Adsense

Isnin, 27 Disember 2010

Blog Sensasi Ohbayu

Blog Sensasi Ohbayu


Hubungan Israel dan Wikileaks

Posted: 26 Dec 2010 11:37 PM PST

wikileaks isuhangat

Isu hangat ramai yang meneka Wikileaks sebagai kegiatan yang dilakukan Israel. Ramai yang sudah tahu bahawa Israel adalah orang yang mendorong AS untuk perang di Iraq. Israel sebagai sebuah negara Zionis, kini menghadapi cabaran masyarakat dunia, dan semua tindakan yang melanggar nilai-nilai kemanusiaan, seperti yang berlaku di Palestin, mendapat kritikan, dan bahawa negara Zionis adalah pengganas.

Mengapa Zionis Israel menghasilkan Wikileaks ? Tujuannya tidak lain Zionis-Israel ingin mengalihkan pandangan antarabangsa, untuk tujuan tertentu mereka.

Maklumat dari Wikileaks yang berasal dari kabel diplomatik juga, sebenarnya untuk kepentingan siapa? Kemudian melihat motif yang dibuat, dan penglibatan badan perisikan ditubuhkan negara-negara seperti Amerika Syarikat, yang pada akhirnya mengaburkan isu-isu utama yang sekarang menjadi agenda penting Amerika Syarikat, penyelesaian masalah konflik Arab-Israel, dan banyak juga cerita menjadi hilang, seperti ditelan bumi. Semua hanya terpana dan terkesima melihat maklumat yang diterbitkan oleh Wikileaks, berkaitan hubungan AS dengan negara-negara luar terutama Timur Tengah.

Wikileaks sangat mudah untuk mendapatkan maklumat yang 'rahsia', kerana dalam setiap unsur pemerintahan di AS, selalu ada orang-orang Yahudi, yang boleh memproses maklumat. Terutama di Jabatan Luar Negeri AS, yang banyak pemimpin Yahudi mempunyai rangkaian yang berakar umbi.

Kerjasama elemen Israel, Mosad, dan Wikileaks, akhirnya membuat sesuatu yang orang semua akan melihat isu-isu hangat yang ditimbulkan. Seluruh dunia terkejut. Bagaimana perhubungan komunikasi rahsia itu bocor. Ini adalah perkara biasa. Seperti mana 'spy' Israel mudah membocorkan banyak rahsia tentera AS kepada Israel, seperti Jonathan J. Pollard yang kini terpenjara di penjara AS.

Tidak ada negara mempunyai kemampuan seperti Israel, terutama dalam mengurus dan memindahkan isu yang konflik. Israel berjaya mengelirukan dunia dengan isu-isu rahsia antara perbincangan antara pegawai dari negara-negara dengan pegawai AS, yang semuanya bersifat rahsia . Dasar luar negeri AS dan hubungannya dengan sekutunya akan runtuh.

Israel berjaya mengalihkan tujuan dasar luar negeri AS, di bawah Obama, yang ingin menyelesaikan konflik Timur Tengah, kerana AS ingin terus mempertahankan kerjasama dengan negara-negara Arab, yang dianggap strategik untuk kepentingan Amerika, sekarang itu semua menjadi terbantut, selepas semua perbualan rahsia diterbitkan oleh Wikileaks.

Ini kerana Israel tidak bersedia menerima dasar Obama yang ingin menyelesaikan konflik Arab-Israel di Palestin, dan bahkan sekarang masyarakat dunia dipimpin oleh Israel untuk menghadapi Iran. Iran menjadi ancaman. Iran harus dihancurkan oleh kekuatan tentera.

Sama seperti perkara itu melawan penguasa Iraq Saddam Husien, yang dituduh memiliki senjata pemusnah besar-besaran . Namun, semuanya hanya kecerdasan rekaaan, dan tidak pernah terbukti, seperti yang diungkapkan oleh Presiden Bush, sebelum meninggalkan Rumah Putih. Pada kenyataannya, apa Obama perbincangan dengan Raja Abdullah yang bocor, di mana Abdullah mahu AS untuk menyerang Iran.

Wikileaks Engineering, yang tidak lain , operasi perisikan mosad, yang bertujuan untuk membuat kekeliruan. "Perang dengan cara penipuan", ini adalah motto Mossad. Wikileaks adalah penting untuk mengalihkan pendapat dunia, yang akan mengubah sikap dunia terhadap masyarakat Israel.

AS tahu ini adalah tindakan Israel, yang sedang bermain di pentas antarabangsa tetapi tidak dapat berbuat apa-apa. AS menipu, dan mengarahkan AS, menuju sasaran yang akan dibuat selepas ini, iaitu Iran.

Pada awalnya orang berfikir bahawa Presiden Obama akan membawa perubahan di wilayah Timur Tengah, dan menganggapnya seorang perunding yang hebat, tetapi semuanya tidak menjadi kerana hati batu kerajaan Netanyahu, dan lobi Yahudi di AS yang sangat kuat, dan mengancam.

Sebenarnya Israel tidak akan melakukan perundingan, yang bertujuan untuk memberikan kemerdekaan kepada Palestin. Israel berfikir bagaimana ia terus memperluas wilayah penjajahannya di seluruh Timur Tengah. Tidak mungkin Israel akan menarik diri dari kawasan yang sudah diduduki. Israel tidak akan ragu untuk melakukan tindakan kekerasan (pencerobohan) untuk mencapai tujuannya. Jadi kesimpulannya Obama adalah gagal secara total, dan tidak akan mendapatkan sokongan dari lobi Israel di AS.

AS tidak akan melepaskan 'tangan' Israel. Presiden Obama telah berkali-kali dituntut untuk memberikan jaminan keselamatan bagi Israel. Bagaimana sikap yang Netanyahu begitu licik. Hanya dengan mengatakan orang-orang Yahudi akan menghentikan pembangunan di Tebing Barat dan Jerusalem, tetapi Israel meminta pampasan sebanyak $ 3 bilion dolar.

Sikap ini benar-benar tak tahu malu dan bersifat peras ugut.

Israel juga telah meminta $ 231,000.000 pampasan dolar per minggu, atau $ 1,373.626 dolar per-jam sebagai penghargaan kepada pembekuan bangunan Yahudi dengan ganjaran wang. Israel telah bersetuju untuk membekukan sifat komprehensif dari penempatan Yahudi di Tebing Barat dan Jerusalem, tetapi Israel meminta hadiah yang lebih besar, sebesar sampai $ 30 bilion dolar. Benar-benar gila.

Majoriti ahli parlimen AS yang baru adalah, tidak lain, merupakan proxy dari Zionis, yang akan terus mengawasi tindakan yang akan Obama di Timur Tengah.

Jadi ini Wikileaks, projek ini kepunyaan mosad, untuk mengalihkan isu politik, yang sedang diambil oleh kerajaan Obama berkaitan dengan konflik di Timur Tengah. Semuanya suram hilang ditelan bumi.

Pada 2012 Obama mungkin digulingkan oleh lobi Yahudi. Kerana tidak lagi berguna untuk kepentingan Israel. Obama sendiri telah berkata kepada Eric Cantor, ia tidak lagi bersemangat untuk tempoh kedua.

Pengasas Wikileaks, Julian Assange yang sekarang sudah bebas, dikelilingi oleh pembelanya iaitu orang Yahudi, termasuk anak-anak, jutawan Inggeris, Sir Jemima Goldsmith, yang membantu pembebasan Assange dengan wang tebusan. (M / jg) – isuhangat

Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

Tanpa laser hijau pun, Malaysia layak menang

Posted: 26 Dec 2010 11:35 PM PST

Malaysia Menang Indonesia Piala Suzuki

Kami  mengucapkan tahniah kepada team Malaysia yang berjaya menewaskan Indonesia 3-0 Piala AFF Suzuki 2010 pada final pertama di Bukit Jalil. Dengan bekalan tiga gol Insyallah Malaysia dapat menjuarai piala ini apabila bertandang ke Stadium Gelora Bung Karno pada 29hb ini.

Semangat pemain Malaysia memang harus dipuji tetapi sikap segelintir penyokong Malaysia yang menyuluh cahaya laser hijau kepada penjaga gol Indonesia Markus amat dikesali. Ini menjadikan alasan pihak lawan untuk seperti menjadikan isu laser ni sebagai punca kekalahan mereka di Facebook dan twitter.
Tapi tidak mustahil juga yang menembak laser tadi adalah penyokon Indonesia sendiri dan sikap Markus yang memaksa perlawanan dihentikan selama 5 minit kemungkinan bertujuan menganggu momentum semangat tinggi pemain Malaysia.

Sumber gambar: tribunews.com

Walau bagaimana pun jelas sekali kemenangan malaysia tadi adalah tidak kena mengena dengan cahaya laser tersebut kerana jelas di kaca TV, ketiga-tiga gol tersebut adalah dihasilkan oleh ketinggian skill penyerang Malaysia terutama Shafee Sali dan Norshahrul Idlan Talaha juga kecekapan penjaga gol Khairul Fahmi, dan keseluruhan skuad pemain muda Malaysia. Malaysia memang menguasai perlawanan malam tadi.

Shafee Sali

Gambar dari BH.

Ini diakui sendiri oleh jurulatih mereka, Alfred Riedl yang berasal dari Austria. Soal gangguan laser yang dilakukan penyokong Malaysia, Riedl enggan menjadikan itu sebagai penyebab utama.

"Mungkin mengganggu. Tapi saya mesti tanya pada pemain, seberapa buruk kesan sinar laser itu. Tapi di masa hadapan perkara-perkara seperti ini harus dihentikan. Ini tidak bagus (untuk bola sepak)."

Isu laser pada pertandingan Piala AFF ini bermula pada perlawanan Malaysia VS Indon di Stadium GBK di mana Malaysia tewas 1-5, kemudian pada perlawanan Malaysia lwn Vietnam di Stadium Bukit Jalil juga semasa Indonesia melawan Filipina di Indon. Jadi penyokong Indonesia juga menggunakan laser hijau ini.

Photobucket

Sinar laser dilihat di leher penjaga gol Malaysia, Ramli Mohammad Sharbinee, semasa Malaysia tewas 1- 5 di Stadium Gelora Bung Karno pada peringkat kumpulan.

Ini videonya

Ini pula video penjaga gol Filipina yang juga terkena cahaya laser hijau semasa perlawanan dengan Indonesia di Stadium GBK minggu lalu.

Mereka kata kita tidak sportif tapi dari bacaan di twitter tadi hacker Indo membalas dendam atas kekalahan mereka dengan bangga mereka mengakui telah hack laman-laman web di Malaysia. Harap kerajaan Indonesia mengambil tindakan kepada hcaker-hacker ini yang jelas menyalahi undang-undang IT.

Antara laman web yang menjadi mangsa ialah:

http://directory.klang.net.my/

http://efurniture.com.my/

http://food-beverage.com.my/

http://blog.realestate.net.my/

Dan beberapa lagi.

Akhir sekali sikap penyokong Malaysia yang bersifat purba yang didapati dari Facebook ini amat dikesali.

Photobucket

sumber : isuhangat

Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.