Adsense

Khamis, 1 Julai 2010

[LANGGANAN] Artikel Berita Semasa Online

[LANGGANAN] Artikel Berita Semasa Online


(Jawatan Kosong) TNB di Malaysia

Posted: 01 Jul 2010 06:43 AM PDT

TNB Engineering Corporation Sdn. Bhd. (TNEC), is a wholly-owned subsidiary of Tenaga Nasional Berhad (TNB), Malaysia's national electric utility company.The company has extensive experience in the development, design, construction, operation and maintenance of District Cooling System plants and networks, spanning a 12-years period. Drawing on its expertise, experience and resources, TNEC is able to offer property [...] Related posts:
  1. (Jawatan Kosong) Perodua Malaysia 2010
  2. (Jawatan Kosong) UNITEN 2010
  3. (Jawatan Kosong) KWSP Terkini

Kemasukan ke IPTA. Pelajar Lelaki vs Wanita

Posted: 30 Jun 2010 10:39 PM PDT

Seperti biasa kiasan ini akan kita dengar setiap kali tibanya kemasukan ke IPTA. Mana ramai, pelajar lelaki ker atau pelajar wanita? Semestinya pelajar wanita lebih ramai. Tetapi yang menjadi persoalannya adalah peratusan bilangan pelajar wanita semakin berkurang atau semakin bertambah. Sedar atau tidak pelajar wanita sendiri seringkali melalui sistem meritokrasi secara halus akibat persaingan sengit [...] Related posts:
  1. (Kuota Bumiputera?) Tawaran Kemasukan ke IPTA
  2. Sistem Gred SPM Terbaru, Syarat Kemasukan Ke IPTA
  3. KTM Komuter Untuk Wanita Sahaja

Masalah 3M di Malaysia. Pelajar? Guru? Sistem?

Posted: 30 Jun 2010 07:29 PM PDT

Sebelum ini dunia pendidikan di Malaysia dikejutkan dengan angka yang boleh dikatakan cukup membimbangkan apabila 60 peratus pelajar tahap satu di sekolah bagi seluruh negara tidak mencapai tahap penguasaan kemahiran asas 3M (iaitu membaca, mengira dan menulis). Ramai yang terkejut. Yang buat-buat terkejut pun ada. KUALA LUMPUR – Pendedahan 60 peratus pelajar tahap satu di [...] Related posts:
  1. Masalah Guru Sandaran Tidak Terlatih (GSTT) 2010?
  2. (Bongkar) Masalah Disiplin Pelajar di Sekolah
  3. Kerajaan Kekurangan Dana, Kerja Guru Baru Dibeku Tahun Depan?

Di Mana Kebenaran Felda Malaysia Bankrap?

Posted: 29 Jun 2010 10:51 PM PDT

Adakah selepas skandal kerugian Sime Darby sebelum ini akan melarat kepada institusi seperti Felda Malaysia selepas ini? Krisis kerugian Felda Malaysia ini mula mendapat perhatian apabila Dr Tan Kee Kwong yang juga merupakan bekas Timbalan Menteri Tanah dan Pembangunan Koperasi sehingga tahun 2004 dan kementeriannya turut bertanggungjawab ke atas Felda, mendesak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia [...] Related posts:
  1. Negara Malaysia Muflis & Bankrap 2019?
  2. (Jawatan Kosong) Felda Holding Berhad 2010