Adsense

Ahad, 10 Jun 2012

OHBULAN!

OHBULAN!


Foto Bogel Pelakon Jersey Shore, Snooki Tersebar

Posted: 10 Jun 2012 10:25 PM PDT

Telefon bimbit milik pelakon Jersey Shore, Snooki dilaporkan telah diceroboh dengan siri foto bogel mula tersebar di internet, hari ini.

Menurut E! News, imej-imeh bogel tersebut sebahagiannya telah disensorkan pada bahagian sulit pelakon penuh kontroversi ini.

Sebelum ini, Snooki pernah dihimpit dengan kontroversi foto bogel palsu. Bagaimana pun, kali ini jurucakapnya mengesahkan bahawa foto-foto siri terkini adalah benar.

"Amat memalukan apabila individu yang tak bertanggungjawab cuba menyebarkan foto berkenaan untuk kepentingan diri," kata jurucakap berkenaan.

Penyebaran foto bogel ini sekaligus meletakkan Snooki sama taraf dengan aktres Scarleet Johansson dan Blake Lively, dimana foto berkenaan tersebar kerana diceroboh oleh hackers.

Sehingga kini, punca bagaimana foto bogel Snooki disebarkan masih belum diketahui.

Sumber berita : Mashable

Kepelbagaian Topi Untuk Pelengkap Aksesori Harian

Posted: 10 Jun 2012 10:24 PM PDT

Bagi sesetengah individu, mungkin menggunakan topi sebagai penutup kepala untuk menghalang rasa panas dari pancaran matahari, terutama sekali ketika berada di tepi pantai, ketika bersukan dibawah panas terik matahari, dan sebagainya. Namun begitu, terdapat juga sesetengah individu yang menggunakan topi sebagai aksesori tambahan dalam penggayaan fesyen harian mereka.

Semakin hari, semakin bertambah rekaan terbaru topi dari butik-butik pakaian terkenal. Ini membuktikan bahawa, penggayaan topi sebagai aksesori tambahan dalam penggayaan fesyen harian, semakin medapat sambutan dimata setiap penggemar fesyen. Dengan ini, pihak OHBULAN! ingin berkongsi beberapa jenis topi yang terdapat dipasaran dan yang lazimnya digayakan oleh mereka yang gemar akan fesyen topi ini.

 Antara jenis-jenis topi masa kini :

Topi Fedora

Lazimnya, topi jenis ini diperbuat daripada anyaman jerami, kain kepar (twill), dan pelbagai jenis tekstil. Disamping itu, topi bergaya klasik dan timeless ini kembali mendapat sambutan di dunia fesyen dalam beberapa tahun kebelakangan ini. Lazimnya, topi jenis fedora ini muncul dalam warna-warna coklat ataupun hitam, namun begitu dalam dunia fesyen masa kini, topi fedora telah disuntik dengan warna-warna lain yang lebih menarik dan lebih fashionable. Dengan ini, topi jenis ini amat sesuai bagi individu yang ingin memberikan sedikit sentuhan maskulin dalam gaya harian mereka.

Topi Panama

Lazimnya, topi jenis panama ini diperbuat daripada anyaman yang lembut dan topi ini mempunyai sisi yang lebar. Maka, topi ini sangat berguna bagi mereka yang selalu melakukan aktiviti luar, kerana topi ini mampu melindungi kulit dari pancaran panas terik sinaran matahari secara maksimum. Disamping itu, topi bergaya Amerika Selatan ini sangat popular di seluruh dunia dan sangat sempurna bagi melengkapkan gaun musim panas ataupun musim sederhana.

Topi Baseball

Lazimnya, penyanyi terkenal seperti Justin Beiber sering tampil dengan penggayaan topi jenis ini. Secara asalnya, topi jenis ini dipakai oleh pemain softball dan ia merupakan seragam lengkap untuk sukan tersebut. Antara ciri-ciri topi baseball ini adalah, ia mempunyai paruh yang besar di hadapan dan perlu dipakai mengikut saiz kepala individu yang memakainya, serta diperbuat daripada benang bulu atau kapas. Disamping itu, topi ini amat sesuai digayakan dengan baju T-Shirt mengikut warna yang berpadanan, serta digayakan dengan seluar jeans ataupun seluar pendek. Selain itu, topi ini juga amat sesuai dipakai ketika bercuti ataupun melakukan aktiviti sukan, namun begitu elakkan memakainya ketika mengadakan temu janji ataupun untuk tujuan perniagaan.

Topi Trucker

Secara fizikalnya topi ini seakan topi baseball, namun begitu lazimnya sebahagian topi ini diperbuat daripada fabrik dengan span nipis dihadapannya, sementara bahagian belakang topi ini diperbuat daripada plastik dan berlubang-lubang. Selalunya, bahagian belakang topi ini boleh dilaraskan mengikut saiz kepala. Disamping itu, si pemakai topi ini akan kelihatan bergaya sekiranya ia digayakan dengan singlet putih, seluar kargo, ataupun gaya yang lebih ranggi. Topi ini juga amat sesuai digayakan pada acara santai ataupun parti.

Topi Beret

Secara teknikalnya, topi beret ini merupakan topi yang agak lembut, dan ia merupakan topi yang melepek rata serta luas. Pada asalnya topi ini merupakan topi untuk golongan tentera ataupun polis, tetapi pada masa kini ia telah diubah suai menjadi topi yang lebih fashionable dan dijadikan aksesori dalam berfesyen. Disamping itu, topi jenis ini amat sesuai untuk digayakan dengan pakaian kasual atau kemeja berbutang dan dipadankan dengan seluar slack.

Diharapkan dengan paparan ini, ia boleh memberikan ilham bagi penggemar fesyen untuk mencuba aksesori topi sebagai penggayan harian. Di sini, ingin dinasihatkan agar bijak memilih topi yang bersesuian mengikut waktu dan tempat yang dikunjungi. Selamat berfesyen!