Adsense

Selasa, 28 Jun 2011

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Gambar Selebriti di Prebiu Filem Tolong Awek Aku Pontianak

Posted: 28 Jun 2011 11:06 PM PDT

Gambar Selebriti di Prebiu Filem Tolong! Awek Aku Pontianak

Semalam telah berlangsung, Prebiu Filem Tolong! Awek Aku Pontianak di TGV Wangsa Walk, Wangsa Maju pada jam 8 malam. Turut dihadiri oleh para pelakon utama seperti Zahiril Adzim, Sazzy Falak, Liyana Jasmay, Sufian Mohamed, Rashidi Ishak, Yus waisar, Syanie, Ameerul, Harun Salim Bachik dan ramai lagi.

Sebuah filem komedi seram, kalau digarap dengan betul dan kena dengan cara, memang gempak jadinya. Ternyata, setelah menonton filem Tolong! Awek Aku Pontianak, Budiey rasa terhibur sangat-sangat sebab jenaka dalam filem ni memang santai. Ya, Budiey percaya, skrip filem ini memainkan peranan penting. Ia bukan 100% kelakar dari pelakon-pelakonnya. Contoh terdekat, untuk watak Bob yang dipegang oleh Zahiril Adzim yang agak lurus bendul, ternyata watak ini tak banyak mimik-mimik muka yang kelakar tapi kerana skrip yang disuntik dengan vaksin komedi, maka ia secara otomatiknya menjadi lucu.

Dari sudut mutu lakonan para penggerak utama juga tidaklah mengecewakan kerana semua orang tahu yang Zahiril Adzim yang pernah menggondol anugerah Pelakon Lelaki Harapan Terbaik Festival Filem Malaysia (FFM22) memang tahu apa yang perlu dibuat bagi menjayakan watak Bob yang lurus bendul, baik hati dan sangat penyayang. Lafaz dialog yang agak slow, tanpa perlu meninggi suara buat Budiey rasa kasihan dan simpati dengan nasib malang yang menimpanya. Tidak kurang juga lakonan Sazzy Falak yang membawa watak heroin bergelar Maya. Dari awal sehingga tamat, penonton akan mendalami watak seorang perempuan yang berasal dari pontianak. Watak yang harus diberi pujian ialah Sufian Mohamed yang memegang watak PIAN, seorang yang berjiwa penyayang, over-protective dan selamba habis. Lakonan selamba macam ni lah yang kita nak tengok. Bukan yang terlalu nampak seperti membaca skrip.

AWAS SPOILER: JANGAN BACA PERENGGAN DI BAWAH

Terhasil dari air tangan James Lee, filem ini divisualkan dengan corak filem romantik-komedi-seram yang sangat bersahaja. Penonton banyak ketawa sampai mengilai-ngilai macam pontianak dalam filem ni pun sebab ada beberapa scene yang tak semena-mena dan tak terfikir oleh penonton. Contoh pada scene beg tangan Maya diragut oleh peragut, lalu Bob mahu menolong tapi dibuli pukul pula oleh sekumpulan Mat Rempit dan Maya bertukar menjadi pontianak lalu mengejar Mat Rempit ini dan secara mendadak ditunjukkan dengan gaya komedi, Mat Rempit ini sanggup lari masuk lori lokap polis. Ini hanya salah satu contoh gaya komedi diluar jangka.

TAAP

Kecik betul gambar ni kan? So, apa kata korang layari blog INI utk foto yang lebih BESAR

TAAP

Pelakon utama, Zahiril Adzim dan Sazzy Falak

TAAP

TAAP

TAAP

Syanie

TAAP

Sufian Mohammad

TAAP

Bob membawa watak BOB seorang pemuda yang lurus bendul.

TAAP

Sazzy Falak, pontianak yang paling cun.

Shera Aiyob

TAAP

Aril, penyanyi yang membawa lagu tema TAAP berjudul HANYA

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Filem Tolong! Awek Aku Pontianak
  • Jemputan ke Party Costume FIlem Tolong! Awek Aku Pontianak
  • Gambar Sekitar Malam Gala Filem HAQ
  • Gambar Aril AF7 di Pelancaran Muzik Video Lagu HANYA
  • Lirik Lagu OST HANYA Nyanyian Aril AF7
  • Gambar Selebriti di Prebiu Media Filem Karak
  • Tolong! Awek Aku Pontianak Sangat Kelakar Santai
  • Gambar Ummi Nazeera di Prebiu Hikayat Merong Mahawangsa
  • Gambar Ashraf Sinclair dan Bunga Citra Lestari di Prebiu Filem Saus Kacang
  • Gambar Awek Kekasih Saiful Malaysian Idols
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Tolong! Awek Aku Pontianak Sangat Kelakar Santai

    Posted: 28 Jun 2011 10:07 PM PDT

    Tolong! Awek Aku Pontianak

    Buat pertama kali, filem Tolong! Awek Aku Pontianak (TAAP) arahan James Lee menemukan Zahiril Adzim dan Sazzy Falak dilayar perak, bermula 7 Julai ini. Zahiril Adzim, Pelakon Lelaki Harapan Terbaik Festival Filem Malaysia (FFM22) mahupun Sazzy, Pelakon Pembantu Wanita Terbaik FFM19, masing-masing teruja untuk beraksi buat pertama kali didalam filem komedi seram ini.

    Filem ke-30 terbitan Tayangan Unggul Sdn Bhd (TUSB) turut menampilkan Liyana Jasmay, Nurul Wahab, Faezah Elai, Syanie, Bell Ngasri, Sufian Mohammad, Harun Salim Bachik, Rashidi Ishak, Yus Waisar, Ruminah Sidek dan Jehan Miskin.

    TAAP telah memulakan penggambaran pada 13 Mei, tahun lalu. Penggambaran yang mengambil masa selama 25 hari ini, menjalani penggambaran disekitar Kuala Lumpur. Filem yang mengeluarkan bajet sebanyak RM1.5 juta ini, akan menemui penonton di 51 pawagam diseluruh Malaysia.

    Mengisahkan Bob, lakonan Zahiril Adzim. Seorang pemuda yang nasibnya sering dirundung malang. Lurus bendul, sering dibuli oleh rakan sepejabat dan dikatakan loser, tapi sangat baik hati. Mempunyai rakan serumah bernama Pian (Sufian Mohamed). Bob sering bernasib malang bukan saja berkaitan dengan kerja dan kehidupan seharian, malah turut gagal dalam percintaan setelah putus dengan kekasihnya Ina (Faezah Elai).

    Bob berkenalan pula dengan jirannya, seorang wanita; Maya (Sazzy Falak).  Maya sangat cantik, comel dan baik hati. Bob mula terpikat pada Maya. Tapi Maya sebenarnya Pontianak, Bob tak tahu pun yang bakal awek dia ni Pontianak. Maya tinggal bersama adiknya Liyana (Liyana Jasmay). Keadaan menjadi lebih kelam kabut apabila kehadiran seorang wanita lain, bernama Nadia, (Nurul Wahab) Pontianak jahat yang juga kakak sulung kepada Maya dan Liyana.

    Melalui filem ini juga, sebuah lagu ciptaan sepenuhnya oleh Nurzaidi Rahman, Hanya, nyanyian Aril Af7, diangkat sebagai lagu tema. Shuhaimi Lua dari Tanah Beris Film Productions, dipilih untuk mengarah video klip ini. Bagi penggemar karaoke, anda boleh menikmati video klip ini di semua premis RedBox diseluruh Malaysia. Disamping itu, trailer, poster dan standee turut diletakkan bagi mempromosikan lagi filem ini, dihampir kesemua premis RedBox di seluruh Malaysia.

    Dalam pada itu juga, pihak TUSB menjalin kerjasama bersama Kelab Motor Keicarmania, dimana pelekat kereta berlogo tajuk filem TAAP dilekatkan di 100 buah kenderaan milik kelab motor ini, diseluruh Malaysia. Malah, di majlis pelancaran filem ini , 10 buah kenderaan dari Kelab Motor Keicarmania turut hadir memeriahkan majlis. Pihak TUSB turut merakamkan jutaan terima kasih kepada mekap jenama MAC yang menjadi mekap rasmi bagi filem ini, tidak lupa juga kepada FAMA yang turut menyumbang air mineral untuk semua tenaga produksi.  Maybelinne pula terlibat selaku mekap rasmi bagi Liyana Jasmay.

    TAAP

    Kostum Parti "Tolong! Awek Aku Pontianak"

    Bagi memberi peluang kepada penonton untuk bersama-sama para pelakon TAAP, pada 3 Julai ini, TUSB dengan kerjasama Menara Kuala Lumpur akan mengadakan Parti kostum, khas buat pembaca-pembaca blog Budiey.com., dimana 100 pembaca bertuah akan akan dipilih untuk memeriahkan acara ini. Disamping dapat beramah mesra bersama dan bertemu dengan pelakon filem ini, juga selebriti jemputan, mereka juga berpeluang memenangi hadiah cabutan bertuah dan hadiah, untuk Pakaian Kostum Terbaik. Apa sahaja pakaian atau kostum akan diadili oleh pihak juri, dan aka nada pemenangnya.  Contoh kostum adalah seperti Pontianak, lanun, pakaian seragam & sebagainya. Kesemua pembaca yg hadir akan memakai pakaian dan kostum mengikut tema yang telah ditetapkan. Untuk keterangan lanjut sila layari Budiey.com.

    TAAP

    Dalam perkembangan lain, TUSB/Astro Shaw telah mula membuat penggambaran bagi 3 buah filem terbaru.  Afdlin Shauki kini sedang rancak membuat penggambaran sekuel kepada filem Papadom iaitu filem Papadom 2 yang masih mengekalkan Liyana Jasmay sebagai teraju utama.  Saw Teong Hin, pengarah filem Puteri Gunung Ledang, pula hadir dengan filem muzikal drama terbaru beliau bertajuk, Hoore! Hoore!, yang telah tamat  menjalani penggambaran di Janda Baik, Pahang dan Kuala Lumpur. Hoore! Hoore! adalah sebuah filem 'tribute' kepada Allahyarham Sudirman Hj. Arshad, yang meninggalkan begitu banyak sejarah, kenangan dan jasa kepada seluruh masyarakat di Malaysia.

    TAAP

    My Ghost Buddies pula, sebuah filem berbahasa Cina ketiga terbitan Astro Shaw, baru sahaja selesai menjalani penggambaran, selepas Sell Out dan Woo Hoo yang mendapat sambutan menggalakkan. Walaubagaimanapun, TUSB telah pun menerbitkan dua buah filem berbahasa Cina sebelumnya, iaitu The Collector dan Claypot Curry Killers.  Untuk My Ghost Buddies, Astro Shaw bekerjasama dengan Double Vision Pictures S/B dan sebuah syarikat dari Singapura, Homerun Pictures.  Filem ini menampilkan Mark Lee, sebagai pelakon utama.  Mark Lee sebelum ini, menunjukkan rekod kutipan panggung yang memberangsangkan di dalam filem yang beliau lakonkan di Singapura, termasuk Where Got Ghosts dan Ah Long Pte. Ltd.

    TAAP

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Filem Tolong! Awek Aku Pontianak
  • Gambar Selebriti di Prebiu Filem Tolong Awek Aku Pontianak
  • Jemputan ke Party Costume FIlem Tolong! Awek Aku Pontianak
  • Gambar Aril AF7 di Pelancaran Muzik Video Lagu HANYA
  • Lirik Lagu OST HANYA Nyanyian Aril AF7
  • Gambar Awek Kekasih Saiful Malaysian Idols
  • Gambar Zarina An-Julie Anak Pontianak Liar Hisap Dada Kaki Disco?
  • Movie Carnival 2008
  • Gambar Kekasih Zahid AF2, Nurul atau Tengku Loreta?
  • Syanie Hisham Mahu Kurus
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.