Adsense

Rabu, 5 Disember 2012

Gosip Artis Malaysia

Gosip Artis Malaysia


Nad Zainal Tak Sorok Teman Lelaki

Posted: 04 Dec 2012 08:33 PM PST


MENYERLAH sepanjang tahun 2012, Nad Zainal, 22, merupakan salah seorang bintang baharu yang paling mencuri perhatian ramai menerusi kualiti lakonannya.
Bermula dengan slot sitkom bersiri khas TV3, Memberku Hawa yang menggandingkannya dengan pelakon Faezah Elai, Nad semakin dikenali menerusi drama Bukan Bidadari. Terkini, dia muncul dalam telefilem sedang hangat ditayangkan di TV3, Putera Rayyan.
Seiring dengan kerjayanya yang meningkat naik, Nad tidak terlepas diburu dengan kisah peribadi. Sementelah dia sendiri sudah beberapa kali dilihat membawa kekasihnya yang hanya dikenali dengan nama Azwan ke majlis-majlis yang dihadirinya.
Kosmo! yang berkesempatan bersua muka dengan pasangan itu pada majlis resepsi Diana Danielle dan Farid Kamil di Taman Ekuestrian Putrajaya pada 1 Disember lalu mendapatkan kenyataannya berhubung status mereka.
Kosmo!: Nad nampak tidak kekok membawa teman lelaki ke beberapa acara sejak kebelakangan ini. Tidakkah anda takut ditohmah oleh orang sekeliling mahupun peminat?
NAD: Saya dan Azwan (teman lelaki) berkenalan sudah hampir dua tahun dan diakui saya bukan jenis orang yang suka berahsia. Bagi saya, tidak ada yang perlu disorok. Lagipun kami hadir ke majlis terbuka. Kalau kami dilihat bersama selalu ke kelab malam atau menghadiri parti sosial, barulah boleh dikatakan kontroversi. Emak saya percayakan dia dan saya rasa selamat bersama dia.
Ada perancangan untuk ke langkah seterusnya? Mungkin mengikat tali pertunangan terlebih dulu?
Buat masa sekarang belum ada sebarang perancangan lagi. Perjalanan kami masih jauh dan mahu fokuskan kerjaya terlebih dulu. Dia banyak membuat kerja-kerja di belakang tabir dan secara tidak langsung kami pun lebih kerap berjumpa.

NAD bersama kekasihnya, Azman. Mereka telah bercinta selama dua tahun tetapi belum mempunyai perancangan untuk berkahwin.


Bagaimanakah anda melihat perkembangan kerjaya pada tahun ini? Adakah anda sudah berpuas hati?
Saya tidak pernah berpuas hati dan mahukan lebih daripada apa yang sedang saya lakukan sekarang. Saya sudah berada dalam industri ini sejak tahun 2007 dan ketika itu tiada siapa perasan saya pun. Bagaimanapun, situasinya mula berbeza kini. Alhamdulillah, apabila rajin berusaha insya-Allah pintu rezeki kita akan dipermudahkan.
Apakah watak idaman anda yang masih belum tercapai sehingga sekarang?
Kebanyakannya saya sudah dapat peranan yang diimpikan. Cuma saya teringin berlakon drama atau filem epik dan perang yang memerlukan saya memakai kostum lama.
Bagaimanakah pula dengan watak air mata? Adakah anda selesa sekiranya suatu hari nanti sentiasa ditawarkan watak berat?
Jujurnya, saya lebih senang sebenarnya menjadi diri sendiri. Saya seorang yang periang dan untuk menggalas watak-watak berat, sebenarnya agak susah sedikit buat saya. Bagaimanapun saya tidak kisah sekiranya ditawarkan watak air mata, cuma nanti perlu ada fasa keseimbangan untuk menerima watak-watak ringan sekali sekala.
Selain drama bersiri Putera Rayyan yang sedang ditayangkan di TV3 sekarang, apakah perkembangan terkini anda?
Saya baru habis penggambaran filem Kami Histeria bersama Fazura dan Diana Danielle. Kini saya baru memulakan penggambaran telefilem Cinta bersama Zahiril Adzim. Selain itu, sitkom Memberku Hawa musim kedua juga akan muncul.


 
- ---

Dafi Akui Belum Popular Di Indonesia

Posted: 04 Dec 2012 08:30 PM PST

Dafi mengakui masih belum dikenali dikalangan peminat di Indonesia.
KUALA LUMPUR: Penyanyi berwajah comel, Dafi mengakui masih belum dikenali secara meluas oleh peminat di Indonesia walaupun sering berulang-alik bagi memperkukuhkan kerjaya seninya di sana.
Dafi atau nama sebenarnya, Gadaffi Ismail, 24, bagaimanapun berkata, perkara itu tidak terlalu menjadi perhatiannya buat masa ini kerana peluang dan kepercayaan untuk membina nama di Indonesia adalah lebih penting.
"Sejujurnya saya tidak rasa ada orang kenal siapa Dafi di Indonesia namun apa yang lebih penting saya tahu tujuan ke sana dan setakat ini semua perancangan dilaksanakan dengan baik," jelasnya.
Dafi ditemui ketika menghadiri majlis pelancaran program Fear Factor Selebriti Malaysia dekat sini pada Isnin.
Tambah Dafi, walaupun penat berulang alik daripada Kuala Lumpur ke Jakarta namun dia berasa puas kerana dapat melakukan sesuatu untuk kerjaya seninya.
Dalam pada itu, Dafi memberitahu dia kini tidak lagi menjadi pengacara dalam rancangan Selebrita Siang kerana menyedari kurang berminat dalam bidang itu.
Tambah Dafi, keputusan itu dibuat selepas dia ingin melancarkan karier nyanyiannya dan memberitahu akan mengeluarkan single pertama di sana pada tahun hadapan.
Selepas meninggalkan program Selebrita Siang, Dafi memberitahu ingin menumpukan terhadap bidang nyanyian di Indonesia.
"Barangkali muncul sebagai pengacara dalam program tersebut sebagai pengenalan diri saya di kalangan masyarakat Indonesia dan selepas beberapa bulan saya merasakan bidang itu tidak sesuai dengan saya.
"Saya kini ingin menfokuskan kepada bidang nyanyian sepenuhnya," katanya.
Tambah Dafi, dia akan mendapatkan khidmat komposer Ajai untuk penerbitan lagu terbarunya itu nanti.
Sementara itu, mengulas mengenai penglibatannya dalam program Fear Factor Selebriti Malaysia, Dafi berkata, semenjak kecil dia memang meminati program itu dan pelawaan daripada pihak Astro tidak membuatkannya berfikir dua kali.
Kata Dafi, dia juga ingin mencabar dirinya melakukan aktiviti lasak yang belum pernah dicuba dan mengakui ia bukan mudah.
"Selepas melalui beberapa cabaran ia sebenarnya sangat sukar tetapi kami semua berjaya melakukannya dan menyertai Fear Factor adalah pengalaman yang tidak akan dilupakan.
Dafi berpasangan dengan pengacara Zoey Rahman disamping 30 peserta yang lain.
Ia bakal disiarkan pada 29 Disember ini pada setiap Sabtu pukul 9.30 malam di saluran Astro Ria (104) dan Mustika HD (134).
- ---