Adsense

Isnin, 1 Oktober 2012

Celebrity News

Celebrity News


Adipati Dolken Hero Muda Indonesia

Posted: 01 Oct 2012 01:57 AM PDT

Adipati Dolken atau nama sebenar, Adipati Koesmadji antara hero muda paling popular di negara jiran. Jejaka berdarah kacukan Jawa-Jerman yang dilahirkan pada 19 Ogos 1991 ini, memulakan kerjaya sebagai pelakon pada 2008 selepas dipujuk kakaknya yang juga aktres Gianina Emanuela.

Mula dikenali menerusi sinetron Kepompong dan filem Putih Abu Abu dan Sepatu Kets, anak bongsu daripada tiga beradik ini mampu berlagu riang dengan pencapaiannya apabila mampu meletakkan diri sebaris dengan pelakon gred A negara kelahirannya.

Ketika bertemu mata dengannya di lokasi penggambaran filem Sang Martir di kota Jakarta baru-baru ini, anak muda berusia 21 tahun ini mesra berkongsi perkembangan terkini, pembabitan awal dalam dunia seni serta impiannya mencipta nama di luar negara.

"Kisah saya mungkin tidak menarik seperti aktor lain. Semuanya bermula dengan pujukan kakak yang mengajak menyertainya dunia lakonan. Mulanya saya menolak kerana tidak berminat tetapi apabila dia cakap boleh dapat banyak wang, saya ubah fikiran.

"Bermula dengan peranan kecil, saya akhirnya mendapat kepercayaan muncul sebagai pelakon utama. Untuk mendapatkan kepercayaan itu bukan mudah kerana persaingan di sini (Indonesia) sangat sengit.

"Saban hari ada saja wajah baru yang berbakat dan ada juga bersandarkan rupa. Jika lalai, pasti ada yang bisa ganti posisi kita. Pernah saya putus asa dan hampir menarik diri.

"Selepas beberapa produksi, saya mula jatuh cinta dengan bidang ini. Niat yang dulunya mahu meraih pendapatan lumayan, perlahan-lahan berubah. Kini saya berlakon kerana kecintaan yang cukup mendalam. Saya amat menitikberatkan kualiti persembahan serta kepuasan dalam berkarya," katanya yang berpegang teguh dengan ungkapan disiplin tunjang utama kejayaan.

Aktor yang pernah bercita-cita menjadi pemain bola sepak profesional ini menyifatkan 2012 tahun terbaik buatnya apabila muncul dengan empat filem iaitu 18++ Forever Love, Malaikat Tanpa Sayap, Perahu Kertas dan Sang Martir.

Untuk peminat Adipati di Malaysia, 18++ Forever Love dan Malaikat Tanpa Sayap disiarkan di Malaysia menerusi Astro di saluran Indopek. Khabarnya, filem 'berhantunya', Perahu Kertas yang diadaptasikan dari novel karya novelis terkenal, Dewi Lestari atau Dee juga sedang diusahakan pihak tertentu untuk ditayangkan di pawagam Malaysia.
 
Adipati melihat perkembangan positif ini sebagai permulaan yang baik untuknya dikenali di Malaysia dan berharap ada pihak sudi mengundangnya berlakon di sini.

"Saya senang dan bangga apabila filem lakonan saya di mainkan di Malaysia. Sejujurnya, saya teringin berlakon di Malaysia dan jika ada tawaran dan ketika itu ada kelapangan, pasti saya terima dengan besar hati.

"Biarpun belum pernah sampai ke Malaysia, sudah banyak cerita yang saya dengar daripada rakan-rakan. Teringin juga ke sana tetapi belum ada kesempatan lantaran jadual saya sangat padat.

"Salah satu impian saya adalah mencipta nama di luar negara, bukan saja Asia tetapi juga di Eropah serta Amerika Syarikat. Bunyinya mungkin terlalu tinggi dan tidak mampu digapai tetapi saya perlu optimis. Dalam hidup ini tidak ada yang mustahil tetapi kita kenalah berusaha keras," kata peminat setia Leonardo DiCaprio yang turut menganyam hasrat bergelar sutradara satu hari nanti.
 
Menjawab karya manakah yang paling dekat dengan jiwanya, Adipati dengan pantas menjawab Malaikat Tanpa Sayap yang mengisahkan seorang remaja bernama Vino yang memilih untuk berkorban demi menyelamatkan adiknya dan juga maruah keluarganya. Kesusahan yang dialami Vino pernah dilaluinya dan persamaan itulah yang menarik perhatiannya menjayakan filem itu.

Bagaimanapun katanya, jika ditanya aspek kepuasan sudah pasti Perahu Kertas arahan Hanung Bramantyo kerana filem yang sekali lagi menggandingkannya dengan Maudy Ayunda selepas Malaikat Tanpa Sayap itu bukan sebarang karya apabila diadaptasikan dari novel paling laris."Beban menjayakan Perahu Kertas sangat berat. Saya harus pastikan watak Keenan benar-benar hidup dan selari seperti yang digambarkan dalam novel. Ramai membaca novel ini dan mereka meletakkan harapan yang sangat tinggi.

"Biarpun tidak seratus peratus sama, saya berikan yang terbaik malah saya belajar melukis di daerah Menteng, Jakarta Pusat supaya dapat menjayakan adegan melukis senatural mungkin. Syukur ramai suka dengan persembahan saya dan Maudy yang tampil sebagai pasangan saya, Kugi.

"Filem ini juga besar maknanya apabila ia mendidik penonton secara halus agar membuang rasa ego andai kita mahukan cinta sejati. Berbeza dengan Keenan, di dunia realiti saya akan berterus-terang jika sukakan seseorang.

"Kalaupun cinta saya tidak bersambut, tidak mengapa. Setidak-tidaknya saya luahkan isi hati dan tidak ralat," katanya yang tidak sabar menantikan reaksi penonton terhadap sekuel Perahu Kertas iaitu Perahu Kertas 2 yang akan menyusul di pawagam tidak lama lagi.
 
Tidak merahsiakan hatinya kini sudah dimiliki seorang pelakon wanita, aktor ini bagaimanapun enggan mengulas siapakah aktres bertuah itu. Barangkali kontroversi tersebar gambar panasnya bercium dengan bekas kekasihnya, Chika Anastasya Kinsky menjadikan dia lebih berhati-hati berbicara soal pasangan barunya.

Pun begitu, Media seberang rancak dengan spekulasi Maudy adalah cinta hati baru aktor kacak itu namun baik Adipati mahupun Maudy menegaskan mereka hanya teman rapat.
Jika Dah Baca ClickLah Like @ Share !!

Dalam Masa 5 Hari Filem Hantu Kapcai Kutip Lebih 2 Juta

Posted: 01 Oct 2012 01:44 AM PDT

Sungguh menakjubkan dan sudah pasti ia adalah filem pecah panggung tahun ini, setelah beberapa hari ditayangkan dipawagam sejak khamis lalu. Filem terbitan anak syarikat KRU Studios ini telah berjaya menarik peminat filem tempatan dipawagam khasnya.

Jika sebelum ini filem 29 Februari juga terbitan KRU hanya berjaya mengutip RM500 ribu, tetapi lain pula kisahnya dengan Filem Hantu Kapcai. Berita mengenai kutipan filem berkenaan tersebar setelah akhbar berita harian terbitan Ahas (Semalam), memberitahu filem ini berjaya mengutip RM2 juta dalam masa 2 hari.

ZoOM perasaan ada beberapa filem tempatan yang kurang mendapat sambutan beberapa bulan kebelakangan ini. Dan boleh dikatakan ia sekadar melepaskan lelah di industri tersebut, malahan menjadi santapan penonton di Astro.

Selain itu juga ZoOM nak ucapkan tahniah kepada Showbiz Production kerana berjaya membuktikan filem tempatan masih mempunyai aura tersendiri.

Tahniah sekali lagi kepada pengarah Ghaz Abu Bakar dan juga KRU Studios.

Apa komen anda yang menonton ?

Sinopsis Filem Hantu Kapcai :

Hantu Kapcai mengisahkan Ajib, mat rempit yang terdesak melunaskan hutang dengan along, terpaksa berlumba dengan musuh ketatnya, Tiger (Remy).

Demi memenangi wang pertaruhan, Tiger mensabotaj perlumbaan itu hingga berlaku kemalangan ngeri yang mengorbankan nyawa Ajib.

Roh Ajib yang terperangkap di antara alam nyata dan ghaib, terkejut melihat jenazahnya berada di tengah ruang tamu rumah dan dikelilingi keluarga serta jiran tetangga. Dia hanya boleh berkomunikasi dengan Ibrahim, calon Imam Muda di kampungnya.

Dalam usaha membantu Ajib, Ibrahim terpaksa mencari jalan meyakinkan keluarga Ajib, malah dalam masa sama, membantu menyelesaikan perkara yang belum sempat disempurnakan mat rempit itu.
Jika Dah Baca ClickLah Like @ Share !!

Cerita Makan Ayam Yang Sedap

Posted: 01 Oct 2012 01:23 AM PDT

Ada satu citer nie, budak laki ngan budak pompuan nie
darjah 1 sekolah rendah. Diorang ni kawan baik sgt,
tiap-tiap hari mak bapak diorang bekalkan ayam goreng
utk makan waktu rehat. Diorg selalu makan sama2.
Budak pompuan tu tanya budak laki tu..."Awak pun suka makan
ayam goreng ke?"
Budak laki..."Suka, awak?"
Budak pompuan..."Saya memg suka sgt makan ayam goreng nie"

Sampailah masuk darjah 6 mereka berada di sekolah yang
sama. Tiba-tiba satu hari budak pompuan ni dah tak
bawak dah ayam goreng.

Budak laki tu pun tanya.
"Eh...Apasal awak dah tak bawak ayam goreng? Awak dah
tak suka makan ayam lagi ke?"
"Tak boleh makan ayam lagi la, sebab bawah saya dah
tumbuh bulu ayam"...
"Eh...ye ke? Cuba tengok?"
Budak pompuan tu pun selak skirt dan tarik suar dalam,
dia tunjukkan bulu yang dah tumbuh kat situ.
"A'a lah memg dah tumbuh, saya pun tak nak makan ayam
lagi la kalau camni"...
"Apasal lak? Awak pun dah tumbuh bulu ayam jugak ke?"
"A'a...awak nak tengok ke?"
"Nak"

Budak laki tu pun londehkan suar dia...
"Eh eh awak punya bukan bulu aje, tengkuk dan balung
ayam pun dah tumbuh jugak"
*&^%$...??? 

Jika Dah Baca ClickLah Like @ Share !!