Lelaki itu sekali lagi menghentak kepala saya menggunakan botol biarpun saya cuba menenangkannya," katanya yang kini dirawat di sebuah hospital pakar di Bangsar. Hazil berkata, dia hanya mampu menutup muka dan kepala menggunakan tangan sehinggalah dibawa pulang ke rumah oleh kru penerbitannya sebelum isteri membawa ke hospital.



Menurutnya, dia tidak mengetahui motif sebenar kejadian berkenaan sebaliknya menyerahkan kepada pihak berkuasa bagi melakukan siasatan selepas membuat laporan di Balai Polis Dang Wangi di sini.

Hazil berkata, dia mengalami patah tulang pipi kanan dan terseliuh di bahu kiri selain perlu melakukan pemeriksaan lanjut di kepalanya.



sumber : myMetro

Budak ditikam bertubi-tubi

Posted: 27 Feb 2012 05:15 PM PST


BARAM: "Rupa-rupanya ciuman pagi tadi (semalam) adalah yang terakhir. Patutlah hati saya berat untuk turun ke sawah," kata bapa kepada budak perempuan berusia tiga tahun mati dalam keadaan ngeri selepas ditikam bertalu-talu di dada menggunakan gunting oleh abang angkatnya.
Kejadian berlaku jam 6.30 pagi di rumah pekerja ladang sawit di Sejat, Long Bunyut, di sini, dan mangsa, Evelyn Irene meninggal dunia sebaik tiba di Hospital Miri selepas mengalami pendarahan teruk akibat tikaman di dada. Bapa mangsa, Laman Banau, 31, berkata pada hari kejadian hatinya terlalu berat keluar bekerja di sawah selepas memberi ciuman kepada anak bongsunya.

"Patutlah saya cukup berat hati untuk ke sawah. Rupa-rupanya, ia petunjuk akan kehilangan seorang daripada dua anak buat selama-lamanya," katanya ketika ditemui Harian Metro di Rumah Mayat Hospital Miri, semalam.


Tragedi berdarah itu berlaku ketika mangsa berada di rumah bersama neneknya berusia 45 tahun, sebelum suspek berusia 27 tahun dipercayai menghidap masalah mental, menyerang mangsa menggunakan gunting.

Seorang anak lelaki jiran keluarga mangsa berusia 14 tahun turut cedera di tengkuk dan kepala apabila diserang lelaki terbabit ketika cuba menghalang suspek menikam mangsa.


Difahamkan, suspek anak angkat kepada ibu mangsa sejak kecil dan menetap bersama di ladang berkenaan, sejak beberapa tahun lalu.



Laman berkata, seperti kebiasaan dia dan isterinya mengejutkan anak mereka sebelum ke sawah berhampiran rumah pekerja berkenaan.

"Pada pagi kejadian, saya mengejutkan mendiang kerana perlu ke sawah bersama isteri. Saya sempat menciumnya, namun berat hati untuk meninggalkannya.


"Setengah jam kemudian, saya menerima panggilan telefon seorang pekerja ladang memaklumkan ada orang mengamuk di rumah.

"Saya terbayangkan wajah anak bongsu saya dan memecut motosikal pulang ke rumah bersama isteri. Sebaik tiba di rumah, luluh hati apabila diberitahu anak kesayangan ditikam bertalu-talu dengan gunting," katanya.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Marudi, Deputi Superintendan Abu Bakar Mokhtar ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan berkata suspek ditahan untuk siasatan lanjut.


Katanya, setakat ini, polis belum mengenal pasti punca dan motif serangan dan kes disiasat mengikut Seksyen 302, Kanun Keseksaan kerana membunuh.



sumber : myMetro

Dibakar hidup-hidup

Posted: 27 Feb 2012 05:00 PM PST


HULU SELANGOR: "Sebaik saja membuka pintu rumah, saya terkejut melihat seorang lelaki hanya berseluar dalam melecur di seluruh tubuh akibat terbakar.
"Dia merintih kesakitan dan merayu diberikan air kerana kehausan," kata suri rumah, R Selvakodi, 50, menceritakan bagaimana dia membantu Muhammad Syahirudin Mohd Shauki, 20, yang dibakar hidup-hidup, pagi kelmarin.
Syahirudin yang terbakar 80 peratus badannya kini dilaporkan berada dalam keadaan kritikal di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Sungai Buloh.

Selvakodi yang tinggal di Kampung Sepakat, Sungai Tengi, di sini, berkata ketika kejadian pada jam 6.40 pagi, dia terlebih dulu terdengar salakan anjing yang kuat sebelum diikuti suara orang meminta tolong di depan rumahnya.



"Seluruh badan dan muka lelaki itu terbakar. Kulitnya menggelupas dan kehitaman, malah rambutnya juga terbakar. Dia menggigil minta diberikan air kerana kehausan.



sumber : myMetro

Bantu ibu, anak adegan terlarang

Posted: 27 Feb 2012 04:45 PM PST


KANGAR: Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Perlis kini mengesan seorang wanita yang sering dipaksa suaminya melakukan aksi seks termasuk di luar tabii di hadapan ketiga-tiga anaknya di ruang tamu rumah sejak tujuh tahun lalu.
Jurucakap JKM negeri berkata, pihaknya mahu mengumpul maklumat lengkap mengenai kejadian terbabit selain cuba memberi khidmat kaunseling dan perlindungan kepada mangsa berusia 30-an serta tiga anaknya berusia tujuh hingga 15 tahun.

Katanya, ketiga-tiga anak mangsa boleh dilindungi di bawah Akta Kanak-Kanak 2001 bagi menghalang mereka diperlakukan dengan kejam oleh bapa mereka.


"Mangsa yang juga isteri suspek juga boleh dilindungi di bawah Akta Keganasan Rumah Tangga 1994 yang memberi perlindungan kepadanya daripada dianiaya suami walaupun tinggal sebumbung.

"Kami akan berjumpa mangsa bagi mendapatkan gambaran kejadian dan menyiasat kes ini sama ada dia serta anaknya benar diperlakukan sedemikian rupa," katanya ketika dihubungi di sini, semalam.


Menurutnya, pada masa sama, pihaknya perlu terlebih dulu mendapatkan laporan perubatan mangsa jika suaminya pernah melakukan hubungan seks di luar tabii ke atasnya.



Katanya, pihaknya juga akan berhubung dengan polis bagi mendapatkan maklumat dan perkembangan siasatan bagi tindakan selanjutnya.

Sementara itu, Pengarah Jabatan Pembangunan Wanita Negeri (JPWN) Perlis, Muhamad Hazimin Jamaludin berkata, pihaknya bersedia untuk memberi khidmat kaunseling kepada mangsa jika dia bercerai, sekali gus bergelar ibu tunggal.


Selain itu, katanya, pihaknya akan membantu daripada segi sokongan moral dan bantuan sokongan perniagaan kepadanya bagi menampung kos kehidupan pada masa depan.

"Di Perlis, terdapat lebih 5,000 ibu tunggal berdaftar dengan JPWN bagi mendapat bantuan yang dimaksudkan.


"Kami bukan menggalakkan mangsa untuk bercerai, cuma mahu orang ramai tahu perceraian itu bukan satu perkara yang bermaksud pengakhiran bagi kehidupan seseorang wanita," katanya.


Harian Metro semalam melaporkan seorang penjawat awam mengharungi neraka dunia apabila sering dipaksa suaminya melakukan aksi seks termasuk aksi luar tabii di hadapan ketiga-tiga anak mereka di ruang tamu rumah mereka.


Lebih menjijikkan, suami bernafsu binatang itu juga sudah merakam aksi 'bersama' mereka sejak dari malam pertama perkahwinan sehingga kini.



SUMBER : MYMETRO

Gambar lelaki terjun bangunan

Posted: 27 Feb 2012 04:30 PM PST



Lelaki bogel sambil minum kopi

Posted: 27 Feb 2012 04:15 PM PST

Eric William,seorang pesalah yang telah ditahan tahun lepas atas tuduhan berkelakuan tidak senonoh telah dibebaskan.Dia ditahan atas kesalahan berbogel di rumah sendiri sambil minum kopi Oktober tahun lepas.Hal itu dilaporkan oleh seorang wanita yang ketika itu lalu dihadapan rumah  William dan ternampak kelakuan William yang baginya adalah tidak senonoh.

William berasa amat tidak berpuas hati atas ketidakadilan ini kerana hal tersebut dilakukan dalam rumahnya sendiri.Dia mengatakan dia ada hak untuk melakukan apa sahaja di dalamnya dan merupakan sesuatu yang privasi.

Hakim hampir menjatuhkan hukuman kepadanya.Tetapi juri  mengemukakan hujah-hujah tertentu dan akhirnya tidak sampai 20 minit Eric William berjaya dibebaskan dari tuduhan tersebut.

Kanak-kanak ini boleh mati jika ketawa

Posted: 27 Feb 2012 04:00 PM PST

Setiap ibu pasti menginginkan anaknya selalu menunjukkan emosi baik tertawa ataupun menangis. Tetapi, tidak bagi Tina Cleveland. Ibu berusia 42 itu harus menjaga anak kecilnya, Holly, agar tidak terlalu emosi dan ketawa berlebihan kerana takut jantung boleh terhenti.

Holly, yang berusia dua tahun mengalami penyakit yang disebut "Reflex Anoxic Seizures" (RAS). Hal ini disebabkan oleh keadaan kurangnya darah dari jantung ke otak. Kesedihan atau kegembiraan dapat membuatnya terkena serangan jantung dan menewaskan Holly, dia akan berhenti bernafas selama 20 saat. Ramai menganggap Holly menahan nafas kerana marah tetapi ini semua berpunca daripada keadaan jantungnya.

Belum ada rawatan khusus dan ubat untuk Holly. Tina dan suaminya Ray hanya boleh mencegah agar Holly tidak terlalu lelah secara fizikk mahupun emosi kerana, jika Holly terlalu sedih atau terlalu gembira jantungnya boleh berhenti tiba-tiba.Ini semua kerana kekurangan bekalan darah yang di hantar ke otak.

Gadis satu tangan dan tanpa kaki berjuang untuk menjadi atlit renang

Posted: 27 Feb 2012 03:45 PM PST




Walaupun cacat,tapi gadis ini tidak menyerah begitu saja.Dia terus berusaha untuk hidup seperti manusia normal.Kegigihannya yang membuat gadis kecil ini sangat unik dan luar biasa.Walaupun kakinya tidak ada,tangannya hanya satu,dia masih boleh berenang seperti perenang yang profesional.Tabik dengan semangat gadis cilik ini dan kita yang normal berusahalah memperbaiki diri setiap hari agar menjadi insan yang terbaik yang kan menjadi contoh dan tauladan kepada masyarakat sekeliling.

Di gelar 'perempuan kertas'kerana kulitnya boleh ditulis

Posted: 27 Feb 2012 03:30 PM PST

Huang Xiangji 52 tahun di gelar Perempuan Kertas kerana kulitnya boleh di tulis .Menulis di kulit tubuh dengan menggunakanpen itu sudah biasa. Tapi seorang perempuan yang menghidap penyakit kulit  tinggal mencoret-coret kulitnya dengan kuku untuk membuat sebuah tulisan. Anda mungkin tidak percaya bila kulit tubuh boleh dijadikan sebagai media untuk menulis? Tapi kejadian tersebut benar-benar dialami seorang nenek yang boleh menulis di tubuhnya sendiri dengan menggunakan kuku.



Saudara kembar binggung tentukan siapa ayah kepada anak yang berusia 3 tahun

Posted: 27 Feb 2012 03:15 PM PST

Sepasang saudara kembar, Raymon dan Richard Miller, mereka adalah ayah dan ak cik bagi seorang anak perempuan berusia 3 tahun. Seperti tidak ada yang aneh, cuma masalahnya mereka tak pernah tahu siapa yang ayah siapa yang pak cik. Holly Marie Adams adalah ibu kepada anak itu.

Menurut Holly, dia tidak sengaja berhubungan seks dengan kedua-duanya pada hari yang sama. Ketika Holly ditanya siapa yang menghamilinya, dia menunjuk Raymon, tetapi dia meminta untuk dilakukan ujian DNA dan dia bersama saudaranya Richard membawa kes ini ke pengadilan. Tetapi ujian itu tidak membantu kerana hasilnya menunjukkan keduanya 99,9 peratus boleh saja merupakan ayah kepada bayi itu dan keduanya ternyata tidak mahu menanggung nafkah hidup si anak.