Adsense

Khamis, 6 Januari 2011

borak kosong

borak kosong


[Hebat] Pemerintah China akan wajibkan anak melawat orang tua

Posted: 06 Jan 2011 09:00 PM PST

Pemerintah China secara undang-undang akan mewajibkan penduduk untuk mengunjungi orang tua yang sudah lanjut usia. Ini kerana ramai pekerja muda yang melupakan orangtuanya.

Berdasarkan rancangannya, orang tua yang sudah berusia dapat menuntut anak-anaknya di pengadilan jika hak mereka untuk dipelihara secara fizik dan psikologi oleh anak-anak diabaikan.

Memelihara orang tua adalah sebahagian dari kebudayaan China tetapi migrasi dan tekanan pekerjaan merosak hubungan keluarga, kata para pemerhati Kini 1/8 penduduk China berumur diatas 60 tahun dan lebih setengahnya hidup seorang sendiri.

Jumlah orang tua yang berusia diatas 60 tahun di China sebanyak 167 juta orang. Sementara itu terdapat satu juta  yang usianya diatas 80 tahun di negara itu. Kelahiran hanya satu anak China yang sudah berjalan puluhan tahun membuat semakin sedikit pekerja yang memelihara orang tua mereka.

Meskipun terjadi peningkatan rumah orang-orang tua, pemerintah baru-baru ini dikejutkan sejumlah berita tentang ada diantara meraka yang meninggal di rumah  mereka tanpa diketahui orang lain.

Perubahan disarankan sejak rancangan  Hukum Perlindungan Hak dan Kepentingan Orang Tua yang mula berlaku pada tahun 1996. Seorang penguam mengatakan kepada media pemerintah hukum baru ini akan sulit diterapkan.

"Lebih baik memperkuat pendidikan moral daripada memaksa orang melakukan sesuatu secara undang-undang," kata Qian Jun.

Anjing superb boleh buat kerja rumah dan berbelanja dipasar raya

Posted: 06 Jan 2011 08:45 PM PST

Sandie 4 tahun seekor anjing telah membuktikan bahawa dia benar-benar adalah sahabat terbaik dengan belajar untuk melakukan semua kerja rumah tangga pemilik-nya.

Ia melalukan segala yang dilakukan pemiliknya seperti berbelanja dan mencuci dan ia bahkan boleh membayar belanjaan nya.

Sandie mengikut Ms Line, yang lumpuh dari pinggang ke bawah, ke supermarket - menempatkan semua berbelanja di sebuah beg, yang ia kemudian membawa dengan di mulutnya. 

  Sandie membantu untuk menyusun pakaian pemiliknya Sue Line 

Ketika mereka hendak membuat bayaran di cashier Sandie boleh mengambil wang dari dompet pemilik-nya dan menyerahkannya kepada pembantu kedai.

Sandie juga boleh memisahkan pakaian kotor dan mengunci pintu mesin sebelum kitaran bermula. 

Dia juga menguasai cara membuka pintu dapur untuk membiarkan dirinya keluar ke tandas - dan selalu ingat untuk menutupnya kembali.

Ms Line, seorang pesara kesihatan NHS pengurus kepercayaan, lumpuh 40 tahun yang lalu setelah dia terlempar dari keretanya diMalam Tahun Baru.
Memperbesar

  Sandie membawa surat untuk Ms  Line yang lumpuh dari pinggang ke bawah 

Ms 61-tahun dari Coventry, berkata: "Hidup saya telah menjadi jauh lebih mudah kerana  Sandie membantu saya. Dia seperti anjing pintar dan telah memberi saya rasa kepercayaan diri yang belum pernah saya miliki sebelumnya.

'Saya telah kehilangan beberapa keupayaan tangan saya, Sandie membantu dengan mengambil dan membawa segala yang diperlukan  saya.


'Banyak perkara yang ia boleh lakukan. Dia membawa saya segala seperti membawa surat di pagi hari, untuk mengambil telefon saya jika berdering. "

Lee Armstrong, wakil pengurus kedai tempatan Tesco Sue di Bedworth, berkata: "Sandie telah menjadi sesuatu dari selebriti disini dan dia pergi  mengambil bahan makanan untuk pemiliknya."


Sue membeli Sandie ketika dia hanya beberapa minggu, dari seorang teman - dan berharap bahawa haiwan kesayangan barunya akan memberikan nya erti persahabatan .

Ms Line menambah: 'ibu' Sandie adalah seekor anjing yang sangat cerdas, dan itu jelas suatu sifat yang telah diwariskan.

'Tidak satupun dari kita yang pernah membayangkan, seberapa pintar Sandie,". "Inilah indahnya untuk memiliki pendamping yang indah, dan bagi saya untuk kembali sedikit kemerdekaan.

Pemandu bas tampan dan seksi dari China yang menjadi sensasi di internet

Posted: 06 Jan 2011 07:15 PM PST

Seorang pemandu bas berusia 27 tahun disebut-sebut paling tampan dan seksi di China setelah fotonya beredar di dunia maya. Pemandu itu bernama Xiong Xingyuan (27) dan  tinggal di Wuhan, China.

Xiong menjadi sensasi di dunia maya dan sejumlah user di beberapa forum mengatakan dia mirip dengan idola remaja Hongkong, Daniel Wu.

Dengan tinggi 180 sentimeter, Xiong telah memandu selama tujuh tahun setelah dia lulus dari sekolah. Orang ramai menyebutnya Shuai Xiong atau si tampan Xiong dan dia digambarkan sangat fashionable dan cute.

Tidak hanya dari segi fizik. Xiong juga seorang pemandu yang sangat hati-hati dan memperlakukan penumpang dengan baik. sebagai tambahan, selama dia menjalankan tugas,a ia belum pernah mengalami kemalangan.

Meski digilai perempuan dan gadis muda, Xiong menyatakan jika dia hanya menjalankan tugasnya. "Kita harus memperlakukan penumpang seperti keluarga kita. Kami ingin memastikan jika mereka merasa nyaman di bas dan kita tidak boleh melanggar peraturan di jalan,

Dia juga menegaskan dirinya tidak pernah berusaha mencari perhatian seperti yang di tuduh. "Di dalam industri, kita harus melakukan tugas dengan baik. Saya bukan seorang bintang seperti tuduhan pesaing dengan mengatakan berusaha mencari perhatian," kata Xiong.

Sumber: udn.com

Guru ditangkap selepas ada hubungan seks dengan pelajarnya didalam kereta

Posted: 06 Jan 2011 06:47 PM PST

Teacher Ashley Blumenshine, 27

Seorang guru 27 tahun telah ditangkap atas tuduhan berkaitan seks dengan salah satu pelajarnya sendiri


Pelajar yang berusia 16 tahun itu mengaku kepada polis dia ada mempunyai  hubungan dengan guru itu dan pihak polis percaya hubungan itu telah berlaku lebih daripada sebulan.Mereka ditangkap ketika berada didalam kereta.

 Illinois Kohl's store

Ashley Blumenshine ditangkap di belakang sebuah department store di Plainfield, Illinois, selepas polis menangkapnya di dalam kereta dengan pelajar itu. Guru Ashley Blumenshine, 27, ditemui di dalam kereta dengan seorang pelajar 16 tahun yang dipercayai telah melakukan hubungan seks. Polis percaya bahawa mereka telah melakukan hubungan seks  sebelum petugas tiba.

Plainfield North High School 

Guru sekolah menengah sedang di dalam tahanan dituduh berhubungan seks dengan pelajar. Peguam nya mengatakan dia tidak bersalah.

Dia mengajar tari dan pendidikan fizikal di Plainfield North High School selama empat tahun dan dikenali untuk populariti nya. Anak murid itu adalah junior di sekolah. Pasangan itu dijumpai dalam kereta di tempat parking di sebuah kedai  Kohl's Illinois


Blumenshine mengatakan kepada polis dia tahu remaja itu adalah seorang pelajar di Plainfield North High School, di mana dia telah menjadi guru tari dan sukan selama empat tahun .

 "Orang di belakang separuh telanjang," kata Ketua Polis Plainfield William Doster.

Polisi melihat ada dua kenderaan di parking  jauh  dari kedai dan kenderaan lain Salah satunya adalah kosong dan salah satu kenderaan itu ada orang.Mereka melihat Blumenshine berada di kerusi pemandu  dengan remaja itu di belakang.

Pembantu Will County Negara Jaksa Maria Fillipitch mengatakan kedua-duanya mengaku bahawa mereka baru saja melakukan hubungan seks.Kondom diambil sebagai bukti dari kenderaan.

Kes gangguan  jenayah seksual adalah jenayah yang membolehkan pesalah dihukum 3-7 tahun penjara. Blumenshine tidak berkahwin dan, peguam nya mengatakan, tidak mempunyai sejarah jenayah.(link)



[Pelik] Perkahwinan batal kerana bapak mentua tuntut gaji

Posted: 06 Jan 2011 05:31 PM PST

Macamni punya bapak mentua pun ada...saya petik dari myMetro

MANAMA: Seorang bakal pengantin lelaki membatalkan perkahwinannya pada saat akhir selepas bapa pengantin perempuan menuntut separuh daripada gaji anaknya yang dijadikan salah satu syarat dalam perkahwinan itu, lapor laman berita El Bashayerm, semalam.

Tuntutan itu diusulkan bapa pengantin perempuan ketika pengantin lelaki hendak menandatangani surat pernikahan dalam satu majlis perkahwinan di Jazan di selatan Arab Saudi.


Namun tuntutan itu enggan dipenuhi pengantin lelaki .


Campur tangan jurunikah dan tetamu yang hadir gagal mengubah fikiran bapa pengantin perempuan.


Pengantin lelaki mengucapkan terima kasih kepada tetamu yang hadir ke resepsi perkahwinan itu dan mengundang mereka untuk makan malam walaupun perkahwinan sudah dibatalkan.


Bapa pengantin perempuan dikatakan enggan menyertai majlis makan malam, manakala pengantin perempuan yang kecewa kerana perkahwinan dibatalkan mengoyakkan pakaian pengantinnya. - Agensi

Jual gambar bogel sendiri untuk biayai pelajaran

Posted: 06 Jan 2011 04:30 PM PST

Semalam, Telegraph melaporkan pelajar jual dara kerana mahu biayai pelajarannya di universiti. Kali ini. Daily China pula melaporkan seorang mahasiswa menjual foto-foto bogelnya untuk tujuan yang sama. Pelajar tersebut Su zizi (bukan nama sebenarnya) ialah mahasiswa di Universiti Renmin, sebuah universiti berpengaruh di China.

Dia mengadakan pameran kecil berjudul "Siapa Saya Pada Akhir Tahun 2010?" di universitinya, yang turut memaparkan beberapa keping potret telanjangnya seperti yang dilaporkan oleh Beijing News.

Kata Su zizi, "Saya harus membiayai diri sambil belajar. Saya mampu memperoleh 500 yuan (RM232) untuk setiap set gambar," katanya.

"Pada awalnya, saya sangat gugup apabila memikirkan reaksi orang lain, tetapi selepas itu, saya tahu cara untuk melindungi diri dan keluarga saya dengan menandatangani kontrak."

"Hal ini bermakna jika gambar tersebut dijual oleh pihak lain, mereka akan menghadapi tindakan undang-undang."

"Saya harus menjelaskan kepada orang bahawa pekerjaan saya sebagai model bogel adalah sah di sisi undang-undang, walaupun sesetengah orang membencinya. Saya menganggap potret telanjang sebagai suatu bentuk kerja seni."

sumber : duniacacamarba.blogspot.com

Tuan punya kereta betul-betul buat lawak

Posted: 06 Jan 2011 10:01 AM PST

image
betul-betul punya lawak..yang penting keselamatan kereta terjaga…..

Kerana marah remaja ini sanggup lelong gambar bogel ibunya dilaman web

Posted: 06 Jan 2011 09:30 AM PST

Seorang remaja dari Auckland, New Zealand kini  menghadapi masalah serius kerana telah menjual foto-foto seksi ibunya secara online melalui laman web lelong. Remaja berusia 18 tahun ini mendaftarkan lima buah foto telanjang ibunya kerana marah pada ibunya.

gambar hiasan

Dia mengaku sangat marah setelah bertengkar kerana  ibu menyuruhnya membersihkan garaj. Untuk membalas dendam, dia pun kemudian melelong foto-foto telanjang ibunya pada web lelong TradeMe.
Namun tindakan anak nakal itu dapat diketahui. Ibunya segera menghubungi pihak TradeMe untuk menarik lelongan foto-fotonya yang telah dilihat sebanyak 11.000 kali oleh para pengakses laman web tersebut.

Ibu remaja itu mengatakan sangat tertekan dengan perbuatan anaknya. Dia mengakui beberapa hari sebelumnya anaknya sempat mengambil foto dirinya dalam keadaan setengah bogel. Namun  ibu remaja itu sama sekali tidak menyangka jika foto itu akan disebarluaskan di internet.

"Dia sangat keterlaluan. Anak saya mengedit foto-foto itu sehingga membuat saya nampak telanjang dan menyebarkannya ke orang ramai" katanya.


Sementara itu, juru bicara TradeMe mengatakan pihaknya lain kali akan lebih berhati-hati menyelidik barang lelong yang masuk dalam daftar mereka.

"Kami tidak ingin memasukkan foto-foto bogel seorang ibu yang diposting oleh anaknya," kata juru cakap tersebut.
from:zonamaya.info

Kerana ditegur ketiak berbau oleh kekasih,lelaki nekad curi parfume

Posted: 06 Jan 2011 08:45 AM PST

Gara-gara ditegur kekasih kerana ketiaknya berbau, seorang lelaki nekad mencuri perfume. Itulah yang dilakukan Kurniawan,49, dari Surabaya.

Kurniawan mencuri di Giant Mulyosari. "Cara yang dilakukan tertuduh ini dengan  berpura-pura sebagai pembeli," ujar Ketua polis Mulyorejo, AKP Puguh Wasis.

Lelaki yang menganggur ini  mengambil 2 perfume jenama Axe dan perfume tersebut disembunyikan di poket seluarnya.

Ketika keluar dari Giant, alarm berbunyi. Kurniawan lalu ditahan oleh pengawal dan ketika diperiksa pengawal  menemukan perfume itu. Kerana terbukti mencuri, pengawal membawa Kurniawan ke Polsek Mulyorejo.

Kurniawan mengaku baru kali ini mencuri. "Baru kali ini dia mencuri. Alasannya kerana kekasihnya setiap hari mengatakan ketiaknya bau," ujar Kanit Reskrim Polsek Mulyorejo, Aiptu Suparmin.

Kurniawan mengaku tak ingin mengecewakan kekasihnya. "Dia ingin sekali menikah. Jadi apapun permintaan kekasih dia turuti termasuk ketika harus memakai parfume supaya ketiaknya wangi. Tapi caranya yang salah," kata Kanit.(poskota)

Gadis comel yang mengutip botol untuk hidup

Posted: 06 Jan 2011 07:00 AM PST



Lihat wajah gadis comel ini semuanya dilakukan untuk sesuap nasi
dan sara hidup.Tak ada perasaan malu dan segan...


Adakah ini fesyen untuk tahun 2011?

Posted: 06 Jan 2011 06:31 AM PST

image
agak memeranjatkan jika ini menjadi fesyen untuk tahun 2011…ada sesiapa yang nak ikut…

Aksi hebat Spiderman dari China

Posted: 06 Jan 2011 05:45 AM PST

Spiderman dari China.. Chinese Spiderman beraksi memanjat tebing tanpa memakai alat bantu apapun.. satu aksi yang sangat berbahaya  oleh Spiderman ini......




spiderman dari Amerika pun tabik kat dia.....

[Amaran]Jangan minum air ini nanti jadi homo

Posted: 06 Jan 2011 04:36 AM PST

3878
taste like homo..parah ni kalau minum air ni..sampai macam tu sekali….
(untuk lawak selingan aje)

Cara lelaki gay kahwin

Posted: 06 Jan 2011 03:00 AM PST







geli pulak aku tengok...

[Kelakar] Penguin kentut dan kawannya cuba mengelak

Posted: 06 Jan 2011 02:36 AM PST





LETAK MAKLUMAT IKLAN
Nasib baik dia cepat tekan brek kalau tak dah tentu cium bau .....

Kelakuan tak senonoh yang jangan kita ikut

Posted: 06 Jan 2011 01:30 AM PST

Kadang-kadang pasangan yang sedang berkasih sanggup melakukan
apa sahaja kerana terdorong oleh nafsu.Mereka juga sanggup melakukannya
dihadapan khalayak ramai....janganlah kita ikut perbuatan mereka ini...








bagi mereka ini mungkin satu gurauan tapi bagi kita ini menjatuhkan
maruah pasangan kita.....


MEREKA KATA

Posted: 06 Jan 2011 01:01 AM PST

Terima kasih kerana sudi melawat blog yang tak seberapa ini.Blog dibut semata-mata untuk hiburan
dan berkongsi informasi sesama kita.Sesuai dengan tag santai...borak ape saje,diharapkan kepada
sesiapa yang sudi melawat blog ini akan berasa santai dan boleh menikmati informasi yang ada disini.

Harapan blog ini dapat memberi sesuatu yang berfaedah kepada pembaca dan diri saya sendiri.
dan yang lebih penting kita dapat berkenalan dan bersahabat walaupun dialam maya...
TERHIBUR DAN SANTAI DI SINI..ITU HARAPAN SAYA..


Lelaki sanggup berjalan jauh semata-mata nak lihat wajah presidennya

Posted: 06 Jan 2011 12:40 AM PST

Dibawah adalah gambar seorang nelayan yang telah uzur. Selama 23 hari dia berjalan kaki dari kampungnya,  menuju Istana Merdeka semata-mata untuk satu tujuan. Belum sempat ditanya soal kedatangannya, dia langsung bersujud dan mencium kaki Soekarno. Ternyata memang itulah tujuannya kesana hanya untuk bertemu presidennya.
Dia menyatakan, dirinya sudah berjanji, sebelum mati akan melihat wajah presidennya dan menunjukkan kecintaan serta kesetiaan kepadanya. Mengharukan, dia sama sekali tidak pernah melihat  Presiden yang disebut semua orang itu. Walaupun melalui televisyen kerana dia tidak mempunyai televisyen .

Dalam hujan pun masih mencuri

Posted: 05 Jan 2011 11:17 PM PST

Kalau dah jiwanya kaki mencuri,dalam apa keadaan pun
tetap nak mencuri...cuba saksikan gambar dibawah....





tak peduli orang sekeliling memandang yang penting
dapat duit....

[Gila] Remaja sekolah di China suka hias handpnone dengan kondom

Posted: 05 Jan 2011 11:17 PM PST

 

image

 

Remaja di China sedang 'demam' hiasan hanphone yang cukup ekstrem untuk membuatnya kelihatan lebih trendi. Salah satu hiasannya adalah kondom. Menurut salah seorang murid di daerah Nanning, China, hiasan kondom menciptakan 'kesegaran' dan penting jika dalam keadaan darurat.

Pihak generasi yang lebih tua di Nanning, daerah Guangxi, Selatan China, terkejut melihat trend ini. Mereka cukup terkejut dengan makin terbukanya para remaja menunjukan identiti seksual mereka.

"Orangtua dan guru mesti segera memberikan pendidikan seksual pada remaja. Ini demi memberi lebih pengetahuan remaja soal seks dan pastikan mereka tahu informasi yang benar. Ini demi melindungi mereka semasa muda," kata Su Chang, psikolog senior dari Nanning City Next Generation of Educational Research.

Hiasan kondom ini dijual dengan harga yang sangat murah, sekitar 5-20 yuan. Dikatakan kualiti bahan dan keselamatankondom ini juga sangat rendah.

Kondom dengan brand "Interesting Imported Condoms" yang digunakan sebagai hiasan handphone ini memang terlihat sangat unik kerana dihiasi gambar animasi dan lambang horoskop. Tetapi tanpa dilengkapi informasi produk yang lengkap seperti nama kilang pembuat dan tarikh tamat tempoh.

[Aneh] 'Kembar' dari ibu yang berbeza

Posted: 05 Jan 2011 10:45 PM PST

Mereka menyebutnya 'twiblings': dua anak yang lahir hampir bersamaan, dari sperma lelaki sama, sel telur wanita berbeza, juga rahim berbeza. Kedua anak 'kembar' ini lahir setelah orangtuanya, Michael Callahan dan Melanie Thernstrom, menjalani program reproduksi.

Anak itu berasal daripada sperma Michael dan sel telur dari dua penderma wanita yang dirahsiakan identitinya. Pembuahan dilakukan di laboratorium reproduksi. Setelah berhasil, janin ditumpangkan ke dalam rahim dua wanita pengganti ibu hamil (surrogate mother).

Cara ini diambil setelah Melanie mengalami gangguan reproduksi dan sukar untuk hamil. Bersama suaminya, Melanie enam kali gagal menjalani program bayi tabung. Berbagai terapi reproduksi juga gagal kerana sel telurnya bermasalah.

Pasangan suami isteri itu sangat mendambakan anak kembar di kehidupan mereka.Usaha ntuk mengmbil anak angkat juga sukar kerana  usia mereka yang dianggap terlalu tua. Melanie 42 tahun, dan Michael 37 tahun.

Tak ada jalan lain, Melanie pun akhirnya merelakan suaminya menjalani program bayi tabung sendiri. Pasangan itu sengaja melibatkan dua penderma kerana ingin mendapatkan dua anak sekaligus dalam kehidupan mereka seperti anak kembar.

Doa mereka terkabul. Pembuahan sperma Michael dengan dua sel telur penderma anonim matang bersamaan. Mengingat keadaan rahim Melanie yang lemah, mereka kemudian 'menumpang' dua janin itu di rahim dua wanita pengganti sehingga lahir.

Dua wanita itu Melissa Fowler, 30 tahun ada dua anak, dan Fie McWilliams, 34 tahun juga ada dua anak. Keduanya tinggal di Oregon.

Melanie dan Michael memberi perhatian  selama Melissa dan Fie mengandung janin itu. Mereka juga ikut mendampingi Melissa dan Fie ketka bersalin. Melissa melahirkan bayi Violet, dan Fie melahirkan Kieran, dengan beza waktu hanya beberapa hari.

Melanie dan Michael kini hidup bahagia bersama Kieran dan Violet. Mereka juga tetap menjaga hubungan baik dengan Melissa dan Fie yang telah meminjamkan rahimnya selama sembilan bulan. "Kami tak akan melepaskan ikatan antara anak kami dan dua wanita yang mengandung mereka," kata Melanie.- Daily Mail.