Adsense

Jumaat, 12 November 2010

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Samsung bags the most Gold Awards at GoMobile 2010

Posted: 12 Nov 2010 07:15 PM PST

Samsung bags the most Gold Awards at GoMobile 2010

Kuala Lumpur, 12 November 2010 – Samsung Malaysia Electronics (SME) Sdn. Bhd., a global leader in mobile technology, won an outstanding three Gold Awards out of the eight Award categories, at GoMobile 2010, the much coveted mobile lifestyle event.

Samsung secured the Gold Award for the "Mobile Device of the Year" for its flagship smartphone, Galaxy S; "Ground-Breaking Device" for Samsung Wave, its first bada platform smartphone; and "Best Tablet Device" for GALAXY Tab, its first Tablet device, at the Mobile World Star Awards and Gala Dinner held on Thursday, 11th November 2010.

"Samsung is honoured to receive the Gold Awards as voted by consumers and recognised by the mobile industry, for GALAXY Tab, Samsung Wave and Galaxy S smartphone. Our ground-breaking devices are designed to enrich your mobile life. With a multi platform strategy, Samsung is one of the few companies capable of offering such a diverse line-up for our consumers. Samsung Wave is based on our propriety open platform, bada while the Galaxy S is based on Android 2.2 operating system.

"This is only the beginning of our innovations as pioneers in smart mobile devices since mobile is in our DNA. We are committed to delivering rich, immersive and integrated experiences as we strive to offer a smartphone for every lifestyle." said Mr. Andrew Cheong, Director, Mobile Phone, Samsung Malaysia Electronics.

For more details and to view Samsung's latest mobile offering, visit booth number 48 at the GoMobile Expo from Friday, 12th to Sunday, 14th November in Kuala Lumpur Convention Centre.

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Britney Spears join Emmy Awards, Emmy Awards, Emmy Awards, Emmy Awards, Britney Spears Crap!
  • The Black Eyed Peas Global Launch of Full HD 3D LED TV
  • Gambar Marsha Jadi Juri di Be A Samsung Star and Shine Search
  • Inspirasi Warna Untuk Rumah Sayangan
  • BOH Cameronian Arts Awards 2010
  • Gambar Siti Nurhaliza di Pelancaran SimplySiti Gold Edition
  • Samsung Wave First BADA Smartphone Hits Malaysia
  • 8TV at PROMAX ASIA AWARDS 2009
  • The SHOUT! Awards Gather Music, Radio, Television and Film
  • Winners of the 2008 MTV Asia Awards
  • Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

    Cuti Sekolah Menakjubkan Dengan ntv7

    Posted: 12 Nov 2010 03:08 PM PST

    Cuti sekolah yang menakjubkan dengan siri animasi Dr Daisaku Ikeda
    Seperti aku, Seperti Engkau : Dunia dalam Hatimu

    Harga melancong dijangka melambung sebaik sahaja musim cuti sekolah tiba. Dalam dunia penawaran dan permintaan, syarikat penerbangan dan penginapan pastinya menaikkan harga masing-masing menjelang musim ini. Disebabkan itu, ibu bapa terpaksa membayar harga yang tidak munasabah. Bagi mereka yang memilih untuk tidak melancong, ntv7 telah menyediakan aktiviti yang menarik, khas untuk seisi keluarga.

    Dari 13hb November hingga 25hb Disember, sebanyak lima anugerah siri animasi terbaik berjudul, "Seperti aku, Seperti Engkau : Dunia dalam Hatimu" yang diadaptasi dari cerita kanak-kanak terkenal Dr Daisaku Ikeda – pengasas dan Presiden SOKA Gakkai International – akan dikeudarakan di Saluran Ceria Anda, setiap Sabtu, pada jam 2 tengah hari. Siri-siri tersebut adalah – The Snow Country Prince (Bahagian 1 – 3), The Two Princes, The Princess and the Moon, The Prince and the White Horse, dan The Flower and the Phoenix.

    Ini merupakan kali kedua ntv7 bekerjasama dengan Soka Gakkai Malaysia untuk menyiarkan siri ini yang mendapat respon positif dari kanak-kanak serta ibu bapa dari merata dunia.

    Dengan nilai-nilai moral yang disertakan, siri animasi Dr Ikeda bukan sahaja akan menyentuh hati kanak-kanak tetapi juga orang dewasa. Ceritanya akan menyampaikan mesej yang penting untuk penontonnya seperti ciri-ciri keberanian, harapan, persahabatan, dan keamanan. Nilai-nilai seperti kebijaksanaan dan keadilan juga diterjemahkan ke dalam watak-watak siri animasi ini berserta dengan jalan cerita yang menarik.

    Dr Daisaku Ikeda

    Dr Daisaku Ikeda

    Filem-filem animasi ini yang dihasilkan dalam Bahasa Jepun, dialih suara dalam sembilan bahasa dan telah disiarkan di 23 buah negara termasuk Malaysia, Iceland, Panama, Filipina, dan Singapura. Di Malaysia, siri ini dialih suara dalam Bahasa Mandarin dengan sub judul Bahasa Malaysia.

    Untuk keseronokan pada hujung minggu Sabtu, pastikan anda dan keluarga anda menontoni siri animasi Dr Daisaku Ikeda hanya di ntv7, Saluran Ceria Anda, mulai 13hb November pada jam 2 tengah hari!

    Maklumat siri animasi Daisaku Ikeda adalah seperti berikut:

    Bahagian 1 – Sabtu, 13hb November, jam 2 tgh hari
    Bahagian 2 – Sabtu, 20hb November, jam 2 tgh hari
    Bahagian 3 – Sabtu, 27hb November, jam 2 tgh hari

    Ringkasan cerita: Goichi dan adiknya Yuki tinggal di hujung utara Jepun di mana musim sejuknya adalah panjang dan susah dilalui. Goichi merupakan seorang yang penakut dan lemah, terutamanya ketika musim sejuk menjelang. Perubahan berlaku kepada Goichi yang biasanya kelihatan lesu apabila dia dan Yuki terserempak dengan seekor angsa muda yang luka dan membuat keputusan untuk merawatnya. Goichi memutuskan untuk mencabar ketahanan fizikalnya dan berjanji kepada Putera Negara Salji untuk bertanggungjawab ke atas angsa-angsa hingga musim semi. Gochi dan Yuki tahu bahawa "Black Nose" harus sembuh sebelum menyertai kelompoknya untuk berhijrah ke utara pada musim semi. Akan tetapi, luka "Black Nose" tidak mudah untuk sembuh, lebih-lebih lagi di cuaca yang sebegini sejuk. Goichi mendapati bahawa untuk menjaga orang lain, dia memerlukan sikap keberanian yang amat tinggi.

    The Prince and the White Horse

    Sabtu, 4hb Disember , jam 2 tgh hari

    Ringkasan cerita : Di sebuah pulau yang bernama Jambe, terdapat dua anak laki-laki yang baru sahaja menggenap tujuh tahun. Seorang daripada mereka ialah Putera Rupia yang bersikap angkuh dan merupakan pewaris sebuah mahkota kuno. Seorang lagi pula ialah Putera Subarna yang bersifat pemalu. Subarna harus mengatasi sifatnya yang pemalu itu untuk menjadi seorang putera lagenda dalam sandiwara desa. Putera Rupia menjadi marah ketika menyedari bahawa Subarna lebih digemari oleh penduduk pulau. Dalam konfrontasi dengan Subarna, Rupia mula belajar bagaimana untuk menjadi seorang Putera yang baik.

    The Flower and the Phoenix

    Sabtu, 11hb Disember, jam 2 tgh hari

    Ringkasan cerita : Sachiko merupakan seorang puteri yang selalu tidak gembira dan tidak berselera. Akibatnya, kesihatan dan prestasi Sachiko di sekolah, dipengaruhi. Bimbang tentang keadaannya, Bulan menghantar seekor arnab ajaib untuk membantu Sachiko. Arnab ajaib itu kemudiannya membawa Sachiko mengembara di bulan dan menjelaskan padanya bahawa dia sebenarnya merupakan seorang puteri yang ceria dan sihat, dan suka menikmati hidup. Selepas itu, Sachiko mulai bertekad untuk meningkatkan selera makannya.

    The Princess and the Moon

    Sabtu, 18hb Disember, jam 2 tgh hari

    Ringkasan cerita : Bataar, seorang anak Mongolia suku Blue, tidak mengerti mengapa orangnya bermusuhan dengan suku Merah. Dia menjadi lebih bingung ketika ayahnya menjelaskan bahawa dendam mereka berasal dari sebuah pertempuran yang berlaku sejak dulu lagi. Apabila Bataar dibawa oleh Toya, seekor kuda putih ajaib, kembali ke masa dahulu, dia mengambil kesempatan ini untuk menulis semula sejarah. Tetapi adakah orang dewasa akan mempedulikan amaran Bataar mengenai akibat yang mengerikan yang akan dibawa oleh perang?

    Sabtu, 25hb Disember, jam 2 tgh hari

    Ringkasan cerita : Semasa musim cuti panas, Koichi dan Yuji berganding bahu untuk mencari bunga buluh yang jarang sekali boleh didapati untuk projek sekolah mereka. Dalam pencarian mereka di sebuah hutan, mereka menemui seekor naga betina lagenda yang meminta mereka untuk membantu menyelamatkan hutan dari kemusnahan. Untuk berjaya, mereka harus mencari sumber pancuran kehidupan di hutan dan mengatasi penjaga iblis. Pertempuran mereka merupakan pertempuran kata-kata, dan hanya dengan keberanian untuk bercakap benar, mereka barulah boleh menyelamatkan hutan dari kemusnahan.

    The Two Princes

    The Snow Country Prince

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Hamper Biskut Raya Dari NTV7 Saluran Ceria Anda
  • Kisah Budak KL Masuk Kampung
  • Gambar Dayang Nurfaizah @ 10th Anniversary NTV7 Feel Good Channel
  • Rancangan Khas Sempena Cuti Sekolah Jaguh Lasak
  • Kong : Return To The Jungle Dragon Metal Ages Kiddo The Super Truck di RTM
  • Drama Menarik Cuti Sekolah di TV2
  • CD KET CARI DUIT POKET LAKONAN NOOR ZAM ZAM ZAKARIA, DAYANG NAZ
  • Program Jadi Hannah Montana Rock bersama Shila
  • Gambar Julia Ziegler di Sidang Media Drama Ampang Medikal
  • Sekitar Prebiu FIlem Cuti Cuti Cinta
  • Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.