Adsense

Rabu, 15 Februari 2012

borak kosong

borak kosong


[GILA]Demi mendapatkan keturunan, Relakan Isteri sebilik dengan lelaki lain Selama 2 Bulan

Posted: 15 Feb 2012 09:15 PM PST

Demi mendapatkan keturunan, Pujo Relakan Isteri Sebilik dengan Lelaki Lain Selama 2 Bulan.
TUBAN - Demi memiliki keturunan, Pujo Sumarto (49), warga Desa Prunggahan Wetan, Kecamatan Semanding, Tuban, Jawa Timur, rela melakukan apa sahaja. Termasuk, merelakan isterinya, Rustami (45), berduaan dalam bilik bersama Mat Tohari, seorang lelaki asal Gresik yang mengaku kiai dan boleh membantu memberikan anak.

Di dalam bilik itu, Gus Mat, panggilan Mat Tohari, mengaku sedang melakukan ritual sembahyang malam khusus bersama Rustami selama 45 minit dalam keadaan gelap, supaya keinginan itu dikarunikan seorang anak dapat terwujud. Namun, selama dua bulan ritual aneh tersebut dilakukan, Rustami tak juga hamil.

Kegiatan ini mula di ketahui penduduk sekitar hingga membuat kemarahan penduduk yang ingin supaya kiai dengan ritual aneh tersebut diusir dari kampung mereka. "Jelas ritual seperti itu tidak masuk akal dan menyalahi ketentuan agama Islam. Kenapa mesti di dalam bilik berduaan dengan isteri orang lain pada tengah malam," kata Rosyid, salah seorang penduduk kampung itu.

Kerana itu,jugalah penduduk melaporkan kegiatan ini ke pejabat desa setempat supaya Gus Mat diusir dari Prunggahan Wetan agar tidak lagi merosakkan iman penduduk lainya.

Akhirnya semua pihak sepakat bahawa Gus Mat harus dihalau dari Desa Prunggahan Wetan. "Telah disepekati bahawa Mat Tohari yang selama ini tinggal di rumah Eko harus keluar dari Desa Prunggahan Wetan.

Isteri minta cerai sebab suami tulis namanya 'Guantanamo" di telefonnya

Posted: 15 Feb 2012 09:00 PM PST

Hati-hati jika mencantumkan nama isteri ke dalam memori telepon genggam Anda. Nama isteri terkadang ditulis dengan "Mama", "Bonda di Rumah", "Sayang", atau nama-nama sebutan manis dan menyenangkan lainnya. 

Berbeza dengan lelaki Arab ini, dia menuliskan nama "Guantanamo" dalam memori buku telepon di telepon genggamnya untuk menyebut sang isteri tersayang. Guantanamo adalah nama penjara AS yang berisi teroris. 

Media-media menggambarkan keadaan di Guantanamo menyeramkan, dengan penyiksaan terhadap para tahanan. Demikian menurut harian Al-Watan edisi Minggu . Nama panggilan "kesayangan" untuk isterinya itu ditemukan sang isetri secara tidak sengaja saat membuka-buka telepon suami ketika suami tidak di rumah. 

Walaupun pasangan itu telah menikah selama 17 tahun, isterinya tetap naik darah. Kerana terlampau berang dan marahnya, isteri "Guantanamo" itu langsung meminta cerai. 

Terlalu Rajin Bersihkan Rumah, Suami Dicerai Isteri

Posted: 15 Feb 2012 08:45 PM PST

Umumnya ,  suami paling malas disuruh membersihkan rumah seperti menyapu atau mengemop lantai Dan  kalau ada cuma satu atau 2 orang aja yang rajin.

Tapi suami yang satu ini malah rajin membersihkan rumah, hingga sang isteri malah minta cerai.

Seperti yang diberitakan Metro.co.uk , seorang wanita di Jerman terpaksa menceraikan suaminya yang sudah 15 tahun dinikahinya, gara-gara sang suami hampir setiap saat selalu melakukan pekerjaan rumah sehari-hari, bersih-bersih, menyusun perabot.

Puncak kesabaran isteri berakhir saat sang suami merobohkan dinding dan kemudian membangunnya lagi kerana alas an dinding itu kotor.

Chrisitan Kropp, Hakim sidang dari pusat kota Sondershausen bahkan menganggap kes cerai itu sebagai hal yang pelik.

"Aku tak pernah mengalami seorang meminta cerai dengan alasan seperti itu," ujarnya.

Lelaki waras ini tinggal di rumah sait jiwa selama 8 dekad

Posted: 15 Feb 2012 08:30 PM PST


Seorang lelaki waras dari Romania telah tinggal di rumah sakit jiwa selama 80 tahun setelah masuk saat masih anak-anak ketika dirinya ditinggalkan ibunya.

Illie Ciurcov, 87 tahun ditemukan masih hidup di sebuah fasiliti Romania yang percuma selama audit rutin rumah sakit jiwa  yang dilakukan dalam rangka untuk mencari cara untuk memotong perbelanjaan.

"Aku selalu  bermaksud untuk pergi tapi tempat itu begitu nyaman sehingga aku terus  tetap tenang," canda Illie.

Lelaki itu mengaku kepada seorang penjaga rumah sakit jiwa di sana sebagai seorang anak setelah ditinggal pergi ibunya.

Kucing Tertua Sedunia Yang Disuntik Mati Kerana Dikira Sakit Dan Liar

Posted: 15 Feb 2012 08:15 PM PST


Hidup salah satu kucing tertua sedunia, Miez Maz harus berakhir tragik hanya kerana seorang doktor haiwan  mengira dirinya kucing liar dan sakit yang harus ditidurkan selamanya. 
Miez Maz, akhirnya dipaksa dicabut nyawanya setelah hidup lama sebagai salah satu kucing tertua sedunia oleh seorang doktor haiwan di Swiizerland yang salah mengira Miez sebagai kucing liar dan penyakitan.

Miez Maz diambil seorang pejalan kaki setelah kucing itu melarikan diri dari rumahnya di Tagerwilen, Switzerland
Menurut laporan di kota kecil  itu, Miez Maz telah tinggal di sebuah stesen kereta api tempatan dimana para pekerja di sana memberinya makan dan merawatnya.

Namun, seorang doktor haiwan setempat khabarnya mengira kucing itu liar dan mengambilnya untuk ditidurkan selamanya - yang kemudian menyebabkan kemarahan dari penduduk tempatan dan staf stesen tersebut.

Lawak..lelaki buruan polis telefon pejabat sheriff kerana kehabisan minyak

Posted: 15 Feb 2012 08:00 PM PST


Seorang buruan berusia 59 tahun harus kembali meringkuk di balik jeriji besi setelah dia kehabisan minyak di Wyoming, dan menelefon pejabat sheriff setempat untuk mendapatkan bantuan di pinggir jalan.


Wyoming Highway Patrol mengatakan pada Selasa (14/02) bahawa orang tersebut adalah Richard Vincent dari Prineville, Oregon, yang menjadi buruan di Georgia kerana melanggar pembebasan bersyarat pada kes pembunuhan dan diyakini sedang melarikan diri.


Saat kehabisan bahan bakar, Vincent kemudian menghubungi Uintah County Sheriff untuk mengirim salah satu petugas guna membantunya. Ketika mereka mengetahui bahawa Vincent memiliki surat perintah penahanan atas kejahatan dari Atlanta, ia kemudian langsung dibawa ke tahanan.


Dikutip dari huffingtonpost, Vincent sedang ditahan oleh polis dari Georgia untuk segera di ekstradisi.

Percaya tak inilah kenderaan untuk golongan VIP di Somalia

Posted: 15 Feb 2012 07:45 PM PST

Ternyata kerana kemiskinan kenderaan untuk golongan VIP  di Somalia adalah begini...







Video Lawak Orang Bunuh Diri di Hong Kong Yang Menggemparkan

Posted: 15 Feb 2012 07:30 PM PST

Seorang lelaki  di Hong Kong berniat bunuh diri dengan melompat dari bangunan yang tinggi.Paramedik serta petugas pemadam kebakaran pun datang untuk membuat lelaki itu mengurungkan niatnya.Tetapi apakan daya.


Maut terjatuh dari tingkat 14

Posted: 15 Feb 2012 07:15 PM PST


KUALA LUMPUR - Selepas dikejutkan dengan kejadian 14 buah motosikal hangus angkara perbuatan khianat kelmarin, penduduk di Projek Perumahan Rakyat (PPR) Seri Semarak sekali lagi tersentak dengan penemuan mayat seorang lelaki yang terjatuh dari tingkat 14 semalam.
Mayat Wong Tong Sing, 69, ditemui dalam keadaan terbaring dan berlumuran darah di Blok B kawasan perumahan itu pada pukul 11.30 pagi oleh penduduk.
Mayat Tong Sing ditemui lengkap berpakaian dan dia mati di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala.
Difahamkan, mangsa hidup sebatang kara dan isterinya juga gagal dikesan selepas wanita itu melarikan diri dari pusat jagaan Jabatan Kebajikan Masyarakat.
Menurut jiran, sebelum terjatuh, dia ternampak Tong Sing menuju ke tingkat paling atas itu sebelum berbaring di atas tembok sambil menghadap ke luar bangunan.
Katanya, dia yang mengesyaki sesuatu yang buruk bakal berlaku kemudian telah menjerit ke arah lelaki itu supaya turun, namun tidak dipedulikan mangsa.

sumber : kosmo online

Dicekup dalam semak

Posted: 15 Feb 2012 07:00 PM PST


KAMPUNG RAJA - Seorang pelajar perempuan yang sedang menunggu keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) menerima padah apabila dia didenda maksimum RM3,000 oleh Mahkamah Rendah Syariah di sini.

Hakim Syarie, Mohd Nazri Yusof menjatuhkan hukuman tersebut selepas beliau berpuas hati terhadap pengakuan salah tertuduh kerana melakukan persediaan melakukan persetubuhan luar nikah dengan seorang lelaki yang bukan suaminya.

Mohd Nazri turut memerintahkan perempuan berumur 18 tahun itu dipenjara sebulan sekiranya gagal membayar denda. Mengikut pertuduhan, tertuduh ditangkap bersama lelaki sebayanya di dalam sebuah Perodua Kembara dalam semak di tepi lebuh raya Kampung Padang Luas pada jam 1.05 tengah hari, 24 Disember tahun lalu.

Ketika ditangkap tertuduh baru selesai menduduki peperiksaan SPM di sebuah sekolah menengah manakala pasangannya beralamat di kampung sama tidak bekerja.

Dia dituduh mengikut Seksyen 29 Enakmen Jenayah Enakman Kesalahan Jenayah Syariah (takzir) 2001 Terengganu yang boleh dihukum di bawah seksyen sama iaitu jika sabit kesalahan boleh didenda tidak melebihi RM3,000 atau penjara maksimum dua tahun atau kedua-duanya.

Pendakwaan dijalankan Timbalan Ketua Pendakwa Syarie, Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu, Nik Mohd Shahril Irwan Mat Yusof.

Nik Mohd Shahril Irwan ketika membacakan fakta kes memberitahu, bertindak atas maklumat, penguat kuasa syariah melakukan rondaan dan tinjauan di sekitar kawasan lebuh raya Kampung Padang Luas (menghala ke Lata Tembakah) dan melihat sebuah kereta Perodua Kembara yang diletakkan dalam semak berhampiran kebun getah.

Setelah menghampiri kereta itu, penguat kuasa mendapati tidak kelihatan orang di dalamnya tetapi manakala semua pintu dan cermin tertutup rapat serta enjin dan pendingin hawa dihidupkan.

Penguat kuasa merapati kenderaan tersebut melalui pintu sebelah kanan pemandu dan mendapati kedua-dua kerusi hadapan direbahkan sepenuhnya. Nik Mohd Shahrul Irwan memberitahu mahkamah lagi, penguat kuasa bertindak mengetuk cermin dan membuka pintu menyebabkan mereka terkejut dan gelisah.

Lelaki ketika memakai baju T dan tanpa memakai seluar manakala tertuduh perempuan memakai baju T lengan panjang tanpa memakai seluar dan tudung.
Sehelai seluar dalam dan seluar trek yang dijadikan barang kes milik perempuan turut dibawa ke mahkamah untuk pengesahan.

Perempuan terbabit menangis ketika berada dalam kandang tertuduh apabila Mohd Nazri menegur perbuatannya yang telah melukakan hati ibu bapanya. Dia hadir ke mahkamah dengan ditemani abangnya.

Pasangannya pula turut dijatuhkan hukuman yang sama dalam perbicaraan berasingan pada minggu lalu.

Mak Nyah kena serang enam lelaki

Posted: 15 Feb 2012 06:45 PM PST

KUANTAN - "Saya hanya mampu menjerit apabila hayunan rantai besi yang berikat mangga itu terkena tepat di kepala," kata juru mekap yang menjadi mangsa serangan enam lelaki di depan Wisma Delima, Jalan Haji Abdul Aziz, semalam.

Menceritakan kejadian itu, mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Rozita berkata, dia bersama rakannya, Shasha sedang berjalan di kawasan berkenaan kira-kira jam 3.30 pagi, sebelum didatangi enam lelaki menaiki motosikal.

"Tanpa sebarang amaran, tiga daripada mereka terus memukul saya menggunakan besi, topi keledar dan rantai besi berikat mangga, manakala yang lain berada di atas motosikal," katanya.

Rozita berkata, begnya disentap hingga putus sebelum pukulan bertubi-tubi hinggap di bahagian belakangnya.

Katanya, dia tidak mampu melawan dan ketika itu, rakannya Shasha datang membantu, tetapi turut menjadi sasaran tiga lelaki yang memakai baju dan jaket serba hitam.

Rozita, yang ketika itu berlumuran darah, lari menyelamatkan diri, tetapi apabila menyedari rakannya juga dipukul, dia kembali ke arah rakannya sebelum rebah di situ.

"Selepas lebih lima minit, enam lelaki itu menghilangkan diri dengan motosikal. Ketika itu saya hanya separa sedar di pangkuan Shasha," katanya.

Sementara itu, Shasha yang masih lagi trauma dengan serangan itu, tidak menyangka kumpulan lelaki itu tergamak memukul mereka dengan besi dan topi keledar.

Katanya, dalam keadaan kelam kabut dan darah yang mengalir di kepala, ada individu yang kebetulan lalu di jalan itu dan menghantar mereka ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA).

"Ketika itu saya memang tidak berdaya sementelah melihat rakan yang hampir pengsan di pangkuan. Nasib baik ada orang lalu di kawasan itu dan membawa kami ke hospital," katanya.

 Akibat serangan itu, Rozita menerima enam jahitan di kepala, luka di dahi, lebam di bahagian bahu, belakang dan lengan, manakala Shasha pula luka di bahagian kepala dan lengan.

Rakan mereka yang hanya mahu dikenali sebagai Mohd Bakri, 50-an berkata, kumpulan mak nyah itu menggelar lelaki yang menyerang mereka Geng Anti Maknyah kerana sebelum ini kira-kira 12 kali kejadian sama berlaku membabitkan 10 mangsa.

Katanya, kumpulan lelaki itu akan bertindak di antara jam 1 pagi hingga 5 pagi, tetapi tidak mengambil barang penting atau beg duit dan hanya menyerang serta memukul mangsa.

"Kes ini sebenarnya sudah berlaku enam bulan lalu, tetapi kini lebih kerap terutama di Jalan Bukit Ubi, Jalan Wong Ah Jang dan Lorong Pasar.

"Mereka selalu diserang dan menggunakan senjata sama. Mereka tidak mengambil wang, tetapi akan mencederakan mangsa," katanya.

Sementara itu, Pegawai Khas Ahli Parlimen, Sim Chon Siang berharap, kum­pulan mak nyah itu mendapat pembelaan sewajarnya kerana menjadi mangsa kejam lelaki tidak berperikemanusiaan itu.

"Walau siapa pun mereka, kita berharap mak nyah ini dapat hidup selesa tanpa gang­guan lelaki yang bersikap ganas seperti ini," katanya ketika melawat Rozita dan Shasha di sini.

Dalam pada itu Ketua Bahagian Siasatan Jenayah, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuantan, Deputi

Superintendan Kamaruz­zaman Jaafar ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berkaitan kes itu dan akan disiasat di bawah Seksyen 148 Kanun Keseksaan.

Pelik..nenek jadi anak dara sunti

Posted: 15 Feb 2012 06:30 PM PST

SANGLANG – Pelik tetapi benar. Seorang nenek yang mempu­nyai empat anak, 19 cucu dan tujuh cicit, didaftarkan sebagai perempuan yang baru berusia 15 tahun.

Puan Ahmad, yang sepatutnya kini berumur dalam lingkungan 90 tahun itu sendiri tidak menyedari nombor dalam MyKadnya, iaitu 960412-02-0058, menunjukkan dia kononnya dilahirkan pada 1996.

"Rahsia' itu terbongkar apabila cucu Puan, Siti Noor Atikah Mat Yusop, 21, membawanya ke klinik untuk rawatan tahun lalu.

"Saya sendiri tidak ingat umur yang sebenar, tetapi saya ingat anak sulung berumur 72 tahun. Semua dokumen lama pun sudah hilang entah ke mana," katanya ketika ditemui media di rumahnya di Kampung Padang Keria, Kuala Sanglang, di sini, semalam.

Siti Noor Atikah berkata, mereka sekeluarga tidak mengetahui bahawa MyKad yang dimiliki neneknya bermasalah sehingga dia membawa neneknya ke hospital.

"Saya mula sedar berkenaan kesilapan pendaftaran umur nenek saya ketika seorang jururawat bertugas bertanyakan kepada saya mengenai umur nenek

"Setelah mengetahui masalah berkenaan tahun lahirnya, saya pergi ke Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) Perlis untuk memaklumkan kesalahan tarikh lahir nenek yang ada pada MyKad itu, tetapi saya dimaklumkan MyKad nenek saya boleh digunakan.

"Selepas itu saya dan ahli keluarga yang lain pun biarkan begitu sahaja," katanya.

Anak ketiga Puan, Mat Yusop Kamis, 64, berkata, kesilapan catatan dalam MyKad itu menyebabkan ibunya tidak mendapat Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), bagaimanapun mereka sudah membuat rayuan.

"Saya memohon BR1M kepada ibu saya, namun kami menerima surat menyatakan permohonan ibu saya untuk mendapatkan BR1M tidak diluluskan kerana tidak layak.

"Kemudian semasa saya menerima BR1M, saya diminta untuk membuat rayuan, namun nasib tidak menyebelahi ibu saya kerana permohonan kali kedua juga ditolak," katanya.

Whitney Houston lesbian

Posted: 15 Feb 2012 06:15 PM PST


LOS ANGELES: Whitney Houston didakwa merahsiakan dia lesbian dan menagih arak dan dadah bagi melupakan kehidupan yang penuh penipuan itu.
Bagaimanapun ketagihan melampau menyebabkan penyanyi itu terbunuh. 
Khabar angin yang mula tersebar mendakwa, penyanyi itu, selama 30 tahun, mempunyai hubungan sulit dengan bekas penolongnya.

Tetapi rakannya kini bercakap secara terbuka mengenai nafsu seks songsang penyanyi itu selepas kematiannya.




Aktivis hak asasi gay, Peter Tatchell berkata, perkahwinan Whitney dengan Bobby Brown hanya menjadi tabir kepada kehidupan sebenarnya.

"Adalah penting untuk mendedahkan perkara sebenar mengenai aspek kehidupannya ini.

"Whitney paling bahagia dan berada di puncak kehidupannya pada 1980-an apabila dia menjalinkan hubungan songsang dengan teman wanitanya.

"Mereka saling mencintai satu sama lain dan gembira bersama. Kemungkinan ketidakupayaannya untuk menerima dan melahirkan cinta sesama jenis menyebabkan dia menagih dadah.

"Dia terdesak untuk berkahwin dengan Bobby Brown. Perkahwinan itu menjadi satu bencana. Kehidupan Whitney semakin merosot selepas itu," " kata Tatchell kepada akhbar Daily Star.

Aktivis yang berpangkalan di Britain itu bagaimanapun tidak menyebut nama wanita berkenaan.

Namun, sumber lain berkata, wanita itu ialah Robyn Crawford.

Bekas pembantu penyanyi itu menulis kata-kata penghormatan bertemakan Valentine untuk Whitney beberapa jam selepas penyanyi itu mati.

Ia disiarkan oleh sebuah majalah Amerika Syarikat.

Robyn menulis: "Saya mula mengenali Whitney ketika saya berusia 16 tahun dan serta-merta tahu bahawa dia wanita istimewa.

'Whitney menjadi peragawati ketika itu dan mempunyai kulit kuning kemerah-merahan. Dia tidak kelihatan seperti orang lain yang pernah saya temui di New Jersey.

"Saya tidak percaya tidak dapat lagi memeluk atau mendengar ketawanya lagi."
Dakwaan itu disokong oleh adik ipar Whitney dan bekas pengawal peribadinya, Kevin Ammons.

Malah, bekas suaminya, Brown menggambarkan bahawa perkahwinan mereka adalah untuk melindungi keinginan Whitney terhadap wanita.

Adik Bobby, Tina Brown berkata: "Saya melihatnya dengan seorang wanita beberapa kali."

Dan Brown, 43, menulis dalam biografinya bahawa dia yakin Whitney mempunyai agenda lain. Beberapa pihak percaya Brown merujuk kepada perkahwinan itu sebagai cara untuk menghentikan khabar angin.

"Perkahwinan kami musnah sejak awal lagi," kata Brown.

Bekas pengawal peribadinya menulis dalam bukunya mengenai bintang itu bahawa Robyn menampar Whitney selepas dia melihat penyanyi itu berseronok dengan lelaki dan begitu berang apabila Whitney berikrar untuk berkahwin dengan Brown.

Ammons juga mendakwa Whitney membayar bekas pegawai perhubungan awamnya supaya tidak mendedahkan hubungan sulitnya dengan Robyn.

Whitney, 48, ditemui mati dalam kamar mandi di Hotel Hilton Beverly di Beverly Hills, California, Sabtu lalu.

Dia didakwa memakan terlalu banyak campuran dadah dan arak sebelum itu.

Whitney akan dikebumikan Sabtu ini di New Jersey.

Ketika menyangkal khabar angin pada 2000, Whitney berkata: "Saya adalah ibu, bukan lesbian. Saya bukan gay." - DM



sumber : myMetro

Lebih cerah kulit lebih mahal

Posted: 15 Feb 2012 06:00 PM PST


KUALA LUMPUR - Harga serta permintaan yang tinggi bagi bayi dikatakan merupakan antara punca kegiatan menjual bayi masih berleluasa.
"Polis percaya sindiket penjualan bayi yang sudah lama wujud ini semakin berleluasa kerana terdapat permintaan yang sangat tinggi terutamanya bagi pasangan yang tidak mempunyai zuriat," kata Ketua Penolong Pengarah Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7) Bukit Aman, Datuk Abdul Jalil Hassan kepada Bernama.
Beliau turut berkata, seorang bayi boleh mencapai harga melebihi RM20,000 berdasarkan kesempurnaan dan kecerahan warna kulit.
"Harga menjadi lebih tinggi sekiranya disertakan dengan dokumen pengenalan diri seperti Sijil Kelahiran semasa pembelian," katanya.
Abdul Jalil menjelaskan, kebanyakan bayi dijual pada lingkungan umur satu hingga tiga bulan namun ada juga kanak-kanak berusia sehingga enam tahun turut dijual.
"Kegiatan terancang ini bermula dengan penjagaan rapi yang diberikan kepada ibu-ibu yang mengandung di pusat penjagaan haram, bagi menghasilkan bayi yang sihat demi mendapatkan nilai jualan yang tinggi.

sumber : kosmo online

Wanita adu didera kekasih hilang sejak Januari

Posted: 15 Feb 2012 05:45 PM PST


KUALA LUMPUR: Seorang wanita yang pernah membuat aduan di Biro Pengaduan Awam MCA di sini, Julai tahun lalu kerana didera teman lelakinya dikhuatiri hilang selepas gagal dihubungi rakannya sejak Januari lalu.
Wanita dikenali sebagai Phang K M, 21, dilaporkan hilang oleh rakan sekelasnya sejak awal tahun ini selepas meminjam wang daripada mereka.

Ketua Biro Pengaduan Awam MCA, Datuk Seri Micheal Chong ketika mengadakan sidang media di Wisma MCA, di sini, berkata, rakan mangsa yang bimbang dengan keselamatan Phang datang berjumpanya 9 Februari lalu bagi memaklumkan kehilangan wanita itu.


"Semasa mangsa datang berjumpa kami Julai lalu, dia dalam ketakutan berikutan didera teman lelakinya selain diperas ugut untuk menyebarkan gambar bogel miliknya sekiranya meninggalkan lelaki terbabit.

"Justeru, hingga Disember tahun lalu, mangsa sentiasa berhubung dengan kami dan memberitahu teman lelakinya tidak lagi mengganggunya," katanya.


Menurut Chong, rakan-rakan hanya bimbangkan keselamatan mangsa berikutan tahu kejadian menimpanya tahun lalu dan takut berlaku perkara tidak diingini terhadap mangsa.




"Mereka tidak peduli dengan wang dipinjam itu, sebaliknya hanya mahu mangsa berada dalam keadaan selamat dan seterusnya menghabiskan pengajiannya di kolej," katanya.

Sehubungan itu, Chong menggesa sesiapa yang mempunyai maklumat mengenai Phang menghubungi pejabatnya di talian 03-21618044



sumber : myMetro

Warga emas selamba kelentong pendududk

Posted: 15 Feb 2012 05:30 PM PST


KUALA LUMPUR: Berbekalkan perwatakan disenangi dan dihormati penduduk setempat, seorang warga emas berjaya memperdaya 20 jirannya sebelum lesap bersama wang tunai bernilai lebih RM400,000 dalam kejadian di Projek Perumahan Rakyat (PPR) Pudu Ulu, Cheras, di sini.
Lelaki berusia 58 tahun itu memancing mangsa dengan menawarkan bantuan untuk mendapatkan rumah PPR baru di tujuh kawasan di sekitar Lembah Klang dan Selangor termasuk Bukit Jalil, Pandan Indah dan Taman Melawati pada harga serendah RM15,000 seunit. 
Difahamkan, warga emas itu sudah menipu mangsa sejak 2009 hingga akhir tahun lalu dan memilih mangsa yang rata-rata kurang berpendidikan dan warga emas hingga sanggup mengeluarkan wang simpanan serta meminjam dengan rakan serta saudara-mara.

Untuk memudahkan urusan kelulusan permohonan, setiap mangsa perlu membayar RM4,000 sebagai bayaran pendahuluan dan jika mangsa berminat memiliki unit tambahan mereka perlu membayar lebih dan ada di antaranya sudah melabur RM100,000.



Menceritakan kembali modus operandi warga emas terbabit, seorang mangsa yang juga suri rumah yang mahu dikenali sebagai Mey, 29, berkata, dia tidak mempunyai rumah sendiri ditegur lelaki berkenaan ketika berada di kawasan perumahan itu


sumber : myMetro

Jurulatih kaki cabul

Posted: 15 Feb 2012 05:15 PM PST

PETALING JAYA: Seorang jurulatih yang diberi tanggungjawab melatih 300 ahli Pergerakan Pengakap sebuah sekolah menengah di sini, didakwa mencabul lebih 10 pelajar perempuan yang berada bawah pengawasannya dengan memegang dada, kemaluan dan punggung mangsa.


Difahamkan, lelaki terbabit berusia 44 tahun dipertanggungjawab melatih pelajar berusia antara 13 dan 14 tahun di sekolah berkenaan sejak 2008 dan mula melakukan perbuatan kejinya penghujung tahun lalu.

Perbuatan itu terbongkar 8 Februari lalu selepas seorang mangsa dicabul mengadu kepada bapanya sebelum mereka membuat laporan di Balai Polis Sri Damansara, di sini.


Menurut sumber, selepas membuat laporan mengenai kejadian itu, mangsa yang ditemani bapanya mengadu perkara berkenaan kepada pihak pengurusan sekolah.

"Hasil siasatan pengurusan sekolah, lebih 10 pelajar tampil mengaku mereka turut menjadi mangsa gangguan seksual jurulatih terbabit sepanjang dia mengendalikan badan beruniform berkenaan," katanya.


Sumber itu berkata, suspek dikatakan secara terang-terangan mencabul mereka ketika sesi latihan dengan memegang dada pelajar perempuan dengan alasan kononnya untuk memeriksa barisan ketika berkawad.




"Malah, ada pelajar diumpan masuk ke bilik persatuan disediakan sekolah dengan alasan mengukur baju sebelum mereka dicabul," katanya.

Difahamkan, semua pelajar perempuan yang menjadi mangsa turut dipaksa merahsiakan perkara berkenaan dan mangsa akur kerana takut sikap garang suspek.


Sejurus pihak berkuasa menerima laporan berkenaan, jurulatih terbabit ditahan polis 9 Februari sebelum dibebaskan selepas percakapannya dirakam.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Superintendan Meor Hamdan Meor Mohamed ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan kejadian berkenaan.


"Setakat kini, kami mendapati hanya empat ke lima pelajar sekolah berkenaan yang tampil membuat aduan kepada polis mereka menjadi mangsa gangguan seksual jurulatih terbabit," katanya.


Menurutnya, suspek yang ditahan sudah dibebaskan dengan jaminan polis dan kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan (KK).



sumber : myMetro

Janda jual air liur kebas RM5,000

Posted: 15 Feb 2012 05:00 PM PST


KUANTAN: Tangisan simpati dan pujuk rayu seorang janda mencairkan hati seorang peneroka warga emas bergelar datuk yang mengeluarkan wang simpanannya dalam Tabung Haji sebanyak RM5,000 untuk dipinjamkan kepada wanita itu sebelum menyedari dia ditipu.
Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Haron, 70, berkata dia kecewa kerana kelicikan janda beranak satu itu menyebabkan perancangannya untuk menunaikan haji tahun depan musnah.
Haron yang berasal dari Felda Bukit Sagu, di sini, berkata dia berkenalan dengan ibu tunggal berusia 30 tahun itu di sebuah perhentian bas di Jalan Bukit Ubi, di sini, seminggu lalu.

"Bertitik tolak daripada pertemuan itu, saya menjalinkan hubungan dengannya, malah dia menawarkan diri untuk menjadi isteri saya.



"Bagaimanapun, saya menolak dengan cara baik kerana saya sudah berumah tangga dan mempunyai enam anak serta 13 cucu," katanya ketika ditemui selepas membuat laporan kejadian itu di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD), di sini, semalam.


sumber : myMetro

Tak sanggup air sum-sum anak diambil

Posted: 15 Feb 2012 04:45 PM PST


SUNGAI SIPUT: "Saya tidak rela doktor mengambil air tulang sum-sum anak saya. Biarlah kami sekeluarga berusaha mengubatinya menggunakan kaedah perubatan Islam dan tradisional," kata Zamziba Zabidi, 46, bapa kepada remaja, Muhammad Alif Syafiq, 18, yang menghidap penyakit misteri.
Muhammad Alif kini buta mata kanan selepas mengalami bengkak luar biasa sebesar bola tenis sejak 10 bulan lalu hingga menyebabkan matanya tersembul.

Derita ditanggung remaja berkenaan pernah dipaparkan Harian Metro pada 14 Januari lalu, namun hingga kini penyakit dihidapinya belum menampakkan tanda-tanda sembuh.


Kali terakhir, remaja berkenaan mendapatkan rawatan tradisional Islam dan moden di Melaka dan mendakwa bengkak dihidapi menunjukkan tanda-tanda susut, namun hanya sementara sebelum kembali membengkak.

Zamziba berkata, berdasarkan laporan perubatan terakhir, doktor pakar mengesyaki anaknya menghidap barah dan diminta menjalani rawatan kemoterapi.


Menurutnya, pihak hospital mengarahkan anaknya menjalani proses mengambil air tulang belakang bagi mengenal pasti penyakit sebenar




"Saya dan isteri pasrah dengan keadaannya, malah berharap dia kembali sihat seperti sebelumnya.

"Sebagai bapa, saya menaruh harapan tinggi terhadapnya memandangkan dia anak sulung," katanya.


Derita Muhammad Alif sedikit terubat selepas menerima kunjungan Yayasan Bina Upaya (YBU) di rumah keluarganya di Kampung Tersusun Kledang Utama, di sini.

Ketua Pegawai Eksekutif YBU, Datuk Zainal Abidin Omar sempat meluangkan masa melawat remaja berkenaan selain menyerahkan sumbangan bagi meringankan bebannya. Menurut Zainal Abidin, pihaknya prihatin dengan derita remaja berkenaan dan berharap ada pihak tampil membantu memberikan sumbangan.


"Kami akan cuba membantu Muhammad Alif dan pada masa sama berharap ada pihak lain turut serta memandangkan penyakit dihidapi remaja itu memerlukan kos rawatan tinggi," katanya.



sumber : myMetro

Pemandu bas tampan dan seksi dari China yang menjadi sensasi di internet

Posted: 15 Feb 2012 04:30 PM PST

Seorang pemandu bas berusia 27 tahun disebut-sebut paling tampan dan seksi di China setelah fotonya beredar di dunia maya. Pemandu itu bernama Xiong Xingyuan (27) dan  tinggal di Wuhan, China.

Xiong menjadi sensasi di dunia maya dan sejumlah user di beberapa forum mengatakan dia mirip dengan idola remaja Hongkong, Daniel Wu.

Dengan tinggi 180 sentimeter, Xiong telah memandu selama tujuh tahun setelah dia lulus dari sekolah. Orang ramai menyebutnya Shuai Xiong atau si tampan Xiong dan dia digambarkan sangat fashionable dan cute.

Tidak hanya dari segi fizik. Xiong juga seorang pemandu yang sangat hati-hati dan memperlakukan penumpang dengan baik. sebagai tambahan, selama dia menjalankan tugas,a ia belum pernah mengalami kemalangan.

Meski digilai perempuan dan gadis muda, Xiong menyatakan jika dia hanya menjalankan tugasnya. "Kita harus memperlakukan penumpang seperti keluarga kita. Kami ingin memastikan jika mereka merasa nyaman di bas dan kita tidak boleh melanggar peraturan di jalan,

Dia juga menegaskan dirinya tidak pernah berusaha mencari perhatian seperti yang di tuduh. "Di dalam industri, kita harus melakukan tugas dengan baik. Saya bukan seorang bintang seperti tuduhan pesaing dengan mengatakan berusaha mencari perhatian," kata Xiong.

Sumber: udn.com

[Pelik]Remaja disambar petir pada pukul 13.13 ,haribulan 13 pada usia 13 tahun

Posted: 15 Feb 2012 04:15 PM PST

Banyak orang percaya, angka 13 adalah pembawa sial. Dan tak ada yang boleh membuktikan mitos ini. Lebih dramatik lagi seorang remaja Inggeris (namanya tak disebutkan) disambar petir pada hari Jumaat, 13 Ogos 2010, tepat pukul 13.13. Dan ketika kejadian remaja ini  berumur 13 tahun.Remaja ini disambar kilat ketika menonton Festival Udara Lowestoft Seafront .

Namun remaja ini berjaya diselamatkan oleh seorang sukarelawan St. John Ambulance Yang menakjubkan, mangsa hanya menderita luka terbakar yang ringan dan dirawat di Hospital James Paget.

Rex Clarke, ketua pasukan St. John Ambulance, mengatakan ketika petir menyambar, sepanjang hari itu  hujan turun dengan lebatnya.

Menurut Clarke, selain remaja itu, ada dua orang lagi yang disambar petir di lokasi itu. "Ketiganya mangsa itu  memegang payung yang menjadi konduktor elektrik."

Clarke sendiri terkejut melihat keadaan emaja itu. Menurut pengalamannya sebagai paramedik, disambar petir adalah kecelakaan serius yang boleh membawa kesan serius kepda jantung mangsa "Namun ketika kami sampai di sana, mangsa dalam keadaan sedar dan bernafas," katanya.

Clive James, pakar pertolongan pertama St. John Ambulance menjelaskan dampak terberat dari sambaran petir adalah berhentinya detak jantung dan pernafasan dengan seketika. "Jika ini terjadi, beri korban nafas buatan secepatnya dan langsung hubungi ambulans," ia memberi tips.

Ditambahkan James, sambaran petir juga bisa menyebabkan luka bakar atau cedera benturan. "Jika korban tidak bisa berjalan, pindahkan ia secepatnya dari lokasi. Sebab, kilat bisa menyambar di tempat yang sama," katanya.

Bukti kenapa pasang iklan di Afrika lebih murah di Jepun

Posted: 15 Feb 2012 04:00 PM PST

image
Ini iklan yang dipasang di Jepun…canggih dan pasti kosnya yang tinggi

image
Ini iklan yang dipasang di Afrika…cantik dan kosnya murah….

Gugurkan bayi kembar lelaki kerana nak anak perempuan

Posted: 15 Feb 2012 03:45 PM PST

Sepasang suami-isteri yang sangat teringinkan bayi perempuan terpaksa menggugurkan bayi kembar laki-laki yang masih berusia sangat muda.

Pasangan yang sudah memiliki tiga anak laki-laki ini masih berduka kerana mereka kehilangan anak perempuan yang meninggal ketika baru saja dilahirkan. Mereka kemudan memutuskan ke Victorian Civil and Administrative Tribunal, Australia, agar mereka boleh memilih jenis kelamin anak mereka menggunakan metode IVF.

Sayangnya, keinginan mereka ini ditolak oleh panel yang disebut Patient Review Panel. Pasangan yang identitinya dirahsiakan ini mengatakan mereka sudah mengambil keputusan dramatik namun tidak ingin terus memiliki anak dalam jumlah yang tak terbatas. Mereka dengan tegas mengatakan jika keinginan mereka ini ditolak maka mereka akan ke Amerika Syarikat (AS) agar boleh mengandung bayi perempuan.

Perempuan yang berada di usia 30-an ini mengatakan dia sangat mencintai tiga anak laki-lakinya namun akan melakukan apapun agar boleh memperolehi anak perempuan.

Perempuan mengaku jika dia sangat terobsesi memiliki anak perempuan dan ini menjadi sangat vital bagi keadaan kesihatan psikisnya terutama setelah dia kehilangan anak perempuan yang baru saja dilahirkannya.

[Kesian] Selama tiga tahun tuala bersarang di usus wanita ini

Posted: 15 Feb 2012 03:30 PM PST

Kes aneh dialami seorang wanita India yang sering mengalami sakit perut. Setelah dibedah doktor ternyata menemukan tuala yang  telah bersarang di ususnya selama tiga tahun setelah pembedahan caesar yang pernah dilakukannya.

Tuala tersebut bersarang  di usus Sabnam Praveen, wanita berusia 30 tahun berasal Bilaspur, Chhattisgarh, India.

Sabnam dibawa ke Chhattisgarh Institute of Medical Sciences (CIMS) di kota Bilaspur, Chhattisgarh, setelah mengeluh sakit perut parah yang telah berlaku selama tiga tahun.

Yang sangat mengejutkan, pasukan doktor bedah yang dipimpin oleh Dr Neeraj Sindey, melakukan pembedahan dan menemukan tuala dengan bahagian-bahagiannya yang telah membusuk di usus Sabnam.

Suami Sabnam, Nassibuddin, mengatakan telah menghabiskan lebih dari 100 ribu rupee untuk melakukan perjalanan ke berbagaihospital dan klinik untuk mengetahui penyebab sakit di perut isterinya, tapi ternyata hanya sia-sia.

"Sebahagian besar wang itu adalah pinjaman untuk membawa isteri saya ke beberapa hospitaldi India," jelas Nassibudin, suami Sabnam.

Nassibudin mengatakan, di kebanyakan hospital para doktor mengatakan bahawa mungkin ada tumor di perut isetrinya, tetapi doktor di CIMS menegaskan bahawa ada handuk di usus Sabnam setelah di periksa.

Sabnam yang masih berada di bilik bedah CIMS, kini merancang untuk menemukakan saman kepada doktor di sebuah hospital di kota Ambikapur, keranna dia dan suaminya percaya bahawa doktor tersebut telah meninggalkan tuala di dalam perutnya ketika dia melakukan operasi caesar pada akhir tahun 2007.

Kesalahan berfashion yang serius

Posted: 15 Feb 2012 03:15 PM PST

 

image

Wanita ini ingin berfashion tetapi salah cari penasihat…….