Adsense

Sabtu, 31 Mac 2012

Utusan Online - Hiburan

Utusan Online - Hiburan


Persetankan mereka! - Mimi Haris

Posted:

Persetankan mereka! - Mimi Haris

Oleh SITI ATHIRAH DZULKIFLY
athirah.dzulkifly@utusan.com.my
Foto SAFRIZAL AZMI


Biarlah saya rahsiakan apa yang berlaku namun apa yang mahu dikongsikan ialah rasa sedih saya terhadap kelakuan orang-orang sebegini.


BUKAN satu omongan kosong. Tetapi percayalah, kunci kecantikan pada wanita bernama Mimi Haris ini terletak pada senyumannya. Lihat sahaja cara dia mengukir senyuman. Nah...cukup manis. Boleh membuatkan hati jejaka-jejaka di luar sana mencair.

Sekarang silakan usir segala persoalan yang bersarang di minda kerana Pancaindera tahu, ramai di luar sana yang masih belum mengenali siapa gerangannya wanita ini.

Entah dari mana asal dan datangnya, tahu-tahu dia muncul melatari dunia seni tanah air menerusi cabang nyanyian, lakonan dan pengacaraan.

Bagi sesetengah orang, punya banyak profesion dalam satu masa, apatah lagi dalam bidang sebegini, tentu sekali selebriti itu akan dikenali ramai.

...

Sila dapatkan naskhah Mingguan Malaysia hari ini.

Protege, juri sama taraf?

Posted:

Protege, juri sama taraf?


PROTEGE kepada Ramlah Ram, Ana bersama Datuk Sharifah Aini dan Edry pada konsert Mentor terbitan TV3 di Auditorium Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA), Selangor Ahad lalu.


JOYAH tak pasti adakah rancangan Mentor musim ke-6 membuat pembaharuan? Sebabnya, kalau tengok pada keseluruhan memang masih lagi sama seperti dulu, tapi ada satu perkara yang menarik perhatian Joyah untuk dibebel panjang.

Bukan apa, Joyah rasa sangat tidak bersetuju dengan konsep juri memberi nasihat kepada protege yang Joyah sifatkan tak kena tempat. Bukan apa, kalau dah duduk sama taraf apa beza antara juri dan protege.

Cuba lihat betul-betul ketika juri memberi nasihat, mereka duduk sama-sama dengan protege. Sekali imbas macam Joyah menonton Malaysia Hari Ini, dua kali tengok macam Wanita Hari Ini, tiga kali tengok, oh rancangan Mentor rupanya.

...

Sila dapatkan naskhah Mingguan Malaysia hari ini.