Adsense

Selasa, 25 September 2012

Berita Harian: Hip

Berita Harian: Hip


'Kami tahu hukum-hakam'

Posted: 24 Sep 2012 03:42 PM PDT

Vanidah, Rashidi kesal salah faham dialog cerai dalam Untuk Tiga Hari

Pasangan popular, Vanidah Imran dan Rashidi Ishak mempersoalkan tindakan pihak yang meragui status perkahwinan mereka hanya berdasarkan dialog cerai dilafazkan Rashidi dalam filem Untuk Tiga Hari yang mula menemui khalayak minggu lalu.

Meskipun berita yang disiarkan di sebuah akhbar harian itu, semalam, dianggap sesuatu yang melucukan, Vanidah atau lebih akrab disapa Vee berkata, soal perkahwinan dan perceraian bukanlah perkara yang boleh dibuat main-main.
"Jangan mudah menilai kami. Walaupun kami artis, tapi kami masih tahu hukum-hakam, apatah lagi jika membabitkan rumah tangga. Dalam filem itu, tiada langsung babak Rashidi melafazkan cerai terhadap saya.

Kaji dulu skrip

Sebaliknya, babak dimaksudkan membabitkan watak Juwita lakonan Ayu Raudhah.

"Setiap kali ada tawaran yang memerlukan kami berlakon sebagai pasangan suami isteri, saya akan kaji terlebih dulu skripnya. Jika ada babak bercerai ataupun perkataan 'lepaskan' sekalipun, kami akan tolak. Kalau berdasarkan dialog yang ditulis dalam artikel berkenaan, itu hanyalah sekadar perancangan watak Affin (Rashidi), yang mahukan saya meminta cerai daripada suami saya, watak dilakonkan Afdlin Shauki," kata Vee ketika dihubungi Hip, semalam.
Apa yang dikesalkan pemenang Aktres Terbaik Festival Filem Malaysia ke-21, disebabkan salah faham dan kekeliruan ditimbulkan artikel berkenaan, ia akan mengheret kepada pelbagai spekulasi.

Mangsa fitnah

"Secara tidak langsung perkara ini akan membuat masyarakat sangsi dengan rumah tangga kami dan sekali gus mengundang spekulasi tidak berkesudahan.

Dapatkan naskhah BH hari ini untuk berita lanjut atau muat turun versi digital di http://subscription.nstp.com.my/