Adsense

Sabtu, 15 Januari 2011

- Blog Hanz -

- Blog Hanz -


(HEBAT) Kereta Presiden Amerika, Barack Obama

Posted: 14 Jan 2011 03:49 PM PST














pintu kete dia dah mcm pintu kapal terbang,tebal gle



Presiden Amerika, Barack Obama memang tak pernah pakai kerata buatan negara luar selain daripada buatan US sendiri. Made in US. Walaupun Presiden Amerika Barack Obama pergi buat lawatan rasmi ke negara-negara luar, beliau takkan sama sekali guna kereta "tuan rumah". Sampai begitu sekali? Kenapa?

Sebab Barack Obama merupakan Presiden Amerika. "Ramai sangat yang berminat dengan Presiden Amerika". Selalunya kereta beliau akan dibawa menaiki kapal kargo US Air Force yang akan tiba seminggu lebih awal daripada ketibaan Presiden Amerika ke negara luar. Bukan sahaja kenderaan rasmi presiden, malahan kereta-kereta pengiring juga akan dibawa sekali, helikopter marin dan juga segala peralatan logistik yang lain.

Model kenderaan rasmi Presiden Amerika yang digunakan adalah "Cadillac One"





Dan inilah kereta-kereta kegunaan Presiden Amerika semasa mereka mengangkut menggunakan pesawat C-17 ke seluruh dunia ketika Presiden Amerika melakukan lawatan rasmi ke negara luar. Selalunya mereka akan bawa dua buah, satu untuk presiden dan satu lagi untuk First Lady. Sama juga seperti kapal Air Force one tersebut, kapal tersebut akan bergerak sekaligus. Ini disebabkan jika berlaku sebarang masalah, kapal kedua akan datang membantu.







tgk konvoi obama,brp byk kete konvoi yg konvoi kereta dia...